VIRHE! VIRHE! VIRHE!!

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

Vastaa Viestiin
Avatar
^Elektra^
Örkki
Viestit: 14
Liittynyt: Su Helmi 11, 2007 7:54 pm

Viesti Kirjoittaja ^Elektra^ »

Nasty, onkohan se silleen, että heidät on siirretty? Olen itsekkin virheen bongaillut. Onko kukaan kiinnittänyt huomitota, että siinä vaiheessa kun Sinne paikkaan missä Merri ja Pippin ovat vankina, hyökkäävät rohirrim sinne. Sitten kun yksi hevonen meinaa tallata Pippinin päälle, hänellä ei olekaan käsissään köysiä. Seuraavassa kuvassa Pippinillä taas ON siteet. Pieni, mutta aika häiritsevä virhe.
itikka
Örkki
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 7:39 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja itikka »

^Elektra^ kirjoitti: ... Sitten kun yksi hevonen meinaa tallata Pippinin päälle, hänellä ei olekaan käsissään köysiä. Seuraavassa kuvassa Pippinillä taas ON siteet. Pieni, mutta aika häiritsevä virhe.
Tuo on huomattu jo moneen otteeseen. ^^; (muistaakseni siitä on jo mainittu täällä)

Ja Anorin mainitsemaa en itse laskisi virheeksi, koska eikös kunnon kääpiöllä pidäkin olla enemmän kuin yksi kirves. ^Å^
Arwen: Inbui li mastö lasto imbuilua inbulae!
Gandalf: Haia haia haia. Se on Saruman!
Saruman: Raia raia rassi raa, hilmu halmi taiakkaa. Aiai!
Mushroom
Örkki
Viestit: 149
Liittynyt: La Maalis 03, 2007 9:52 pm
Paikkakunta: Kontu

Viesti Kirjoittaja Mushroom »

^Elektra^ kirjoitti:Nasty, onkohan se silleen, että heidät on siirretty? Olen itsekkin virheen bongaillut.
Ainakin Billy mainitsi siitä TTT:n kommenttiraidalla.
Pippin: What about second breakfast?!
WeeZy
Örkki
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Marras 21, 2006 11:27 pm
Paikkakunta: Brii
Viesti:

Viesti Kirjoittaja WeeZy »

No, paljo näitä virheitä, että paikat vaihtuu, mutta en ole varma onko näitä sanottu, mutta sanotaan nyt varmuuden vuoksi: Helmisyvänteen taistelussa eräs haltia ampuu jousella, vaikka siinä ei ole nuolta ja silti tulee tämä ääniefekti (tietenkin). Vähän ennen kun Gimli tekee mahtavan liukumisensa. Sitten toinen on se, kun Eomer luovuttaa nämä kaksi ratsua Arskalle, Gimylle ja Legolasselle, niin kun hän palaa ratsaille ja sanoo vielä viimeiset sanansa, niin näkyy ihan selvästi, kun hänen miekkansa putoaa : D
No shit, Sherlock o_O
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

En tiedä, onko tätä mainittu jo, mutta kuitenkin.

Aivan FotR:in alussa, kun hobitit juoksevat pois pellosta, hehän kaatuvat ja vierivät rinnettä alas. Tämän jälkeen he jatkavat matkaansa tietä pitkin. Eli minne Frodo ja Sam olisivat joutuneet ilman Merriä ja Pippiniä tässä kohtauksessa? Syvemmälle peltoon?

Eli aika outo juttu tuokin. Eiväthän Frodo ja Sam olleet menossa sinne päinkään... :?
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Avatar
^Elektra^
Örkki
Viestit: 14
Liittynyt: Su Helmi 11, 2007 7:54 pm

Viesti Kirjoittaja ^Elektra^ »

itikka kirjoitti: Ja Anorin mainitsemaa en itse laskisi virheeksi, koska eikös kunnon kääpiöllä pidäkin olla enemmän kuin yksi kirves. ^Å^
No yhessä EDssä "miten elokuva tehtiin" kohdassa Wetan johtaja näyttää Gimlin kirveitä. Gimlillä on mm. "Kävelykeppikirves", kaksi heittokirvestä kummallakin puolella, selässä taistelukirves..
Avatar
Darial Kuznetsova
Samooja
Viestit: 436
Liittynyt: Pe Marras 09, 2007 5:25 pm
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Darial Kuznetsova »

Hihhei!

RotK: Faramir oli saanu nuolen rintaansa OIKEELLE puolelle.
myöhemmin Parannusten puutarhassa (vaimikäsenyoli) se noja paaluun OIKEELLA kädellä päänsä yläpuolelta katsoessaan Eowynia.
ja avonaisesta paidankauluksesta huomaa, et side menee VASEMMAN kainalon alta.
Faramirin ei olis pitäny pystyä nojaan silleen.


Ja tänään hokasin lisää. Katoin just ykkösestä, et yhen hobitin jalan oikeen ja teko-osan raja näky... Siinä kohtaa kun ne on pyöriny rinnetta alas ja on pinossa ja Merri kaivaa jotain murtunutta altaan niin yhen hobitin koipi törröttää siinä.
meinasin näyttää tän viestin kaverille ja hetken päästä onnistuin sählään sen pois. halleluja mahtavat sattumat
Jos oli nimi niin kuka sitä muistaa, jos oli kasvot niin ne helppo oli unohtaa.
Jos oli sydän niin se helppo oli poistaa ja pyörät pyörii, päivät itseään toistaa...

Sydänpuu - Mustaan Uneen (Jani Liimatainen)
Avatar
Nuokkutar
Örkki
Viestit: 49
Liittynyt: To Syys 11, 2008 6:23 pm
Paikkakunta: "Paikkkunta? Öh... Hei tyypit? Missä me ollaan?"

Viesti Kirjoittaja Nuokkutar »

Hmm.. Arwenia en ole (vielä) Helmin Syvänteestä bongannut mutta... ;)
Minua häiritsee hiukan se, että Aragornin huutaessa haltiakielellä "Tikkaita" Gimli vastaa siihen "Hyvä".
Ei tuossa ole muuten mitään, mutta FotR pidennetyssä versiossa Gilmi tekee Lorienissa varsin selväksi ettei ymmärrä mitä Haldir ja Legolas puhuvat.
Vielä äskön minulla oli mielessäni jokin toinenkin mutta ette arvaa kuka unohti??

Niin ja ainakin yksi Helmin Syvänteeseen saapusvista haltioista on nainen. Tai ainakin näyttää kovasti naiselta.

Eli keksinpäs! FotR Frodo herää Rivendellistä. Sitten vähän aikaa siinä pällisteltyään pääsee viimein sängystä ylös ja käpöttelee semmosen kaiteen luokse.
Ei siinä kohtauksessa ole muuten mennyt mitään pieleen, mutta se kaide on Frodoa vyötäisille. On varsin omituista jos paikassa missä haltiat asuvat on kaide joka on hobittia vyötäisille.
Turvallisuus riski, ymmärrättehän?

//Miaplacidus muokkasi tuplan pois. Se edit-nappi näkyy siinä viestin vasemmassa yläkulmassa, sitten jatkon varalle.
Avatar
Celeb
Velho
Viestit: 823
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 12:41 pm
Paikkakunta: Rivendell
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Celeb »

Tarkkoja havaintoja... (Auto? O___O) Itse olen huomannut Pippinin sidotut kädet, AraBoro-jutun ja juonivirheet.

Mietin myös, että minne kummaan kaikki haltiat katosivat Helmin syvänteen taistelun jälkeen??? Ei kai ne sentään kuollu kaikki? Ja olen myös kuullut jonkun huhun, että yhdellä stunteista näkyisi jossain vaiheessa iso Rolexin kello. Tiedä sitten, onko totta.

Itse bongasin myös yhden melko järkyttävän virheen. Kun Ara tippuu jyrkänteeltä TTT:ssä, Legolasilla ei ole suippoja korvia! :shock: En mene vannomaan, mutta pysäytetyssä kuvassa se näkyy melko selvästi.
Kurkkaa ficcilistaustani tai runonurkkaustani.

Vuoden tulokas 2009, Kälätäti 2010 ja Ilopilleri 2014!
Kiitos, ihanaa! <3


Coolin Eksentrinen ja Lievästi Epäröimätön Bandiitti.

NUORI JA VIRIILI 2K17
Airë
Örkki
Viestit: 41
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 7:31 pm

Viesti Kirjoittaja Airë »

En tiedä onko kukaan muu huomannut, mutta Legolaksen silmien väri vaihtelee läpi kaikkien kolmen elokuvan. Välillä se on sininen ja toisinaan tumman ruskea. Orlandolla ei ole ilmeisestikkään aina pysynyt piilarit mukana..
Ja myöskin se joka tuolla jo mainittiin, että kun Gimlin kirves hajosi sen hakatessa sitä sormusta niin miten se sitten olikin yhtäkkiä ehjä. Eihän se mitenkään voinut sallia että haltiat olisi takonu sen ehjäksi ja tuskinpa ne olisi sitä edes tehneet.
Avatar
Aralas
Puolituinen
Viestit: 251
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 4:12 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: virheitä, virheitä!!!

Viesti Kirjoittaja Aralas »

Narmo kirjoitti:Mä oon huomannut TSH-pelikorteissa ainakin yhden virheen: Yhessä kortissa, jätkässä, siinä on Legolas, ja hänellä on farkut jalassa, sen huomaa kun oikein tarkasti katsoo....^^
Hei vaddu, piti mennä tarkistaa asia, ja tosiian, siinä se Leggy seisoo farkut jalas.
Farkkuhistorian mullistava käänne!
Luthien Nightingale kirjoitti:teil on tääl ihanat nimet: Arska ja Borska! haha lmao! mikä Legolas sit on? Legrska? Mä oon tottunu Legolaksesta Leggy tai Leggie nimee :)
Joo, mullon toi Leggy käytös. Mut kyl Legsie on kans ihan hyvä ehotus :D

//Meillä on käytössä muokkaa-toimito, joten ei tehdä tuplapostauksia, kiitos. -Miaplacidus
"After San Sebastian please come with me. I'll take my clothes off." Mr. Tony Kakko

Vuoden Legolas 2010
Avatar
Throren
Örkki
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 6:21 pm
Paikkakunta: Salo (Kisko)
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Throren »

WeeZy kirjoitti: Sitten toinen on se, kun Eomer luovuttaa nämä kaksi ratsua Arskalle, Gimylle ja Legolasselle, niin kun hän palaa ratsaille ja sanoo vielä viimeiset sanansa, niin näkyy ihan selvästi, kun hänen miekkansa putoaa : D
Uuh, tuo kohta täytyy katsastaa! :mrgreen:

Mut joo, en oo itte huomannu mtn. erikoista, paitsi sen Arwen Helmin Syvänteen taistelussa + Aran & Boran käsi jutun (Ykkösen lopussa), Ja sit sen, kun Pippinin kädet on sidottu, & Se Faramirin nuoli jutun. Joo-o, olen paras selittämään näitä juttuja. :roll:
I ♥ U
Elemmírë
Örkki
Viestit: 49
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 2:37 pm

Re: VIRHE! VIRHE! VIRHE!!

Viesti Kirjoittaja Elemmírë »

Esitän kysymyksen,että voiko Arwenin todellakin bongata Helmien Syvänteen taistelussa? Vai onko kyseessä vain huhu? Jos joku todellakin on hänet bongannu niin sitten pitää kyllä itsekin ruveta kyttäämään :D
The greatest thing you´ll ever learn is just to love and be loved in return...
~Moulin Rouge~
Gillgalad
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2009 10:56 am

Re: VIRHE! VIRHE! VIRHE!!

Viesti Kirjoittaja Gillgalad »

Noista jo mainituista virheistä olen bongannut ton Boromirin käden, Pippinin sidottujen käsien jutun ja Éomerin miekan tippumisen sekä hevosten ja kuolleen Sauronin suun yhtäkkisen katoamisen Moranonilla.

Yks mihin oon kiinnittänyt huomiota RotKissa oli että Aragornin parta venähti ennen kruunajaisia aika paljon, siis oikeesti aikasemmin sillä oli vaan sänki ja yht'äkkiä sillä oli kunnon parta. Tämä TTT:n lopun siirtäminen RotK:n alkuun oli ok ja Jackson han sano että se siirreettiin sinne että Frodo ja Sam ois ajallisesti samassa kuin muu saattue, mutta selitys ontuu koska Frodo, Sam ja Klonkku pääsivät Mordorin porteille vasta siinä vaiheessa, kun Gandalf oli menossa Pippinin kanssa Gondoriin. Tohon siirtoon tais olla muitakin syitä.
Vuoden Tolkien-sanakirja 2010. Vuoden Tolkienisti 2014.
Saphire
Samooja
Viestit: 420
Liittynyt: La Maalis 02, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Siellä, mihin kukaan muu ei eksy!
Viesti:

Re: VIRHE! VIRHE! VIRHE!!

Viesti Kirjoittaja Saphire »

En tiedä oliko tätä vielä bongattu, mutta FotR:ssä, kun nazgulit saapuvat Briihin ja kaatavat sen portin, huomasimpahan ouson asian. Portinvartija oli aivan selvästi portin takana, kun se kaatui. Kun portti osuu maahan, niin se on aivan liian matalana maassa. Itse asiassa täsmälleen kuin portin alla ei olisi ketään. Eihän se portinvartija maan allekkaan voinut kadota? (vai voiko?)
Vuoden originaali 2014~
Saphire tekee paluun vuosia jälkeen.. :'D
Vastaa Viestiin