Vastaavatko elokuvien hahmot mielikuviasi? Mielipiteitä

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

memento
Puolituinen
Viestit: 274
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 5:14 pm
Paikkakunta: äidin kasvimaalla, raparperin alla

Viesti Kirjoittaja memento »

Mie oon tänne kyllä jo vastannut, mutta miulla oli Käärmekielestä sellanen outo mielikuva. Päässäni käärmekieli oli sellanen haaleenvaaleen vihreänkellertävä käärmettä muistuttava hahmo, jolla oli liila kieli.
Entiti oli muokkaantunu miun päässä selläsiks pitkiksi vihreiksi ihmisiksi, joilla kasvoi oksia ja lehtiä päässä. Ja niillä oli käsivarsien tilalla oksat, sormien tilalla risut, varpaiden tilalla tynkäiset juuret ja jalat oli hieman ohutta puunrunkoa. Muuten ne oli ihan inhimillisiä.
"minä saatan ajatella itsenikin tainnoksiin"
Ax.
Örkki
Viestit: 90
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 8:00 pm

Viesti Kirjoittaja Ax. »

Faramir ja Aragorn eivät todellakaan vastaa mielikuvaani ;>

Tai kyllä Aragorn ulkonäöltään, mutta kun hän kokoajan ruikuttaa siitä "ei kuninkaaksi". Se kirjan on paljon charmikkaampi :p

Ja Faramir, ihmettelen, kummastun, kunnes en enää pysty. Ketäs nää koettaa hämätä ja miksi? Ulkonäkö, luonne.. *murm*
"Ei menninkäinen riitä päivänsäteelle."
Avatar
Thrior
Örkki
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2005 6:47 pm
Paikkakunta: Mordor

Viesti Kirjoittaja Thrior »

Celebaelin kirjoitti: Celeborn: Hän ei vaikuttanut ollenkaan miltään viisaalta olennolta, johon tämän puhetyyli yritti vihjata. Hän oli hidasjärkisen oloinen ja jotenkin tylsä hahmo. :?
Aivan samaa mieltä. Unohdin omassa listassani mainita Celebronin, mutta hän oli myös yksi sellainen hahmo joka poikkesi suuresti odotuksistani.
Vaikutti kamalan hitaalta ja jotenkin kiukkuiselta. Silloin kun hän sanoi sen: "Tell me where is Gandalf?" niin nousi ihan niskakarvat pystyyn siitä millä tavalla äijä kärisi. Ihan niinkuin olisi yrittänyt kuulostaa kauhean mahtipontiselta ja samalla vaikutti niin vihamieliseltä kuin olisi seuraavaksi heittänyt koko saattueen alas sieltä puusta :roll:.
Avatar-artti peräisin täältä: otisframpton.deviantart.com
Lynxia
Warheart
Viestit: 710
Liittynyt: La Helmi 19, 2005 12:34 pm
Paikkakunta: City of Angels
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lynxia »

Hän ei niinkään vaikuttanut hidasjärkiseltä, vaan erittäin ylimieliseltä, mikä ei vastannut lainkaan minun odotuksiani Celebornista. Ymmärrän kyllä, että haltiat ovat arvokkaita, mutta että niin ylimielinen...argh :roll:
We're all just dancers of the Devil's dance floor

Vuoden 2007 Gandalf (:
Charlotte
Örkki
Viestit: 33
Liittynyt: Su Huhti 02, 2006 4:42 pm

Viesti Kirjoittaja Charlotte »

Kuka Celeborn oli? :oops:
Chokehold
Örkki
Viestit: 162
Liittynyt: La Huhti 16, 2005 6:03 pm

Viesti Kirjoittaja Chokehold »

Celeborn on Galadrielin mies. ^^ Näkyy mm. ykkösessä Lothlorien-kohdassa. Hän on se joka ihmettelee, että mihinkäs Gandalf on saattueesta kadonnut.

Minä en ehtinyt paljoa kuvitella hahmoja minkäänlaisiksi kirjaa lukiessani, kun luin sen vasta silloin kun elokuva oli ilmestynyt, ja vaikka en sitä heti käynytkään katsomassa, näin kuitenkin kuvia ja sen näköisiksi kuvittelin kaikki hahmot heti. Faramir on ainoa poikkeus. Kuvittelin hänet ihan erilaiseksi, kuin mitä hän kakkosessa on. Kolmosessa hän sentään alkoi jo vähän muistuttaa mielikuviani. Mutta kakkosessa siitä on tehty sellainen idiootti, joka sitä sormusta vain tahtoo. Ei hyvä. ^^ Gimlikin oli vähän niin ja näin. Kakkosessa siitä oli tehty aikamoinen pelle.
Puuparta oli ainoa, jonka ulkonäkö meni minun mielikuvieni kanssa ihan ristiin. Kuvittelin hänet ihan puuksi, jossa on suu. Mietin itse asiassa pitkään kun luin TSH:ta, että miten ihmeessä Puuparta pystyy kävelemään. x)
Freed from the gravital leash
I swear the heaven is in my reach
Ankka
Örkki
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Joulu 04, 2006 2:05 pm
Paikkakunta: Minas Tirith

Viesti Kirjoittaja Ankka »

Kyllä, suurimmaksi osaksi (olipas lyhyt viesti :D ).
Nambi
Örkki
Viestit: 78
Liittynyt: Su Touko 07, 2006 2:59 pm
Paikkakunta: Remuksen syli

Viesti Kirjoittaja Nambi »

Ainoastaan Frodo ja Aragorn olivat leffoissa aika lailla sellasia kun olin kuvitellut. Legolas, no oli aika lähellä. Hänet olin kuvitellut vähän pienemmäksi ja huomaamattomammaksi, niin kuin kaikki haltiat. Gimli oli leffoissa huomattavasti resuisempi ja likaisempi kun olin kuvitellut. xD Siis joo.
Denethor oli yksi suuri kauhistus. Minä kuvittelin Denethorin jotenkin komeammaksi enkä tuollaiseksi yrmeäksi, pikku kakaraksi. Niin ja elrondista vielä sen verran että hänetkin kuvittelin vähän erilaiseksi vaikkakin suurimmaksi osaksi kasvonpiirteiltään vain. Kuvittelin Elrondin kasvot vähän pehmeämmäksi. ^^
"I would rather spend one lifetime with you than face all the ages of this world alone."
Avatar
Polgara Belor
Örkki
Viestit: 85
Liittynyt: La Marras 25, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Lehtimetsä

Viesti Kirjoittaja Polgara Belor »

Paremmin kuin hyvin. Jotkut näyttelijöiden hahmot ovat jopa komeampia, mitä olen mielessäni kuvitellut niiden olevan. :P
Olen erittäin tyytyväinen kaikkiin näyttelijävalintoihin, koska mielestäni kaikki kuvaavat juuri sopivasti mielikuviani hahmoista ja heidän käyttäytymisestään.
Everything what you do, I do it better.
Dragonfly
Örkki
Viestit: 114
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 11:07 am
Paikkakunta: Synkmetsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dragonfly »

Eivät kaikki hahmot, läheskään. Tässä muutamia selityksiä:

Frodo Reppulin olen kuvitellut melko samannäköiseksi kuin Elijah (lieneekö siitä syystä, että katsoin leffat ensin ennen kuin aloin lukea kirjoja?), mutta kyllähän heissä on joitain tiettyjä eroja. Meinaan, että minun Frodoni on ehkä aavistuksen (miten-sen-nyt-sanoisi) arvokkaampi ja vakavampi kuin leffojen Frodo.

Aragorn on omissa kuvitelmissani paljon pidempi ja 'leveäharteisempi', sekä jotenkin salaperäisempi. Kasvot mielsin erilaisiksi kuin Viggon, mutta kyllä täytyy sanoa, että läheltä liippaa tämäkin hahmo... Syynä yllä mainittu 'katsoin-leffat-ennen-kuin-aloin-lukea-kirjoja'-efekti. :lol:

Muistaisin myös, että joskus 'kauan' sitten, kun luin kuudennen luokan äidinkielen kirjasta sen kohdan, missä Frodo matkaa kaksin Klonkun kanssa, kuvittelin Klonkun aivan erilaiseksi kuin mitä se on leffoissa.
Avatar
Villasukka
Örkki
Viestit: 26
Liittynyt: Su Maalis 31, 2013 2:50 pm

Re: Vastaavatko elokuvien hahmot mielikuviasi? Mielipiteitä

Viesti Kirjoittaja Villasukka »

No taitaa olla että Pippin ja Gandalf olivat lähes ainoat jotka mielessäni kuvittelin samanlaisiksi (oli siin varmaan muitaki mut en ny muista).

Aatellaanpa vaikka Frodoa.Muistaakseni Frodo oli semmonen pullero kirjassa..Muistanko oiken?

Denethor oli sitten kaikista kauimpana mitä ite aatelin.Eheh...
Saphire
Samooja
Viestit: 420
Liittynyt: La Maalis 02, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Siellä, mihin kukaan muu ei eksy!
Viesti:

Re: Vastaavatko elokuvien hahmot mielikuviasi? Mielipiteitä

Viesti Kirjoittaja Saphire »

Enpä osaa tähän oikein järkevästi vastata, kun joskus kauan sitten näin elokuvat ennen kuin luin kirjat * hävetys hävetys hävetys*

Denethor on mielestäni myös erilainen
Vuoden originaali 2014~
Saphire tekee paluun vuosia jälkeen.. :'D
Avatar
Pyrexia
Metsähaltia
Viestit: 633
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: Jossain metsän laitamilla

Re: Vastaavatko elokuvien hahmot mielikuviasi? Mielipiteitä

Viesti Kirjoittaja Pyrexia »

Näin Tarun elokuvat ensin ja luin sitten vasta kirjat, niin oli jotenkin pinttynyt ne elokuvista nähdyt nassut mieleen.
Jos otetaan Hobitti tähän mukaan, niin monet kääpiöt olin kuvitellut erilaisiksi, ainoa kuka oli sellainen kun olin ajatellut niin Balin. Hobitin siis luin ennen ensimmäistä elokuvaa.
Tomorrow is tomorrow
Hyvin usein voittajia on häviäjät,
jotka päättivät yrittää vielä kerran.
sagitta
Aktiivipallero
Viestit: 584
Liittynyt: La Maalis 09, 2013 12:16 pm

Re: Vastaavatko elokuvien hahmot mielikuviasi? Mielipiteitä

Viesti Kirjoittaja sagitta »

Kuulun siihen ryhmään, joka katsoi elokuvat ensi. :oops: Joten paljon omalle mielikuvitukselleni en ole jättänyt varaa.
Hobitissa taasen mielikuvat kääpiöistä ja Radagasista olivat tyystin toisenlaiset. Heitä kaikkia jotenkin Gimlin näköiseksi, mutta onneksi heitä oltiin muokattu omiksi yksilöikseen. Ja tietenkin Thranduil! Hän se yllätti todella positiivisesti!
Life and Death have been in Love longer than words can describe.
Life sends Death countless gifts
And Death keeps them forever...


Vuoden Palautteenantaja 2014
Fangwen
Puolituinen
Viestit: 306
Liittynyt: La Loka 05, 2013 4:44 pm
Paikkakunta: *raapii päätään* sen ku tietäis...

Re: Vastaavatko elokuvien hahmot mielikuviasi? Mielipiteitä

Viesti Kirjoittaja Fangwen »

Itsekin olen tätä sukupolvea, joka innostuu leffat nähtyään lukemaan kirjan ._.'' Mutta vaikka olinkin nähnyt leffat jo, niin silti kuvittelin ainakin Legolasin ihan erinäköiseksi. Minun kuvitelmissani hänellä on mm. tummat hiukset, kapeammat kasvot ja ruskeat silmät. Thranduilin olen silti kuvitellut aina blondina, miksiköhän...Faramirinkin kuvittelin lukiessani tietty niillä tummilla hiuksilla. Kääpiöistä meikällä ei tainnut silloin Hobittia lukiessa olla mitään selvää mielikuvaa, kuvittelin vain joukon sellaisia parrakkaita, lyhyitä miekkosia. Omat kuvitelmani siis erosivat siinäkin leffasta, mutta eipä se paljoa haitannut. Ihan hyvä, että heitä vähän eroteltiin toisistaan, olisi muuten saattanut mennä sekaisin.
"...But as for me, my heart is with the Sea, and I will dwell by the grey shores until the last ship sails. I will await you."

― Círdan the Shipwright

Hukka vieköön, mörkö syököön ja piru periköön!
Vastaa Viestiin