VIRHE! VIRHE! VIRHE!!

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

Vastaa Viestiin
Saphire
Samooja
Viestit: 420
Liittynyt: La Maalis 02, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Siellä, mihin kukaan muu ei eksy!
Viesti:

Re: VIRHE! VIRHE! VIRHE!!

Viesti Kirjoittaja Saphire »

Anteeksi kovasti tuplapostaus, mutta jostain syystä en saanut muokattua tuota äskeistä. RotK:stä nämä kaikki bongasin

Eli RotK:n loppupuolella, kun Aragorn on johtanut sen armeijansa Mordoriin on aika iso virhe (ehkä jo lukeekin täällä en ole varma)
Eli ensin he ovat hevosten selässä Aragornin pitäessä kannustus puhettaan. Heidän hyökätessään hevoset olivat kuitenkin salaperäisesti kadonneet. hmm...

Arwenin palatessa Rivendelliin Elronrin hiukset ovat laitettu yhdellä tavalla. Muutaman minuutin päästä ne ovat toisella tavalla.

Aivan elokuvan lopussa Frodon herättyä Merri ja Pippin saapuvat siihen huoneeseen. Aluksi näkyy ihan selvästi heidän päidensä olevan sen pienen sisennyksen yläpuolella joka siis on aivan oven yläosissa. Heidän juostessaan Frodon luokse he ovat kuitenkiin lyhentyneet pulella pituudella.

Rohirrim näkyi Minas Thirithin taistelussa todella suurena armeijana ihan aluksi. Eowyniin khdistettaessa takana oli kuitenkin vain muutama rivi ja loppu olikin tyhjää peltoa.

Frodo Lukitarin hyökkäyksen jälkeen seitin peitossa puolikuolleena osaa silti räpsytellä silmiä. Lähikuvissa ne ovat auki. Vähän kauempaa kuvattuina kiinni.

Denethorin salissa, kun Gandalf poistuu hänen kaapunsa (tai mikä onkaan) on putipuhdas. Kun kuvakulma vähän vaihtuu se on kurassa.

Lórienin lehtien suunta viitoissa vaihtelee yhtenään.

Aluksi, kun Klonkku ripottelee lembasin muruja Samin päälle ne näkyvät selvästi. Kuvakulman vaihtuessa ne ovat kadonneet. Kuvakulman vaihtuessa uudestaan ne ovat taas siinä.

Noitakkuninkaan kuollessa ennen kuin Eowyn ottaa kypäränsä pois, näkyy Eowynin leuan alla selvästi olevan jonkinmoinen hihna pitämässä kypärää kiinni. Miten Eowyn sitten sai sen päästään niin helposti?

Denetorin syttyy tuleen ja lähtee juoksemaan. Kun hän loppulta hyppää alas, huomataan että matka oli niinkin pitkä, että eikös hänen olisi pitänyt siinä ajassa jo palaa?

Juu osa oli aika pikkumaista nillitystä. Ja osan näin jostain YT videosta ja totesin myöhemmin katsoessani itse.
Vuoden originaali 2014~
Saphire tekee paluun vuosia jälkeen.. :'D
Avatar
Pyrexia
Metsähaltia
Viestit: 633
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: Jossain metsän laitamilla

Re: VIRHE! VIRHE! VIRHE!!

Viesti Kirjoittaja Pyrexia »

Luin tämän jo silloin kun rekisteröidyin tänne, ja aina on pakko tulla katsomaan ne virheet uudestaan ja bongata ne taas elokuvista. On mullakin mun harrastukseni. :D Kuitenkin, kaikki virheet jotka itse olen löytänyt on mainittu täällä moneen kertaan, joten en vaivaudu kirjoittamaan. Mutta näitä on hauska lukea, vaikka elokuvissa ei sitten mitään muuta näekään kuin virheitä.
Tomorrow is tomorrow
Hyvin usein voittajia on häviäjät,
jotka päättivät yrittää vielä kerran.
sagitta
Aktiivipallero
Viestit: 584
Liittynyt: La Maalis 09, 2013 12:16 pm

Re: VIRHE! VIRHE! VIRHE!!

Viesti Kirjoittaja sagitta »

Taidan olla tälläkin osa-alueella laiska, sillä en ole pahemmin edes yritytäny bongailla virheitä leffoista. Youtubesta olen kyllä kattellus sellasia koottuja teoksia elokuvien virheistä. Ja sama juttu kun Pyrexialla. Sen jälkeen kun tietää missä kohtaa on virhe, niin koetan leffaa kattelessa löytää ne. :D
Life and Death have been in Love longer than words can describe.
Life sends Death countless gifts
And Death keeps them forever...


Vuoden Palautteenantaja 2014
Gillgalad
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2009 10:56 am

Re: VIRHE! VIRHE! VIRHE!!

Viesti Kirjoittaja Gillgalad »

Laitan tänne nyt yhen virheen minkä bongasin Hobitti Odottamaton Matka elokuvassa.

Kohdassa missä kääpiöt ovat Repunpäässä ja aloittavat laulamaan Misty Mountain - laulua näytetään kääpiöitä niin siellä kun vilahtaa Fili niin näyttelijänä ei ole Dean O'Gorman vaan vanha Robert Kazinsky, IMDB:n mukaan Kazinzkyn pitäis vilahtaa joissain kohdissa Peikko korpea en tosin oo tainnut tajuta vielä niitä kohtia. Filiä tosin näytetään niin lyhyen aikaa, että sitä ei tajua jos ei katso kunnolla ja tiedä että Filin näyttelijä vaihtui välillä.
Vuoden Tolkien-sanakirja 2010. Vuoden Tolkienisti 2014.
Vendince
Puolituinen
Viestit: 309
Liittynyt: Ma Kesä 03, 2013 9:01 pm
Paikkakunta: Mielikuvitusmaassa haltioiden kanssa

Re: VIRHE! VIRHE! VIRHE!!

Viesti Kirjoittaja Vendince »

Kun kääpiöt ovat päässeet sinne ovelle (vuorelle, tiedättehän, ne etsi sitä avaimenreikää) niin yhdessä kohtaa Thorinin kädessä vilahtaa jotain, ehkäpä teippiä ranteen ympärillä. :) Siinä vaiheessa kun avaimenreikä on löydetty ja Thorin tutkii sitä seinää tai mitä ikinä tekeekään. Syön pääni jos höpötän tässä nyt omiani, mutta sen minä näin..
Elämä on liian tärkeää otettavaksi vakavasti.

..., mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Herätetään loftis henkiin Vuoden Aragorn 2014
Gillgalad
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2009 10:56 am

Re: VIRHE! VIRHE! VIRHE!!

Viesti Kirjoittaja Gillgalad »

Ainoat kädessä vilahtavat jutut mitä Thorinilla on tuossa kohtauksessa ovat hänen sormuksensa ja jotkut nahka lenkit/nyörit ranteitten ympärillä. Tai ainakaan minä en nähnyt siinä kohtauksessa muita koristuksia Thorinin käsissä ja ne nahka jutut ovat varmasti osa pukua. Richardilla on varmaan tossa kohassa samanlaiset käsi+käsivarsi jutut, mitä Graham McTrawisilla on Dwalinina.
Vuoden Tolkien-sanakirja 2010. Vuoden Tolkienisti 2014.
Vendince
Puolituinen
Viestit: 309
Liittynyt: Ma Kesä 03, 2013 9:01 pm
Paikkakunta: Mielikuvitusmaassa haltioiden kanssa

Re: VIRHE! VIRHE! VIRHE!!

Viesti Kirjoittaja Vendince »

Aijaa. :o Olin varma että näin jotakin outo siinä.. Mutta ei sitten varmaan. :)
Elämä on liian tärkeää otettavaksi vakavasti.

..., mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Herätetään loftis henkiin Vuoden Aragorn 2014
Avatar
Melody
Örkki
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Elo 04, 2009 3:03 pm

Re:

Viesti Kirjoittaja Melody »

Itse katselin tänään FOTR-leffan. Keskityn aina niin hyvin itse tapahtumiin että mokat jää joskus huomaamatta mutta pari kohtaa ainakin huomasin. Merri ja Pippin puhuu syömisestä, eli haluaisivat syödä ja käsissä ei pitäisi olla sillä hetkellä mitään. Ensin Merrille heitetään omena, sen jälkeen Pippinille, joka ei saa omenaa kiinni koska se putoaa maahan ja kas kummaa toisessa kädessä on JO omena.
Akuma-hime kirjoitti: -Paetessaan mustia ratsastajia Frodon kasvot ovat lian peitossa. Kun aalto vie pahikset mennessään, ja Frodo makaa maassa, kasvot loistavat puhtaina kuin Clearasil-mainoksessa.
Kun Arwen ja Frodo ratsastaa pakoon, huomaan Frodon kasvoilla jotain vihreää mönjää. Hetken päästä kasvot ovat puhtaat.

Tämä on jo kerran mainittu mutta mystinen silti. Briin alueella kun ne ratsastajat rynnii ja rikkoo sen puisen oviportin, se kaataa samalla sen portinvartijan maahan, se jää sinne alle. Silti portti jysähtää maahan asti. Sen alla piti kuitenkin olla se portinvartija, silloin pitäisi jäädä edes joku kohouma? Kun Boromir on kuolemaisillaan ja juttelee Aragornille, yhdessä vaiheessa Boromirin kasvot ovat havaittavasti kalpeat ja hetken päästä seuraavassa vaiheessa vähemmän kalpeat. Joissain kohtauksissa Frodon sormus on siinä ketjussa ja yllättävän nopeasti taas ilman ketjua. Saatan toistaa jo kerran mainittuja, mutta nämä huomasin itse. Tämä ei ole moka mutta kun Boromiria ammutaan nuolilla ja muut taistelee ja Merri ja Pippin viedään pois, niin missä Sam oli kaiken aikaa? Jäikö multa jotain oleellista huomaamatta oliko kenties mukana taistelussa, vai missä se piileskeli ennen kuin lähti Frodon perään?


//tuplayhdistys! t.mode

Katsoin viimeksi Extended Editionia, sormuksen ritarit. Kun Pippin ja Merri törmää Samiin ja Frodoon, antaa Pippin Samin syliin kaikki kaalinkerät, porkkanat jne. Muut pakenevat, Sam pudottaa kaiken maahan ja lähtee myös. Hetken päästä Pippin kantaa taas kaikkea sylissään kun hobitit putoavat alas ja mm. porkkana murtuu. Outoa? Virheitä on helppo bongata.
Gillgalad
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2009 10:56 am

Re: VIRHE! VIRHE! VIRHE!!

Viesti Kirjoittaja Gillgalad »

En tiiä onko tää virhe vai ei mutta mua on vaivannut pitkään kun Smaugin autioittaman maan pidennetyssä versiossa Thrainilla on molemmat silmät ehjinä vaikka Odottamattomassa matkassa sillä oli toinen silmä arven peittämänä.
Vuoden Tolkien-sanakirja 2010. Vuoden Tolkienisti 2014.
Vastaa Viestiin