Last Christmas, PG- 13, Songfic, A/L, H/L

PG-13 ja sen alle olevat slash-ficit.

Valvojat: Likimeya, Ilona

Amene
Puolituinen
Viestit: 344
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 7:53 pm
Paikkakunta: Vantaa

Last Christmas, PG- 13, Songfic, A/L, H/L

Viesti Kirjoittaja Amene »

Rating: PG- 13 x)
Genre: Songfic, Slash, angsti. xP
Pairings: Aragorn/Legolas, Haldir/Legolas.
Beta: Nope.

Summary: Joskus se, että annat toiselle sydämesi ei vain riitä. Joskus se tuottaa enemmän tuskaa kuin uskoitkaan.

A/N: Kappaleenahan on George Michael- Last Christmas. Min rakastan kappaletta ja se on kuin luotu johonkin tälläiseen x)

Tämä on ikäänkuin joululahja teille ^__^

------------------------------------------------------------------------------------

Last Christmas, I gave you my heart
But the very next day, You gave it away
This year, to save me from tears
I'll give it to someone special

Last Christmas, I gave you my heart
But the very next day, You gave it away
This year, to save me from tears
I'll give it to someone special


Tuijotan ulos ikkunasta. Siellä sataa puhtaan valkoista lunta. Se peittää maan morsiushuntuunsa ja koristelee sen hennosti.
On talvi.

Tasan vuosi siitä, kun minä uskalsin tunnustaa. Tasan vuosi siitä, kun sinä viskasit minut syrjään kuin jonkin käytetyn nuken, jota et enää tarvitse.

Kyllä sinä selitit, kerroit miksi et voi vastata minulle. Selitit jotain kuningaskunnasta, jotain suvustasi. Mutta se kaikki on valetta, en voi uskoa sanaakaan. Ja älä edes yritä laittaa minua uskomaan.

Enkö ollut edes totuuden arvoinen? Minä luulin olleeni edes ystäväsi. Mutta olin kai väärässä. Minä opin. Opin hyvin tärkeän opetuksen, jonka muistan aina monen sadan vuoden elämälläni.

Jos annat jollekin rakkautesi, sydämesi, anna se jollekin, joka on luottamuksesi arvoinen.


Once bitten and twice shy
I keep my distance but you still catch my eye
Tell me baby do you recognise me?
Well it's been a year, it doesn't surprise me


Monia vuosia sitten, me tapasimme ensimmäisen kerran. Minä en pitänyt sinusta. Pikku hiljaa minusta tuli kuitenkin sinun ystäväsi. Ja yllättäen löysin itseni alastomana sinun sängystäsi tekemässä asioita, joista jopa irstainkin ihminen punastuisi kertoessaan.

En enää puhu sinulle kuten ennen. Törmätessämme käytävillä, väistän kohteliaasti ja kumarran sinulle. Kääntyessäni pois tiedän, että sinä katsot perääni kummastellen.

Mutta minä olen päättänyt etten haikaile perääsi. Tai ainakaan en tahtoisi. Tahdomattani katseeni osuu sinuun kuin olisit magneetti, joka vetää silmiäni puoleesi. En saa katsettani irti vaikka kuinka repisin ja kiskoisin.

Tunnistatko enää minut? Tiedätkö enää kuka olen? Muistatko ne monet tuliset yöt, jotka vietimme vieraillen toistemme luona?

Kaikki se oli sinulle vain mielihyvän tuottamista. Kerroit sen minulle itsekin.


(Happy Christmas!) I wrapped it up and sent it
With a note saying "I Love You" I meant it
Now I know what a fool I've been
But if you kissed me now I know you'd fool me again


Annoin sinulle sydämeni käärittynä silkkipaperiin ja sieluuni. Minä todella tarkoitin mitä sanoin. Jokainen sana tuli sielustani enkä valehdellut yhtäkään tavua.

Nyt tajuan miten tyhmä olen ollut. Annoin sinun vietellä minut valheillasi ja lupauksillasi. Niistä et pitänyt yhtäkään. Kerro minulle, nauratko yhä selkäni takana, kun makaat sängyssä hänen kanssaan?

Kyllä. Olen hyvin vihainen sinulle. Joskus tahtoisin saada päähäsi mahtumaan jotain muutakin kuin pelkän kuninkuuden. Kuka sinä olet? Unohdat kaikki ystäväsi? Kenelle sinulla on enää aikaa?

Ja silti tiedän, että jos joskus saisin tuntea huulesi omilleni painautuneena, lankeaisin uudelleen.


(Oooh. Oooh Baby)

A crowded room, friends with tired eyes
I'm hiding from you and your soul of ice
My God I thought you were someone to rely on
Me? I guess I was a shoulder to cry on
A face on a lover with a fire in his heart
A man undercover but you tore me apart
Oooh Oooh
Now I've found a real love you'll never fool me again


Hymyilen pienille hobiteille ja juttelen heidän kanssaan. Heidän suloisuutensa täyttää ilman vieden ajatukseni pois.

Mutta sinun pitää juuri silloin astua saliin ja hymyillä kaikille niin rakastavasti. Mutta minä tiedän mitä kätkeytyy hymysi taakse. Pelkkää jäätä, ikiroutaa.

Minä luulin, minä uskoin ja luotin. Sinä nauroit, valehtelit ja petit. Minä olin vain yksi niistä ihmisistä, joihin tukeuduit kun tunsit olosi tukalaksi. Olin vain yksi unohtamiskeino.

Tiedän kaikkien seuraavan sinua. Olethan sinä henkilö johon katseet laskeutuu komeine kasvoinesi. Tuli silmissäsi, hymy huulillasi. Sinä revit minua sisältä jokaisella liikkeelläsi. Minä inhoan sitä.

Mutta en enää suostu narriksesi. Olen nyt löytänyt jonkun johon luotan. Samassa katseeni kohtaa hänen silmänsä ja minä hymyilen.


I'll give it to someone, I'll give it to someone special
who'll give me something in return
I'll give it to someone
hold my heart and watch it burn
I'll give it to someone, I'll give it to someone special
I've got you here to stay
I can love you for a day


Minä opin läksyistäni ja olen iloinen. Löysin nimittäin jonkun, joka rakastaa minua takaisin. Kuinka yritänkään, en silti pysty unohtamaan sinua. En huuliasi, en karheita käsiäsi, en ruskeita hiuksiasi. Mutta kyllä minä unohdan joskus.

En enää voi katsoa kuinka sinä otat sydämeni käteesi ja poltat sen. Tunnetko koskaan mitään?

Mutta sinä olet varmaan onnellinen naisesi kanssa. Tahdoit jonkin pehmeämmän ja suloisemman. Sellaisen, joka tekee käskysi kyselemättä.

Minä rakastan sinua tänään, mutta huomenna en.

I thought you were someone special
gave you my heart
I'll give it to someone, I'll give it to someone
last christmas I gave you my heart
you gave it away


Ovi aukeni narahtaen ja pitkät, valkoiset hiukset omaava haltiamies astui sisälle. Hän huomasi heti ikkunan vieressä istuvan haltian.

Haldir hymyili pienesti ja hiipi Legolasin taakse painaen päänsä tämän olkapäälle.

" Anteeksi, että keskeytän sinun haaveilusi, mutta pelkäämpä, että meidän pitää jo lähteä", Haldir kuiskasi pehmeästi rakkaansa korvaan. Legolas nousi ikkunalaudalta hymyillen pienesti.

" Tiedän. Olen pahoillani, että vaivuin ajatuksiini näinkin kauaksi", hän sanoi kävellessään ovelle. Käsi jääden ovenkahvalla, hän käännähti katsomaan takaisin huoneeseen. Hän tunnisti paljon nukutun sängynsä ja piiloutumiseen niin hyvin sopineen kaapin. Nyt sängystä olivat peitteet jo pois otettu, kaappi tyhjennetty.

Hyvästi Aragorn.


Kaksi haltiaa kävelivät pois huoneesta käsi kädessä kohti paikkaa, jossa he voisivat aina levätä.

I'll give it to someone, I'll give it to someone
Viimeksi muokannut Amene, Ke Joulu 29, 2004 10:24 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Legolas looked blank

Huumorificcaaja 2004, Typoilija 2006, Mangafriikki 2007, Merri 2009, Typoilija 2010 \o
Avatar
Dewie
Puolituinen
Viestit: 336
Liittynyt: Ke Elo 25, 2004 8:00 pm
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Dewie »

Kaunista kaunista kaunista
Aragorn on ilkimys :cry: Legolas-parka..tiedän miltä hänestä tuntuu..olen itse kokenut saman vuosi sitten. :cry:

Ihana, jouluinen, nätti ja mikä parasta parhaimmat hahmot :D
Hyvää Joulua Amene!*halii*

Tää oli parhaimpia lahjoja :D
For it is plain, as anyone can see, we're simply meant to be
Avatar
Fanyare
Joku hippi
Viestit: 928
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 5:23 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fanyare »

Kauuunista, Ame! :D Paritukset ihania, kirjoitus ihanaa ja tarina ihana ja jotenkin jouluun sopiva. Tämä on aivan loistava lahja meille slashinnälkäisille loftislaisille :) *ruttaa*
Today is the tomorrow you worried about yesterday.

Merri 05-06, RPS-ficcaaja 07 ja Japanifriikki 08

avatar by 25djadja @ LJ
Anóriel
Örkki
Viestit: 184
Liittynyt: Pe Elo 27, 2004 6:02 pm
Paikkakunta: Satumaailma

Viesti Kirjoittaja Anóriel »

:cry: Kaunista Aragorn on tosiaan P********n (nyt on joulu, en kiroile...) Kiitos lahjasta, se onkin eka tänä aattona :wink:
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Luinpa sitten joulutarinan uudenvuoden aatonaattona xD Mutta kun lupasin Ammeskille. Ja halusin lukea anyway ^^

Kaunista ja surullista. Voi nyyh. Jostain syystä en osaa kuvitella Aragornia tuollaisena kakkiaisena - ehkä siksi etten ole itsekään koskaan yrittänyt kirjoittaa häntä roiston rooliin. Mutta toki se on tervetullutta vaihtelua, ettei Haldir ole aina se ilkimys.

Muutamia krjotusvrheitä ja pilkkujuttuja, mutta alussa taisikin lukea, että tämä on betaamaton.

Siellä oli muutamia aivan ihania lauseita, kuten tämä: Annoin sinulle sydämeni käärittynä silkkipaperiin ja sieluuni. Awwww.

*ruttii kirjoittajan*
Jos annan sinulle piisk- eiku - niin saisikohan se useamminkin LOTR-inspiksiä? ^^
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Amene
Puolituinen
Viestit: 344
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 7:53 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Amene »

*halii kaikki kommentoijat* ^__^ Kiitos ^^

Ja Sparksille, jooh. Vihreitä oli x) Mutta yritin parhaani seuloa ne pois.(Molen sokea vihreilleni)

(Minen tiedä milloin saan LITR inspiksiä. Hmm.. Kokeillaanko, että jos sin pidät sen ruoks---.. poissa.)

Dewie, *ruttii sen* kiva, kun pidit ^__^

Fanyski, Jouluun sopiva? ^^ hyvä. Ja kivaa, kun lahjasta pidetään x))

Anóriel, Whaaaa! ^__^! Min sain antaa ensimmäisen lahjan!
Legolas looked blank

Huumorificcaaja 2004, Typoilija 2006, Mangafriikki 2007, Merri 2009, Typoilija 2010 \o
Avatar
Jussi
Metsähaltia
Viestit: 643
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 9:29 pm

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Uii, kaunis kuin mikä. :)
Voi Legolas-parkaa... *taputtaa sitä päälaelle (mutta niin että hiukset silti pysyvät hyvin!)*
Myöhäinen joululahja myöhäiselle ihmiselle. Mikä sen mukaavampaa. :)
Lainaamisen arvoisia kohtia olisi vaikka millä mitalla (siis oikeasti, vaikka mittana olisi mikä tahansa! xD), mutta en nyt vain... jaksa? Joo. ;)

Ame-hani kirjoitti joka tapauksessa oikein hyvän ficin. Ansaitsen sinäkin taputuksen päälaelle. Mutta sinäkin niin, ettei tukka mene huonosti. ^^ *taputtaa päälaelle*
I wish there was a way to know you're in the good old days before you've actually left them.
Avatar
Noradriel
Yksinäinen susi
Viestit: 1134
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 8:53 am
Paikkakunta: Lothlórien

Viesti Kirjoittaja Noradriel »

Hiukan myöhässä. ^^ Mutta, mitä väliä sillä on?

Kaunis.
Miksihän aina Legolas joutuu tuohon tilanteeseen?
Todella, todella kaunis!
Kiitos joululahjasta!
Let me forget all of the hate, all of the sadness.

Pervoin -05
HP- ficcaaja -06
Aragorn 2009


Avatar by Paperlime
Roxana
Örkki
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 11:36 am
Paikkakunta: Unelma kujani <3
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roxana »

Ihana Ame *ruttaa sen*

Surullinen. :cry: Kauhea Aragorn :? Onneksi Haldir oli pelastava enkeli. hehe. Yhdyn Sparksiin, että aluksi vierastin ajatusta Aragornista pahiksena, mutta jokaisella on synkät puolensa

Kiitos Ame! Mukava luku kokemus :wink:
Miksi juoksisin haltiapojujen perässä kun kerran polkupyörä on keksitty?
Avatar
Unikeko
Örkki
Viestit: 96
Liittynyt: To Helmi 09, 2006 6:58 pm

vau!

Viesti Kirjoittaja Unikeko »

Olipa surullinen. En kyllä osaa kuvitella Aragornia noin ilkeäksi, mutta Legolashan se parempi tyyppi onkin! :)

Itse en osaa kirjoittaa pätkän vertaa( :oops: ), mutta kyllä täällä huomaa että muut osaavat!
Olet todella hyvä kirjoittamaan, toivottavasti kirjoitat lisääkin näitä! :D
(Ja rakentava palaute ehti taas karkuun, taidan olla hiukan hidas.)
Vastaa Viestiin