The Hobbit: The Desolation of Smaug

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

Avatar
Fanyare
Joku hippi
Viestit: 928
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 5:23 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

The Hobbit: The Desolation of Smaug

Viesti Kirjoittaja Fanyare »

No niin! Kun kolmas versio trailerista on tullut, on aika perustaa leffalle oma topikki.

http://www.youtube.com/watch?v=mbOEknbi4gQ

Näyttääkö Bard liikaa Orlandolta? Onko liikaa toimintaa? Entä mitä Thranduilin sanat Taurielille tarkoittavat? Onko se trailerintekijöiden temppu vai osa juonta?

Tauriel on ainakin Tumblrissa hirmuisen keskustelun aiheena jatkuvasti. Ehkä tämä naishahmo potkii Loftikseenkin vähän eloa! :D
Today is the tomorrow you worried about yesterday.

Merri 05-06, RPS-ficcaaja 07 ja Japanifriikki 08

avatar by 25djadja @ LJ
legolas-aragorn
Örkki
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 3:07 pm

Re: The Hobbit: The Desolation of Smaug

Viesti Kirjoittaja legolas-aragorn »

Ihanaa, että uusi traileri on tullut!

Sekoitin ekaksi minäkin Bradin Orlandoon, koska he näyttävät pikaisesti katsottuna tosi samoilta! Minusta se on huono juttu, sillä myöskin ei-fanit voivat sekoittaa aika helposti Bradin ja Legolaksen ulkonäöltään. (Ainakin mun porukat :D)
Mua kiinnostaa Tauriel siinä mielessä myös paljon, että onko hänellä suhde Kilin kanssa vai ei, kun siitä uutisoitiin. Ei, en sulata sitä, että Peter menee/meni (tai mitä lie) sotkemaan Hobittiin romanttiikkaa! Ei Hobittiin kuulu! :(
Smaugin ääni, ahh <33 Tiedättekö muuten sen vanhan Hobittipelin, joka on ilmestynyt 2000-luvun alussa? Peter ja kumppanit ovat yrittäneet matkia sen Smaugin ääntä, joka siinä pelissä oli. Jes.

En mallta odottaa tuota toista leffaa :) Toivon vain, ettei Peter ole vetänyt överiksi tarinaa.
100% Lord of the Ring Fani <3
Avatar
Fanyare
Joku hippi
Viestit: 928
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 5:23 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: The Hobbit: The Desolation of Smaug

Viesti Kirjoittaja Fanyare »

Mä en olekaan tuosta pelistä kuullut : O Mutta aika siistiä, että peli on vaikuttanut leffaan jollain tapaa! Joskus näinkin päin.

Trailerissahan Thranduil sanoo Taurielille "Legolas has become very fond of you. Don't give him hope when there's none."

Fanityttö minussa reagoi tuohon ensin aika rankasti, tulkiten sen vihjauksena Legolasin ihastuksesta Taurieliin. Nyt ajattelen sitä enemmän trailerin koukkuna, joka houkuttelee ihmiset elokuviin! Uskon kyllä että P. J. pitää lupauksensa Taurielin ja Legolasin pelkästä ystävyydestä, koska hän on itsekin kovan luokan TSH-fani ja tietää miten romanssi tuhoaisi Legolasin eteerisyyden.

Oon samaa mieltä siitä, ettei Hobittiin välttämättä tarvita romantiikkaa. Taurielin hahmo näyttää mielettömän hienolta ulkoisesti, ja musta on kivaa ettei se ole mikään siveä sipsuttelija vaan "tappokone" kuten näyttelijä Evangeline Lilly häntä kuvailee. Siksikin olisi hirveää, jos tuollaista pippurista naishahmoa käytettäisiin vain jotta häneen voisi rakastua. Hmph, tuhlausta!
Today is the tomorrow you worried about yesterday.

Merri 05-06, RPS-ficcaaja 07 ja Japanifriikki 08

avatar by 25djadja @ LJ
legolas-aragorn
Örkki
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 3:07 pm

Re: The Hobbit: The Desolation of Smaug

Viesti Kirjoittaja legolas-aragorn »

https://www.youtube.com/watch?v=OkMYy67ws10
Tuota peliä tarkoitan :) Se mukailee hyvin Hobitti-kirjaa! Mulla on toi PC:lle :)
100% Lord of the Ring Fani <3
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Re: The Hobbit: The Desolation of Smaug

Viesti Kirjoittaja Andune »

Uuden trailerin myötä aloin odottamaan leffaa entistä enemmän. Samalla toisaalta olen hyvin skeptinen. Minäkään en kaipaa mitään väkisinväännettyä romantiikkaa. Lisäksi olen vähän pettynyt, ettei kääpiöitä olla sulkemassa tynnyreihin kirjan tyyliin. Mutta paha sanoa vielä mitään, ennen kuin on varsinainen leffa nähty.

MUTTA. Smaugin ääni. Aivan täydellinen. Ihana ihana Benedict Cumberbatch. Ah! Tykkään.
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Vendince
Puolituinen
Viestit: 309
Liittynyt: Ma Kesä 03, 2013 9:01 pm
Paikkakunta: Mielikuvitusmaassa haltioiden kanssa

Re: The Hobbit: The Desolation of Smaug

Viesti Kirjoittaja Vendince »

Tämä täällä odottaa jo malttamattomana DotS:in (onko se lyhenne noin) tulemista! Trailerien perusteella ainakin on luvassa kunnon Keskimaameininkiä :lol: Smaugin ääni tosiaan on mahtava, siinä he ovat onnistuneet todella hyvin. Tuollaiseksi minä voisinkin kuvitella puhuvan lohikäärmeen äänen.. :)

Nyt pidän peukkuja pystyssä että pääsisin katsomaan tuon kun se tulee elokuviin. Ja nyt on hyvin vielä aikaa lukea Hobitti kun en ole sitä vielä tehnyt.
Elämä on liian tärkeää otettavaksi vakavasti.

..., mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Herätetään loftis henkiin Vuoden Aragorn 2014
Gillgalad
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2009 10:56 am

Re: The Hobbit: The Desolation of Smaug

Viesti Kirjoittaja Gillgalad »

Thranduilin sanat Taurielille ovat tosiaankin aika monimerkityksellisiä. Vaikka sanoista saakin sen käsityksen että Legolas vois olla ihastunut Taurieliiin mikään ei sulje pois sitä mahdollisuutta, että Thranduil on käsittänyt väärin Legolasin käytöksen. Traileri antaa olettaa että örkit lähtevät jo DofM aikana kohti Vuorta kysymys taitaa kuulua missä vaiheessa elokuva pätkästään. Thorinin asenteen muutos Bilboon jos tässä elokuvassa on aika jännä sillä vois olettaa, että Thorin osoittas edes jotain kunnioitusta henkensä pelastajalle. Muutenkin Bilbo varmasti todistaa kykynsä vielä Synkmetsässä ja Thranduilin hovissa, sillä kaikesta päätellen jos Thorinin lausahdus siitä että he eivät vaaranna tehtäväänsä yhden voron takia ja Balinin tokaisu että hänellä on nimikin ovat suht lähellä toisiaan eli Vuorella tapahtuvia juttuja.
Vuoden Tolkien-sanakirja 2010. Vuoden Tolkienisti 2014.
sagitta
Aktiivipallero
Viestit: 584
Liittynyt: La Maalis 09, 2013 12:16 pm

Re: The Hobbit: The Desolation of Smaug

Viesti Kirjoittaja sagitta »

Pidin tästä uusimmasta trailerista!
Kuinkahan pitkä elokuva tulee olemaan? Toivottavasti sitä ei olla pitkittämällä pitkitetty.

Kumpa Peter ei sekoitaisi mitään turhaa romantiikka häsläystä elokuvaan. Legolasin ja Taurielin romanssi olisi kyllä ihan turha ja tyhmä lisäys. Mutta Tauriel x Kili menis täysin överiksi. Muutenkin tallaiset lisäykset söisi aika paljon uskottavuutta, niin hahmoja kohtaan kuin itse elokuvaakin. Pidän muutenkin Taurielia aivan turhanpäisväisenä hahmona. No kaippa sinne oli pakko lisätä joku nainen, tai tulisi liian miesvaltainen filmi.
Joka tapauksessa haluan nähdä lisää Thranduilia! :)

Nyt kun olen katsellut noita trailereita, niin Legolaksen silmät ovat mielestäni tosi siniset. Siis jotenkin ylikorostetun siniset verrattuna TSH:n.
Ja niin kuin täällä ollaankin se jo todettu, Brand muistuttaa liikaa Orlandoa. Mieleeni tuli ensiksi William Turner.

Mitä lähemmäs aarretta päästään, sitä hankalammaksi Thorin näyttää käyvän.
Tuntuu kuin sillä olisi jonkinlainen viha-rakkaussuhde Bilboa kohtaan. (Bilbo parka)

Smaugin ääni oli todellakin ihana! Ihan sain kylmiä väreitä. :D
Life and Death have been in Love longer than words can describe.
Life sends Death countless gifts
And Death keeps them forever...


Vuoden Palautteenantaja 2014
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Re: The Hobbit: The Desolation of Smaug

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Joo, tuo traileri! Iik.

Ensinnäkin Smaug on ihan kamalan pelottava. Tai ainakin itse melkein teki mieli mennä piiloon.

Ja sitten, olen niin onnellinen etten ole ainut joka pari silmänräpäystä ihmetteli, että mitä William Turner tekee Hobitissa... Se oli se ensireaktio, sitten vasta iski totuus että ei ei, eihän se ihan noin mene :D Bard on jotenkin ihan erilainen kuin mielikuvissani ainakin noiden pienten palasten perusteella. En näe Bardia ihan noin vihamielisenä.

Sagitta, et ole ainut joka ihmetteli Legolasin silmiä. Ne ovat hiukan liian siniset, nehän melkein loistavat...

Tauriel sitten. En ole koskaan ollut kovin innoissani hänestä, ja trailerin jälkeen tunnelmat ovat vain sekavat. Thranduilin tilitys voi olla niin monta asiaa, ja tähän mennessä olen oppinut että joskus trailereissa huijataan ihmisiä. Katsoo nyt sitten että kuinka tässä käy, onko se Legolas vai Kili vai molemmat vai ei kumpikaan... Yleisesti ajatellen ihan kiva, että leffaan on tuotu naisahahmo, mutta kun se on Hobitti. Hobitin tarina, hobitin matka ja suuri seikkailu. Nämä leffat ovat todellakin unohtaneet sen, minusta se meni jo vähän unohduksiin tuossa ensimmäisen leffan aikana, kun kaikki Azogit laitettiin sinne hyppelemään ja jahtaamaan kääpiöitä. Vaikka tuo matka onkin kääpiöiden matka, kääpiöiden päämäärää ja tavoitetta kohti, matkassa oli kuitenkin ennen kaikkea kyse Bilbosta ja siitä, miten hobitti ylitti itsensä. Oho, nyt meni saarnaksi...

Ja Thorin vähän ärsytti, koska viime leffan lopussahan hän oli Bilbon kanssa kaveria, ja sitten taas mieli muuttuu. No, kirjassahan Thorin oli vähän äksy koko ajan, ehkä tämä vain heijastelee sitä.

Traileri on vain niin pieni pala tulevaa, että siitä voi lähinnä vain spekuloida ja jännittää...
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Re: The Hobbit: The Desolation of Smaug

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Kyllähän tuo trailerin perusteella näyttää ihan kelpo viihteeltä. Mutta. En nyt jaksa innostua tästä Lostin naisesta hyppelemässä siellä suippokorvissa... Okei, kai leffaan sitten tarvittiin joku nainen, mutta en vaan voi lakata miettimästä, kuinka Kate Austen oikein päätyi Keski-Maahan. Sitä paitsi, eikös tämä näyttelijätär seurustellut jossain vaiheessa Dominic Monaghanin kanssa? Hmm? Tauriel/Merri anyone?

Ja sitten Bard. Puhutaanpa hänen viiksistään. Anteeksi, mistä? Mistä alkaen viikset olivat muotia Keski-Maassa? Siis 70-luku on sieltä päin katsottuna kuitenkin aika kaukana tulevaisuudessa vielä. Ymmärrän jotenkin, että viikset oli pakko laittaa, koska muuten ihmiset ei erottaisi Legolasia ja Bardia toisistaan, mutta oikeesti. Mitä jos olisitte vaan valinneet jonkun muun kuin Orlin kaksoisolennon Bardiksi?

Tykkään kyllä siitä, että Sherlock on päässyt Smaugin ääneksi, mutta ainakin tuossa trailerissa sitä ääntä oli muunneltu niin paljon että hädin tuskin tunnisti. Minusta siitä oli yritetty tehdä liiankin pelottava. Ei ne lohikäärmeet niin pelottavia oikeasti ole. Siis se mitä olen Robin Hobbin teoksia lukenut, niin aika harvakseltaan ne ihmistä syö (kääpiöistä ja hobiteista en tiedä). Joten minusta Smaug saisi olla vähän mukavampi tässä. :) Ja minusta Smaugin nimen olisi voinut kääntää, kuten ihanaisessa Lohikäärmevuoressa. Smaug kuulostaa sammakolta, Kyty olisi parempi. Tosin kaipaan myös Ukonnuolta, Keijukasta ja Runoniekkaa, mutta menköön nyt noilla brittinimillä...
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
legolas-aragorn
Örkki
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 3:07 pm

Re: The Hobbit: The Desolation of Smaug

Viesti Kirjoittaja legolas-aragorn »

Taas uutta: Beornin kuva on julkistuttu ihmismuodossa!

http://www.theonering.net/torwp/2013/10 ... -of-beorn/

Itse en oikeastaan pidä, kuvittelin Beornin vanhemmaksi ja pyöreämmäksi. Tulee mieleen mulle ainakin joku luolamies :O?
100% Lord of the Ring Fani <3
sagitta
Aktiivipallero
Viestit: 584
Liittynyt: La Maalis 09, 2013 12:16 pm

Re: The Hobbit: The Desolation of Smaug

Viesti Kirjoittaja sagitta »

Kun katselin tuota legolas-aragornin antamaa linkkiä, mieleeni tuli ennemmin leijona kuin karhu.
Beorn poikkeaa hurjasti omasta mielikuvastani! Ajattelin Beornia vanhemmaksi ja isommaksi (lihaksikkaammaksi) ja hieman karskimman oloiseksi.
Enpä uskalla vielä sanoa tykkäänkö vai en.
Life and Death have been in Love longer than words can describe.
Life sends Death countless gifts
And Death keeps them forever...


Vuoden Palautteenantaja 2014
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Re: The Hobbit: The Desolation of Smaug

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Okei, mitä Beornille on tehty. :evil: Tuo on kyllä... En tykkää. Itse näen Beornin isona, lihaksikkaana, tummana miehenä, jolla on silmät syvällä päässä ja kiukkuinen ilme, ja hiukan iän merkkejä siellä ja täällä. Tuo parta on jotain ihan typerää.

...olen vähän niin kuin shokissa.
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Re: The Hobbit: The Desolation of Smaug

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Vai on tuo ihmissuden ja Chewbaccan risteytys sitten Beorn. Jos tuo pääkarvoitus olisi vähän toisenlainen, tyyppi voisi mennäkin Beornista... Olen jostain syystä nähnyt Beornin mielessäni sellaisena mustatukkaisena ja -partaisena tukkijätkänä. Tuo tyyppi ei kyllä ihan vastaa mielikuvaani. Mutta hyvä, että Beorn sentään on mukana leffassa, pelkäsin jo Tom Bombadilin kohtaloa, kun ei trailerissa häntä näkynyt (tai ainakaan minä en nähnyt).
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Fangwen
Puolituinen
Viestit: 306
Liittynyt: La Loka 05, 2013 4:44 pm
Paikkakunta: *raapii päätään* sen ku tietäis...

Re: The Hobbit: The Desolation of Smaug

Viesti Kirjoittaja Fangwen »

Tuo ei kyllä yhtään vastaa minun mielikuvani Beornista, mutta kuten Mithrellas sanoi, hyvä että hän on ylipäätään mukana leffassa. Oma mielikuvani herrasta vastaa paljolti niitä, mitä muutkin ovat täällä kertoilleet omikseen: suuri, lihaksikkas ja ahavoitunut hieman synkän näköinen miekkonen, jolla on tumma hiuspehko ja takkuinen parta. Mutta kai minä tuohonkin ulkonäköön aikanani totun. Ainakin yritän kovasti.
"...But as for me, my heart is with the Sea, and I will dwell by the grey shores until the last ship sails. I will await you."

― Círdan the Shipwright

Hukka vieköön, mörkö syököön ja piru periköön!
Vastaa Viestiin