Ja mikäli tämä ilopilleripollurakuva (...meinasi, vain MEINASI tulla pillura...) ei näy: Kymmenen pistettä sille joka arvaa, mikä studio on kyseessä!
Ja sitten siirrymme siihen, mitä studiossa tapahtuu. Avataan ohjelmamme ja samalla ensimmäinen joulukalenterin luukku.
Ja studioon, kiitos!
Ja tervetuloa rakkaat katsojat. Nyt alkaa 24-osainen keskustelusarja, johon te, arvoisat katsojat, olette saaneet lähettää kysymyksiänne. Ja jokaisena päivänä meillä on suuri kunnia saada vierailijoita Tolkienin Keski-Maasta. Minä olen emäntänne ja tänään meillä istuu täällä Rivendellin valtias, Elrond Puolihaltia!
*aplodeja*
Kas niin, Elrond - kai voin sanoa sinua Elrondiksi? Siis olemme todella superinnostuneita saadessamme teidät tänne!
- Superkivaa.
Ja täytyykin heti kehua tuota vaatevalintaanne. Olette aina niin uskomattoman ylväännäköinen noissa kaavuissanne.
- Kiitos.
Ahem, tuota, jos menisimme kysymyksiin? Niitä onkin tullut ihan kivasti, joten aloitetaan, että aikamme riittää.
-...ja minä pääsen jatkamaan töitäni.
Eli. Ensimmäisenä haluttaisiin tietää arkkitehtuurista. Itse asiassa sisustussuunnittelijasta, ehkäpä kysyjä haaveilee samanlaista sisustusta itselleen. Joten Elrond, kerro, kuka on sisustanut Rivendellin?
- Erestor.
Oikeasti?
- Kyllä.
Todella yllättävä tieto. Mutta kiinnostava, sisustussuunnittelijat ovat niin mielenkiintoisia tyyppejä. Mutta seuraavaan kysymykseen. Meitä kiinnostaisi myös kaksospoikasi Elrohir ja Elladan. Paljon huhutaan, ettei heidän veljessuhteensa olisi aivan platoninen, joten onko sinulla mielipidettä tai tietoa asiasta.
- Voi hyvä Valar sentään. Ei. Ei ole tietoa. Ja kyllä, minulla on mielipiteeni asiasta. He ovat kaksosia, läheisempiä kuin veljekset normaalisti. Olisi täysin normaalia, jos he kokeilisivat ensimmäiset seksuaaliset asiat keskenään.
Ahaa. No, oletko nähnyt heillä muita, eli käykö poikien huoneessa kovakin kuhina?
- He ovat nuoria. Ja viriilejä.
Mutta olethan itsekin kaksonen.
- Ja siitä asiasta ei puhuta, onko selvä?
Mutta Elrond, emme halunneet tietää sinun ja veljesi suhteesta, vaan pikemminkin siitä, miksi valitsit eri tien kuin veljesi?
- Koska se oli kohtalo.
Mutta haltioiden sanotaan kadehtivan ihmisiä näiden kuolevaisuuden takia. Miksi valitsit haltian osan, kun olisit voinut valita ihmisen tien?
- Valar, eikö se tullut selväksi? Jomman kumman meistä piti olla ihmisten kuningas ja minusta ei ollut kuninkaaksi.
Miksi ihmeessä?
- En pidä määräilemisestä.
Hämmentävää. Todella hämmentävää. Olet kuitenkin yhden haltiavaltakunnan johtaja. Todella hämmentävää. No mutta. Otetaanpa seuraavaa kysymystä. Tämä avioliitto tyttäresi ja ihmisten kuninkaan kesken. Oliko tämä vain keino erottaa Aragorn ja Legolas toisistaan?
- Mikä ihmeen perverssikerho tämä Loftis on? Ei. Aragornin ja Arwenin kohtalo oli säädetty, ja heistä alkoi suuri suku.
Mutta oliko Aragornilla suhde Legolakseen?
- En tiedä, eikä kiinnosta. Se mies on naimisissä MINUN tyttäreni kanssa ja jos hän köyrii Legolasta siinä sivussa, hän huomaa olevansa kastroitu alta aikayksikön.
Huh. Oletko vihainen, Elrond?
- En vielä. Vain ärsyyntynyt.
Jaahas, no sitten eteenpäin. Meitä kiinnostaa myös tietää, tarjoatko parannuspalvelujasi myös ulkopuolisille, ja paljonko veloitat esimerkiksi euroina?
- Valitettavasti minulla ei ole parannusta perverssiin mieleen. Joten ei, en tarjoa.
Miten valitettava asia. Tosin, pidämme pikkutuhmat mielemme varsin mieluusti ja jatkamme fanfictionin avulla elämäänne monilla suunnilla. Mutta. Nyt meille viittoillaan, että aika alkaa olla käsillä, joten otetaan vielä pikainen kysymys. Mikä oli Elladanin ja Elrohirin pahin kepponen ikinä?
- Se, kun he vaihtoivat erään tietyn öljypullon sisällön toiseen aineeseen, jolle kyseisen öljypullon käyttäjä oli pahasti allerginen. Varmasti omituisin parannustehtävä koskaan.
Oh? Oh! Huh, pahankin näköistä jälkeä?
- Oli. Turvotus on pahasta, mutta niillä alueilla se on erittäin tuskallista.
Krhm. Tähän onkin hyvä päättää tämä ensimmäinen haastattelumme. Muistakaa, että vielä on tulossa monen monta hahmoa, ja kysymyksiä saa esitellä. Tänään meidän vieraanamme oli Elrond Puolihaltia, jolla näyttikin olevan varsin kiire palata takaisin. Ilmeisesti haltiavaltakunnan hallitseminen vie aikaa.
Mutta me näemme jälleen huomenna kalenteriluukussa numero kaksi!