Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

Vastaa Viestiin
legolas-aragorn
Örkki
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 3:07 pm

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja legolas-aragorn »

Jackson aikoo vissiin tehdä jotakin lisämateriaalia kyseiseen trilogiaan liiteitä käyttäen ja tutkia näin paremmin Keski-Maata leffoissa hahmoineen päivineen :O
100% Lord of the Ring Fani <3
Gillgalad
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2009 10:56 am

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja Gillgalad »

Joo, mä luin uusimmasta Episodista jutun tosta Hobitti elokuvasta ja siinä oli tosta, että Jackson käyttäisi niitä TSH:n liitteitä siihen kolmos elokuvaan. Jutussa oli, vielä ettei Jacksonilla ole oikeuksia Silmaan tai KTK:hon eli niissä mahdollisesti esitetyt lisäfaktan on poissa pelissä Hobitti elokuvan kolmos osasta. Kysymys kuuluu mitä uutta se niistä liitteistä muka saa.

Niissä liitteissä mitä TSH:ssa on, ainoat syventävät asiat on Aragornin ja Arwenin taru, Gimlin esitys sukupuustaan samoin kuin Hobittien sukupuut ja tietoja Rohanin ja Gondorin kuninkaista ja Gondorin käskynhaltijoista.Toisaalta Jackson teki TSH elokuviin niin kiinteäksi osaksi sen Arwen ja Aragon kuvion että se ei voi yksin kertaisesti kuvata sitä niin ettei kävis ilmi, että se on sotkenu kyseistä tarua pahasti. Koska just TSH elokuvissa annetaan ymmärtää että Arwen Aragorn kuvio ei ole vielä varmaa Sormusten sodan aikana, vaikka se oli käytännössä selvä nakki jo neljännes vuosisata ennen koko sotaa. Ainoa käytettävä osa koko Aragornin ja Arwenin rakkaus stoorista olisi niiden ensi tapaaminen Rivendelissä ja Sormusten sodan jälkeiset tapahtumat. Tietysti ne Sormusten ritarien vaiheet sodan jälkeen vois olla yks vaihtoehto, mutta miksi niitä pitäisi kertoa elokuvassa mikä sijoittuu aikaan ennen Sormusten sotaa.

Ainoat hahmot joita voi syventää niin että elokuvaan tulisi jotain toimintaa on Aragornin palvelus aika Rohanissa ja Gondorissa, sekä mahdolliset Gandalfin käyskentelyt jossain päin Keski-Maata vaikka niistäkään ei paljoa tietoa heru. Tietysti Jackson saattaa myös leikitellä jotain Rohanin ja Gondorin kuninkailla ja Gondorin käskynhaltioilla. Hobittien jotain lapsuus ajan kujeita voi olla mahollista tulla, mutta en usko. Vaikka olihan niissä liitteissä jotain yleistä kaikista Keski-Maan kansoista, mutta niistä ei oikein voi kertoa mitään järkevää sörkkimättä Silmaa ja KTK:ta.
Vuoden Tolkien-sanakirja 2010. Vuoden Tolkienisti 2014.
legolas-aragorn
Örkki
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 3:07 pm

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja legolas-aragorn »

Okei. Niin minäkin ymmärsin, että jotain liitteitä se haluaa elokuvaan. Mutta mitä? Entä kesto? Siis kestääkö joidenkin liitteiden näyttäminen pari tuntia? Minusta olisi järkevintä tehdä se Hobitti 2-osaiseksi JA terhdä liitteille joku eri elokuva/dokumenttikokoelma liittämättä sitä Hobitti-nimeen.
100% Lord of the Ring Fani <3
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

PJ on seonnut ihan täysin.

Ymmärrän kyllä halun tehdä lisää liikkuvaa kuvaa TSH:n valtavasta aineistosta, mutta. Ihan oikeasti. Mitä siihen muka saisi järkevästi mukaan? Jos ajatuksena olisi kuvata Aragornin vaiheita, pitäisi hyppiä aikajanalla aika lahjakkaasti, herra oli 10-vuotias kun Hobitti tapahtui. Ja kuten edellä, elokuvat sotkivat Aragornin ja Arwenin tarun niin täysin ettei siitä saa kyllä enempää irti kuin mitä jo on nähty - olen täysin samaa mieltä kuin Gillgalad.

Frodohan on leffassa jo valmiiksi, hänen tarinaansa voisi sinänsä olla loogista kertoa enemmän. Tosin tässäkin pitäisi matkustaa vuosia eteenpäin aika harppomalla, Frodo syntyikin vasta joskus... kolmisenkymmentä vuotta Hobitin tapahtumien jälkeen (tätä en muista varmasti). Mutta siinä olisi yksi mahdollinen tarinan runko - kertoa, miten Frodo oikeastaan päätyi Bilbon perijäksi.

Kolmas juttu, mikä nyt äkkiä tulee mieleen, on Moria. Yksinäiseltä Vuoreltahan sinne uudelleen lähdettiin, Balin ja kumppanit yrittivät vallata kaupungin takaisin. Tosin se tarina on melkoinen tragedia, en ole ihan varma haluaisiko kukaan lähteä kertomaan tarinaa kääpiökolonnan tuhosta vuoren sisällä. Ei ole nykypäivänä kovin myyvää, että tarina loppuu siihen kun kaikki kuolevat.

Kyllähän noita tarinoita riittää, mutta pitääkö ne tunkea Hobitin nimen alle sekoittamaan, kun loogisia yhteyksiä ei oikeastaan ole?
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
legolas-aragorn
Örkki
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 3:07 pm

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja legolas-aragorn »

Nimet on vahvistettu:

Odottamaton matka:
14. joulukuuta 2012
12. joulukuuta 2012 (Suomen ensi-ilta)

Smaugin yksinäisyys
13. joulukuuta 2013

Sinne ja takaisin
18. heinäkuuta 2014

Jaa-a, mitähän Jackson aikaa... 3 leffaa pienestä kirjasta :O... Ei jei...
100% Lord of the Ring Fani <3
Avatar
Lumisusi
Satutäti
Viestit: 1115
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Mustalaishaltioiden matkassa

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja Lumisusi »

legolas-aragorn kirjoitti: Odottamaton matka:
14. joulukuuta 2012
12. joulukuuta 2012 (Suomen ensi-ilta)

Smaugin yksinäisyys
13. joulukuuta 2013

Sinne ja takaisin
18. heinäkuuta 2014
Ok, eka ja vika ovat vielä järjellisiä ja ne jotka aiemmin on luvattu. Mutta tuo keskimmäinen? Anteeksi kuinka?
Se mitä minä tässä pelkään on että ne sotkee sen naishaltian mukaan tarinaan niin että siitä katoaa kaikki järki. Jostain haastattelusta luin että pelkäksi sivuhahmoksi tarkoitettu hahmo on kasvamassa koko ajan tärkeämmäksi. Ei näin. Mutta kyllä ne kaikki pitää silti käydä katsomassa. Kai ne ainakin kertakatsomisen kestää. Luotan minä ainakin Wetaan sen verran paljon.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.


Vuoden Beta 2007, Vuoden Tolkienisti 2008 & 2009, Vuoden Valvoja 2010 & 2014
Avatar
Taikinaman
Örkki
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 5:53 pm

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja Taikinaman »

Heh, PJ:n ois pitänyt ohjata ensin Hobitti kolmena elokuvana ja laajentaa vasta sitten Taruun ja tehdä siitä kuusi elokuvaa. :D (Enemmistö mun "mitä elokuvissa on pielessä"-valituksista perustuu vain ja ainoastaan siihen, että kolmessa kolmetuntisessakin leffassa on liian vähän aikaa käsitellä kaikkea sitä hienoutta, mikä on Taru Sormusten Herrasta.) Nyt Hobitti kolmena elokuvana haiskahtaa vain epäilyttävältä keinolta saada lisää lipputuloja.

Lisäksi oon pikkasen huolissani siitä, tuleeko trilogiasta enää edes sitä Hobittia, jota minä niin rakastan. Mun käsityksen mukaan Hobitti on lapsille suunnattu seikkailutarina ja sellaisena valloittavan ihana. En halua, että PJ:n teoksesta tulee ultimaattinen LotR-prologi, jokin omituinen yhdistelmä kaikkia muita Tolkienin merkkiteoksia (tietysti maustettuna tekijöiden omalla canonilla jolla ei ole mitään tekemistä Tolkienin kanssa). Niille on oma aikansa ja paikkansa, ne eivät kuulu Bilbon seikkailuihin.
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Taikinaman kirjoitti:Lisäksi oon pikkasen huolissani siitä, tuleeko trilogiasta enää edes sitä Hobittia, jota minä niin rakastan. Mun käsityksen mukaan Hobitti on lapsille suunnattu seikkailutarina ja sellaisena valloittavan ihana.
Voi, niin totta ettei sitä olisi voinut paremmin sanoa. Tuo homma tuntuu paisuvan kuin pullataikina. Haluaisin olla innoissani, mutta kun.

Smaugin yksinäisyys? Voi PJ, me tiedämme että sinä sympatiseeraat otuksia (ja itse ainakin pidän lohikäärmeistä vietävän paljon), mutta Smaug on se tarinan pahis. Ahaa, alkukielinen nimi on The Desolation of Smaug. Vielä kun tuosta saisi kaikki sävyt irti, sanakirja tarjoaa yksinäisyyttä, autiutta ja lohduttomuutta. Mutta ihan selvästi se asettuu Smaugin asemaan, mitä en ymmärrä. Tolkienin maailma on kuitenkin aika lailla mustavalkoinen, Smaug on paha joka syö ihmisiä ja kääpiöitä ja vei kääpiöiden kullan.

Käykääpä kurkkimassa tämän artikkelin saamia kommentteja. Löysin sieltä jotain, mikä pistää pudistamaan päätä: "Peter Jackson used material from the Silmarrion to fill the gap between the Hobbit, and the Lord of the Rings. The last Hobbit movie will end flush with the beginning of the first Lord of the Rings movie." Siinä on mitä, seitsemänkymmentä vuotta välissä? Saa olla aika tosi pitkä leffa, jos tuo jätkä tosissaan väittää, että Jackson aikoo kattaa koko ajanjakson Hobitista Sormuksen Ritarien alkuun. Woot?

Nyt olen hämmentynyt.
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Avatar
Lumisusi
Satutäti
Viestit: 1115
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Mustalaishaltioiden matkassa

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja Lumisusi »

Tuosta saa sellaisen mielikuvan että PJ yrittää saada aikaiseksi jonkinlaisen LotR-version Star Warsista. Tämä järjestyskin, ja leviämminen kolmen elokuvan mittaan. Mitähän tästä vielä tulee? Ja olen skeptinen senkin suhteen, että mitähän hemmettiä ne aikoo siihen 70 vuoden aikajanalle oikein tunkea?
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.


Vuoden Beta 2007, Vuoden Tolkienisti 2008 & 2009, Vuoden Valvoja 2010 & 2014
legolas-aragorn
Örkki
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 3:07 pm

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja legolas-aragorn »

http://video.howzit.msn.com/watch/video ... /183x74qha

Yläpuolella on linkki Hobitin toiseen traileriin, jossa näkyy runsaasti enemmän kohtauksia kuin ensimmäisessä" Minun mielestäni näyttää hyvältä! Toivottavasti PJ ei pilaa hyvää leffaa venuttamalla sitä...
100% Lord of the Ring Fani <3
Gillgalad
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2009 10:56 am

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja Gillgalad »

Toi traileri oli hauska, Klonkku oli aika söpö itse asiassa, jos sillä hänen luonteellaan voi ketään sanoa söpöksi. Täh vieläkö se Jackson meenaa vetää Silman juttuja tonne kolmanteen Hobittiin. Ei siinä Hobitin ja TSH:n alun välillä ole kuin 61 vuotta koska minusta 111 - 50 on 61 eikä 70, sori pilkun viilaus mutta tämä pisti silmään. Sitäpaitsi Silmassa ei tainnut olla edes kauheasti Hobittiin liittyviä juttuja vaan ne tais olla KTK:ssa. Tai ainakin minä muistelisin että KTK:hon ois laitettu kohtaus missä joko Gandalf kertoi tai kerrottiin miten Gandalf törmäsi Thorin Tammikilpeen Briissä ja lähti etsimään Varasta Yksinäisen vuoren reissulle.

Komppaan täysillä Nerweniä Smaug asiassa ei se ole mikään kiltti lohikäärme, vaan no niin paha kun nyt uskaltaa sen kuvitella olevan. Kun on kyse lapsille suunnatusta kirjasta niin pahiksen pitää olla paha eikä sääliä herättävä yksinäinen vanha lohikäärme.
Vuoden Tolkien-sanakirja 2010. Vuoden Tolkienisti 2014.
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Gillgalad - niinpä onkin, kuusikymmentä. Mutta keksin myös, mistä tuo seitsemänkymmentä tulee - TSH:n alussa kuluu yhdeksän vuotta Bilbon syntymäpäivien ja Frodon lähdön välillä.

Ja KTK:ssa tosiaan on pätkä, muistaakseni se on sijoitettu Minas Tirithiin joko Aragornin kruunajaisiin tai häihin, missä Gandalf kertoo muille, miten tapasi Thorinin ja miksi valitsi juuri Bilbon. Tuo tarina voitaisiin jopa kertoakin tämän yhteydessä, se vain että onko Jacksonilla oikeuksia moiseen. Nyt täytyykin kaivaa se KTK:n pätkä...

Tuo traileri kyllä antaa toivoa muovikääpiöistä huolimatta. Ehkä tästä tulee kumminkin jotain.
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Avatar
Fairy tale
Puolituinen
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Huhti 28, 2004 6:17 pm
Paikkakunta: Tukinturku

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja Fairy tale »

Onko Turun suunnalta tulossa elokuvan yöennakkoon tai ensi-iltaan otuksia/hobittaja?
legolas-aragorn
Örkki
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 3:07 pm

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja legolas-aragorn »

En tiedä, mutta Porin suunnalta olisi Arwen tulossa enskaan :DDD
100% Lord of the Ring Fani <3
Avatar
Taikinaman
Örkki
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 5:53 pm

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja Taikinaman »

Minä olen ainakin tulossa Turun suunnalta, siellä nykyään asustelen. Onko pikkaisen siistiä, että ensi-ilta on Suomessa kaksi päivää etukäteen? :--D
Vastaa Viestiin