VIRHE! VIRHE! VIRHE!!

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

Vastaa Viestiin
Tirli
Puolituinen
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Huhti 26, 2004 10:15 pm
Paikkakunta: ó_ò

Viesti Kirjoittaja Tirli »

Hihhii! :D
Gandalfilla on selvät adidakset. :lol:
Kuvausjutut on vähän harsoilleet..
No, ensi kerralla sitten! ^o^
Judylas
Puolituinen
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 4:13 pm
Paikkakunta: Moni ei tiedä, harva arvaa ja loppuja ei edes kiinnosta.

Viesti Kirjoittaja Judylas »

Huomasin että täällä käydään kiivaa taistelua Gandalfin kengistä.
Oma mielipiteeni osui seuraavaan: [b]Ne on ihan selvät velhokengät![/b]
KTBSPA♥
160408
021209
130512 NKOTBSB, MALMÖ
070314
Coming:
150314 Kööpenhamina


Jääkiekon MM2012&2013 - Vapaaehtoistyö <3
Judylas
Puolituinen
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 4:13 pm
Paikkakunta: Moni ei tiedä, harva arvaa ja loppuja ei edes kiinnosta.

Viesti Kirjoittaja Judylas »

Niin ja niistä digiörkeistä!
Niistä aika monikin meni hevosten läpi! Mä keksin ne oli haamuja! :lol:
KTBSPA♥
160408
021209
130512 NKOTBSB, MALMÖ
070314
Coming:
150314 Kööpenhamina


Jääkiekon MM2012&2013 - Vapaaehtoistyö <3
Firithostwen
Puolituinen
Viestit: 303
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2004 2:36 pm
Paikkakunta: Rhosgobel

Viesti Kirjoittaja Firithostwen »

Kaverini (BTW, kyse on Arcista.. 8) ) väittää itsepintaisesti, että siinä kohdassa FotR:ia, kun saattue on Caradhrasilla (en varmaan kirjoittanut tuota oikein, elekee välittäkö..)
ja siinä tapahtuu episodi, jossa Borkku antaa ensin sormuksen Frodolle, sitten tuimia katseita, ja Borkku kääntyy pois heilauttaen kilpensä paremmin olalleen, niin kilven metallista heijastuu kuvausryhmä!
Olemme katsoneet kohdan monta kertaa, mutta en itse ole ihan varma asiasta...
Kuva
Tagista kiitos Arskalle^^
Faidra
Örkki
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Elo 13, 2004 10:33 pm

Viesti Kirjoittaja Faidra »

Täytyypä joku päivä katsoa ovatko ne Gandalfin monot sitten superstarsit.
Joku sanoi sen "Frodon takapuoli väärällä puolella" -jutun (kääk, miltä toi kuullostaa...köh).
Mun mielestä se ei sinänsä oo virhe, koska jos aattelee, et miten väsyny Samkin varmaan oli, niin eihän se voi jaksaa Frodoa kantaa (vieläpä ylämäessä) välillä laskematta Frodoa maahan.
Tai niin mä sen aattelen ainakin, ettei se oo virhe. Mutta toisaalta siitä on jo jonkin aikaa kun viimeks katoin RotKin.
~Don't say
We have come now to the end
White shores are calling
You and I will meet again

And you'll be here in my arms
Just sleeping~
Angapauriel
Örkki
Viestit: 160
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2004 2:37 am
Paikkakunta: Kontu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Angapauriel »

Hmm...leffavirheet on kyllä mielenkiintoisia. Kun leffan on katsonut jo 1000 ja yksi kertaa niin ei sieltä ala muuta bongailemaan kuin virheitä. Ok, tuo nyt oli vähän liioittelua.

FotR:issa olen huomannut, että kun Arwen vie Frodoa isänsä luo parannettavaksi ja Sormusaaveet ilmestyy, niin joissain kohdissa näytetään myös Frodon kasvoja joissa on jotain keltaista likaa suupielessä ja muistaakseni nenän lähettyvillä(räkää??x)). Sitten kun Arwen laskee Frodon maahan ei Frodon naamassa olekkaan sitä keltaista likaa. Joku taisi tuon jo mainita, mutta ei ollut sitä nähnyt. Se lian puuttuminen on tosi silmiinpistävää.

Toinen on FotR:in pidennetystä kun Sam ja Frodo näkevät metsähaltia. Sam vaihtaa siinä jatkuvasti puolta. Takaapäin kuvattuna hän on Frodon vasemmalla puolella ja edestäpäin kuvattuna hän on Frodon vasemmalla puolella. Ärsytti kun huomasin sen.

Kahdessa tornissa taas ärsyttää se lanka, joka on laitettu Hallavaharjan kaulan ympärille silloin ken Gandalf ratsastaa sillä. Ei siinä periaattessa mitään, mutta sitten seuraavassa kohtauksessa lanka on kadonnut.

TTT kohtauksessa, missä Frodo ja Sam joutuvat Faramirin joukkojen vangitsemiksi on kanssa virhe. Kun Frodo alkaa selittää salaisesta tehtävästä yms. hänen kätensä on vangitsijansa käden ympärillä, mutta sitten kun Faramiria ja Frodo näkyy taustalla, Frodo pitää käsiään eri asennossa.

Minua ärsyttää myös se kun Sam on siellä soraan juuttuneena ja Frodo tulee pelastamaan, heittää sen haltiaviittansa Samin ja itsensä päälle ja myöhemmin alkaa kiskoa Samia ylös sorasta. Ensin Frodo kiskoo Samin sieltä melkein kokonaan pois, mutta sitten kun Frodo siirtyy kiven luo tähystelemään, niin Sam on melkein puoliksi siellä sorassa. Onko se jotain lentosoraa kun Sam sinne noi uppoaa??

Myös se ärsyttää kun Hallavaharja kirmaa sieltä niityltä Gandalfin luo niin sillä on selvästi jonkunlaiset valjaat päällä. Siis niitten päälle on yritetty maalata, mutta siinä näkyy niitä valjaita hiukan.

En nyt muista enempää. Suurimmanosan virheistä olen löytänyt itse ja jotkut lukenut jostain.

Niin minäkin muuten olen nähnyt sen auton siellä FotR:issa. Oikeassa yläkulmassa huristaa auto tuhatta ja sataa. Hmm...oikeastaan äitini sen auton löysi. Kysyi vaan minulta, että mikä auto tuolla viilettää ja minä olin että, oho niinpä muuten onkin. :D
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.

Hyödyllistä latinaa: Bis dat, qui cito dat. - Kadesti antaa se, joka antaa nopeasti.
Avatar
Fairy tale
Puolituinen
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Huhti 28, 2004 6:17 pm
Paikkakunta: Tukinturku

Viesti Kirjoittaja Fairy tale »

Ei jumatsukka teijän kanssanne. Olen toki itsekin muutamia virhelöitä bongannut, mutta olen tosi huono noita huomaamaan. Ja elokuvanautinto on sitä suurempi, mitä vähemmän noita hoksaa. Milloin on kyseessä Arwenin huulipuna, jonka väri vaihtuu kesken otoksen. Toisella kerralla kiistellään Pippinin sidotuista käsistä, jotka hetken eivät olekaan sidotut. Ja kaiken huippu on se, että Arwenista vilahtaa alle sekunnin pätkä Helmin syvänteen taistelussa. Sitä kohtaa jouduin tosin etsimällä etsimään, vaikka tarkka sekunti oli tiedossa. Ja siellähän se neito tosiaan ratsastaa!

Olen tarkoituksella pitänyt pitkää taukoa, enkä ole noita katsonut. SEE:t ovat kaverilla lainassa, ettei tule kiusaus katsella niitä koko ajan. Rotk SEE:tä odotellessa, mautitaan elämästä Keski-Maan kansalaiset! :wink:
Charlotte
Örkki
Viestit: 33
Liittynyt: Su Huhti 02, 2006 4:42 pm

Viesti Kirjoittaja Charlotte »

En IKINÄ löydä virheitä elokuvista....en keskity niihin. Niitä olis hauska huomata, mutta kun ei!...Muut aina huomaa :cry: (en itke :lol: )
Oon aatellu vaihtaa nimeni jommaksi kummaksi EHKÄ 1. Galenaldaien 2.Irith Niin tarkoittaako kumpikaan mitään?... :?:
Avatar
Kurenai
Metsähaltia
Viestit: 604
Liittynyt: La Loka 15, 2005 5:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kurenai »

*ylpeä* Löysin virheen! RotK:ssa, kun tyypit ovat Mustan Portin edessä, Aragorn, Gandalf, Éomer & co. ratsastavat Portille ja takaisin. Sitten he kääntyvät, ja pim, hevoset ovat kadonneet.
Kuva
Avatar
Lumisusi
Satutäti
Viestit: 1115
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Mustalaishaltioiden matkassa

Viesti Kirjoittaja Lumisusi »

Tuon minäkin huomasin. Tai oikeastaan muistan miettineeni minne ne oikein hävittivät ne hevoset kun ei niitä oikein missään kuvassa sen jälkeen näy (mukaan lasketaan ns. ilmakuvat)

Muuten olen kyllä sen verran huono huomaamaan "virheitä". Sen sijaan kiukkuilin, varsinkin FotR:in kohdalla, sitä kun tietyt kohtaukset puuttuivat kokonaan... Sen jälkeen en jaksanut valittaa vaan nautin elämyksestä.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.


Vuoden Beta 2007, Vuoden Tolkienisti 2008 & 2009, Vuoden Valvoja 2010 & 2014
Firithostwen
Puolituinen
Viestit: 303
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2004 2:36 pm
Paikkakunta: Rhosgobel

Viesti Kirjoittaja Firithostwen »

Borska ja Arska *lyö kämmenellä otsaansa* xDD
Kuva
Tagista kiitos Arskalle^^
Avatar
Kurenai
Metsähaltia
Viestit: 604
Liittynyt: La Loka 15, 2005 5:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kurenai »

En muista paikan nimeä...mutta kuitenkin, siellä missä Boromir kuolee, ja Frodo lähtee veneellä kohti Mordoria. Sam asettelee reppunsa sinne kivipylvään luo. Sitten Frodo läksii veneellä, Sam syöksyy veteen. Ilman reppua. Veneessä on vain Frodo. Ja hetken kuluttua Mordorissa Samilla on reppu.

Pellolla Sam sanoo Frodolle Gandalfin sanoneen: "Don't you lose him, Samvais Gamgee". Veneessä Sam sanoo Gandalfin sanoneen: "Don't you leave him, Samvais Gamgee".
Kuva
Pantsuman
Örkki
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2006 6:43 pm
Paikkakunta: Tampere nääs.

Viesti Kirjoittaja Pantsuman »

RotKin pidennetyssä versiossa, kun se Arska tappaa Sauronin suun, se pää häviää mystisesti. Ja ennen kuin se jatkuu normaalisti, siinä pitäisi näkyä sen pään, mutta ei. Ja Frodon ketjun pituus todella vaihtuu, aloin kiinnittää siihen huomiota vasta kun luin siitä jostain.
Kwaak.
Avatar
Nemesis
Örkki
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 9:23 am
Paikkakunta: Varjojen Kaupunki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nemesis »

Ketjun pituuden pidennys näkyy kyllä sokeakin, mutta Sauronin Suun pää katoaa?? Mitä ihmettä se Pete on taas mennyt tekemään? Ajatellut varmaan ettei kukaan huomaisi "pikku virhettä". :roll: ihme juttu...
I've found a world where love and dreams and darkness all collide
Maybe this time we can leave our broken world behind


Vuoden Beta 2010
Surkusiipi
Örkki
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Touko 24, 2006 3:39 pm
Paikkakunta: Loskaoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Surkusiipi »

Frodon arpienkin paikat vaihtelee... Onkohan tästä jo puhuttu aiemmin?
Vastaa Viestiin