Juuh, en minäkään yhtä ainoaa näyttelijää tiennyt ennen kun sain FotR:n DVD:lle. Itsenikin luen näihin 'järkeviin' (aitoihin, Tolkienia kunnioittaviin) ihkuttajiin. Kuolaisin leffojen Faramirin näköisen miehen perään missä hyvänsä, ja kun hän sattuu esiintymään Tolkienin mahtavan trilogian leffaversioissa, en näe sitä syynä olla sitä tekemättä. Mutta ihmiset, jotka katsovat elokuvan vain, koska siinä on niin julmetun hyvän näköisiä miehiä, menevät kyllä yli hilseen. Pahimmathan vielä lukevat itsensä sen jälkeen Tolkien-faneihin... >.<
Turha kai sanoakaan, että katsoisin leffaa vaikka siinä ei olisi yhtä ainoaa hyvän näköistä miestä,
kunhan näyttelijät vain saisivat aikaan yhtä hyvän roolityöt kuin Mortensen, Bloon, Noble & comp.
Minä ainakin lukisin teiniyleisölle suunnatut elokuvat, esim. juuri American Pie, teinimassaleffoiksi, ja LotR:n kaltaiset elokuvat, joiden taustalla on rahan lisäksi aidommanpuoleinen kunnioitus Tolkienin kirjoja kohtaan (eikä kohdeyleisönä teinit) aivan muuhun kategoriaan. Jade-chan on oikeassa, jos teinikanat ihquttavat elokuvaa, ei se ole elokuvan synti, niin kauan kuin se ei ole elokuvan tarkoitus.
Oheiskrääsä... Ei kai se elokuvaa huononna? Potterissa on menty yli, ainakin minun mielestäni, mutta itse en ole niistä leffoista koskaan pitänytkään. Kyllähän kaikki (teineille suunnatut) LotR-keräilykortit ovat mielestäni täysin turhia, mutta ei kai tuottajia voi syyttää siitä, että he rahaa haluavat tehdä... Omaakin seinääni koristaa neljä LotR-julistetta, yksi ostettu ja kolme LotR:sta innostumattomalle kaverille lehden mukana tullutta. Minä haluan oviini kuvia LotR:sta, sillä se on upea, tunteita herättävä elokuvatrilogia, enkä katso sen mitenkään liittyvän massateiniyteen.^^
Kyllä, olen useammankin kerran todennut
ostetusta julisteestani, että "haltiapoikia aseissa, haltiapoikia aseissa... *kuola*", mutta tunnelma se oikeasti on, jonka takia sen halusin/jonka takia siitä pidän niin paljon. Sen elokuvakohtauksen tunnelma... Ihastuin jo leffateatterissa siihen haltiasoturirivistöön, ja julisteen värit sopivat huoneeseeni, joten mikä ettei.^^
'Thomas Covenant,' he said as if he were rising to a challenge, 'the Unbeliever.'
~The Chronicles of Thomas Covenant, the Unbeliever (Stephen Donaldson)