The hunt for Gollum - lahja faneilta faneille!

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

Vastaa Viestiin
Avatar
Haltsu
Holy Writer
Viestit: 846
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 4:43 pm
Paikkakunta: Angmar

The hunt for Gollum - lahja faneilta faneille!

Viesti Kirjoittaja Haltsu »

http://www.thehuntforgollum.com/

Fanien faneille tekemä 40-minuuttinen elokuva, 3000 punnan budjetilla. Mitä tapahtui juuri ennen Sormuksen ritareita? Miksi Gandalf saapui Kontuun? Jne. Tuo pätkä julkistettiin tänään. Katselin sen itse äsken ja voin kyllä sanoa, että wau! Kohtalaisen kovalaatuinen vedos noin pienelle budjetille. Joitain pieniä kökköyksiä tietysti, mutta niihän aina harrastelijatason elokuvissa on - miksei tosin ammattitasoisissakin! Musiikki ainakin oli aivan Jacksonin leffojen tasoista.

Me likes. Voihan sitä fanfictionia näinkin harrastaa, eikös!?
Homo hevimetallicus perverticus trollicus

Vuoden 2004 Loftis-hengetär
Vuosien 2005, 2006, 2007, 2008 ja 2009 Tukipilari
tuulilukko
Örkki
Viestit: 118
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 4:37 pm
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: The hunt for Gollum - lahja faneilta faneille!

Viesti Kirjoittaja tuulilukko »

Katselin itse kanssa ko. pätkän tuossa alkuillasta ja vaikutuin kyllä.

Kaikin puolin viihdyttävä pätkä, jossa hyödynnettiin hyvin aitoja elokuvia käyttäen välillä hyvinkin samantyylisiä kuvakulmia ja kohtauksia puhumattakaan musiikista, jossa oli sopivasti lainattu Shorea (joskin myös Requiem of a Dreamia :P). Aragorn ei ehkä ollut yhtä komea ja mun mieleen kuin alkuperäisessä ;), mutta hoiti hommansa mainiosti. Gandalf oli vähän pöllähtänyt. :D Mut ei vaan, oikeasti, katsokaa ihmeessä sillä mun lotronälkääni tuo kyllä auttoi huomattavasti.
Kuva
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Re: The hunt for Gollum - lahja faneilta faneille!

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Tulipa katsottua. Oli kyllä hieno fanielokuvaksi ja mielenkiintoinen. Olen joskus miettinyt, että olikohan Aragornilla rattoisakin matka Klonkun kanssa silloin, kun hän kävi hakemassa tämän talteen. Vaikka en olisi kyllä ikinä osannut kuvitella, että joku tekisi elokuvan aiheesta, kun ei siitä pahemmin ole ficcejäkään kirjoitettu.

Tykkäsin Aragornista tässä, mukavan kiltin ja sympaattisen näköinen, vaikka en nyt varsinaisesti osaa nähdä tuon näköistä heppua Gondorin kuninkaana. Kritisoida voisi ehkä siitä, että filmissä oli aika paljon vaikutteita Jacksonin leffoista, esim. Klonkku oli ihan samannäköinen. Että siinä mielessä ei kovin omaperäistä. Herättää tietysti paremmin laajan yleisön hyväksynnän ja kiinnostuksen, kuin jos olisi lähtenyt kehittelemään jotain ihan omaa näkemystä. Joka tapauksessa tosi hieno juttu, että tällainen tehtiin. TSH:sta ei voi millään olla liikaa elokuvia, ja toivon että tulevaisuudessa niitä tulee lisää, vaikka fanien tekemänä.
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Celebaelin
Puolituinen
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 8:45 pm

Re: The hunt for Gollum - lahja faneilta faneille!

Viesti Kirjoittaja Celebaelin »

Tämäpäs oli hieno amatöörielokuva :) Tykkäsin kyllä kovasti. Klonkun laulu oli ihana lisä ja Aragorn oli Aragorn kaikessa aragornimaisuudessaan. Gandalf oli hassu pörröpää. :D Hyvin oli käytetty tosiaan hyväksi alkuperäisiä elokuvia.
All you need is love...
Avatar
Celeb
Velho
Viestit: 823
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 12:41 pm
Paikkakunta: Rivendell
Viesti:

Re: The hunt for Gollum - lahja faneilta faneille!

Viesti Kirjoittaja Celeb »

Miksi meidän kone lagaa tämän kanssa!? Haluaisin kovasti nähdä tämän pätkän, koska minulla on työn alla ficci tarinan loppuosiosta. En päässyt juuri alkutekstejä pitemmälle, kun tämä tökkäsi kokonaan. Noh, ehkä joskus ajan kanssa vaikka kirjastossa katselen sen vielä loppuun. n___n
Kurkkaa ficcilistaustani tai runonurkkaustani.

Vuoden tulokas 2009, Kälätäti 2010 ja Ilopilleri 2014!
Kiitos, ihanaa! <3


Coolin Eksentrinen ja Lievästi Epäröimätön Bandiitti.

NUORI JA VIRIILI 2K17
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Re: The hunt for Gollum - lahja faneilta faneille!

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Katsoin tässä ennen kouluun lähtöä kun oli juuri sopivasti aikaa, ja täytyy sanoa että hieno tuo oli. Todella hieno, vaikka huomasinkin joitakin pikkujuttuja, mutta se on vähän kun katsoo millaisesta jutusta on kyse. Pikkuvirheet sallittakoon, sen verran hyvin tehty tämä oli.

Tykkäsin kovasti. HYvä alku päivälle, nyt vaan pitäisi lähteä...
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Re: The hunt for Gollum - lahja faneilta faneille!

Viesti Kirjoittaja Andune »

(Miaplacidus yhdisti viestit. Pitääpä kysyä ylemmältä taholta, onko tuossa viestin muokkaamisessa jotain ongelmaa, jos ei kerran onnistunut.)

Wow

Itse filkkaa en vielä ehtinyt katsoa, mutta trailerit olivat jo upeita, etenkin kun ottaa huomioon millaisella budjetilla homma on tehnyt. Pakko kaivaa aikaa tuon katsomiseen!

//Katsoin äsken. Vaikka Arwenin ja Aragornin herkäksi tarkoitettu hetki ei ihan sitä ollutkaan (lähinnä minua nauratti), tuo oli oikeasti pelottavankin hyvä. Vähän dramaattinen, joitain tsh-leffoista muistuttavia kohtauksia sisältävä, mutta ehdottomasti oli kyllä laadukas ja hyvä. Todellinen hatunnoston arvoinen pätkä.
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Ada

Re: The hunt for Gollum - lahja faneilta faneille!

Viesti Kirjoittaja Ada »

Wee! Tämä pätkä oli paljon parempi kuin uskalsi odottaa. Leffaan oli saatu samaa tunnelmaa ja yhdennäköisyyttä Jacksonin leffojen kanssa - mikä siis minusta on hyvä juttu tässä tapauksessa - musiikki oli hyvinkin osuvaa ja tyypit olivat hyvännäköisiä. Tosin... HAMPPU-GANDALF! :D Tykkäsin paljon kohdista, joissa Klonkku laulelee ja rimpuilee ulos säkistän Aragornin vain nauraessa tälle. ^^ Täytyy todeta sama kuin muut: hyvää jälkeä ovat saaneet aikaan pienellä budjetilla!
Vastaa Viestiin