KLK - Kotiinpäin & Konnun puhdistus

Täällä kaikki legendaariset ja vielä legendaarisemmat topicit, joita ei haluta tappaa.
Vastaa Viestiin
Newra
Hassu pieni otus
Viestit: 1347
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 9:31 pm
Viesti:

KLK - Kotiinpäin & Konnun puhdistus

Viesti Kirjoittaja Newra »

Seitsemäs ja kahdeksas.


Tekisi mieli sanoa vain 'oi' ja jättää siihen, mutta yritetään perustella noita kahta kirjainta vielä enemmän. Frodon vastaus Gandalfin kysymykseen.

Karvatassu pöllöpää. Voiko ihanampaa nimitystä olla? ^__^ Aww.

Minun täytyy tunnustaa olevani sellainen ihminen, joka hakee symmetriaa lähes kaikesta, ja minua on vaivannut se, että neljästä elementistä maa jää huomiotta - on ilman, veden ja tulen sormus, mutta maata ei näy missään. Vaivasin sillä aivojani, ja totesin että Bombadil edustakoon maata :D Ehkä vähän kaukaa haettua, mutta olkoon.

Konnun puhdistus on haikea. Kuten Sam toteaakin, se on tavallaan pahempi kuin Mordor.

"Emme tietenkään voi lukea pimeässä mitään."
*tirsk* Hyvä Sam ^^ Sam on tämän luvun huumorivastaava; "Minä voin lisätä vielä muutamia, jos sopii", sanoi Sam. "Kuinka olisi Johtajan nimittely, halu motata hänen näppynaamaansa, ajatus että te konnavahdit näytätte älykääpiöiltä."

Pippinin paluu Cormallenin kentälle. Ihastus. Ja muutenkin se, kun hobitit ovat ovelampia kuin isot ihmiset ja asiat paranevat, ihanaa. Vaikka minun on niin vaikea kuvitella taistelussa kuolleita hobitteja .__.

Seuraavaksi Harmaat satamat, oi.


M/ Nimesin näköjään Gandalfin Handalfiksi xD
Ja hän otti Frodon käden omaansa ja lähti Cerin Amrothin kukkulalta eikä milloinkaan enää elävänä palannut sinne.

Runoilija 05 Valvoja 06 Loftisficcaaja 07 08


långsamt genom rummen går hon ut
Avatar
Elvédan
Samooja
Viestit: 549
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Grey Havens my destiny

Viesti Kirjoittaja Elvédan »

Juu. Tästä viestistä tullee samantyyppinen kuin Newran viestistä: oi.

Olen varmaan vain tyhmä, mutta mitä Frodo tarkoittaa vastatessaan Gandalfille Kotiinpäin-luvun alussa: "Veitsi ja piikki ja hammas ovat haavoittaneet minua, ja kauan kannettu taakka painaa." Veitsi on Sormusaaveen Viimapäällä, hammas on Klonkun purema, mutta mikä on mainittu piikki? Minua ärsyttää, kun tähän on varmasti aivan ilmeinen vastaus, mutta en vain saa sitä nyt päähäni.

Ylipäätään muuten kyseinen Frodon ja Gandalfin keskustelu on koskettava, Frodo tietää jo kohtalonsa. Oi.

Voivalvatti! Ja se keskustelu, kun Voivalvatti ei vain tajua, että Gondorin kuningas on Konkari. Nauran kyseiselle kohdalle aina. Voivalvatti on ihanan hömpsähtänyt hahmo.

Ja voi, kun olisimmekin päässeet lukemaan, mistä Gandalf ja Bombadil keskustelivat! Sen ajatustenvaihdon olisin kyllä halunnut kuulla.

Konnun puhdistus. Täytyy varmaankin ensin mainita, että tämä luku on niin upea minun mielestäni siksi, että se näyttää hobittien henkisen kasvun. He eivät olisi kyenneet nostattamaan kontulaisia, jos eivät olisi kokeneet sitä mitä ovat. Tässä vaiheessa kukaan heistä ei myöskään tarvitse suojelijaa tai opastajaa, he tietävät kaiken mikä pitää tietää ja osaavat toimia tilanteen vaatimalla tavalla. Vau.

Rakastan kohtaa, jossa Pippin rikkoo sääntöä numero neljä. Kuulostaa hulvattomalta. Toinen kohta, jota rakastan, on Pippinin uskollisuus Aragornia kohtaan. Kuninkaan lähetti pistää nimittelijät kuriin! Go Pippin, go! :mrgreen:

Ukko Gamgi ja Lobelia ovat mahtavia.

Minua alkoi itkettää, kun mainittiin Virranvarren taistelu (1419). On jotenkin murheellinen ajatus, että Konnun historioitsijat opettelivat osallistujalistan ulkoa. Oi.

Ted tuijotti suu auki, sillä vasta nyt hän näki saattueen joka Merrin viittauksesta marssi sillan yli. Hän säntäsi myllyyn takaisin, tuli ulos ja töräytti tuomaansa torvea.
"Älä suotta hengästy!" nauroi Merri. "Minulla on parempi."


*naur* Loistavuutta.
Vuoden 2006 ja 2007 Runoilija sekä 2008 Legolas, kiitos!

"Elrond passes Over Sea. The end of his sons, Elladan and Elrohir, is not told: they delay their choice and remain for a while."
~The Letters of J.R.R. Tolkien
Newra
Hassu pieni otus
Viestit: 1347
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 9:31 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Newra »

Elvédan kirjoitti: Olen varmaan vain tyhmä, mutta mitä Frodo tarkoittaa vastatessaan Gandalfille Kotiinpäin-luvun alussa: "Veitsi ja piikki ja hammas ovat haavoittaneet minua, ja kauan kannettu taakka painaa." Veitsi on Sormusaaveen Viimapäällä, hammas on Klonkun purema, mutta mikä on mainittu piikki? Minua ärsyttää, kun tähän on varmasti aivan ilmeinen vastaus, mutta en vain saa sitä nyt päähäni.
Etkäs ole ^^ Minä en edes huomannut ajatella tuota noin. Äkkiseltään tulisi mieleen Lukitari (vai kävisikö se hampaaseen?), se tapahtuisi veitsen ja hampaan välillä.

(täytyy mennä katsomaan Seth Cohenia, jatkan pohdiskelua myöhemmin :mrgreen:)
Ja hän otti Frodon käden omaansa ja lähti Cerin Amrothin kukkulalta eikä milloinkaan enää elävänä palannut sinne.

Runoilija 05 Valvoja 06 Loftisficcaaja 07 08


långsamt genom rummen går hon ut
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Newra kirjoitti:
Elvédan kirjoitti: Olen varmaan vain tyhmä, mutta mitä Frodo tarkoittaa vastatessaan Gandalfille Kotiinpäin-luvun alussa: "Veitsi ja piikki ja hammas ovat haavoittaneet minua, ja kauan kannettu taakka painaa." Veitsi on Sormusaaveen Viimapäällä, hammas on Klonkun purema, mutta mikä on mainittu piikki? Minua ärsyttää, kun tähän on varmasti aivan ilmeinen vastaus, mutta en vain saa sitä nyt päähäni.
Etkäs ole ^^ Minä en edes huomannut ajatella tuota noin. Äkkiseltään tulisi mieleen Lukitari (vai kävisikö se hampaaseen?), se tapahtuisi veitsen ja hampaan välillä.
Kyllä tuo piikki minusta viittaa ilmiselvästi Lukitariin. Veitsi on Noitakuningas ja hammas Klonkku.
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Avatar
Elvédan
Samooja
Viestit: 549
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Grey Havens my destiny

Viesti Kirjoittaja Elvédan »

Niinpä tietenkin, Lukitari, mikäs muukaan! Vastaus oli aivan yhtä ilmiselvä kuin kuvittelinkin. Tietysti. Kiitokset, jos sitä muisti pelaisi taas.
Vuoden 2006 ja 2007 Runoilija sekä 2008 Legolas, kiitos!

"Elrond passes Over Sea. The end of his sons, Elladan and Elrohir, is not told: they delay their choice and remain for a while."
~The Letters of J.R.R. Tolkien
Vastaa Viestiin