Huonoja kohtia Kuninkaan Paluussa

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

Gwaïraîs
Puolituinen
Viestit: 296
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 8:24 pm
Paikkakunta: Siellä, missä synkkä ikuisuus avautuu paljastaen Toiset Jumalat.

Viesti Kirjoittaja Gwaïraîs »

Se, että Arakorven miekka taottiin muka vasta viimeisessä osassa, vaikka kirjojen mukaan se taottiin uudelleen toisessa kirjassa (kts. Sormuksen Ritarit). No, siinäpä se valittaminen.
Kuva
Bloodshot eyes - metal skin
Serpents tongue - dagger claws
Dragon wings - crooked horns
K.I.N.G
Celebriel
Pipari
Viestit: 967
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 12:45 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Celebriel »

Olen aika samaa mieltä tuosta Samin pois lähettämisestä ja muusta JOTA EI KIRJASSA TAPAHTUNUT!! :evil: Siis helvetti sentään niitä on monta!!!
Kuva
Vuoden taiteilija est. 2007
Katsokaa myös:
http://dragonsoul2.deviantart.com ^^
Rekisteröidy ja kouluta oma dino! Autat samalla omaa dinoani. http://www.dinoparc.com/?ref=Dragorel
Yavanna
Örkki
Viestit: 24
Liittynyt: La Heinä 30, 2005 9:28 pm
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Yavanna »

Kaikki Frodo-kohdat. Inhoan sitä tyyppiä niiiiiiiin paljon. Ärsyttää kun se pihisee ja on niin iik-minä-tukehdun-kun-tämä-sormus-nyt-on-niin-voimallinen.
Ja myös Denethor-kohdat ovat ärsyttäviä.
Nendi
Örkki
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Elo 08, 2005 10:13 pm
Paikkakunta: Herusinki~

Viesti Kirjoittaja Nendi »

Naur. Kun lukee tätä, tulee mieleen, ettei teille ole maistunut koko elokuva ollenkaan. ^^' Mutta joo. Minä pidin elokuvasta suuresti sen massiivisuuden, syvällisyyden, toiminnan ja pienen draaman takia. Klonkku/Frodo/Sam- juttu ilahdutti, Harmaat satamat oli minusta kaunis kohtaus, ei ollenkaan liian pitkä, vaikka loppu olikin hassusti pitkitetty. Konnun puhdistuksen pois jääminen harmitti, mutta minkäs teet. Sarumanin kuolema, töks, oli hieman hymy. Sama juttu Denethorin benji-hyppy ilman benji-köyttä oli oli hymy. Hassuja, mutta ei sinänsä huonoja. Klonkku ihastutti kaikilla tavoin, missä vain olikin. Ei ne Arwenin näyt häirinneet.

Elijah Woodin näyttelijätyö ilahdutti melkoisesti, posiitivisesti. Olin hämmästänyt, koska veikkonen oli pysynyt luontevana nuoresta iästä ja siloposkisuudestaan huolimatta kivana.

Minusta se Samin kotiinlähettäminen oli ihana idea! *--* Olin ihan tippalinssissä, aina kun katson leffaa. Tästä näemme, miten ihanan kieropaskis meidän Klonkkumme on ja miten tyhmän harhaanjohdettava Frodo on. ^^

Aaveiden massatappojuttu hieman ärsytti. Ne näytti joltain elävältä limahappo matolta. O__o; Umhum.

Ja tietysti, kuten jokaisessa leffassa, Legolas tekee aina jotain tyhmää, mikä näyttää niin... *kuristaa jotakin* Se mûmakilin selkään hyppääminen. >__< pliis.

Kiva kiva leffa. n__n
Huomenta maailma, nukuitko hyvin?
Minä en, pääni on edelleen sekaisin pyörimisesi takia. Aurinko, olit ihan pilvessä ja liian kirkas, ja Kuu, olit liian himmeä yölamppu.
Tähdet sammuvat vasta valovuosien päästä ja minä selitän sekavia.
Öitä.
Avatar
Keese.
Örkki
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Maalis 17, 2006 10:27 pm
Paikkakunta: Jessheim, Norge.

Viesti Kirjoittaja Keese. »

Minua häiritsi ajatus siitä että kontulaiset eivät tienneet mitään maailman 'lopusta' ja siitä että nämä pikku hobitti-ystävämme tulivat kotiin eikä kukaan tienneet että he olivat juuri 'pelastaneet maailman' tuholta. Mutta nyt katoan :arrow:
So comes snow after fire, and even dragons have their ending. // :P
Charlotte
Örkki
Viestit: 33
Liittynyt: Su Huhti 02, 2006 4:42 pm

Hah! (ei kyllä liity tokaan osaan sori)

Viesti Kirjoittaja Charlotte »

ykkösosassa on alkuperäisiä kirjan tapahtumia muutettu huimasti! Frodo joutuu suoraan pystymetsästä seikkailuun. Se vaan sysätään.
:?

Ja ekan osan lopussa kun Boromir taistelee hengestään, merri ja pippin tuijottaa svaan kuin saippuasarjaa sivusta, eikä tee MITÄÄN. :x
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Viesti Kirjoittaja Andune »

Noniin, ensinnäkin: kuka Figwit? En ole kirjoissa tavannut :) Ja se on niin tyhmän näkönen. Turha turha, pois pois!

Itse ilahduin Gothmogin näkemisestä. Erittäin tärkeä henkilö tarinan kannalta (ainakin kirjassa), hänhän pisti porukkaan liikettä kun Noitakuingas heitti veivinsä.

Se että Arwenin koru menee rikki. Pidennetyssä Ara leikkii sen palantírin kanssa ja pudottaa sen. Sitte yhtäkkiä putoo Arwenin koru vaikka se kyllä viimeksi roikkui miehen kaulassa. Ärsyttäviä nämä hyppimiset. Sillähän oli Andúril toisessa kädessä.

Täällä sitä vain mollataan Arwenia. Minusta Liv tekee upean roolisuorituksen. Minä taidan olla ainoa *vilkuilee ympärilleen* joka ei pidä Eldarionia outona.

Monia PJ:n ratkaisuja olen ihmetellyt, mutta en ihmettele enää kun ekstrat olen katsonut (myös pidennetyistä) Niissä selitetään monet kohdat joissa ohjaaja on päättänyt olla seuraamatta kirjan kaavaa. Minusta loppua ei olla pitkitetty liikaa.

Parannuksen tarhasta olisi ehdottomasti saanut olla enemmän.

Tämä viesti meni nyt osaksi puollusteluksi... :roll:
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Nasty
Örkki
Viestit: 159
Liittynyt: To Huhti 05, 2007 5:24 pm
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja Nasty »

Missä on Elrohir ja Elladan? :< Se on suurin virhe trilogiassa, se että he puuttuvat (Tom Bombadilin puuttumisen lisäksi). Arwen on tietty pitänyt tunkea joka kohtaan! Se on hyvin ärsyttävää ja se näky minkä se näki, ääh! Pippinin laulu olisi täydellinen ilman Denethoria (siinä taas yksi syy, miksi vihaan häntä). Ei sen olisi tarvinnut siinä mussuttaa. Tuomiovuorella Frodo ja Sam, pelkkäää siirappia, sanon minä! "Muistatko mansikoiden maun..."
cocotier
Örkki
Viestit: 46
Liittynyt: Su Elo 20, 2006 7:51 pm

Viesti Kirjoittaja cocotier »

* Se yks kohtaus Minas Tirithissä, missä Gandalf ja Pippin ratsastaa Hallavaharjalla ja sitten Noitakuningas tulee siihen ja Gandalfin sauva menee poikki tms..Jotenkin turha kohtaus.

*Kohtaus, jossa Frodo makaa sängyllä sen Tuomiovuoriepisodin jälkeen ja sitten se rupeaa nauramaan Gandalfin kanssa. Sitten muut saattueen jäsenet tulee paikalle ja rupeaa nauramaan. Teennäinen kohtaus mielestäni.
"Mä olen niin pieni kun kaikki on niin suurta."

(Olavi Uusivirta - Irrallaan)
Avatar
damnsixx
Örkki
Viestit: 72
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 5:42 pm
Paikkakunta: keskellä korpea

Viesti Kirjoittaja damnsixx »

zilah kirjoitti:
Ja sitten se Frodon ja Samin riita Mordorin rajalla. Niin turha ja tympeä kohtaus kuin olla voi, varsinkaan kun ei Kirjassa niin tapahdu.


Kannatan.Tuo oli ihan hirveä kohta.Nykyään kelaan aina ohi.
UkiBya♥
AkaSaku♥
All the problems make me wanna go
Avatar
celebfalas
Örkki
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 5:51 pm
Paikkakunta: mettän keskellä

Viesti Kirjoittaja celebfalas »

-No Eowyn on kyllä joka kohassa kohtauksen pilaaja... Sen aikeet on niin läpinäkyviä *huoh...*
-Aragornin Mustalla Portilla pitämä puhe oli surkea...
-Samin ja Frodon typerykset... Frodo on sellanen heikko kökkö, joka ois jo kuollu, jos Samia ei ois ja silti se koko ajan huutaa Samille...
Sam taas on joku nyyhkytarinoiden kertoja, mikä pitkittää leffaa tavattomasti...
-Elrond ja Arwen... Siinäpä vasta kauhea kaksikko... He ovat puhuneet 3 elokuvan ajan samasta...
-Merri on minusta niin rasittava, että huh..
-Sarumania ei näytetty koko leffassa... Senhän ois pitäny näkyä edes vilaukselta...
-Noitakuninkaan rutistuminen

Mut juupelis... siinä oli häiritsivämmät asiat/kohdat kinkun paluusta...
Mutta kyllä rakastin tätä leffaa suuresti niin että teatterissa istuessa itku tuli parissaki kohtaa :')
Jos en sano mitään,
se johtuu vain siitä,
ettei minulla ole mitään sanottavaa :)
Escapist
Örkki
Viestit: 79
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 9:39 am

Viesti Kirjoittaja Escapist »

Miten niin Sarumania ei näytetty? Kyllä se minusta siellä oli...
Ja sitten niihin huonoihin kohtiin. Katsokaapa viimeinen taistelu, missä Eomer ratsastaa kameraa kohti hirmunen irve kauniilla kasvoillaan. Hän sieppaa keihäänsä ilmasta! Vai olenko tullut hulluksi?
Tai katsonut jonku piraatti-wannabeversion?
"Isona muutan Over the Hills and Far Away!"
Avatar
Nemesis
Örkki
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 9:23 am
Paikkakunta: Varjojen Kaupunki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nemesis »

Escapist kirjoitti:Miten niin Sarumania ei näytetty? Kyllä se minusta siellä oli...
Niin pidennetyssä versiossa, mutta ei elokuva-versiossa ^____^

Jaa-ha, okei, nyt pitäisi listat huonoja kohtia:
- Mustalla Portilla Sauronin Suuta ei näytetty, vaikka sillä oli (minun mielestä) aika tärkeä rooli kirjassa. Nojoo, tärkeä ja tärkeä... miten sen nyt ottaa.
- Ja lopussa Kontulaiset eivät tienneet mitään maailman loppu-vaarasta. Ja pubissa kun istuttiin, niin yksinhän siinä viruttiin. Höh.
zilah kirjoitti:Ja sitten se Frodon ja Samin riita Mordorin rajalla. Niin turha ja tympeä kohtaus kuin olla voi, varsinkaan kun ei Kirjassa niin tapahdu.
Totta, tuo kohtaus on jo tuttua jo Kahdesta Tornista, että oliko tosiaan pakko ottaa se uudestaan ja uudestaan? Turhaa moiseen meni kamerafilmiä.
I've found a world where love and dreams and darkness all collide
Maybe this time we can leave our broken world behind


Vuoden Beta 2010
Saphire
Samooja
Viestit: 420
Liittynyt: La Maalis 02, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Siellä, mihin kukaan muu ei eksy!
Viesti:

Re: Huonoja kohtia Kuninkaan Paluussa

Viesti Kirjoittaja Saphire »

Voi tästä voisi vaahdota vaikka kuinka monta tuntia!
Ensinnäkin koko Samin ruikutus Klonkusta ja se, ettei Frodo sitä usko, ärsyttää jollain asteikolla. Eniten se, että Frodo käskee Samin häipyä. Jaa että mitähän pirua tuli ajateltua tätä kohtausta lisättäessä. Kuten jo aiemmin mainittu Angmarin noitakuninkaan rytistyminen kuin peltipurkki. Ja sitten ne kamalat virheet, kuten kun Aragornin johtaessa armeijahan tulee ainakin osittain hevosilla. Aragornilla ainakin oli hevonen jne. Hyökkäyksen alkaessa ne hevoset kuitenkin päättivät ottaa lopputilin, eikä kukaan näytä edes kuulleen niistä. Okeo, hiukan asiaankuulumatonta. Mutta on näitäkin vaikka kuinka...
Vuoden originaali 2014~
Saphire tekee paluun vuosia jälkeen.. :'D
Gillgalad
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2009 10:56 am

Re: Huonoja kohtia Kuninkaan Paluussa

Viesti Kirjoittaja Gillgalad »

Ainoa kohta jota inhoan todella Kuninkaan Paluussa on just se kohta kun Frodo lähettää Samin kotiin. Enkä muutenkaan tykännyt Klonkun manipuloivasta käytöksestä Samia kohtaan.

Saphire muistelisin että Kuninkaan Paluun EE versiossa Peter, Fran tai Philippa (ohjaajien ja käsikirjoittajinen kommentti raidalla) sanoivat lisänneensä ton Samin kotiin lähettämis kohtauksen vain siksi että saisivat katsojat miettimään mitä muuta he ovat voineet tehdä/muutta juonen osalta.
Vuoden Tolkien-sanakirja 2010. Vuoden Tolkienisti 2014.
Vastaa Viestiin