LoTR: Massateinielokuva?

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

Yashiza
Puolituinen
Viestit: 356
Liittynyt: Ke Tammi 14, 2004 8:40 am

LoTR: Massateinielokuva?

Viesti Kirjoittaja Yashiza »

Tämän keskustelun juuret juontavat viime viikon keskiviikon aamuun, jolloin köksäntunnit olivat peruttuja, ja Laura, Minttu ja minä keskustelimme kirjastossa mitkä elokuvat ovat massateinielokuvia. Puheenaiheeksi nousi LoTR; minä ja Minttu väitimme, että elokuva on massateinielokuva(ehkei niin suuri kuin PoTC), ja Laura väitti vastaan. Kysymys kuuluu onko elokuva massateinielokuva ja jos on niin miksi?

Minusta elokuva on suurimmaksi osaksi massateinielokuva.

Teinit juoksentelevat kaduilla ja netissä, huutavat kuinka ihana Orlando Bloom on, kuinka eivät voi elää ilman LoTRia.

Hieman vanhemmat hillitysti juttelevat netissä. Eivät hihkuta mitään, ainakaan suuresti, kuinka ihana Elijah Wood on.

Orlando Bloom, eniten faneja fanlistingsissä, ja useimmiten fanlistingsiin liittyvät nuoret[yli 2000 fania].

Elijah Wood tulee perässä.

Onko elokuva massateinielokuva?

Kyllä. ^^

Ja nyt porukka suuttuu minulle.

(Sääntö numero yksi, älä loukkaa LoTR-elokuvaa)

^^ Onko se loukkaus jos sanoo elokuvaa massateinielokuvaksi? ^^;;;;;
Tricardon
Pehmomato
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 11:46 am
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tricardon »

Elokuva, jota on tehty yli kolme vuotta, ei ole kyllä mitään massaa. LotR on jotain aivan muuta. Ja kuten jo RotKista huomattiin, elokuva ei tosiaan rakennu Orlandon ympärille. Ei kai se ole synti, jos näyttelijät ovat hyvännäköisiä. Toisekseen Orlandossa ei ole mitään ihanaa, se on suurimmaksi osaksi apinan ja simpanssin risteytys. Kyseisin elokuvan tekoon on nähty vaivaa eikä se tosiaan ole mikään hetken mielijohteesta kyhätty esitys. Se on todella jotain.
[i:7e0c8c9a3b]Aika kulkee, kellot laukkaa
monta raukkaa, hauta haukkaa
Ennen iltaa, siis kulje siltaa
mut varo murhamiesten kiltaa
Varo liittymästä heihin
jotka usko eivät enää mihinkään[/i:7e0c8c9a3b]

CMX / Melankolia
Laura
Örkki
Viestit: 140
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 4:10 pm

Viesti Kirjoittaja Laura »

Min vastustin silloin, mutta en ole niin varma enää.

LotR saattaa olla massateini elokuva, mutta onhan kyseinen elokuva myös suosittu vanhempien ihmisten seurassa.

Orlandoihkuttajia on tosin hieman liikaa (aivan liikaa), mutta tulikos mieleen, että kun on katsonut sen elokuvan, niin joku muu hahmo saattaa myös olla se mieleinen, muu kuin Orlando?
Éowyn, Faramir, Aragorn, Háma, Théodred tai jopa Gimli.

Sin, Yash, tavallaan syyllistät kaikki jotka pitävät kyseisestä elokuvasta.
LotR oli jo kirjanakin hyvin suosittu ja elokuvana vieläkin suositumpi.

Ja tämän viestin pointti oli?
Älkää kysykö, mutta luulen, että ymmärrätte.
I heard the trains are running late
And I laugh out loud
My life is a mess
I have gone too far
In my lifelessness .
Yashiza
Puolituinen
Viestit: 356
Liittynyt: Ke Tammi 14, 2004 8:40 am

Viesti Kirjoittaja Yashiza »

Minä ___itse___ en pidä massateinielokuvista.

Se on teidän mielipide onko massateinielokuva hyvä vai huono. ^^ Kirjastoaika on ohi..

..hmm..
Yashiza
Puolituinen
Viestit: 356
Liittynyt: Ke Tammi 14, 2004 8:40 am

Viesti Kirjoittaja Yashiza »

LoTR on kirjana hyvin suosittu. Kyllä. Ja elokuvana vieläkin suositumpi. Ja taas kyllä. Osoittaako jotain?

Elokuvaa käy katsomassa aikuisia. Juuri siksi otin mukaan tuon:

Hieman vanhemmat hillitysti juttelevat netissä. Eivät hihkuta mitään, ainakaan suuresti, kuinka ihana Elijah Wood on.

Harvoja elokuvia tehdää hetken mielenjohdesta; kaikki elokuvat tehdään rahan vuoksi, harvat elokuvat on tarkoitettu fanejen vuoksi. Sivutuotteet(keräilykortit, pelit, lelut), nekin on rahan vuoksi suuniteltu. Pysytään elokuvassa.

Elokuviin otetaan komeita näyttelijöitä myös sen takia, että me rakkaat ihmiset ottaisimme osan niistä. ^^ Houkutus sekin.

Ja minulta meni pointti jonnekkin.

Elokuva voi olla massateinielokuva;

samaten se voi olla hyvä.

Mitä syylistämästä sillä on, jos sanoo, että elokuva on massateinielokuva? T_T;;
Jade
Puolituinen
Viestit: 232
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 11:29 am
Paikkakunta: Aavan meren tuolla puolen, jossakin on maa...

Viesti Kirjoittaja Jade »

Mutta tämä hihkuttamine ja ihkuttaminen ei johdu elokuvasta, ei kai sitä siihen ole tarkoitettukaan...? Teinithän sen aivan itse tekevät!

Plaa. En jaksa pohtia yhtään. Sorry vain. *väistyy takavasemmalle*
~Susilla ei ole kuninkaita~
Celebaelin
Puolituinen
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 8:45 pm

Viesti Kirjoittaja Celebaelin »

Ei se sentään massateinielokuva ole. :shock: Monet aikuiset rakastavat sitä ja täällä meillä päin, yleisö on vähän päälle kahdenkymmenen. Eli jo ohi teini-iän.

Elokuva on vähän niinkuin sekoitus. PJ halusi tehdä mahtavan elokuvan, jonka jälkipolvi muistaisi. Ja veikkaan että tuottaja lisäili vähän komeita miehiä ja kauniita naisia. 8) Sen tähdenhän Arweninkin roolia suurennettiin.
All you need is love...
Gwain
Örkki
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2004 2:23 am

Viesti Kirjoittaja Gwain »

Minulla on ehkä hiukan hakusessa tuo itse termi massateinielokuva, kun mieleeni tulee lähinnä sellaisia tekeleitä kuin American Pie ja muut sen tyyliset leffat... ja näiden joukkoon en ainakaan LotR:a lukisi. Kyllä, elokuvalla on paljon teini-ikäisiä faneja, oheiskrääsää ynnä muuta hieman rahastukselta haiskahtavaa, mutta kun ottaa huomioon sen, millainen riski koko elokuvan tekeminen alkujaan oli (kolme massiivista elokuvaa, julmetunmoiset sijoitukset eikä juurikaan takuita minkäänlaisesta rahallisesta voitosta ennen kuin ensimmäinen leffa oli jo ulkona ja menestyi), on sitä (mielestäni) melko hankalaa sanoa massateinielokuvaksi. Mitä ikinä sillä termillä tarkoitetaankaan... :wink:
Tricardon
Pehmomato
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 11:46 am
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tricardon »

Jadella on pointti jutussaan. Elokuva ei voi sille mitään, että sitä ihkutetaan. Ja vielä yksi asia, Harry Potteritko sitten eivät ole rahastusta? Sitä Tiimari-tyyppistä krääsää myydään kaupat pullollaan ja kukaan ei välitä.
[i:7e0c8c9a3b]Aika kulkee, kellot laukkaa
monta raukkaa, hauta haukkaa
Ennen iltaa, siis kulje siltaa
mut varo murhamiesten kiltaa
Varo liittymästä heihin
jotka usko eivät enää mihinkään[/i:7e0c8c9a3b]

CMX / Melankolia
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Gwainin tavoin minullekin tulee massateinileffasta mieleen lähinnä American Pie -tapaiset jutut. Kuten sanottu, samaan kastiin sen kanssa ei LOTRia voi mitenkään lukea.

Seitsemän vuotta sitten Titanic oli iso juttu. Teinit kävivät teatterissa kuolaamassa Leonardo DiCaprion perään, kun taas etenkin vanhempi polvi kävi siellä luutavasti siksi, että elokuva oli todellisuuteen pohjautuva draama. Varmasti samoin LOTRia käy katsomassa sekä Orlia ja Lijiä ihkuttavat teinilaumat kuin Tolkieniin täysin hurahtaneet kirjallisuudenharrastajatkin.

Pointti tuossa oli kai se, että jos jokin elokuvan näyttelijöistä on joutunut teinihysterian kohteeksi, ei se minun mielestäni tee itse elokuvasta massateinileffaa.
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Avatar
Noradriel
Yksinäinen susi
Viestit: 1134
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 8:53 am
Paikkakunta: Lothlórien

Viesti Kirjoittaja Noradriel »

Minusta Lotr EI ole massateini elokuva. Kaverini hämmästelivät kuka jaksaa kirjoittaa fanficionia. Ei ainakaan Ihqu-teinit. Ja kuka jaksaisi kahlata läpi ensin kaikki kirjat ja vasta sitten katsoa leffat.
Ketkä hullut menevät jonottamaan lippuja lumi sateeseen. Oikeat fanit.
Minun mielipide.
OT: Minä katsoin myös Titanicin historian perustuvan tapahtuman vuoksi.
Elenloth
Samooja
Viestit: 456
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 8:43 pm
Paikkakunta: Puu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elenloth »

Eiköhän jokainen asia ole sitä miksi sen itselleen tekee. Ja kyllähän LotR tavallaan on massateini-ilmiö, kun teinikatsojien lukuja katsotaan, koska läheskään kaikki eivät kuitenkaan ole tällaisia ns. kunnon Tolkien-faneja. Eikä niitä muita pidä siitä syyttää - ihmisillä on oikeus erilaisuuteen.

J sitten täytyy ottaa huomioon, että joku voi olla järkevä Elijah- (tai Orlando)-fani vaikka olisikin lukenut kirjan ja järkevä TSH-fani jne. Mitään ei voi tuomita yksioikoisesti.
Vuoden Tolkienisti 2006 - kysykää mitä haluatte ja saatte varmasti väärän vastauksen!
Lizlego
Samooja
Viestit: 513
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 5:05 pm
Paikkakunta: Syntimaa, Pohjoinen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lizlego »

LotR saattaa olla massateinielokuva ja minua osaltaan häiritsee tämä Orlando-ihkutus kampanja, joka vie huomiota pois itse loistavasta tarinasta ja muista loistavista hahmoista. Mutta jos ajatellaan elokuvaa itsessään ja sen toteutusta niin ei sitä kyllä olla tehty minkään teinikuolaajan näkökulmasta (slässääjän kylläkin : :wink: ). Minusta on harmi, jos LotR:lle annettaisiin massateinielokuvan leima, koska tuollainen leima saattaisi estää ennakkoluuloisia katsojia arvostamasta hyvää elokuvaa. Toisaalta, jos näin on, niin se on ihmisten oma häpeä.
Newra
Hassu pieni otus
Viestit: 1347
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 9:31 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Newra »

Minun mieletäni ei, LotR ei ole massateinielokuva. Minulla tulevat mieleen myös American Pie- ja Clueless-tyyppiset elokuvat termistä massateini.

Ja Elen, sinulla on pointti. Min luen itseni 'järkeväksi' Orlando-faniksi. Siis, mieshän on syötävän näköinen, mikäs siinä. Näyttelee hyvin.
Ja min en ole edes nähnyt FotR:a teatterissa :shock: , vaan vasta kun se tuli videolle ja siskoni osti sen. Ihastuin, hei tämähän on mahtava!
Kun TTT tuli, olin heti menossa katsomaan :wink:

Ja, huomatkaa tämä: ihastuin Orliin vasta TTT:ssä, tai oikeastaan, kun se tuli videolle. Jees. FotR:ssa seurasin enemmän juonta, vasta myöhemmin aloin katsomaan näyttelijöitä ja keitä he oikeastaan ovat.
Jeps. Järkeä? Ei... :wink:
Ja hän otti Frodon käden omaansa ja lähti Cerin Amrothin kukkulalta eikä milloinkaan enää elävänä palannut sinne.

Runoilija 05 Valvoja 06 Loftisficcaaja 07 08


långsamt genom rummen går hon ut
etella
Puolituinen
Viestit: 234
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 4:22 pm
Paikkakunta: Jossain Aragornin, Jackin, Siriuksen, Tuomaksen, Vivianin, Peterin ja Wonkan alla...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja etella »

Samaa mieltä newran kanssa, ehdottomasti.

Ainakaan sitä ei ole tehty massateinielokuvaksi, sillä mun käsityksen mukaan kaupunkilaisia teinikanalikkoja ei kiinnosta tuollainen keskiaikamainen kertomus, miestähän ne siinä vaan kuolaa. Kun LotR tuli suosituksi kirjasta ja mahtavasta tarinasta ja elokuvista nousi kohu, tottahan kai teinikanat ovat heti muodin mukana, ja pakko siitä on jotain irti saada. "Voi, kun se Orli on ihana :O" Teinikanojen käsityksen mukaan elokuvassa ei ole muuta hyvää kuin se, kun näytetään Legolasia ja sen iiiihania hiuksia. Ja tuskin Orlia juuri muista elokuvista tunnetaankaan. Hohhoh. :roll:

Anteeksi, mutta minä vihaan teinikanoja.

muoks// ei löllö, oonko mä joskus kirjottanut tollasta tekstiä xD Samaa mieltä ollaan edelleen, mutta vitsi noita käytettyjä sanamuotoja :shock:
Viimeksi muokannut etella, Ti Elo 09, 2005 7:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se kauan sitten kadonnut. Kuva

Kuva
Aragorn -04.
Vastaa Viestiin