JOULUKALENTERI 2011 - Nostalgian siipien havinaa

Täällä kaikki legendaariset ja vielä legendaarisemmat topicit, joita ei haluta tappaa.
Avatar
Silidir
Valarin Lähettiläs
Viestit: 840
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 1:06 pm
Paikkakunta: Irmon ja Námon syleilyssä

Re: JOULUKALENTERI 2011 - Nostalgian siipien havinaa

Viesti Kirjoittaja Silidir »

Luukku yhdeksän... Mitäpä tästäkin osaisi sanoa? Kaunista kaunista... Jälleen lyhyt draamapala mausteena hieman huumoria ja taattua Annatar-laatua vuodelta 2006. Pidän ihmismäisestä ajatteltusta tässä vaikka aina jaksankin kyseenalaistaa tuon Mandosin läsnäolon. Noh, makunsa kullakin ja Erun tiet ovat tuntemattomat. Mutta seuraavaan luukkuun!

LUUKKU 9:Kuoloa Kalliimpaa
\o/Huumorificcaaja '08\o/ Slasheristi '09 & '10 @~~ <3<3<3 Elrond&Admin 2014 <3<3<3
-Our rooms. One hour. Bring the honey. I really liked that. And *please* hang up
your tunic.
Avatar
Silidir
Valarin Lähettiläs
Viestit: 840
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 1:06 pm
Paikkakunta: Irmon ja Námon syleilyssä

Re: JOULUKALENTERI 2011 - Nostalgian siipien havinaa

Viesti Kirjoittaja Silidir »

Kymmenes päivä joulukuuta. Aika kuluu ja niin nämä meidän kalenteriluukutkin. Tämän päivän luukku on vuodelta 2004 (jos en väärin katsonut) ja jaksaa kyllä hätkähdyttää yhä vieläkin. Kertoo paljon, että joillakin on riittänyt ajatusten virtaa nähdä näitäkin sivutarinoita päätarinan alta. Ehkä hieman synkkä ja ahdistava, mutta jäi mieleen juuri sen vuoksi että kyllä. Nämä tarinat voisivat olla juuri niitä Tolkienin kirjoittamattomia juttuja. Kirjoittajana on Haltsu, ja pidemmitta puheitta...

LUUKKU 10: Angmarin Noutakuningattaren tarina
\o/Huumorificcaaja '08\o/ Slasheristi '09 & '10 @~~ <3<3<3 Elrond&Admin 2014 <3<3<3
-Our rooms. One hour. Bring the honey. I really liked that. And *please* hang up
your tunic.
Avatar
Silidir
Valarin Lähettiläs
Viestit: 840
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 1:06 pm
Paikkakunta: Irmon ja Námon syleilyssä

Re: JOULUKALENTERI 2011 - Nostalgian siipien havinaa

Viesti Kirjoittaja Silidir »

Kohta ollaan puolessa välissä ja monen monta upeaa ficcia vielä nostettavana ylös. tämänpäiväinen ficci on kirjoitettu vuonna 2005 ja jaksaa naurattaa aina vain. Ja onhan tukkakin hyvin. Tekstin lyhyys, nasevuus ja toimivuus on loistava näyte siitä ettei hyvän tekstin tartte olla pitkä ja paatoksellinen. Sellaisia emme hirveästi edes voi tähän ottaa. Mutta tämän päivän luukun takaa löytyy Feyn kirjoittama teksti salaisten päiväkirjojen jatko-osa vol. joku?

LUUKKU11: Glorfindelin Salainen Päiväkirja
\o/Huumorificcaaja '08\o/ Slasheristi '09 & '10 @~~ <3<3<3 Elrond&Admin 2014 <3<3<3
-Our rooms. One hour. Bring the honey. I really liked that. And *please* hang up
your tunic.
Avatar
Lumisusi
Satutäti
Viestit: 1115
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Mustalaishaltioiden matkassa

Re: JOULUKALENTERI 2011 - Nostalgian siipien havinaa

Viesti Kirjoittaja Lumisusi »

Ah, legendoja ja legendaarisia tekstejä. <3 Loistavaa <3
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.


Vuoden Beta 2007, Vuoden Tolkienisti 2008 & 2009, Vuoden Valvoja 2010 & 2014
Avatar
Silidir
Valarin Lähettiläs
Viestit: 840
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 1:06 pm
Paikkakunta: Irmon ja Námon syleilyssä

Re: JOULUKALENTERI 2011 - Nostalgian siipien havinaa

Viesti Kirjoittaja Silidir »

Tänään ollaan jo puolessa välissä. Se tarkoittaa, että palaamme vuoteen 2007 ja tekstiin, jolle ei voi muuta kuin nauraa. Tämä kirjoitelma aloitti tuolloisen joulukalenterimme ja sen kirjoittajana oli armas Fuumme. Kiitos hänelle ja siirrytään suoraan eteenpäin.

LUUKKU 12:
Joulukalenteri, luukku 1
Päivän sana: kello

Title: Kirjeitä Erulle
Genre: humor, slashiin viittausta
Pairing: jotain päätelmiä voi tehdä
Rating: PG

Summary: kirjeitä Erulle, joka Keski-Maan ja tämän muun on saanut aikaan soitollaan ja kulkee ihan taatusti jouluisin siinä punanutussa! Tai sit pistää vaan jonkun, esmes pukin, asialle.
A/N: tämä idea pälkähti päähäni kun ripustin pyykkiä pyykkituvassa. Kaiken panikoinnin, väkisin vääntämisen ja turskan jälkeen olin kiitollinen kaikille mahdollisille jumaluuksille alkaen Erusta ja päätyen Legarahalororumiin. :D (lisäksi uskomatonta mutta totta, tämä ajoittuu kirjaankin aika loistavasti) Rakenne on siis sellainen että kirje ja lopuksi henkilön ajatus.

Hyvää joulunodotusta kaikille loftislaisille! <3

*

Rakas Eru, senkin vanha konna

Tänä jouluna toivoisin ainakin kunnon piippua ja linimenttiä niveliini, niitä juilii julmetusti, varsinkin, kun talvi on tulossa. Lisäksi luulen, että tarvitsisin ajan kampaajalle. Legolas väittää kivenkovaan, että harmaa on niin out, ja alkaahan tämä kyllästyttää.
Ai niin, voisin pitää myös pyöreämmäksi hiotusta ja sileämmäksi lakatusta sauvasta.

Terveisin Olórin, tai meikäläisittäin Gandalf
Ahihi.

*

Parahin Eru, sinä joka taivaita ja tähtiä asettelet

Minä pyydän ja toivon hartaasti, että saisimme lisää mansikantuoksuista kylpyvaahtoa ja kylpykuulia, reissumiehet ja ryövärit ravaavat jatkuvasti tualetissa ja haisevat mansikoille. Lisäksi pyytäisin, että joko a) saisin vihdoinkin muun värisiä kaapuja kuin niitä iänikuisia violetteja, tai b) muut lakkaisivat nauramasta violeteille kaavuille. Ja sille otsarivalle.
Ja lisäisin vielä, että voi kunpa Gandalf saisi hieman pyöreämmäksi hiotun ja sileämmäksi lakatun sauvan.

Ikuisesti kunnioittaen, Elrond
Olisikohan pitänyt pyytää omaankin sauvaan hieman parannuksia?

*

Oi Eru,

Sydämeni räytyy siinä tuskassa, ettei ikuinen rakastettuni Aragorn tunnu huomaavan minua, vaikka kuinka kävisin kylpyhuoneessa. Ole siis lempeydessäsi suopea ja anna minulle kiinteämpi takamus ja kiiltävämmät hiukset. Toivottavasti pakaroideni puristuminen vielä tiiviimmiksi ei aiheuta mustan aukon repeämistä luomaasi täydelliseen kosmokseen. Olisi inhottavaa jos takamukseni vetäisi aivan kaikkea puoleensa, vaikka tiettyjä toiveita senkin suhteen on.
Toivoisin myös pidempää... tuota, antaa olla. Pidempää jousta. Parempaa varustusta.

Rakkaudella ja kaipauksella, Legolas, Synkmetsän prinssi
Ah ja voih.

*

Hyvä Eru, jota suuresti kunnioitan

Toivoisin täksi jouluksi vain yhtä asiaa: ole hyvä ja kiinnitä Legolasin huomio johonkin toiseen, vaikka Glóinin poikaan. Olen kyllästynyt siihen, että hän melkein tunkee takamuksensa naamalleni, sillä silmäni on kiinnittänyt erään gondorilaisen, mahtavalla torvella varustetun miehen taka-
...ja toivoisin, että saisin ehjän miekan ja pääsisin kostamaan kauan sitten kuolleen esi-isäni puolesta! Ruahaha.

Ah, loistakoon tähtien valo ikuisesti kupolissasi, toivoo Aragorn Elessar Telcontar Haltiakivi Dúnadan etc.
Aijaijaih, käsi kramppaa.

*

Ah Eru, joka tunnet jokaisen sopukkani

Tänä jouluna toivoisin saavani lahjani punaiseen silkkinauhaan käärittynä ovelleni. Muuten täysin ilman mitään kääreitä, sillä hän on niin kaunis paketti itsessään, kiitos. Hänen kiiltävät hiuksensa ja syvät silmänsä saisivat verhota hänet, ja hän lepäisi sängylläni kun avaisin silmäni aamulla, ja tervehtisi minua ottamalla-
Ja pahus, kello soi, neuvonpito alkaa. Pitäisiköhän pyytää vielä, ettei minulla aina seisoisi juuri tällaisiin aikoihin?
\o/Huumorificcaaja '08\o/ Slasheristi '09 & '10 @~~ <3<3<3 Elrond&Admin 2014 <3<3<3
-Our rooms. One hour. Bring the honey. I really liked that. And *please* hang up
your tunic.
Avatar
Silidir
Valarin Lähettiläs
Viestit: 840
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 1:06 pm
Paikkakunta: Irmon ja Námon syleilyssä

Re: JOULUKALENTERI 2011 - Nostalgian siipien havinaa

Viesti Kirjoittaja Silidir »

Tähän väliin otetaan jällehen käännöskirjallisuutta. Vuodelta 2004 on tämä. Ikimuistoinen kyllä, ja erinomaista käännöstyötä. Siitä kunnia ja kiitos Sparksille samoin kuin siitä, että hän tämän toi meidän riemuksemme.

Luukku 13: Housujen ritarit
\o/Huumorificcaaja '08\o/ Slasheristi '09 & '10 @~~ <3<3<3 Elrond&Admin 2014 <3<3<3
-Our rooms. One hour. Bring the honey. I really liked that. And *please* hang up
your tunic.
Avatar
Silidir
Valarin Lähettiläs
Viestit: 840
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 1:06 pm
Paikkakunta: Irmon ja Námon syleilyssä

Re: JOULUKALENTERI 2011 - Nostalgian siipien havinaa

Viesti Kirjoittaja Silidir »

Neljännentoistapäivän ficcimme on kotoisin vuodelta 2006 ja sen kirjoittajana on Andune. Tarina löytyy Edorasin maakunnasta ja pohjaltaan lämminhenkinen pohdiskelu lapsen näkökulmaa avaten. Kaunis kaunis ja herkkä teksti. Ansaitsee todellakin paikkansa joulukalenterissamme.

LUUKKU 14: Pienen Pojan Murheet
Viimeksi muokannut Silidir, To Joulu 15, 2011 10:45 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
\o/Huumorificcaaja '08\o/ Slasheristi '09 & '10 @~~ <3<3<3 Elrond&Admin 2014 <3<3<3
-Our rooms. One hour. Bring the honey. I really liked that. And *please* hang up
your tunic.
Avatar
Lumisusi
Satutäti
Viestit: 1115
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Mustalaishaltioiden matkassa

Re: JOULUKALENTERI 2011 - Nostalgian siipien havinaa

Viesti Kirjoittaja Lumisusi »

Tui <3
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.


Vuoden Beta 2007, Vuoden Tolkienisti 2008 & 2009, Vuoden Valvoja 2010 & 2014
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Re: JOULUKALENTERI 2011 - Nostalgian siipien havinaa

Viesti Kirjoittaja Andune »

Järkytyspakkokommentti: :shock: (paitsi että Minas Tirith, ei Edoras)
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Avatar
Silidir
Valarin Lähettiläs
Viestit: 840
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 1:06 pm
Paikkakunta: Irmon ja Námon syleilyssä

Re: JOULUKALENTERI 2011 - Nostalgian siipien havinaa

Viesti Kirjoittaja Silidir »

Andune; Teksti sijaitsee Edorasin osastolla. :P

Ja viidestoista yö taas... Eiku! Siis viidestoista päivä saapuu kalentereineen, kaikki paitsi loftis on turhaa. Miksi oikein uskoa mä jaksan huumoriin, katsos nauru ei oo murhaa!

Tai jotain. :) Palataan jälleen vuoteen 2004 ja Jenla on meille silloin kirjoittanut oleellisen tekstin käsitellen tottakai: keskimaan kauneudenhoitoa! Kaikki mitä haluatte tietää tai ette halunneet tietää löytyy tämän luukun takaa.

LUUKKU 15 : Haastattelu koskien hygieniaa ja kauneudenhoitoa
\o/Huumorificcaaja '08\o/ Slasheristi '09 & '10 @~~ <3<3<3 Elrond&Admin 2014 <3<3<3
-Our rooms. One hour. Bring the honey. I really liked that. And *please* hang up
your tunic.
Avatar
Silidir
Valarin Lähettiläs
Viestit: 840
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 1:06 pm
Paikkakunta: Irmon ja Námon syleilyssä

Re: JOULUKALENTERI 2011 - Nostalgian siipien havinaa

Viesti Kirjoittaja Silidir »

Päivä kuusitoista. Ah, arvatkaapa mitä? Vuosi on 2007 ja kirjoittajana minä itse! :P En oikeastaan välttämättä tiedä onko juuri tämä paras, mutta ainakin tämän kirjoittamiseen ja ajatteluun tarvittiin lämpimiä kesäpäiviä, kevyttä tuulta ja ... aivan oikein. Mansikoita ja kermavaahtoa?

LUUKKU 16: Mansikoita ja Kermavaahtoa
\o/Huumorificcaaja '08\o/ Slasheristi '09 & '10 @~~ <3<3<3 Elrond&Admin 2014 <3<3<3
-Our rooms. One hour. Bring the honey. I really liked that. And *please* hang up
your tunic.
Avatar
Lumisusi
Satutäti
Viestit: 1115
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Mustalaishaltioiden matkassa

Re: JOULUKALENTERI 2011 - Nostalgian siipien havinaa

Viesti Kirjoittaja Lumisusi »

Toivoinkin että tämä tarina tulisi mukaan. <3
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.


Vuoden Beta 2007, Vuoden Tolkienisti 2008 & 2009, Vuoden Valvoja 2010 & 2014
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Re: JOULUKALENTERI 2011 - Nostalgian siipien havinaa

Viesti Kirjoittaja Andune »

Niiiiiiiin. Jänniä nuo osastot.

Ah, kauneudenhoito-ohjeet<3 Mikä legenda!
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Re: JOULUKALENTERI 2011 - Nostalgian siipien havinaa

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Itse asiassa se osasto taitaa olla Mordor, ellen ihan väärässä ole :wink:

Muttamutta. Vaikka olenkin ollut pitkään poissa, tämä ei pettänyt kun lopulta palasin. Legendaarisia ficcejä yksi toisensa jälkeen. Housujen ritarit on niin legendaarinen ficci että alta pois, Andunen ficci todella suloinen, ja kauneudenhoito-ohjeille muistan varsin mainiosti joskus tyrskähdelleeni.

Edelleen, loistava kalenteri.
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Avatar
Silidir
Valarin Lähettiläs
Viestit: 840
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 1:06 pm
Paikkakunta: Irmon ja Námon syleilyssä

Re: JOULUKALENTERI 2011 - Nostalgian siipien havinaa

Viesti Kirjoittaja Silidir »

Luukku seitsemäntoista. Tähän olen valinnut jälleen joulukalenteriluukun vuodelta 2009. Silloinhan mentiin siis TosiTeeVee idealla eteenpäin ja tämä ficci on aaton kirjoitelma. Minä, Lumisusi ja Fuu kirjoitimme tämän tekstin mesessä, väsyneinä ja kieli poskessa. Hyvähän siitä tuli, ja näin jälkikäteen sanoen, kiitos teille kahdelle että tehtiin tämä kalenteri. Joululaulun väsäsin loppuun itse, taisi olla sen aiemman kanssa samoihin aikoihin tehty, mutta jäi talteen ja kaivoin sen tähän esiin. :)

LUUKKU 17:
A/N: Ja nyt kiitosten paikka. Kiitos Lumisusi, että jaksoit mukana ihmisten kanssa. Kiitos Fuu, että jaksoit Hobittien kanssa. Meitä oli kuitenkin vain kolme kirjoittamassa tänä vuonna tätä kalenteria, ja ilman teitä kahta olisin ollut pulassa. Ja kiitos Haltsu, että jaksoit betailla ne pahimmat virheeni teksteistäni. Ja lopulta... Hyvää joulua kaikille, avataan viimeinen luukku!!!

***


Sil: Jaaha, tyhjä studio. Ketähän minun pitikään tänään haastatella? Erhm. Lumis? Fuu? Ootteko te vielä täällä?

Lumisusi: Täällä ollaan, jäin lukemaan lukijapalautteita

Fuu: Krooh... Mmmitä? Perhana, minusta on tulossa Bilbo. Olen haastatellut ihan liikaa hobitteja!

Sil: Heh! Hobitit ei sentään käyneet käsiksi. Haltiat alkoi olla jo melkein tuskallisen vaikeita pitää kiinni... Ja ihmiset oli vähän ööö?

Lumisusi: Pihalla?

Sil: Jep

Lumisusi: Jessus, tykkään hevosista mutta se Éomerin löpinä... Se ei meinannut loppua millään!

Fuu: No se on totta, että hobitit tekivät kipeiksi ainoastaan toistensa paikat... Ja kuluttivat kaikki nenäliinani loppuun.

Sil: Tajuaakohan sekään kaveri oikeasti naisista mitään?

Lumisusi: Éomer? No jos naisella on neljä jalkaa, häntä ja hirnuu...

Sil: Ja muuten. Hobittien jäljiltä tuo meidän kanttiini alkoi huutaa hoosiannaa. Milläköhän sekin lasku maksetaan.

Fuu:Ei ainakaan minun lompakostani. Jos me käytäisiin vohkimassa niiden perunoita...

Sil: No hei. Loftishan tänkin ohjelman tarjoaa.

Fuu: Perunoistahan ne puhuivat koko ajan, voi hyvä isä.

Sil: Eli pistetään laskua Loftiksen ylläpidolle!

Lumisusi: Ja porkkanoista. Ja sienistä.

Sil: Ja piippukessusta

Fuu: *eroaa Loftiksen ylläpidosta*

Lumisusi:Mitäköhän sieniä ne muuten oli nappaillut? sen verran omituisia juttuja välistä tuli.

Sil: Joo-o. Ja tiedättekö. Mua huvitti enemmän ero haltioihin. Ne puhu ihan reilusti asioista, kun hobitit vaan kynti vakoja.

Lumisusi: Puhuivat? Kuulosti siltä että haltiat ennemminkin tarttui suoraan asiaan.

Sil: Eeeeh… En myönnä mitään!

Fuu: Haltiat eivät kyllä puhuneet mistään muusta kuin jatkuvista orgioista. No, Sil, ainakin sinulle haltioiden _ottaminen_ aiheeksi tuntui tuottavan suurta hupia...

Lumisusi: Ei tarvitse, me kuultiin kaikki.

Fuu: Ja nähtiin.

Sil: Köhköh, ompas muuten kaunis jouluaatto? Jopa luntakin ja silleen. Ja kulkusetkin kilisee

Fuu: Haltioiden kulkuset?

Lumisusi: Heh!

Sil: no ei ne niin kovia olleet

Lumisusi: Mutta täytyy sanoa, Gloryn Prinssi Legolas oli itse asiassa aika hieno.

Sil: Minä kuolin nauruun kun Thranny kertoi miten sekin oli syntynyt.

Lumisusi: Sama täällä. Mutta Fuu, ketäs oli sinun pahin haastateltavasi?

Sil: Tai mukavin?

Lumisusi: Tai miellyttämisenhaluisin?

Sil: Tai söpöin?

Fuu: No, jos täytyy valita mukavin Frodosta, joka puhui jatkuvasti typerillä kiertoilmauksilla, Samista, joka tappeli vaimonsa kanssa ja vaihtoi kakkavaippoja, Merristä, joka oli nössö, Pippinistä, joka oli hysteerinen, ja Bilbosta, joka nukahteli jatkuvasti... Öhm. Miellyttämisenhaluisin?! Kun joukossa oli Bilbo? Hei, tämä on ehkä hieman eri asia kuin hopeahiuksiset haltiamiehet!

Sil: HEI! Ne oli tosi hyviä! Tai siis. Sormistaan.

Fuu: Aina valmiita palvelemaan.

Sil: Jep.

Fuu: Entäs ihmisistä? Mitä Lumis sai heistä irti?

Sil: Muutakuin hevosen piirteitä esiemiin asti?

Lumisusi: Irti? Muuta kuin kirppuja? No ei, vitsit sikseen.

Sil: Kuka oli suosikkisi?

Fuu: Ketä panisit?

Lumisusi: Faramir ja Boromir oli aika hauskoja haasteltavia, etenkin Faramir tuntui muistuttavan yllättävän paljon huumoriltaan haltioita. Ja Aragorn oli yllättävän karismaattinen.

Sil: Fuu, aika törkykysymys. Ketä hobittia sinä panisit?

Lumisusi: Panisin? Argh, Glorya! Mutta noista jos olisi pakko valita... Ara tai Faramir. Mutta molemmat on naimisissa. Joten pysyttäydyn haltioissa, kiitosta vaan. Paitsi että Sil vei ne kaikki, pöh.

Fuu: No HYI! Merriä, ehkä, jos olisi aivan pakko ja minua uhattaisiin Elrondin luennolla Rivendellin historiasta.

Lumisusi: Hei, minä menisin mielelläni sille luennolle!

Sil: Joo minä kanssa.

Fuu: Kuulemaan lisää Elladanin ja Elrohirin panoksesta asiaan? Ähähää...Eikö meillä täksi päiväksi ollut ketään?

Sil: Hmmm... Ei kuullosta yhtään pahalta

Lumisusi: Joo ja Erestorin ja Glorfindelin... Sil, eikö tämän päivän vieras ollut sinun listallasi?

Sil: Elladan ja Elrohir ja Erestor ja glorfindel ja Lindir... Koska lähdetään?

Fuu: Keskity, hyvä nainen!

Sil: Listat hukassa. Hetki...

Lumisusi: Pistä pakettiin vielä Gildor niin olen jo menossa.

Sil: Galdalf? Eikös se oo aina ajoissa?

Fuu: Ei?

Sil: Tai harrasta näyttäviä sisääntuloja?

Lumisusi: Woot? Mithrandir? Valkoinen Ratsastaja? Ottaakohan se Hallavaharjan mukaansa, hmm...?

Sil: Ja hevoset mielessä aina, Éomer tosiaan sopis sinulle.

Fuu: Aragorn on näyttävien sisääntulojen kuningas.

Sil: No kruunupää se on muutenkin. Tosin aikamoisessa ojennuksessa.

Lumisusi: Hrrrr, sillä on liikaa hevoset mielessä, Éomerilla siis. Glorylla on kanssa hieno ratsu...
Ara on muuten yllättävän paljon Arwenin lieassa, oletteko huomanneet?

Sil: Kumpaa panisitte? Gandalffia vai Sarumania?
Lumisusi: Yyyhhh! En kumpaakaan.

Fuu: Mutta jos sinua uhattaisiin Viljami Voivalvatin luennolla briiläisen oluen historiasta?

Lumisusi: Painuisin sinne luennolle hippulat vinkuen.

Fuu: Ääääh.

Lumisusi: No sano itse sitten!

Sil: No tytöt tytöt

Lumisusi: Ja Sil kanssa kun tuollaista kysyt.

Fuu: Hmm, toisaalta, minuakin voisi kiehtoa, miten syntyy ainutlaatuinen briiläinen olut...

Sil: Minua myös.

Lumisusi: Noniin, siinäs näette.

Sil: Hei. Kolisteleeko täällä joku?

Lumisusi: Häh? Mikä tuo meteli oli?

Fuu: Onko kanttiinissa taas hobitteja?

Lumisusi: Toivottavasti ei!

Fuu: Vai onko se nyt se Peter Nyman, joka me pistettiin siivouskomeroon?

Sil: Loftis menis vararikkoon… Eikö sitä laskettu vielä pois???

Fuu: ...ups?

Lumisusi: Öh, pitäisikö käydä vilkaisemassa?

Sil: No kai se vielä pärjää hetken.

Fuu: No jaa, jos kukaan ei ole ruokkinut sitä, niin tuskin se enää kolistelee... Kuka siis kolistelee?

Sil: Ja minusta on muuten aika perseestä jos Gandalf lupaa tulla ja sit ei tuukkaan.

Fuu: Nii, eikös sen pitänyt tulla jo kolme minuuttia sitten! On nämä nykyvelhot kyllä kummia.

Sil: Oikeesti, kuinka se kehtaa myöhästyä…

Gandalf: Luuletteko te idiootit, että oikeasti haluaisin tulla tänne juuri tänä päivänä ja tähän aikaan? Minulla on älytön kiire, kun on pakko painaa töitä niska limassa. Ensin Keski-Maassa huolehtimassa haltioiden, ihmisten ja hobittien hanureista ja sitten vielä näin jouluisin täällä maassa heilumassa punaisissa kamppeissa ja … No annetaan olla. Eli. Nyt olen tullut tänne katsotaas. Täältä pukin säkistä löytyy vaikka mitä kivaa ja värisevää. Nonii. ”Fuu Foujoujou…” Mikä ihmeen nimi tämä on? Joltakin on juminut näppäimet. Mutta ole hyvä. Piippukessua. On muuten hyvää vuosikertaa. Ja sitten saat vielä tämän ainutlaatuisen ’mörölörtsykkä’-paidan.

Fuu: Voi kiitos, nyt voinkin mennä takaisin kuuntelemaan Merrin ja Pippinin luentoa siitä, mitä piippukessu todella merkitsee! Ja olen aiiiina halunnut olla mörölörtsykkä - mistähän löytäisin jonkun, joka suostuisi kutsumaan minua siksi... tai pumpernikkeliksi. Niisk. Nyt _minun_ täytyy ottaa nenäliina.

Gandalf: Joopa joo. Ja sitten Lumisusi? Gaaa, kuulostat ihan joltain entiltä. Ilman brumbrum-lisiä. Voi voi. Mutta täältä tulee varsin… Mikä hitto tämä on?

Sil: Näyttäisi nukelta?

Gandalf: Aivan aivan. Aito ja alkuperäinen Glorfindel faninukke. Huomaathan, tässä on liikkuvia osia ja se jopa puhuu. Ja siihen kuulunee lisäosana tämä valkoinen pollekin…

Lumisusi: Iiiiiih! Ihanaihanaihana!!! Aivan uskomaton ja vielä anatomisesti täysin aito ja oikeaoppinen ja sillä on jopa Prinssi Legolas!!! Olen aina halunnut tällaista!

Gandalf: Ja sitten Silidir. Kuulostaa ihan huonolta mary-sue hahmolta. No mutta kuitenkin. Suomenkielioppi vol 1,2 ja 3.

Sil: Öööö…

Gandalf: Pettynyt? Olisit ollut kiltimpi niin pukki olisi tuonut jotain muutakin kuin erittäin kuivaa luettavaa. Mutta nyt. Porot odottaa, pankaas laulaen!

Sil&Fuu&Lumisusi:

Loftikseenhan viattomat monet tietä kysyy;
Sinne kyllä löytää, vaikka paikallansa pysyy.
Katso näytön ruutua ja googlen hakusanaa,
paina enternappia ja johan se jo lataa.

Loftishan on muutakin kuin bittiä ja dataa.
Siellä joukko ihmisiä petaa niin kuin makaa.
Eikä siellä tartte olla pätevin tai suurin,
Loftis tarjoo jokaiselle romanttisen kuurin!

Loftiksesta kuvitellaan paljon kaikenlaista,
Kuinka Haldir herää henkiin Legsun kainalosta.
Toki meiltä löytyy paljon tarinoita muita
eikä enää kolottele vanhuksenkaan luita!

Loftishan on muutakin kuin bittiä ja dataa.
Siellä joukko ihmisiä petaa niin kuin makaa.
Eikä siellä tartte olla pätevin tai suurin,
Loftis tarjoo jokaiselle romanttisen kuurin!

Loftiksesta moni löytää parituksen oivan
Mut nytpä meillä kuulet enää joululaulun soivan
Tämän laulun myötä teille toivotamme vielä
Oikein hyvää joulua ja Riemukasta mieltä!
\o/Huumorificcaaja '08\o/ Slasheristi '09 & '10 @~~ <3<3<3 Elrond&Admin 2014 <3<3<3
-Our rooms. One hour. Bring the honey. I really liked that. And *please* hang up
your tunic.
Vastaa Viestiin