Huonoja kohtia Kuninkaan Paluussa

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

Avatar
Piru
Metsähaltia
Viestit: 679
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 9:58 pm
Paikkakunta: Helsinki

Huonoja kohtia Kuninkaan Paluussa

Viesti Kirjoittaja Piru »

Niinpä. Nimi kertoo kaiken. Olis mielenkiintosta tietää, mistä ette pitänyt RotKissa? Mikä otti päähän?
Mä voin vaikka itse aloittaa, kun tän topicinkin perustin. :)


-Kokot! Voi himputti.. Vois olla ihan hieno kohtaus, mutta kun niitä kokkoja on joku 14!! Siinä melkein nukahtaa niitä kattellessa.

-Sam. Se ärsyttää kaikissa kohdissa missä se vaan on. Se on mun mielestä jotenkin niin teennäinen ja ärsyttävä. Varsinkin ne sen "ihanat" selittelyt Frodolle ("Tunnetko ruohon tuoksun nenässäsi?" yms.) *perustaa SamHirteen-kerhon*

-Éowyn. Mä oon alkanut sietää sitä näyttelijää, mutta oon kyllä edelleen aivan sitä mieltä, että se ei TODELLAKAAN sovi siihen rooliin. Se Miranda Otto vai kuka liekään on sellanen ujo hiirulainen eikä mikään uljas ja rohkea Éowyn! Hmph.

-Minkä takia Frodo laittaa Samin menemään kotiin?!? *raivoaa*

-Gandalf hakkaa Denethoria sauvallaan. *huoahtaa tympääntyneenä* Se ei sovi koko leffaan. Se oli vaan sellasta actionleffan hakkaamista eikä sovi (mun mielestä) RotKiin.

-Loppu. Se on niiiiiiin pitkitetty että. Sen koko lopun eli Frodon ja Samin pelastumisen, jälleennäkemisen, kruunajaiset, harmaat satamat yms. olis voinu typistää seittemään minuuttiin aivan mainiosti ja se kesti varmaan puoli tuntia. Mä rakastan Harmaita Satamia, mutta sekin oli lähinnä pilattu pitkittämisellä.

-Harmaat Satamat. Ei kokonaan, mutta se, että Celeborn (jonka olis kuulunu jäädä Keski-Maahan) lähti Galadrielin ja Gandalfin & co. kanssa Valinoriin. Ja myös se, että se "laiva", jonka mä olin kuvitellut isoksi ja upeaksi valkoiseks laivaks olikin joku onneton pikkupaatti.

*yrittää hillitä itseään*
Nyt minä kiitän ja kumarran ja päästän teidät valloilleen. :wink: Teki hyvää päästä vähän purkamaan itseään. :roll:
'Cause everybody hurts sometimes.

Valvoja -05
Palautteenantaja -06
Aragorn -07
Sauron -08 ^^
Jester
Jeesus
Viestit: 857
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 10:36 am
Paikkakunta: Valtaistuimen juurella
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jester »

*nauraa Saatanan purkaukselle* Huh, piristi päivää huomattavasti, vaikka itse en kaikkia noista kohtauksista niin inhoakaan :wink: (Ja Miranda Otto on ihana^^)Mutta:

-kastemato. Yäk.

-kalansyönti klonkkuuntumisjaksossa. Yäk.

-Arwen näkee näkyjä matkalla Harmaisiin satamiin. *sairaalloisia pelkotiloja pikkulapsia kohtaan*

-Legsi ampuu jotakin niistä vainaja-armeijan edustajista. Onhan se söpöä puolustaa Aragorn-kultaa, mutta eikös vitsi ollut siinä, etteivät haltiat pelkää ihmisten haamuja tai jotain...?

-Noitakuningas rutistuu kuin peltipurkki.

-kaikki kohdat, joissa Nasu-örkki on mukana.

-Celebornin ei tosiaan kuuluisi lähteä samalla laivalla Frodon ja muiden kanssa, mutta olen jo pikkuhiljaa antamassa sitä anteeksi.

Miksi minulla ei tule muuta mieleen? Noh, käydään lisäämässä myöhemmin.
And then we'll do it doggy style so we can both watch X-Files

Vuoden Frodo
Firithostwen
Puolituinen
Viestit: 303
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2004 2:36 pm
Paikkakunta: Rhosgobel

Viesti Kirjoittaja Firithostwen »

Kieltämättä, mikään ei (valitettavasti) voi olla täydellistä...

Se, että Frodo lähettää Samin pois, otti päähän aivan hel****sti! Kirjaan lukettaessa ei semmoista voinu kuvitellakaan!

Ärsytti melko lopussa, kun Frodo viimein pitää sormusta siinä Tuomiovuoren laavan yläpuolella, eikä tipauta, ei sitten millään. Mutisin teatterissa itsekseni,että kun on kerran näin kauas tultu ja tuon takia kärsitty, niin hoitaisi homman viimeinkin loppuun asti!
Ja kun Klonkku ja Frodo tappelee, ja Frodon sormi lähtee ja Klonkku saa sormuksen, niin eikö ne sitten ala tapella vielä uudestaan! Alkoi jo kyllästyttää!

Ja loppu.... ei voi muuta sanoa, kuin että haukotti välillä. Jos sitä olis venytetty vielä vähänkin, niin koko leffa olis ratkennu ku kuminauha...

Onneksi näitä kohtia oli vähän koko leffaan verrattuna :D
Kuva
Tagista kiitos Arskalle^^
Aredhel
Örkki
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 6:30 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Aredhel »

Kaikista eniten häiritsi se kun Frodo käski Samin lähteä takaisin kotiin.
Suutuin siinä kohassa Frodolle aika lailla. *virn*

Ja sitten se kun Gandalf törkkäsi sitä Denethoria sauvalla, ei sopinut miunkaan mielestä siihen leffaan.

Ja.. Minkin luulin että se "laiva" olisi ollut isompi siinä lopussa.

Ei kai siinä muuta niin hirveen ärsyttävää ollut. Kai..
Epäröinnin kynnyksellä kysy kuinka paljon rohkeutta uskallat tänään jättää käyttämättä.
-Tommy Taberman

Ja avani on Täältä.
Narmo
Samooja
Viestit: 529
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 9:51 pm
Paikkakunta: Metrotunneli (Hellsinki)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Narmo »

- Kun Frodo lähettää Sam-paran kotiin... ilkeätä...*mutinaa*
- Denethorin kuolema. Tippua nyt tornista...
- Harmaassa Satamassa oleva vene. Liian pieni.
~~

Vuoden 2006 Comeback~ Kannatti herätä.
Järjestelmävirhe
Örkki
Viestit: 146
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 5:49 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Järjestelmävirhe »

Ikävä kyllä Kuninkaan Paluu oli trilogian huonoin elokuva, joten huonoja kohtauksia siitä löytyisi useita. Vuodatustani ei kuitenkaan jaksaisi lukea kukaan, joten tyydyn esittelemään vain kolme:

En pitänyt Tuomiovuoren kohtauksesta, jossa Frodo on vähällä pudota laavaan Klonkun seuraksi. Kolmannen elokuvan huonoin ominaisuus oli juuri siinä, ettei se antanut riittävästi aikaa pysähtyä ja rauhoittua vaan toistuvasti joku oli kuolemassa, tippumassa rotkoihin, sodan tuoksinnassa tai muuten vain riehumassa. Toivon hartaasti, että pidennetty versio korjaa tämän seikan antamalla uusia, rauhallisempia kohtauksia, jotta myös niitä vauhdikkaampia tuokioita ehtisi hieman miettiä.

Myös minua häiritsi Samin toistuva lässyttäminen. Niistä kaikista puheista olisi voitu tehdä sievä kokonaisuus, mutta hokeminen heittää kauniin idean hukkaan. Toki on somaa, että Sam valaa toivoa Frodoon jutuillaan, mutta liika on liikaa. Hokeminen koskee myös Gimlinn vitsailua. Kääpiön jutut olivat usein oikeasti hauskoja, mutta muutama huulenheitto oli mielestäni pistetty väärään paikkaan.

Ja edelleen jaksan nauraa soutuveneelle Harmaissa satamissa, kun kirjassa kohtaus oli kuvattu sanoilla "paljon haltiakansaa" ja "suuri laiva". Elrond- parka joutuu soutamaan pitkän matkan.
Avatar
Piru
Metsähaltia
Viestit: 679
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 9:58 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Piru »

XD Toivottavasti on Ellu-papalla hyvät käsilihakset.

Jeps jeps. Mulla on Järkkiksen kanssa vähän sama juttu, että tuossa mun vuodatuksessa ei ollut kuin vasta pieni osa kaikista ärsyttävistä jutuista. Kyllä mun mielestä RotK on ehdottomasti huonoin trilogiasta. Siis elokuvana. Kirjassa en tiedä..
'Cause everybody hurts sometimes.

Valvoja -05
Palautteenantaja -06
Aragorn -07
Sauron -08 ^^
Jester
Jeesus
Viestit: 857
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 10:36 am
Paikkakunta: Valtaistuimen juurella
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jester »

Ouh, ja minä kun olen koko ajan kuvitellut, että ne laittaisivat Galadrielin soutamaan :roll: Vaikka tuskin Elrondin ja kumppaneiden miehinen ylpeys antaisi periksi siihen suuntaan... *huomaa puhuvansa sekavia* Muuten, siinä veneessä ei taida sentään näkyä airoja, vai?

Mutta Narmolanyan muistutettua Denethorin kuolemasta voisin lisätä sen omalle listalleni. Ketään toista kirjan tai elokuvan hahmoa en inhoa yhtä paljon kuin Denethoria, mutta ei sen kuoleman silti pitäisi naurattaa. Ensimmäisellä katselukerralla puolet salista repesi siinä kohdassa.
And then we'll do it doggy style so we can both watch X-Files

Vuoden Frodo
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

- Liikaa kliseistä lässytystä, varsinkin Samin osalta. Muuten Sam on mukava hahmo, mutta lässytys alkoi jo TTT:n lopussa ja jatkui vaan...

- Se loppu, kyllä vain, minustakin se on liian pitkä. Varsinkin se satamakohtaus.

Gandalf sauvoineen on lähinnä saanut minut hihittelemään. Mikä ihmeen into sillä on mätkiä Denethoria jatkuvasti... ensin siinä, kun Faramir palaa haavoittuneena, ja myöhemmin vielä uudestaan, kun Denethor meinaa polttaa itsensä... eikä xD
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Tricardon
Pehmomato
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 11:46 am
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tricardon »

RotK oli mielestäni pohjanoteeraus, kun olen tarkemmin ajatellut. Mutta matka Tuomiovuoren uumeniin ui pohjamudassa. Hidasta ja piinallista. Piste.
[i:7e0c8c9a3b]Aika kulkee, kellot laukkaa
monta raukkaa, hauta haukkaa
Ennen iltaa, siis kulje siltaa
mut varo murhamiesten kiltaa
Varo liittymästä heihin
jotka usko eivät enää mihinkään[/i:7e0c8c9a3b]

CMX / Melankolia
Järjestelmävirhe
Örkki
Viestit: 146
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 5:49 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Järjestelmävirhe »

Ja tämä viesti ei liity aiheeseen. Toivottavasti minua ei nyljetä siitä hyvästä. Otan riskin. ^^
Jester kirjoitti:Ouh, ja minä kun olen koko ajan kuvitellut, että ne laittaisivat Galadrielin soutamaan :roll: Vaikka tuskin Elrondin ja kumppaneiden miehinen ylpeys antaisi periksi siihen suuntaan... *huomaa puhuvansa sekavia*
Alkuperäinen puhe oli tosiaan Galadrielista, mutta annoin välillä vuoron Elrondille, joutaa hänkin vähän rasittamaan itseään. :)
Muuten, siinä veneessä ei taida sentään näkyä airoja, vai?
Airoja ei olla vielä vedetty esiin. Kyllä ne siellä alkavat pian heilua "laivan" lähdettyä liikkeelle. ;)

Nyt minun on kyllä pakko kirjoittaa se typerehtämis- ficcini valmiiksi, laivat alkoivat pörrätä päässäni. X) Kylläpäs tämä on hauska ajatusleikki! ^_^
Judylas
Puolituinen
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 4:13 pm
Paikkakunta: Moni ei tiedä, harva arvaa ja loppuja ei edes kiinnosta.

Viesti Kirjoittaja Judylas »

Minulla ei kyllä ole mitään pahaa sanomista, paitsi että
Arwen suree Aragornia ja sit ne viä suutelee lopussa. *oksentaa*
Siis, minulla ei ole mitään pahaa sanomista, ei ainakaan tule nyt mitään mieleen jos tulee niin kirjotan myöhemmin.
KTBSPA♥
160408
021209
130512 NKOTBSB, MALMÖ
070314
Coming:
150314 Kööpenhamina


Jääkiekon MM2012&2013 - Vapaaehtoistyö <3
Avatar
Fuu
norppa
Viestit: 948
Liittynyt: Ke Helmi 18, 2004 8:12 pm
Paikkakunta: syli

Viesti Kirjoittaja Fuu »

Tuota noin....itse pidin Kuninkaan paluusta paljon, itkin todella monta kertaa katsoessani sitä.
Huonoa oli:

-Frodon käytös Samia kohtaan. Samin ei missään vaiheessa olisi edes ollut pakko tulla mukaan koko reissuun, mutta silti hän tuli mukaan ja tuki Frodoa koko matkan ajan. Ja mitä siitä saa palkaksi? Tuollaista huutoa.
Tosin on totta, että Frodo oli hermostunut, väsynyt ja kipeä, mutta kyllä se siitäkin huolimatta olisi voinut olla vähän kiitollisempi.

-Leffaan oli tungettu vähän liikaa kamaa, ja vastineeksi Kaksi tornia oli sekava ja poukkoileva.

-Elrond oli koko trilogiassa aivan uskomaton. Onhan se oikein että hän haluaa suojella tytärtään, mutta ei kai nyt niin masentava tarvitse olla? "Täällä ei ole sinulle mitään, vain kuolemaa". Kai Arwen tietää mitä tekee?
Denethor oli toinen kammotus. Oikeasti, kuka voi olla pojalleen niin törkeä että olisi toivonut hänen kuolevan veljensä sijasta? Denethorin kuolema oli hiukan omituinen tosiaan...se vain syttyy palamaan, juoksee, putoaa, loppu.
Minen muista mitään Gandalfin tökkimisestä, mutta kai se sitten niinkin teki...
you spin me right round, baby, right round
like a record, baby, right round round round


Vuoden Ilopilleri 2005-2009, vuoden Humor-ficcaaja 2010. Pörr.

captainfuu.tumblr.com
captainfuu.deviantart.com
Jade
Puolituinen
Viestit: 232
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 11:29 am
Paikkakunta: Aavan meren tuolla puolen, jossakin on maa...

Viesti Kirjoittaja Jade »

Leego: Juuri niin, olet aivan oikeassa!
~Susilla ei ole kuninkaita~
Celebaelin
Puolituinen
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 8:45 pm

Viesti Kirjoittaja Celebaelin »

Monet kohdat ärsyttivät ja saivat minut itkemään entistä enemmän!

Tökeröt/huonot kohdat:

- Samin kotiin passittaminen
- Klonkun uppoaminen laavaan
- syökää kanaa-örkki (tunnettu myös Nasu-örkkinä)
- Denethorin mässyttäminen Pippinin laulun aikana
- Denethorin kuolema
- vihreältä mönjältä näyttävät aaveet
- Konnun puhdistuksen puuttuminen

Nämä tulivat ekana mieleen.
All you need is love...
Vastaa Viestiin