Legolasin suvusta

Teoriaa ja käytännön asioita Sormusten herran maailmasta ja vinkkejä ficcien sisällölliseen kirjoittamiseen.

Valvojat: Likimeya, Frim

Tricardon
Pehmomato
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 11:46 am
Paikkakunta: Espoo

Legolasin suvusta

Viesti Kirjoittaja Tricardon »

Mitä tiedetään Legolasin suvusta? Siis muuta kuin, että hän on Thranduilin tiettävästi ainoa poika. Olen miettinyt sitä jo pitkään.
[i:7e0c8c9a3b]Aika kulkee, kellot laukkaa
monta raukkaa, hauta haukkaa
Ennen iltaa, siis kulje siltaa
mut varo murhamiesten kiltaa
Varo liittymästä heihin
jotka usko eivät enää mihinkään[/i:7e0c8c9a3b]

CMX / Melankolia
Gwain
Örkki
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2004 2:23 am

Viesti Kirjoittaja Gwain »

Ja Thranduil on Oropherin poika, Oropher kaatui Viimeisen liiton taisteluissa... Muuta ei ainakaan mun mieleeni nyt äkkiä tule. Eipä tuntunut Tolkien Legolasin taustoja yhtä tärkeinä pitävän kuin nykypäivän fanit... Eihän herra itse edes maininnut Legolasin hiusten väriä. :)
Tricardon
Pehmomato
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 11:46 am
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tricardon »

Piru. Tolkien ei taitanut pitää haltioita niin tärkeinä hahmoina. En tosin ole fani, tarvitsisin vaan ficciin.
[i:7e0c8c9a3b]Aika kulkee, kellot laukkaa
monta raukkaa, hauta haukkaa
Ennen iltaa, siis kulje siltaa
mut varo murhamiesten kiltaa
Varo liittymästä heihin
jotka usko eivät enää mihinkään[/i:7e0c8c9a3b]

CMX / Melankolia
Avatar
Noradriel
Yksinäinen susi
Viestit: 1134
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 8:53 am
Paikkakunta: Lothlórien

Viesti Kirjoittaja Noradriel »

Me ei olla kavereiden kamssa välitetty onko Legolasilla muita sukulaisia ja keksitty omat hahmot.
Jester
Jeesus
Viestit: 857
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 10:36 am
Paikkakunta: Valtaistuimen juurella
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jester »

Sanotaanko missään virallisessa lähteessä, että Legsi olisi Thranduilin ainoa poika? Eikö nuorin poika muka ole yleisempi väite?
Kuitenkin se taitaa olla aika tavalla ficcarin mielikuvituksen varassa, että onko sillä sisaruksia vai ei. Ficeissä, joissa olen pikkuprinssimme sisaruksiin törmännyt, suosituin tapaus on tainnut olla kaksi isoveljeä.
And then we'll do it doggy style so we can both watch X-Files

Vuoden Frodo
Tricardon
Pehmomato
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 11:46 am
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tricardon »

Ja monissa ficeissä tapaa myös Legsin pikku- tai isosiskon.
[i:7e0c8c9a3b]Aika kulkee, kellot laukkaa
monta raukkaa, hauta haukkaa
Ennen iltaa, siis kulje siltaa
mut varo murhamiesten kiltaa
Varo liittymästä heihin
jotka usko eivät enää mihinkään[/i:7e0c8c9a3b]

CMX / Melankolia
Narmo
Samooja
Viestit: 529
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 9:51 pm
Paikkakunta: Metrotunneli (Hellsinki)
Viesti:

Re: Legolasin suvusta

Viesti Kirjoittaja Narmo »

Tolkien on kyllä kuvittanut ja piirtänyt Legolasin, kuvassa sillä oli tumman ruskeat lyhyet kiharat hiukset (vähän niin kuin Frodolla).
En kyllä ikinä voisi kuvitella Legolasia sellaiseksi.... :P
Joo, Tolkien ei kyllä tainut keksiä Legille mitään sukupuuta...harmi.
~~

Vuoden 2006 Comeback~ Kannatti herätä.
Celebaelin
Puolituinen
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 8:45 pm

Viesti Kirjoittaja Celebaelin »

Legsillä tummat kiharat. :shock: Ouh! Minkä rotuinen haltia hän taas muuten olikaan. *laiskimus maksimus*
All you need is love...
Narmo
Samooja
Viestit: 529
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 9:51 pm
Paikkakunta: Metrotunneli (Hellsinki)
Viesti:

???

Viesti Kirjoittaja Narmo »

Ei harmaintakaan aavistustakaan.... *miettii päänsä puhki*
:?
~~

Vuoden 2006 Comeback~ Kannatti herätä.
Avatar
Noradriel
Yksinäinen susi
Viestit: 1134
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 8:53 am
Paikkakunta: Lothlórien

Viesti Kirjoittaja Noradriel »

Jos ulkomuistita muitan Legolas on Sindar-haltia.*ei varmaa*
Let me forget all of the hate, all of the sadness.

Pervoin -05
HP- ficcaaja -06
Aragorn 2009


Avatar by Paperlime
Gwain
Örkki
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2004 2:23 am

Viesti Kirjoittaja Gwain »

Thranduil ainakin kuului sindariin, joten kaipa Legolaskin on (ainakin puoliksi) sinda.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

No jos tarkkoja ollaan, niin kyllä, Legolasin juuret ovat Sindar-peräiset, mutta Legolas viittaa itseensä metsähaltiana. Oropher, Thranduilin isä oli vielä täysi Sinda, joka vaelsi ympäriinsä ja päätyi hallitsemaan metsähaltioita (silvan elves), eli niitä jotka eivät koskaan käyneet Valinoressa. Ilmeisesti Legolas pitää itseään enemmän metsähaltiana, kuin jalompaa perää olevana sindana.. Noo, ota sitten siitäkin tolkku.

Oropher eli siis toisella ajalla halliten silloisen Vihermetsän, nykyisen Synkmetsän kansaa. Oropher katosi Viimeisen Liiton taistelussa toisen ajan lopulla ja Thranduil astui valtaan isänsä jälkeen. Legolasin äidistä ei ilmeisesti ole olemassa mitään merkintää. Mahdollisista sisaruksistakaan ei ole minulla mitään hajua.

Tästä suvusta tiedot ovat todella sekavia. Joissain viitataan Thranduilin löytäneen tiensä Vihermetsään ja hänen alkaneen hallita siellä isänsä katoamisen jälkeen. Ja toisessa viitataan siis Oropherin poikansa kanssa päätyneen Vihermetsään, isän halliten siellä ennen katoamistaan.

Oropherin aavistellaan syntyneen toisen ajan ensimmäisella vuosituhannella. Thranduilin syntymäajasta ei ole mitään tietoa. Legolas on kuitenkin LotRin aikana 2931 vuotias.

Sormuksen sodan jälkeen Celeborn ja Thranduil neuvottelivat Lothlórienin ja Synkmetsän liittämisestä yhteen ja näin Synkmetsästä tuli Itä-Lórien.
Legolas jäi ilmeisesti joksikin aikaa hallitsemaan Ithilieniä ennen kuin seilasi Valinoreen Gimlin ja muutaman muun haltian kanssa.

*nauraa* Ai että minua kiinnostaa Thranduil ja Legolas yllättävän paljon? *virn* *pusuttaa Thrandua nenälle* Juu'u..
Elenloth
Samooja
Viestit: 456
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 8:43 pm
Paikkakunta: Puu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elenloth »

Kumartakaa Jordania, suurta legolastietäjää! Mistäs ihmeestä sinä nuo tiedot ongit, suuri osa oli minulle uutta vaikka olenkin lukenut Silmarillionin ja Keskeneräiset Tarut huolellisesti pariinkin kertaan? (Mutta en siis kuitenkaan ilmeisesti kovin huolellisesti :roll: .)
Vuoden Tolkienisti 2006 - kysykää mitä haluatte ja saatte varmasti väärän vastauksen!
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

*vilkuttelee leuhkasti ympärilleen*
Olen lukenut kaksi David Dayn teosta, joissa on koottuna kaikki mahdollinen Keski-Maasta. Ne on jo enemmän tietosanakirja-tyyppisiä. XD Mutta kannattaa vilkaista.
*nauraa* Minun päähän jää kaikki sellainen mitä en uskoisi ikinä tarvitsevani, kunnes tulee sekin päivä milloin minun pitää tietää jotain täysin hyödytöntä! Ja sitten se omituinen asia pullahtaa päästä kuin nakki paketista.
Mutta tarkistin parit faktat netistä.. Etten noitten vuosilukujen ja aikakausien kanssa sähläisi.. Ja Thrandun isänkin nimi piti varmistaa..
Avatar
Piru
Metsähaltia
Viestit: 679
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 9:58 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Piru »

Mahtavaa, että joku jaksaa nähdä noin paljon vaivaa ja innostua Legsun suvusta. :D Sellainen pieni juttu vaan, että eikös se ole Valinor ja taipuu Valinoriin? Niin ainakin tietääkseni. *luki juuri Silman*
'Cause everybody hurts sometimes.

Valvoja -05
Palautteenantaja -06
Aragorn -07
Sauron -08 ^^
Vastaa Viestiin