Luuletteko että TSH filmataan uudestaan?

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

Ketsuppi

Luuletteko että TSH filmataan uudestaan?

Viesti Kirjoittaja Ketsuppi »

Voitaisiinko se filmata joskus uudestaankin? Aikaisemminhan TSHn filmaus "ei ollut mahdollista", mutta nyt kun tekniikka on kehittynyt ja halpenee koko ajan niin...
Onhan Draculastakin tehty vaikka kuinka monta versiota. Tehdäänköhän TSHsta samanlainen, että siitä tulee se melkein loppuunkaluttu aihe, jonka kaikki tietävät, vaikkeivat ole kirjaa lukeneet. (Vaikka tietäähän ne sen jo nyt :lol: )

(Joo, mikä päätön aloitusviesti... Kyllä te tiedätte :lol: )
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Viesti Kirjoittaja Andune »

No jaa, en tiedä innostuisiko yleisö jos PJ:n upean version jälkeen alettaisiin uutta trilogiaa vääntää. Ja väliin tarvittaisiin monta monta vuotta. Tekniikka kehittyy, mutta PJ osasi kyllä tehdä erikoistehosteet sen verran hyvin että kovin paljon parannettavaa ei ole :) Ainakaan mun mielestä
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Jos joku alkaisi tehdä uutta versiota, luultavasti sillä jollakin olisi oltava helkkarin hyvä syy ja helkkarin suuri usko itseensä. Nyt olemassaoleva trilogia on kuitenkin tehty upeissa maisemissa, aivan loistavalla näyttelijäkaartilla, näyttävin tehostein ja jumalattoman suurella budjetilla... tämä nykyinen on varsin pidetty versio, siinä saisi todella pistää parastaan jos haluaisi lyödä Jacksonia nenille.

Jos uusi versio tulisi, se tapahtuisi varmaan vasta useampien kymmenien vuosien päästä. Tai sitten se voisi olla joku sellainen ovela versio, joka ei esimerkiksi edes yrittäisi olla uskollinen Tolkienin tarinalle, tai jotain.
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Celebaelin
Puolituinen
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 8:45 pm

Viesti Kirjoittaja Celebaelin »

Ja jutussahan on vielä se yleinen tieto että LotR on varsinainen rahasampo mikä johtaa/johtaisi siihen että sen filmaamisen oikeuksista tapeltaisiin kuin viimeisestä vesiputelista Saharasssa. :o Senhän takia PJ ei saata saada oikeuksia Hobittiinkaan.
En kyllä usko että uutta versiota filmataan ainakaan 30:n vuoteen. :D
Eikä sitä minun mielestäni kyllä tarvittaisikaan kun PJ teki työnsä sen verran hienosti. Toisaalta... Tekiväthän ne uuden version Tuntemattomasta sotilaastakin, vai mitä?
All you need is love...
Ketsuppi

Viesti Kirjoittaja Ketsuppi »

Ja jutussahan on vielä se yleinen tieto että LotR on varsinainen rahasampo mikä johtaa/johtaisi siihen että sen filmaamisen oikeuksista tapeltaisiin kuin viimeisestä vesiputelista Saharasssa.
Niinjoo... Mutta onhan se alkuperäinen Draculakin erittäin hyvin tehty, parhailla näyttelijöillä yms ja silti siitä on tehty ainakin parisen sataa versiota.

Toisaalta Dracula on Dracula ja TSH on TSH... :wink:
Täti leikittelee vain ajatuksella... En kyllä itsekään usko, että ihan heti on mitään tulossa, koska se maksaa mansikoita sen viiteon teko. Ainakin vielä seuraavat kymmenen vuotta.
Avatar
Kurenai
Metsähaltia
Viestit: 604
Liittynyt: La Loka 15, 2005 5:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kurenai »

Ero lienee siinä, että TSH:n tekeminen vaatisi aika isoa budjettia ja tietokonevelhojen armeijaa, Draculasta selviää tekoverellä ja torahampailla, yhteishinta 2 euroa jos oikeista kaupoista katsoo. Niin, kaiketi TSH:sta tehdään uusi versio joku kaunis päivä, mutta kuten Celebaelin sanoi, tuskin 30 vuoden sisään.

Mutta kyllä se on hieno ajatusleikki - ajatella, jos joku tekisi Murnaut (viittaan tällä ensimmäisen Dracula-filmatisoinnin, Nosferatun, ohjaajaan, jolla ei ollut oikeuksia koko leffaa tehdä; Stokerin perikunta veti syystä herneet nenään, englantilainen tuomari määräsi leffan kaikki kopiot tuhottaviksi mutta koska käsky ei ollut lainvoimainen Saksassa, leffaa ei tuhottu) ja tekisi uuden TSH:n, kehittäisi uuden nimen, lyhentelisi juonta ja sitä rataa. Tosin nykypäivänä tämä lienisi pahempi paikka kuin 20-luvulla.

Noh, sitä odotellessa. Ehkä 30 vuoden kuluttua tehtävässä TSH:ssa vaikkapa Viggo Mortensen esittää Gandalfia. Ajatusleikit ovat sangen mukavia!
Kuva
Avatar
Lumisusi
Satutäti
Viestit: 1115
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Mustalaishaltioiden matkassa

Viesti Kirjoittaja Lumisusi »

Minä en itse henkilökohtaisesti usko, että saamme kovinkaan nopeasti uutta filmatisointia ko. kirjasta/leffasta. Mutta koska olen ennenkin ollut väärässä, niin suhtaudun kuitenkin siihen varauksella.
Eli en pidä mahdottomana, että tämä filmattaisiin kovinkaan nopeasti uudestaan, ainakaan siis näyttelijäversiona. Mutta mielestäni olisi hyvinkin mielenkiintoista nähdä tämä esim. piirrettynä tai kokonaan tietokoneanimaationa. (Elkää tappako!) Pointtina siis on se, että olen nähnyt Sormusten herran piirretyn version, ja haluaisin nähdä sen kokonaan. Tämä piirretty versio, jonka minä näin on se kuuluisa versio, joka ei koskaan valmistunut. En vain harmikseni muista enää mihin asti se ehti. Mutta muistan sen verran, että sitä oli pätkitty vielä pahemmin kuin PJ:n versiota. Tosin siinä oli kaikki kirjat ängetty yhteen elokuvaan. Mutta LotR piirrossarjana voisi olla hyvinkin mielenkiintoinen. Mutta sillä varauksella, että se EI ole japanilais-tuotantoa.

Ok, olen tänään sekava. Mutta toivottavasti saatte kaivettua pointin jutustani.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.


Vuoden Beta 2007, Vuoden Tolkienisti 2008 & 2009, Vuoden Valvoja 2010 & 2014
Ketsuppi

Viesti Kirjoittaja Ketsuppi »

Draculasta selviää tekoverellä ja torahampailla, yhteishinta 2 euroa jos oikeista kaupoista katsoo.
...Kuva Älä riko minun mukavaa kuplaani, jooko? :lol:
Mutta siis oikein hyvin tehdyn Draculan. Voihan Sormusten Herrankin tehdä samaisella budjetilla; lainaa mummolta peruukkia ja tekohampaita ja naapurista ipanoita örkeiksi.
Lopputuloksen laatu taas voi olla suuri ja lihava kysymysmerkki. Toisaalta sitten se mikä lienee Witch-projektikin veti rahoiksi jne...
Voisihan sitä harkita. Voihan siitä saada isot rahat... Tai sitten ei. :lol:
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Viesti Kirjoittaja Andune »

Tosin siinä oli kaikki kirjat ängetty yhteen elokuvaan
Ostin joskus pari kuukautta sitten tuon piirretyn version ja järkytyin. Elokuva loppui Helmin Syvänteen taistelun jälkeen joten Kuninkaan Paluu ja osa Kahdesta Tornista jäi uupumaan. En suosittele, tosin hyvät naurut siitä saa. Sitä katsoessani en tiennyt itkeäkkö vaiko nauraa. Legolas näytti ihan sisäsiittoselta, Aragorn oli kamala, Éowyn oli sinisilmäinen bling-bling-eiaivojaeihuolia-tyttö eikä Arwenia ollut. Kamalaa...

Joo, tässä tälläinen välikommentti :D
Uusi piirretty, kiitos!
(Muuten, kyllähän Kuninkaan Paluusta tehtiin piiretty, samoin Hobitista, mutta eri tekijät kun tuolla Tsh-piirroselokuvalla)
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Olen samoilla linjoilla edellisten kanssa, eli en usko että TSH:ta filmataan uudelleen ennen kuin elokuvat ovat muuttuneet kolmiulotteisiksi virtuaalimaailmoiksi tai jotain. Mutta sehän ei tarkoita, etteikö muita Keski-Maa-aiheisia leffoja voitaisi tehdä. Onhan Arthurin legendoistakin filmattu vaikka kuinka monta leffaa. Haaveenani on Sormuksen sota Gondorin näkökulmasta (koska PJ häpäisi kaiken Gondoriin liittyvän). TSH:n ulkopuoleltakin sitten löytyisi vaikka mitä aihetta, esim. Númenorin tuhosta saisi tosi mielettömän spektaakkelin ja tuo kohta kirjana ilmestyvä Húrinin lasten tarinakin voisi asettua elokuvaksi. Tietysti Hobitista puhumattakaan, mutta nuo edellä mainitut kiinnostaisivat ainakin minua enemmän kuin tuollainen lastensatu.

TSH-piirretyistä: Minusta Bakshin animaatio on mainettaan parempi. Peter Jacksonhan fanitti aikanaan tuota leffaa ja on kyllä kiinnostava huomata kuinka monta kohtausta miekkonen kopsasi aivan suoraan tuosta piirretystä. Äkkiseltään tulee mieleen ainakin hobittien piileskely Sormusaaveelta ja Sormusaaveiden hyökkäys hobittien makuuhuoneeseen. Eihän tuota leffaa tietysti tosimielellä kärsi katsoa. Rankin & Bassin Kuninkaan paluussa ei puolestaan ole muuta hyvää kuin örkkien marssilaulu, jota on hauska lauleskella työaamuisin hieman muunnelluin sanoin. :)

Jos joku toivoo uutta TSH-adaptaatiota, niin yksi varteenotettava ja ilmeisesti aika vähän tunnettu vaihtoehto on BBC:n 80-luvun alussa tekemä 13-osainen radiokuunnelma. Todella uskollinen kirjalle ja loistavat ääninäyttelijät, esim. Ian Holm Frodona ja Bill Nighy Samina.
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Avatar
Nemesis
Örkki
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 9:23 am
Paikkakunta: Varjojen Kaupunki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nemesis »

Ehkä sadan vuoden pääsät, mutta se floppaa.. *nod nod*
I've found a world where love and dreams and darkness all collide
Maybe this time we can leave our broken world behind


Vuoden Beta 2010
Avatar
Fuu
norppa
Viestit: 948
Liittynyt: Ke Helmi 18, 2004 8:12 pm
Paikkakunta: syli

Viesti Kirjoittaja Fuu »

Tämä on vähän monipiippuinen aihe, sanoisin *naur*
Jos tämä joskus filmataan uudestaan, niin filmaaja tulee ehkä siitä sukupolvesta, joka nämä PJ:n leffat on nähnyt. Niidenkin tekemisessä on ollut jo ihan julmetusti työtä, ja nämähän ovat jo sinällään legendaa, että uudet versiot arvosteltaisiin kuitenkin näihin PJ:n leffoihin verraten. Joko ne uudet ylittäisivät PJ:n leffat tai sitten eivät.
Minusta on todennäköisempää, että nämä ensimmäiset leffat säilyttävät vankan asemansa, kun ovat kuitenkin ensimmäisiä tällaisia elokuvia TSH:sta. Ör. :> Mutten pidä mahdottomana, että uusia yritettäisiin joskus tehdä...

Tuosta Bakshin piirretystä leffasta on revitty monta hervottoman huonoa vitsiä xD Voi ei. Itse pidän sitä näkemieni kuvien ja arviointienkin perusteella aika huonona, mutta varmasti se on melkoinen legenda :D Ainakin niille, jotka ovat nähneet.

Tsiu ^^
you spin me right round, baby, right round
like a record, baby, right round round round


Vuoden Ilopilleri 2005-2009, vuoden Humor-ficcaaja 2010. Pörr.

captainfuu.tumblr.com
captainfuu.deviantart.com
savukka
Örkki
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 6:13 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja savukka »

Voihan se olla että joku haluaa tehdä uudet versiot, mutta mä en olis kovinkaan ilonen asiasta, olen samaa mieltä monen kanssa että monet asiat nykyisissä leffoissa osuu kohdilleen, tosin muakin kaivelee se ettei ole Glorfindelia vaan se pirun Arwen ratsastaa hakemaan Frodoa *kiroamista*
Ja kun asiaa ajattelee, niin se sekottas aika paljon, ainakin mun mieltäni, jos esimerkiksi uusiin leffoihin tungettas jotain uutta tai muutettas jotain mikä olis nähty parhaimmaks. Ja uudet näyttelijät ja kaikkea.
En mä voi kuvitella esim. muita Frodoksi kun Elijah Woodin.
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

No juu, samaa mieltä muiden kanssa siitä, ettei näitä uudestaan tehdä vielä piitkään aikaan, koska ovathan nuo leffaversiot sen verran varteenotettavia. Ja vaikka niistä 'vääryyksiä' löytyykin ja niistä aina valitan, niin kyllä ne silti hyviä ovat(!) ja ensimmäinen on aina paras monessa asiassa... Ei tietenkään kaikessa, mutta mutta... Tiedätte, mitä tarkoitan.


Toivottavasti uusi versio ei ainakaan kovin pian tule... Ja samat sanat kuin savukalla: en osaa kuvitella muita hahmojen rooleihin kovin helpolla, ja siitä on muodostunut jo pienimuotoinen sisäinen ongelma :roll: En enää osaa kuvitella hahmoja kovin helposti sellaisiksi, kuin he olivat ennen elokuvien näkemistä, kun olin lukenut vain Sormuksen Ritarit ja osan Kahdesta Tornista.. Omat mielikuvat kadonneet, ja uusia näyttelijäkasvoja olisi vaikea hyväksyä.
Amene
Puolituinen
Viestit: 344
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 7:53 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Amene »

uudelleen filmata? Eii välttämättä. En erityisemmin usko.

TSH on jo filmattu ennen Peter Jacksonin versiota. Se edellinen oli vain yksinkertaisesti niin huono ja epäonnistunut, että siitä ei erityisemmin puhuta. (olen nähnyt pätkän siitä. todella.. mielenkiintoinen. )

Ja se piirretty on JÄRKYTTÄVÄ x'DDD Se on nononononono. xDD

Mutta, siinä oli miun mielipiteeni. Ja miksi ei filmata? Njoh.. 1. Nykyään se on oikeasti kulttilehva ja kukaan maineestaan pitävä ei mene filmaamaan sitä uudelleen. 2. RAHAA. Money, money.

Ehkä joo joskus vuosien päästä. ja Draculan uudelleen filmatisoinnista; ne kaikki uudelleen filmasisoinnut ovat erilaisia. Niissä on se perusjuoni, mutta muuten ne ovat muunneltuja. Dracola nykyajan New yorkissa, Dracola silloin kauankauan sitten New yorkissa, Dracula, joka on hiukan enemmän fantasiaa jne.

.. Nyt tuli halu nähdä TSH siirrettynä nykyaikaan xDD Eurooppa vs. USA perhaps?
Legolas looked blank

Huumorificcaaja 2004, Typoilija 2006, Mangafriikki 2007, Merri 2009, Typoilija 2010 \o
Vastaa Viestiin