Voi ostakaa joku Gimlille nenäliinoja...

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

Tirli
Puolituinen
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Huhti 26, 2004 10:15 pm
Paikkakunta: ó_ò

Viesti Kirjoittaja Tirli »

Voi voi Gimli, minkä teit! Syljet Neuvonpidossa. Hyviä kuvia muuten Celebaelin, laitan paikan korvan taakse. ^^
Estel
Örkki
Viestit: 47
Liittynyt: La Heinä 30, 2005 8:04 pm

Viesti Kirjoittaja Estel »

Oli pakko tarkistaa tuo, ja sylkeehän se Gimli siinä. :lol:

Mutta juuri näin, kuin Cara sanoi, yrittäkääpä itse sanoa hanakasti " Elf ". x)
Forget this life.
Avatar
Kurttuviikuna
Puolituinen
Viestit: 293
Liittynyt: La Helmi 07, 2004 9:26 am
Paikkakunta: Dojon katonraja

Viesti Kirjoittaja Kurttuviikuna »

Repes. Toivottavasti pieni offi sallitaan, sillä minä olen nyt vartin nauranut kuollakseni Gimlille ja tälle keskustelulle. Hitto xD. En minä hullu ole, syyttäkää huumorintajuani. Sillä on liian vahva persoona, se ottaa yli valtaa.

Mutta jos nyt asiaan tartumme, niin itse en ole edes pistänyt merkille Gimlin erittävän jotain eritettä Neuvonpidossa. Täytyypä ensi kerralla koittaa pistää merkille.

Anteeksi tämä kamala offi, mutta halusin vain kiittää teitä loistavista nauruista.

//ja selvennykseksi, en naura teille, joten ei mennä loukkaantumaan. :D
Welcome to the Caribbean, love.
Lille
Samooja
Viestit: 466
Liittynyt: Ti Touko 02, 2006 4:39 pm
Paikkakunta: Turggune
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lille »

Minäkin tulen offaamaan - haa! :twisted:
Hyvät naurut sain tästä topickista - kiittäkäämme Gimliä (ja teitä). Ja nuo kuvat... Aijaij, repsii :D.

Thanks. MinäKÄÄN en ole laittanut merkille, vai olenko. No ensikerralla bongailen Gimlin eritteitä sitten...
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan.
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Voi voi Gimli! Muuta ei voi sanoa, paitsi että tätäkin suututtaa se, että Gimlistä on tehty pelle. Tolkien itse kirjan lopussa sanoo, että kääpiöillä oli tuolloin vielä entisaikojen kunniaa jäljellä, en nyt sanatarkasti muista(kirja on kahden tunnin ajomatkan päässä kotona), mutta pointti on se, että Tolkienin kääpiöt EIVÄT OLE pellejä... No, tämä on nyt vähän tälläinen kommentti mutta oli pakko laittaa *nyökyttelee tuohtuneena kääpiöiden 'pellemäisyydelle'*
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Lizlego
Samooja
Viestit: 513
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 5:05 pm
Paikkakunta: Syntimaa, Pohjoinen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lizlego »

Mutta miksi juuri Gimli? Miksei juuri Legolas tai Boromir? Koska Gimli oli hassun näköinen, postilaatikon kokoinen karvakasa, eikä kultatukkainen, suloinen haltiapoika.
Olen niin maan perusteellisesti samaa mieltä tämän kommentin kanssa! Olisivat edes laittaneet ihku-haltiapoika Legolasin sylkemään, ettei taas korostettaisi jo valmiiksi ihmisten hyvin uskomia ja älyttömiä stereotypioita, etteivät kasvoiltaan kauniit ihmiset piereskele tai sylje ja toisinpäin, että kasvoiltaan vähemmän kauniit taas sylkee ja röyhtäilee. Hitto, mikä älämölö siitä olisi syntynyt, jos Legolas olisi koko Lotrin vitsi... no, minun mielestäni se on koko trilogian vitsi aina skeittilautaa myöten, mutta voi että pistää yhä enemmän vihaksi kääpiöiden ja erityisesti Gimlin puolesta! Gimli oli kirjassa ihan hauska, muttei mikään pelle.

Olen tullut siihen tulokseen, että alkuperäinen arvioni leffoista oli väärä ja että Lotr ei ole muuta kuin typerä massateinielokuva, jossa pääosan ovat saaneet kiiltokuvapojut ja jota nyt teinitytöt, jotka eivät ole koskaan vaivautuneetkaan kirjaa lukemaan, ihkuttavat. Näkee sen jo tältä foorumiltakin. :oops: Montakohan ihmistä tällekin foorumille on jo loggautunut ei kun rekisteröitynyt, jotka eivät ole alkuperäistä kirjaa edes vaivautuneet lukemaan... :roll: Voi kunpa noita leffoja ei olisi tehtykään! No itse leffat eivät sinänsä ole huonoja, mutta ne pilaavat koko fandomin ja vääristävät hahmoja.
Nasty
Örkki
Viestit: 159
Liittynyt: To Huhti 05, 2007 5:24 pm
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja Nasty »

Minusta se kyllä tulee nenästä, meinaan se räkä/kuola mikäonkaanjuttu. Siinä kohtaan kun se sanoo että "Kuolen mielummin kun annan sormuksen haltialle!" Siinä elf-sanan kohdalla. Repeän kyllä aina siinä kohdassa. (minunkin piti tulla tätä hyvin tärkeää asiaa kommentoimaan) Minä kyllä voin sen nenäliinan ostaa. Sanonpa vaan että Gimli on muutenkin possu siinä elokuvassa ja se surettaa minua :(
Avatar
^Elektra^
Örkki
Viestit: 14
Liittynyt: Su Helmi 11, 2007 7:54 pm

Viesti Kirjoittaja ^Elektra^ »

Iseasiassa. Merri ja Pippin ovat jo aikuisia. Hobitithan ovatkin vain lapsen kokoisia. Merrikin taitaa olla 30- 40 vuotias jo, samoin kuin Pippin, Samvais ja Frodo.
Celebaelin
Puolituinen
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 8:45 pm

Viesti Kirjoittaja Celebaelin »

Iseasiassa. Merri ja Pippin ovat jo aikuisia. Hobitithan ovatkin vain lapsen kokoisia. Merrikin taitaa olla 30- 40 vuotias jo, samoin kuin Pippin, Samvais ja Frodo.
Tarkoitin heidän henkistä kasvuaan aikuisiksi. :wink:
Ja Pippin oli hobittien mittapuulla vielä lapsi, sillä hän oli vasta 28-29-vuotias ja Merri oli juuri ja juuri iältään aikuinen.
All you need is love...
Avatar
xipe
Örkki
Viestit: 94
Liittynyt: To Loka 05, 2006 3:32 pm
Paikkakunta: T's pocket

Viesti Kirjoittaja xipe »

Täytyypä minunkin tulla kailottamaan oma mielipiteeni julki. En oikeastaan ole edes pannut merkille, että Gimli sylkee neuvonpidon aikana, joten siihen en ota kantaa, mutta mielestäni Gimlin sikailut noin muuten on mennyt vähän yli.
Miksi kääpiöt olisivat muka jotenkin huonokäytöksisempiä kuin muut? Kirjassa Gimli on toki hauska, mutta myös kaunopuheinen ja muutenkin monipuolinen hahmo. Ei mikään pelle. Lotr on muutenkin sellainen leffa, ettei sen olisi tarvinnut yrittää olla hauska kun eivät kirjatkaan sitä ole. Viihdyttäviä kyllä mutta eivät typeriä repeilykohtauksia aiheuttavia, tarkoitan.
<i>I'll be your dream, I'll be your wish
I'll be your fantasy
I'll be your hope, I'll be your love
Be everything that you need...
</i>
Avatar
Daealis
Metsähaltia
Viestit: 650
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 4:02 pm
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Daealis »

Itse kävin tämän topicin aikoinaan huomattuani oikein pyöräyttämässä levyä pari kertaa, että bongasin tämän syljeskelyn. Ja mielestäni tämä sopii siihen kuvaan, mikä elokuvan Gimlistä jää. Kääpiöistä on tehty leffaversioon kaivosmiehiä, jotka ovat yhtä sisäänpäin lämpeävää sakkia kuin kaikki muutkin rodut. Mahtavat Morian salit, aseet ja panssarit joista muut rodut vain uneksivat, jne. Toisaalta kääpiöt kuvataan yleensä käytännöllisiksi ja jotkin kääpiörodut myös rujoiksi, sellaisiksi jotka eivät niin kaunopuheista perusta, vaan sanovat mitä miettivät. On helppo ymmärtää että tälläinen kulttuuri ei paljon hetkahda, jos joskus puheessa on niin tunnetta mukana, että sylki lentää. Saa vain pointtinsa selvemmin sanotuksi ja asia menee perille, kun on visuaalisia apuja puheen taustajoukkona.

Siihen en ota kantaa, miten kirjan ja elokuvan kääpiöt eroavat, lähinnä yleismaailmallista forgotten realmsin ja dragonlancen ja keski-maan välistä vertailua. Onhan Gimlistä tehty pelle, millaisena pysyykin suurimman osan leffasta, mutta ne kohdat kun näin ei ole, Gimlillä on yhdet parhaista vuorosanoista koko elokuvassa.
Tears are a waste of good suffering.
T.E.R.O - Taitava ja Ekstaattisen Reipas Orjapiiskuri
Vuoden Jääräpää -07 & -08 \o/
Vastaa Viestiin