Trilogian huonoin näyttelijä?

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

Vastaa Viestiin
Linnunhammas
Örkki
Viestit: 39
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 6:02 pm

Viesti Kirjoittaja Linnunhammas »

Näyttelijäntaidoista en tiedä, mutta ainakaan ulkonäöltään Celebornin näyttelijä ei sopinut rooliinsa... onneksi sitä oli niin vähän. Ja Woodin silmät olivat välillä aika pelottavat.

Itse olen aina kuvitellut haltiat todella näteiksi, joten trilogiassa he aiheuttivat pienen pettymyksen. Arweniin (sössötyksestään huolimatta) ja Galadrieliin olen tyytyväinen, mutta lähes kaikissa miespuolisissa haltioissa oli parantelemisen varaa - tai sitten olen vain kriittisempi miesten suhteen. Elladan, Elrohir ja Haldirin veljet kyllä menettelivät. :]

Arwenissa ja Legolaksessa häiritsi sama asia: jatkuva teennäinen söpöily. Arwenin kohdalla huulten raottelun ja silmien räpyttelyn vielä ymmärtää jotenkuten, mutta Legolaksen keimailu meni vähän yli. Kyllähän sitä pienen määrän mielellään katselee, mutta kohtuus kaikessa. :D
Quietly crept in and changed us all
Kaktus
Örkki
Viestit: 14
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:34 pm

Re: niinno

Viesti Kirjoittaja Kaktus »

Bishounen Ai kirjoitti:Ah, en selvästikään perustellut mielipidettäni riittävästi :oops: . Ei pelkästään Orlandon "epähaltiamaisuus" ja täydellinen epäsopivuus rooliin (miksei yksinkertaisesti valittu jotakuta komeaa, suoranenäistä blondia :roll: ) tehnyt hänestä huonoa. Kunnioitan toki hänen ansioitaan stunteissa jne. mutta Orlando on jotenkin..hmm...vienyt huonon ylinäyttelemisen uudelle tasolle TSH:ssa ja PotC:ssa. Hän on jotenkin niin järkyttävän puiseva. Haldirin esittäjä Craig Parker kun olisi ollut Legsu niin...*vajoaa hattaran värisiin unelmiin* Hän on niin haltia!

Ja vielä kerran: Liv on niin kaunis ja haltiamainen kuin vain ihmisnainen voi olla. Palvon maata hänen kauniiden jalkojensa alla. Ja hän on kotonaan roolissa kuin roolissa. Mikä nainen :oops:!

Näinpä. ^^
Legolas oli niin... "Mä olen nyt haltia! Kattokaa kaikki, mä olen ylväs ja komea ja täydellinen" En tykkäillyt. Haldir sen sijaan veti homman kotiin. Ah.

Tyleristä vielä sen verran, että Glorfindel oli korvattu sillä ja sitä tuotu muutenkin esiin luultavasti sen takia, että Arwenin hahmoa saataisiin esiin ja se tulisi tutuksi ja "syvenisi". Elokuvallinen ratkaisu, kun hahmoja on muutenkin niin rutosti.

Mua ärsytti suunnattomasti tää Merrin näyttelijä (mikässenimitaasolikaan) jostain syystä... Eh...
Sitten kun Merri ja Pippin on vierekkäin jossain kohtauksissa, niin ne on niin puunaamoja (joo anteeks...). Ihan kuin niille näytettäisiin lappuja kameran takaa, että mitä nyt pitää tehdä: "Yllättynyt ilme" "Pelokas ilme" "Juoskaa!"
:roll:
Elindar
Örkki
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 6:02 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Elindar »

Minä olin kyllä suht tyytyväinen trilogian näyttelijävalintoihin, melkein kaikki onnistuivat hienosti roolissaan. Ainoa poikkeus oli Celeborn. En tiedä näyttelijän nimeä, mutta jotenkin hän oli kamalan, hmm jähmeä ja.. en oikein tiedä. Hän ei eläytynyt yhtään, kunhan päästi vuorosanat suustaan, tyyliin.
~
My heart is [url=htpp://elindar.livejournal.com]broken[/url] and I don't have glue.
Chokehold
Örkki
Viestit: 162
Liittynyt: La Huhti 16, 2005 6:03 pm

Viesti Kirjoittaja Chokehold »

Minä en pidä Liv Tyleristä Arwenina laisinkaan. Ei sovi yhtään. Liian epähaltiamainen, ärsyttävä ja niin edelleen. En oikeastaan kummemmin osaa sitä perustella, mutta en yhtään pidä hänestä. ^^
Miranda Otto ärsyttää myös. Sillä on aina sellaiset pallokalasilmät, jotka uhkaavat pulpahtaa päästä. Ja sitäpaitsi hän näyttää liian vanhalta Éowyniksi. Muutenkin hänen näyttelemisensä on ärsyttävän muuntautumatonta, aina sama tuskaisen-sankarillisen-kärsivä ilme. (tosin sellainen Éowyn on muutenkin ^^)
Freed from the gravital leash
I swear the heaven is in my reach
Aragorn
Örkki
Viestit: 9
Liittynyt: Su Tammi 15, 2006 3:53 pm
Paikkakunta: Hienon puutarhan keskellä. :) (missä ei tarvitse koskaan kastella kukkia ;) )

Viesti Kirjoittaja Aragorn »

Hhhmm.. Vaikea...
Ei ollu huonoa näyttelijää..! Mutta Orlandon ääni oli liian matala Legolasille. Pippin puhui ei kun siis Merri sillain jännästi puuparta kohtauksista.. En tykääny oikeen.. Niin ja Eowyn (Miranda Otto) nitakuningasta vastaan taistelussa oli hieman outo.. Eikö siihen käteen ois sattunu paljon enemmän? Ja muutenkin se kohta oli jotenkin tönkösti näytelty...? EI OLLUT HUONOJA NÄYTTELIJÖITÄ!
"Amin mela le"
Avatar
Mellon
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 1:26 pm
Paikkakunta: Dreamland

Viesti Kirjoittaja Mellon »

Täytyy sanoa se Celeborn oli vähän outo enkä oikein pitänyt hänestä. Vähän hintahtavan näköinen.
Never walk away from a fight thats worth fighting
Never hesitate when you know you're gonna act
Never waste your words on a fool you won't listen
Never sell your soul cause you'll never buy it...back
Lizlego
Samooja
Viestit: 513
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 5:05 pm
Paikkakunta: Syntimaa, Pohjoinen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lizlego »

Pah, minusta naiset valittaa naisnäyttelijöistä tasan yhdestä syystä: Ne kuolaa miehiä ja yleensäkin miehille annetaan paljon anteeksi. Naisnäyttelijää vaan kyylätään. Tekee hallaa naisille itselleen tuommoinen, mutta sama juttu toistuu jatkuvasti. Olen nähnyt ihan saman muiden elokuvakeskustelujen kohdalla, musiikissa, pressanvaaleissa ja kaikessa. Naiset kyylää naisia. Kai se on jotain kateutta tai jotain. En usko, että sillä on oikeasti enää mitään realistista tekemistä näyttelijöiden todellisen suorituksen kanssa. Miranda Oton ja Liv Tylerin roolisuoritukset vetää taatusti vertoja esimerkiksi jollekin Viggolle, joka koko leffan läpi lähinnä pönötti ja piti samaa ilmettä, mutta eipä Viggoa täällä ole usein mainittu. Sen sijaan on mainittu sentään ihku-Orli. Orlissa kenties sitten ärsyttää sen yletön suosio.

Minä pidän LotRista enkä lähde arpomaan siitä huonointa näyttelijää.
Isabelle

Viesti Kirjoittaja Isabelle »

Minun mielestäni kaikki näytteli ihan hyvin
Charlotte
Örkki
Viestit: 33
Liittynyt: Su Huhti 02, 2006 4:42 pm

Viesti Kirjoittaja Charlotte »

En tiedä.....

Ennen luulin, että kaikki noi hobitti ja kääpiöjutut ja ylipäätään hirveän lyhyet tyypit on oikeesti sellasia! :D
Elenya
Örkki
Viestit: 180
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2006 6:32 pm

Viesti Kirjoittaja Elenya »

Legsie alkaa olla jo hiukan huvittava. Yök.

Paras on kyllä ehdottomasti Aragorn <3 Ja minä pidän Livistä, kyllä, aivan Arwen, niin nätti ja etäinen.
Bihci
Örkki
Viestit: 47
Liittynyt: Su Marras 27, 2005 9:30 pm
Paikkakunta: St. River

Viesti Kirjoittaja Bihci »

Lizlego kirjoitti:Pah, minusta naiset valittaa naisnäyttelijöistä tasan yhdestä syystä: Ne kuolaa miehiä ja yleensäkin miehille annetaan paljon anteeksi. Naisnäyttelijää vaan kyylätään.
Juuri näin. "Siis Aragorn, lääh, ihanaa, sillä on sänki, voi kuin sulonen törkyläjä!" Ja sitten naisnäyttelijöiden kohdalla "Hei, kato, tuolla lutkalla on mekko rutussa. Hää hää, ruma!"

Lizlego kirjoitti:Orlissa kenties sitten ärsyttää sen yletön suosio.
Tai sitten se on mainittu siksi, että se käy naisnäyttelijästä ja sitä kyylätään xD
abcd

Viesti Kirjoittaja abcd »

Hmm. Paljolti toistoa edellisistä mielipiteistä, mutta mutta.

Mitään täysin pohjanoteerausta ei mun mielestä ollut. Osalla näyttelijöistä oli vähemmän kokemusta isommista leffoista ja sikäli aika hyviä suorituksia. Osa nyt ehkä meni vähän ylinäyttelemiseksi, osa elehti puuttellisesti tai ei ollenkaan sinne päin kuin olisi kirjan perusteella ajatellut, mutta toisaalta niillä oli kuitenkin noin yheksänkymmentä prosenttia ajasta ohjaaja vieressä nyhväämässä ja tarkistamassa, että kaikki menee kässärin mukaan. Eli ihan kaikkea ei voi pistää pelkästään näyttelijöiden niskoille, jos nyt jokin asia ei miellyttänyt.

Ulkonäköasiat on tietysti toinen juttu. Mutta aika vaikea on löytää näyttelijöitä, jotka jokaisen mielikuviin ja toiveisiin vastaisivat. Ihan hyvin oli mun mielestä valinnat loppujen lopuksi tehty. Lisäksi oli todella hauska lukea ensimmäisiä kertoja näyttelijälistauksia. Istuin vaan silmät pyöreinä, että kukahan hemmetti tuokin on... Dominic oli hauska ilmestys, kun yhdistin sen lähinnä brittisarjaan 'Hetty Wainthropp investigates'. :D

Mutta että. No jos nyt joku pitää sanoa, niin se Martin Csokasin roolisuoritus oli aika mitäänsanomaton. Toisaalta sekin oli varmaan ihan vaan kirjoitettu sellaiseksi. Aika vaikea siinä on mitään unohtumatonta mennä vetämään, jos ainoat vuorosanat ovat tyyliin 'jahas, jahas'.
siniverka
Örkki
Viestit: 8
Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 7:37 pm

Viesti Kirjoittaja siniverka »

En usko, että sillä on oikeasti enää mitään realistista tekemistä näyttelijöiden todellisen suorituksen kanssa. Miranda Oton ja Liv Tylerin roolisuoritukset vetää taatusti vertoja esimerkiksi jollekin Viggolle, joka koko leffan läpi lähinnä pönötti ja piti samaa ilmettä, mutta eipä Viggoa täällä ole usein mainittu. Sen sijaan on mainittu sentään ihku-Orli. Orlissa kenties sitten ärsyttää sen yletön suosio.
Lizlego on minun mielestäni ihan oikeassa. Sekä Éowyn että Arwen olivat hyvin tehtyjä rooleja. Ja muutenkin: olen sitä mieltä, että jos roolihahmo ei vastaa odotuksia, se on enemmän ohjaajan vastuulla. Ohjaajalla on kuitenkin paljon sananvaltaa siinä, ketä rooleihjin valitaan ja millaisiksi he muodostuvat.

Minulle suurimpia pettymyksiä olivat Faramir ja Denethor. Denethor on Kirjassa kuitenkin yksi ylväimmistä Númenorin jälkeläisistä. Ja leffassa hänestä on tehty lähinä juoppohullu idiootti! Inhottavaa! Ja Faramir. Hieno mies, ja Kirjassa upea hahmo. Ja leffassa...jotain aivan muuta. Sääli. Todella sääli, varsinkin kun David Wenham on niin kuolattavan upea. Hänn teki minkä voi. Eniten suututtaa se, että upea hahmo meni pilalle, mutta myös se, että hienon näyttelijän kyvyt menivät aika paljon hukkaan.
Kuva
Catharine
Örkki
Viestit: 19
Liittynyt: La Huhti 01, 2006 4:43 pm
Paikkakunta: Käpykylä

Viesti Kirjoittaja Catharine »

Jonkin verran toistoa varmaan tulee, mutta älkää hirttäkö.

Orlando Bloom.. Voi kiesus. Yksi teennäisimmistä näyttelijöistä mihin olen törmännyt. Varsinkin Helmin syvänteen kohtaus jossa Viggo pukee päälleen ja sitten Legsu tulee ja antaa sille miekan sanoen "Forgive me. I was wrong to despair" tai jotain. Ko. kohtaa ei olisi hyypsä paljon huonommin voinut tehdä. Jotenkin kylmä ja kliininen. JA liian nopeesti sanottu. Muutamia muitakin järkyttävän teennäisiä kohtia oli (mm. norsu-/peikko-/seinäsurffaukset. Omg.) ja sitten se "ah, ma oon söpö ja komee ja täällä!"- eleily... Ei juma.

Muillakin nuoremmilla näyttelijöillä oli sellaisia 'epäaidon' tuntuisia kohtauksia, mutta pistettäköön tämä kokemattomuuden piikkiin (myös orlin kohdalla). Monille tämä elokuva oli kuitenkin ensimmäinen 'iso' juttu ja näyttelijöiden kehittymistä on huimaa seurata. Ruusja, ja paljon, kaikille.

Monella näyttelijällä oli sellainen perusilme, joka toistui koko ajan. Esim. Elijahilla (suurisilmä, iik, räpsräps), Livillä (kainovienoihana, ei viisas ja tietävä niinkuin pitäisi. Vaikka yleisesti ottaen pidinkin naisen esiintymisistä.) ja sitten Sean Beanilla (ah, son mun antakaa se tänne!). Oli vähän tylsä kattella koko ajan samoja ilmeitä.

Vanhemman kastin näyttelijät onnistuivat kukin melko hyvin. Ainoana poikkeuksena voisin pitää ehkä Denethorin näyttelijää (en muista nimeä), mutta ehkä mielikuvani hänestä on suurimmalta osalta ohjaajan valinnoista johtuva. (Sori Pete)

Kaikenkaikkiaan elokuvissa oli hyvä kaarti, mutta pieniä mokia sattuu itse kullekin. Ihmisiä me vain olemme.
Live right now and let the past be forgotten.

Or at least try.
hellu
Örkki
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Heinä 12, 2005 5:38 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hellu »

Täytyy nyt ilkeänä sanoa etten tykänny paappojen näyttelystä, elokuviin en oo niin paljoo tutustunu, että osasin oikealla nimellä kutsua, mutta Saruman ja Gandalf.. yöks. Muuten ihan hyvä bra, mutta se taistelu kohtaus sormuksen ritarit leffassa oli huono... ilmeet sun muut ja ennen käyty keskustelu oli teennäinen joten sieltä veti paapat pohjalukemat.


En myöskään tykänny woodin näyttelijän taidoista. Johtuen siitä että oli ensimmäinen isompi leffa. ja nyt harmittaa että kaikkia kolmea kuvattiin "päällekkäin", niin ei voi sanoa että kehityi 3. osan loppua kohden.. ym ym.
älä ota sitä vakavasti!
Vastaa Viestiin