Pelasta minut aamulta (PG- 13, Aragorn/Legolas)

PG-13 ja sen alle olevat slash-ficit.

Valvojat: Likimeya, Ilona

Marnie
... has left the building
Viestit: 866
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 11:02 pm
Paikkakunta: juhannukseen asti Australia

Viesti Kirjoittaja Marnie »

Pikkuinen vastakommentti, sitten minä menen taas. ^^ Heh, kyllähän sinä sanoit ettet suosittele näitä vanhempia tekstejäsi, mutta enhän minä sellaista usko. Ja hyvä oli etten uskonut. ;)

Minä en muuten ole keksinyt yhdestäkään fikistäsi mitään kritisoitavaa, ihan oikeasti. Sanoisin kyllä jos olisin, mutta sinä kirjoitat sellaisella tyylillä (ja taidolla) että siitä ei kertakaikkiaan keksi mitään kritiikin aihetta, sitä lukee vain mielenkiinnolla eteenpäin. ^^ -Kahden vuoden aikana sinun kirjoitustyylisi on kyllä muuttunut, sen huomaa, tämä tuntuu "suoraviivaisemmalta" tekstiltä kuin nuo uudemmat, mutta se ei ole minusta mitenkään "huono" (^^ höh) asia, vain erilainen tyyli.

Minä pidin noista "pahuuden" kuvauksista, ne antoi minusta hyvin kuvaa siitä millainen paikka tuo on ja mitä siellä voi tapahtua, ja loi sellaista pahaenteistä tunnelmaa, minusta niitä ei ollut liikaa ollenkaan. ^^ Ja tuosta lopetuksesta pidin muuten juuri sen takia että se oli niin erilainen kuin fikeissä yleensä; ei mitään "rakkaus voittaa kaiken"-tyyliä, kuten sanoit. Koska lukee sitten fikkiä tai kirjaa missä tapahtuu kaikenlaisia mielettömyyksiä, niin väkisinkin alkaa miettimään että mitenkähän tosielämässä kävisi, voittaako rakkaus kaiken ja voiko kaiken unohtaa ja antaa anteeksi... tämä lopetus tuntui enemmänkin tosielämään sopivalta. Ja nuo erot haltian ja ihmisen suhtautumisen välillä oli minusta mielenkiintoisia; että haltia olisi voinutkin ehkä unohtaa, mutta ihminen, jolla on vain yksi lyhyt elämä käytettävänään, ei voi. Hieno ficci.

(Kyllä minä sen Kaikki päättyy kuolemaan saan joskus valmiiksi, siitä on vaan tulossa aika pitkä ja minä en ole ehtinyt paljoa kirjoittamaan viime aikoina, ja olen nyt kirjoittanut niin paljon tieteellistä tekstiä että "ficcityyli" tökkii aivan kauheasti.. Mutta se on loppujen lopuksi aika huono ficcikin, että ei siinä paljon menetä. :p Todella kiva kuulla että olet kiinnostunut, kiitos. ^^)
Look at it this way, Wayne - we will always have Saskatchewan. Shelly, NX

Draamaficcari '05 ja '06, Kommaaja '07 | Viimavaarojen varjo ~ Ei palaisi pohjoiseen Halbarad.
Järjestelmävirhe
Örkki
Viestit: 146
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 5:49 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Järjestelmävirhe »

Kiitos myös sinulle kommentista, Oyri. Mukavaa, että pidit tästä epä-kukkaketo-tarinasta. ^^
*mainos alkaa* Jos haluat lukea lisää angstausta, minulla on tarjota "Sano se nyt"-ficci. Se on uudempi ja pidän siitä itse. Ja jos pidät Matrixista, niitä on tyrkyllä kolme Vieraalla maaperällä- osaston syövereissä *mainos loppuu*. Rohkaisit mainostamaan tuolla TÄTÄ LISÄÄ-osiolla. Hih. ^-^
Kiitos vielä kovasti palautteesta!

Marnie:Vastakommentti on aina veikeä. ^-^
Marnie kirjoitti: Minä en muuten ole keksinyt yhdestäkään fikistäsi mitään kritisoitavaa, ihan oikeasti.
No hyvä on sitten. ^^

Minullakin on muuten tuo sama ongelma, että ficcityyli karkaa helposti. Sitten minun on luettava tietynlaista kirjallisuutta ja runoja, jotta saan taas samasta kirjoitusasusta kiinni. Tuttu tunne, siis. ^^ Mutta sitä en usko, että ficcisi on huono, se on mahdotonta. ^_^

Tiedonanto
Ihan näin ohimennen ilmoittelen, että luulen ficci-suoneni tyrehtyneen. Työstän nyt kahta pidempää kirjoitusta, joilla ei ole mitään tekemistä fantasian kanssa (ne ovat kyllä paikoitellen hiukan absurdeja, siitä en luovu). Joten toivottavasti kukaan ei odota uusia kirjoitelmia, onhan näitä jo ehtinyt kertyä. Onhan tietysti mahdollista, että yllätän itseni kynä kädessä ja haltia mielessä, mutta ei ainakaan hetkeen. ^-^ Niin, että kiitos kaikille lukijoilleni, jos olen jo viimeisen ficcini kirjoittanut. :)
Ihmisyys ei ole fyysinen määritelmä,
se on henkinen päämäärä.
Sitä ei anneta,
se ansaitaan.

~Richard Bach
Järjestelmävirhe
Örkki
Viestit: 146
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 5:49 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Järjestelmävirhe »

Hii! Kiitos oikein paljon palautteestasi! Ja erityisesti kritiikistä. Katsotaans, mitä keksin vastaukseksi...

Juonen sopivuudesta TSH:n maailmaan olen kanssasi samaa mieltä. Tätä tarinaa minunkin on vaikea kuvitella osaksi Keski-Maata, nyt kun asiaa ajattelen. Se tuntuu jonkinlaiselta vaihtoehtoiselta maailmalta, jonne tutut hahmot on heitetty toviksi. En ole myöhemmissä ficeissäni pitäytynyt samankaltaisissa maisemissa (ainakaan tietoisesti), tämä on jonkinlainen poikkeus. Halusin kirjoittaa fanfictionia ja halusin käyttää tätä juonta, jolloin tuloksena (yhdistelmän onnistuneisuutta tuolloin enempää pohtimatta) oli tämä. Kun olen myöhemmin itsekseni lukenut tätä virheitä etsien, olen pitänyt tätä irrallisena riekaleena, joka ei sovi oikein minkään muun ympäristön kanssa yhteen.

Tämä tekele on suhteellisen iäkäs, en oikein itse pidä tästä. Kun seuraavan kerran kokeilin vaihtoehtoista, angstista TSH-maailmaa "Sano se nyt" räpellyksessä, onnistuin paremmin. Epäjohdonmukaisia tai epäselviä lauseita tästä ficistä löytyy varmasti, sillä tämä lienee ollut ensimmäinen kerta, kun astuin etsimään omanlaista kirjoitusasua, jossa lauseet elävät omaa elämäänsä.

Mutta. Olen todella iloinen, että luit tämän ja on mukava kuulla, että onnistuin luomaan ahdistavan tunnelman, sillä se oli tavoitteena. Kiitos kovasti! :D
Ihmisyys ei ole fyysinen määritelmä,
se on henkinen päämäärä.
Sitä ei anneta,
se ansaitaan.

~Richard Bach
Krisse

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Tämä oli jotain aivan mahtavaa.
Pelästyin ensin sen pituutta mutta senhän
luki aivan vaivattomasti ja nopeasti.

Siis graah. Olen aika sanaton.
Osasit luoda todella hyvän tunnelman
ja siinä ensimmäisessä koirakohdassa [tai siinä niin]
tuli ihan kylmiäväreitä kun näin tilanteen päässäni.

Mutta siis. Aivan loistava, pidin tästä todella paljon.
Pitänee lukea vielä uudestaankin joku kerta.

Mitään negatiivistä sanottavaa en nyt kyllä ainakaan löytänyt.
Marnie
... has left the building
Viestit: 866
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 11:02 pm
Paikkakunta: juhannukseen asti Australia

Viesti Kirjoittaja Marnie »

Järjestelmävirhe kirjoitti:Ihan näin ohimennen ilmoittelen, että luulen ficci-suoneni tyrehtyneen. Työstän nyt kahta pidempää kirjoitusta, joilla ei ole mitään tekemistä fantasian kanssa (ne ovat kyllä paikoitellen hiukan absurdeja, siitä en luovu). ...
Voi ei. Tai siis, minusta on ollut ihana lukea sinun TSH-ficcejäsi, ja minä oikeasti olen surullinen jos tosiaan on niin että et enää jatka Tolkienin maailman parissa - mutta toisaalta, omat originaalikertomukset on varmasti paljon houkuttelevampia kirjoittaa, ja mie toivotan monia hauskoja ja luovia hetkiä niiden parissa! ^^

(Oli vähän offia, mutta piti saada sanotuksi. Tai oikeastaan minun on pitänyt sanoa tämä jo kauan, aina siitä asti kun luin tuon viestisi. ^^)
Look at it this way, Wayne - we will always have Saskatchewan. Shelly, NX

Draamaficcari '05 ja '06, Kommaaja '07 | Viimavaarojen varjo ~ Ei palaisi pohjoiseen Halbarad.
Avatar
Aralas
Puolituinen
Viestit: 251
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 4:12 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Pelasta minut aamulta (PG- 13, Aragorn/Legolas)

Viesti Kirjoittaja Aralas »

Toi " ”Ihminen”, hän sanoi katsoen samoojaan.
”Aragorn”, kuului kova vastaus.
”Haltia”, lapsi totesi katsoen nyt Synkmetsän haltiaruhtinasta.
”Legolas.” " kohta sai minut nauramaan, muuten jotenkin ahdistava tarina, kaikella kunniotuksella.
Pelottava..... Mutta hyvin kuvailtu.
"After San Sebastian please come with me. I'll take my clothes off." Mr. Tony Kakko

Vuoden Legolas 2010
Vastaa Viestiin