Hobitti-leffojen eri DVD- ja Blu-ray -versiot

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

Vastaa Viestiin
Avatar
Beowulf
Örkki
Viestit: 68
Liittynyt: To Huhti 11, 2013 7:06 pm

Hobitti-leffojen eri DVD- ja Blu-ray -versiot

Viesti Kirjoittaja Beowulf »

Osaisko joku sanoa, että on toi peltikotelossa oleva Hobitti - Odottamaton matka blu-ray versio sisällöltään sama kuin Hobitti - Odottamaton matka? Peltikoteloinen on ollut myynnissä muistaakseni vain Anttiloissa ja Kodin1:sessä, ja sisältää kaksi levyä. Tällainen kuvaus oli tuosta toisesta levystä, jota en tosin ole katsellut:
Sisältää 10 tuotantovideota
Lähde ohjaaja Peter Jacksonin mukana seikkailuun, joka johdattaa sinut kulissien taakse Hobitin alkulähteille. Pääset vierailemaan Hobbittonissa ja muilla kuvauspaikoilla, seuraamaan Jacksonin uraauurtavia ponnisteluita elokuvanteon saralla ja astelemaan punaista mattoa ohjaajan kanssa - hänen erityisesti faneilleen luomion videoblogien myötä.
Entä onko ensimmäisestä Hobitista tullut jotain pidennettyä erikoisversiota tai vastaavaa (ainakin löytyy Hobitti: Odottamaton Matka - Extended Edition (Blu-ray) (3 discs))?

Itse en oikein pysy enää mukana näissä elokuvan eri julkaisuissa.
Gillgalad
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2009 10:56 am

Re: Hobitti-leffojen eri DVD- ja Blu-ray -versiot

Viesti Kirjoittaja Gillgalad »

Musta toi pelti laatikko versio Hobitista on ihan tavallinen Blu-ray versio, se vaan on peltilaatikossa ja näin ollen hitusen kalliimpi verrattuna pahvi/muovi koteloon. Ja toi EE tosiaankin on viisi minuuttia pidempi ( ainakin jos olen kattonut oikein oman teatteri version takana olleen keston) kuin teatterissa ollut elokuva ja siinä on ekstra materiaalia n. 9 h.
Vuoden Tolkien-sanakirja 2010. Vuoden Tolkienisti 2014.
Ezellohar
Puolituinen
Viestit: 344
Liittynyt: Ma Marras 18, 2013 4:06 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Hobitti-leffojen eri DVD- ja Blu-ray -versiot

Viesti Kirjoittaja Ezellohar »

Mä oon ainakin huomannu, että pidennetty versio Odottamattomasta matkasta löytyy 3:lla levyllä ja 5:llä levyllä. Onkohan noilla sitten erona ekstrojen määrä?
Mä ainakin ostin itelleni ton 5:llä levyllä. 2 levyä on ite leffaa ja 3 levyä on ekstroja. Ja nä löytyy siis sekä dvd:nä että Blu-rayna.
"The Ring! Is it not a strange fate that we should
suffer so much fear and doubt for so small thing?"

- Boromir

.::Vuoden Tulokas 2014::.
Avatar
Beowulf
Örkki
Viestit: 68
Liittynyt: To Huhti 11, 2013 7:06 pm

Re: Hobitti-leffojen eri DVD- ja Blu-ray -versiot

Viesti Kirjoittaja Beowulf »

Ezellohar kirjoitti:Mä oon ainakin huomannu, että pidennetty versio Odottamattomasta matkasta löytyy 3:lla levyllä ja 5:llä levyllä. Onkohan noilla sitten erona ekstrojen määrä?
Ainakin tuolla cdon.comissa DVD-versiossa ja blu-ray 3D-versiossa on se 5 levyä, normi blu-rayssa vain 3 levyä. Ainakin noiden blu-rayden tuotekuvaus on sama, ja mietinkin et onko DVD:ssä levyjä enemmän, jos blu-ray-levylle mahtuu tavaraa enemmän (riittää se 3 levyä). Ja 3D voi taas viedä enempi tilaa levyltä, niin vaatii useamman levyn. En ole mikään tekniikan ihmelapsi, mutta tällainen tuli mieleen.

Pitänee sitten vissiin hankkia jossain kohtaa tuo aiemmin linkkaamani EE blu-ray, koska jostain syystä haluan hifistellä myös Hobitissa extroja, kun sellaisia on. :D
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Re: Hobitti-leffojen eri DVD- ja Blu-ray -versiot

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Beowulf, minulla on juuri tuo linkittämäsi blu-ray EE (ei 3D). Ne dokumentit leffan tekemisestä on kyllä ihan mahtavan kiinnostavaa ja hauskaa katsottavaa. Oikeastaan melkein parempia kuin itse leffa. :D Tässä on siis kolme levyä, joista yhdellä leffa ja kahdella niitä dokkareita. Dokkareihin ei saa suomenkielistä tekstitystä, mutta enkkusubit löytyy.

Toisella dokkarilevyllä käydään koko leffan kuvaaminen läpi melkein kohtaus kohtaukselta, ja se oli kyllä tosi mielenkiintoinen. Esim. en tullut ajatelleeksi että 3D-kuvaamisen vuoksi ne eivät voineet pienentää kääpiöitä ja hobitteja samalla tekniikalla kuin LOTR:issa (eli esim. laittamalla Frodon kauemmas kamerasta kuin Gandalfin) vaan joutuivat pienentämään ne tyypit digitaalisesti. Ja Kilin esittäjän piti ensin näytellä haltiaa, mutta sitten ne jostain syystä tekivät siitä kääpiön. Kääpiön, jolla mitä ilmeisimmin oli haltiaverta suonissaan… Richard Armitage teki minuun myös todella suuren vaikutuksen. Jos ne muut oli siellä lähinnä hauskaa pitämässä, tämä herra oli ilmeisesti opiskellut koko Tolkienin tuotannon ja selitti jatkuvasti kuinka kirjassa tämä ja tämä oli eri tavalla jne. :D Hauskaa. (Myönnetään, että ihastuin Armitageen ihan totaalisesti näiden ekstrojen perusteella ja oli pakko käydä katsomassa Smaug uudestaan, että näin vielä Thorinin 3D HFR:nä.)

Kolmannella dokkarilevyllä oli sitten eri aiheisiin perehtyviä dokumentteja, esim. hahmojen luonnista, Keski-Maan paikoista ja lauluista. Älyttömästi aikaa ja vaivaa ne olivat kyllä pistäneet sen maailman luontiin, esim. Repunpäässä kaikki ruoat oli aitoja, kokin valmistamia, kaikki kipot ja kupit savenvalajan tekemiä ja Bilbon sängyn päiväpeittokin käsin ommeltu.

Kaikkiaan tuntui, että niillä oli ollut ihan älyttömän hauskaa tämän leffan kuvaamisessa ja itsekin tuli väkisin hyvälle tuulelle niitä touhuja katsellessa. Ei muuta kuin Smaugin EE:tä odottelemaan. :)
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Gillgalad
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2009 10:56 am

Re: Hobitti-leffojen eri DVD- ja Blu-ray -versiot

Viesti Kirjoittaja Gillgalad »

Mulla taas on toi EE DVD:nä. Siinä se elokuva on jaettu kahelle levylle, ja ekstrat kolmelle. Se Appendix 7 on jaettu kahteen osaan ja Appendix 8 oli yhellä levyllä. Noittein Appendixien numerointi jatkuu TSH:n numeroinnista mitkä jäi 6.
Vuoden Tolkien-sanakirja 2010. Vuoden Tolkienisti 2014.
Avatar
Beowulf
Örkki
Viestit: 68
Liittynyt: To Huhti 11, 2013 7:06 pm

Re: Hobitti-leffojen eri DVD- ja Blu-ray -versiot

Viesti Kirjoittaja Beowulf »

Okei, kiitos kaikille jotka jakoivat tietoaan tähän. Olen taas himpun verran viisaampi näiden kanssa. :wink:
Vastaa Viestiin