Unettomuus (L/A, PG)

PG-13 ja sen alle olevat slash-ficit.

Valvojat: Likimeya, Ilona

Avatar
Fuu
norppa
Viestit: 948
Liittynyt: Ke Helmi 18, 2004 8:12 pm
Paikkakunta: syli

Unettomuus (L/A, PG)

Viesti Kirjoittaja Fuu »

Title: Unettomuus
Author: Fuu Hououji (nyt niinku rispektii neidille tälle)
Rating: PG
Pairing: Legolas/Aragorn
Genre: ficlet, angst, romance
Disclaimer: En omista mitään ficissä esiintyneistä paikoista, en ketään henkilöistä, enkä heidän luojaansa, arvoisaa herra Tolkienia. Omistan tämän ficin luojan. Ei ku...
Summary: Legolas ja kauniita unelmia Aragornista. Todellisuus on hiukan toinen.

A/N: Iik, iik. Uskallan lopultakin tyrkätä tekeleeni Loftikseen, ääk ääk. En sitten ole varsinaisiin ficceihini kirjoittanut kuin, öö, kaksi onnellista loppua viidestä. Jos et saata elää ilman mahdollisuutta Legsun ja Aran lakanapuuhista, suosittelen jättämään tämän väliin. Kirjoitin suurimman osan tästä viime yönä yhden ja kolmen välillä, köh köh.
Anteeksi otsikosta, mutta se sopi kuitenkin.
Palautetta: kiitos mielellään. ^^;

***

Me olemme kulkeneet yhdessä läpi tulen, jään ja harmaan kiven.
Rivendellin lämmöstä ja tuhansien värien kauneudesta Caradhrasin tuulten ja jään pahoinpitelemille rinteille. Morian kitkerän kuumasta pätsistä Lórienin hiljaisiin, leutoihin öihin, joiden kätköihin me nukahdimme katsellen kristallinkirkasta taivasta ja kuunnellen veden hiljaista solinaa.
Se satumainen rauha ei ulottunut minun sydämeeni asti. Leudot tuulet tuntuivat pureutuvan luihini ja ytimiini, ja veden solina kuulosti mereltä, jonka yleensä rauhallisella pinnalla leikkivät myrskyn talttumattomat voimat...
Olisin halunnut nukahtaa tuntien hänen lämpönsä kehoani vasten ja hengityksensä niskassani.

Tutkiskelin niinä pitkinä valveillaolon tunteina sydäntäni. Ihmettelin, miten minä, Synkmetsän haltiaprinssi, jolla on kaikkea ja jonka luvuttomat ihanat haltianeidot olisivat enemmän kuin hyvillään laskeneet vierelleen iltaisin, saatoin katsoa ja rakastaa ihmismiestä niin kuin miehillä on tapana katsoa ja rakastaa naista. Kenties se johtui siitä, että olin sisimmässäni tuntenut matkan aikana oloni yksinäiseksi ja vaille rakkautta jätetyksi. Kenties se johtui hänen ulkomuodostaan, jota on kenen tahansa ilo katsoa. Ehkä se johtui hänen luonteestaan, jonka tiesin olevan lempeä ja huolehtivainen. Vaikka hän joskus saattoikin kiivastua, ajattelin sen johtuvan tästä matkasta ja vastuusta, jota tiesin hänen kantavan. Vastuusta, joka nytkin, hänen nukkuessaan, painaa hänen harteitaan ja sydäntään.

Rohanin tasangot aukeavat jopa haltian silmille liian laajoina ympärillämme. Olemme pysähtyneet levätäksemme raskaan takaa-ajon jälkeen, mutta minä pidän vahtia, koska en tunne saavani unta. Aragorn ja Gimli nukkuvat lähellä tulta, Aragorn lähinnä minua. He ovat raskaassa unessa, Gimlin parta tutisee rahisevan hengityksen tahdissa. Hymyilen hetken katsoessani kääpiötä. Ennen olimme kuin pahimmat vihamiehet, mutta nyt tunnen kääpiöön vain kiintymystä.
Aragorn taas... Hänen kasvoillaan risteilevät juonteet ja uurteet aiempaa syvempinä. Huolestun katsoessani häntä, sillä vaistoan, miten velvollisuudet ja huoli vanhentavat häntä ja hänen sydäntään. Tiedän kyllä, että ihmiset vanhenevat ja kuolevat, mutten osaa sieluni silmin nähdä Aragornia vanhana tai tekemässä kuolemaa...
Värähdän. Ei, se aika on vielä kaukana edessäpäin. Nyt hän nukkuu vieressäni hengittäen syvään, hän on siis elossa. Unohdun katselemaan häntä ja huomaan, kuinka hänen hiuksiinsa on takertunut ruohonkorsia.

Kumarrun hitaasti eteenpäin. Järjen ääni päässäni kirkuu tämän olevan sulaa hulluutta ja ilkkuu, etten saavuta kuitenkaan mitään. Mutten tällä hetkellä välitä järjestä.
Painan huuleni Aragornin huulille. Höyhenenkevyesti ja varoen, kuin pelkäisin jättäväni teostani jonkin jäljen.
En tiedä, onko tekoni hulluutta vai vain päähänpiston seuraus. Tiedän, että tekoni ei ole... järjellinen. En tiedä sen oikeellisuudesta, enkä juuri nyt siitä piittaakaan. Mutta sen tiedän, että vaikka ihmismiehen huulet ovat karheat ja hiukan arpiset, ne tuntuvat hyvältä omiani vasten.
Ehkä jossain sisimmässäni myös tiedän, että tämä ensimmäinen kerta tulee olemaan viimeinen.

Nostan katseeni vaistomaisesti kuin tarkistaakseni, heräsikö Aragorn. Hän liikahtaa, huokaisee, mutta uni jatkuu yhtä syvänä kuin ennenkin.
Vain yksi ainoa sana purkautuu hänen huuliltaan ja kaikki se menettää sillä hetkellä merkityksensä.

"Arwen..."

Käännän katseeni poispäin ensimmäisten polttavien kyynelten vieriessä poskilleni.
you spin me right round, baby, right round
like a record, baby, right round round round


Vuoden Ilopilleri 2005-2009, vuoden Humor-ficcaaja 2010. Pörr.

captainfuu.tumblr.com
captainfuu.deviantart.com
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Pääsenpäs lempipuuhaani eli yksittäisten kohtien lainaamiseen :D (<- hullu ilme... joo, se olen vaan minä...)

Lórienin hiljaisiin, leutoihin öihin, joiden kätköihin me nukahdimme katsellen kristallinkirkasta taivasta ja kuunnellen veden hiljaista solinaa.

Rakastan paljon.

Unohdun katselemaan häntä ja huomaan, kuinka hänen hiuksiinsa on takertunut ruohonkorsia.

Yksityiskohdat <33 Rakastan enemmän.

Järjen ääni päässäni kirkuu tämän olevan sulaa hulluutta ja ilkkuu, etten saavuta kuitenkaan mitään. Mutten tällä hetkellä välitä järjestä.

Juuri tuohon mielentilaan haluaisin itsekin päästä aina joskus. Valitettavasti kaikki vaan tuppaa aina jäämään tuon ensimmäisen lauseen tasolle. Joka tapauksessa rakastan eniten <3

Legolas-parka. Tuo lopputilanne olisi ehkä hirveintä koko maailmassa. Slashin suloisessa puurossa tällaista tekstiä näkee ehkä yllättävänkin harvoin... ja kuitenkin todellisuudessa se mahdollisuus, että molemmat rakastaisivat toisiaan, on loppujen lopuksi aikas pieni. Hyvä että edes joskus pidetään tätä realististakin puolta esillä.

Kirjoitusasusta, tämä teksti on aivan ihanan virheetöntä ja sujuvaa <33 Minulle hyvä soome keeli on melkein jo puolet hyvästä ficistä.

Ja sitten vielä... en ole koskaan tajunnut, miksi ihmiset tykkäävät valittaa ficcien (tai jopa niiden kappaleiden) lyhyydestä. Miksi ihmeessä sitä tavaraa olisi tungettava väkisin tai vitsiä venytettävä? Määrä ei korvaa laatua. Tämäkin todistaa sen ^^

Kaunis. Ah niin julma, mutta kaunis.
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Newra
Hassu pieni otus
Viestit: 1347
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 9:31 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Newra »

Kyllä. Oijoi. Fuu, nyt olisi vain yksi kysymys. Mikset sinä ole laittanut tänne tällaisia enempää? ^____^
Sparksin ensimmäisenä lainaama kohta on oikeasti niin upea. *huokaa syvään* Kyllä Fuu osaa :D
Tykkäsin kamalasti tuosta toisesta kappaleesta, sen tyylistä - niin kuin koko ficinkin - se oli niin... tavallaan vanhahtavaa vai-mikä-se-sana-on, en tiedä.

Ja loppu! *etsiskelee hetken niitä kuuluisia maitopurkkeja, mutta koska ei juo maitoa, ei omista purkkejakaan, joten rakentelee hetken temppeliäkoulukirjoista*
Vain yksi ainoa sana purkautuu hänen huuliltaan ja kaikki se menettää sillä hetkellä merkityksensä.

Niisk, oih ja voih. Ihanaa, Fuu. *ruttaa sen*
Ja hän otti Frodon käden omaansa ja lähti Cerin Amrothin kukkulalta eikä milloinkaan enää elävänä palannut sinne.

Runoilija 05 Valvoja 06 Loftisficcaaja 07 08


långsamt genom rummen går hon ut
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Hii, News keksi sen mitä unohdin eilen itse sanoa. Vanhahtava, aivan niin, ihanasti sellainen.

Synkmetsän haltiaprinssi, jolla on kaikkea ja jonka luvuttomat ihanat haltianeidot olisivat enemmän kuin hyvillään laskeneet vierelleen iltaisin

Esmes toi ^^
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Marnie
... has left the building
Viestit: 866
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 11:02 pm
Paikkakunta: juhannukseen asti Australia

Viesti Kirjoittaja Marnie »

:shock:

Minä tein poikkeuksen ja luin Legolas/Aragorn-ficin (ihan sinun summarysi perusteella), ja olen todella iloinen että luin tämän. Oli meinaan niin ihana että vallan rakastuin. Ensinnäkin minua viehättää tässä tämä Sparksin jo mainitsema realismi, Legolaksen yksipuoliset tunteet, joita pieni toivo pitää elossa.. oi. (Minä voisin kirjoittaa tähän väliin pitkät höpötykset juuri lukemistani Mag7-slash-ficeistä missä minun lempparikseni nousi sadan söpön ficin joukosta se yksi, jossa miehet pääsivät tuskin elossa ulos kaupungista lynkkausmielialan vallitessa sen jälkeen kun niiden suhde oli selvinnyt - se oli raa'an realistinen, ja siitä realistisuudesta mie pidän tässäkin.) No kumminkin. ^^ Se oli yksi ihana juttu, sitten toinen on sinun kielenkäyttösi ja kauniit kielikuvasi ja kuvailusi, minä pidän valtavasti tällaisesta tekstistä - en lainaile mitään lauseita, saisin lainata kaikki, koska minusta jokainen lause on tässä yksilönä hyvin kaunis. ^^ Ja Legolas vain oli suloinen ja tämä ficci kauniin haikea; minä tosiaan pidin tuosta miten Legolas tiesi sisimmissään toivonsa turhaksi mutta toivoi silti. Niinhän sitä tulee usein tehtyä. ^^

Kaunis, ja pidin kovasti. ^^
Look at it this way, Wayne - we will always have Saskatchewan. Shelly, NX

Draamaficcari '05 ja '06, Kommaaja '07 | Viimavaarojen varjo ~ Ei palaisi pohjoiseen Halbarad.
Avatar
Prinsessa Jää
Örkki
Viestit: 21
Liittynyt: La Marras 26, 2005 6:42 pm
Paikkakunta: Mordor

Viesti Kirjoittaja Prinsessa Jää »

Olen vähintäänkin pakkomielteinen tämän parituksen suhteen ja olen juuri nyt sellaisessa mielentilassa, etten jaksaisi lukeakaan mitään happyhappyjoyjoy-juttua, joten olen hyvin iloinen, että satuin lukemaan tämän ficcisi jälkeen.

Minua ei ole koskaan haitannut Aragorn/Legolas- ficcejä lukiessani se, jos ficissä ei ole onnellista loppua, sillä angstisuus on melko helppoa liittää osaksi tätä paritusta. Äsh, nyt minä alan selittämään taas kaikkea aivan omaani. Palataanpa takaisin aiheeseen.

Kirjoitat todella kauniisti. Käytät sellaista kieltä, jota on helppoa lukea, mutta piilotat kuitenkin sinne tänne todella hienoja kielikuvia, jotka elävöittävät tekstiä. Se tekee ficistäsi vieläkin hienomman.
Pidän myöskin tavasta, jolla kuvailet tunteita. Minun sydämeni oikeasti melkein särkyi lukiessani noita aivan viimeisiä rivejä, sillä sait minut todellakin tuntemaan ja ajattelemaan asiat samallalailla kuin Legolas. Voi poika-parkaa.

Tällaiseen ficciin ei olisi onnellsita loppua voinut kuvitellakaan, se olisi vain jotenkin saanut koko hienon tunnelman ja kuvailun lässähtämään. Haikea olohan tästä minulle jäi, mutta kuten kirjat lukeneina ja elokuvat nähneinä tiedämme, Aragorn todella rakasti Arwenia ja meni tämän kanssa naimisiin(vaikka henkilökohtaisesti minä olisinkin suosinut enemmän sitä vaihtoehtoa, että hän olisi päättänyt karata Legolaksen kanssa Synkmetsään, mutta enivei). Senpä vuoksi tuo loppu vaikuttikin jotenkin erityisen kauniilta.

Äh, en varmaankaan saa tehtyä itseäni kovinkaan ymmärretyksi, mutta pointti oli siis se, että minä pidin tästä todella paljon.
Still each time I always meant every word
Every one
Avatar
Fuu
norppa
Viestit: 948
Liittynyt: Ke Helmi 18, 2004 8:12 pm
Paikkakunta: syli

Viesti Kirjoittaja Fuu »

...oi luoooooja, miten jyrkkä se rinne oli. Olen saanut kommentteja ja vielä näin hyviä. Kiitos, mussukat, hirmuisesti. ^___^ *ruttaa jokaikistä* Nyt tästä otuksesta tuli vähän hyper. Katsotaan, mitä saan aikaiseksi vastata. x)

Sparks: sitä minä rupesin ajattelemaan kommenttisi luettuani. En tehnyt tätä oikeastaan sen realismin takia, tämä nyt oli vain idea, mutta onhan tuo totta, että yleensä ihmismiehet eivät rakastu haltiakavereihinsa, niin kuumaa seksiä kuin he osaavatkin harrastaa. Tosin kaikista kivoin vaihtoehtohan on - Prinsessa Jään sanoin - että Legolas ja Ara olisivat vain eläneet onnellisina elämänsä loppuun asti, mutta... onhan tämäkin vaihtoehto olemassa. *silmien pyöräytys*
Kiitos kirjoitusasun kommentoinnista. ^^ Onneksi olen tällaisten tekstien suhteen aika nipottava itselleni juuri virheistä.

Newra: ei ole ollut ideoita, se on yksinkertainen ja, harmittavaa kyllä, totuudenmukainen selitys. .__. Ja nimenomaan, hain sellaista vanhahtavampaa kirjoitusasua, koska Legolas on kuitenkin haltia, ja haltioille sellainen mielestäni sopii. Kun sellaisia rimppakinttuja kaunosieluja kuitenkin ovat. xD

Marnie: poikkeus? Tämä? Uu, olen iloinen. ^_^ Ja mukavaa, että pidit tekstistä, koska joskus minulla on taipumus joko koukeroida sitä liikaa tai tehdä siitä liian... miten sen sanoisi. Liian tökkivää, kuvailematonta.
Legolas-parka, mutta kuten sanoin Sparksillekin, muitakin loppuja on kuin Legolas Aragornin karvaisessa kainalossa.

Prinsessa Jää: o__O Vaikutin sinuun niin voimakkaasti? Myönnän olevani tuosta hyvin imarreltu. Ja tähän ficciin en tarkoittanutkaan missään vaiheessa onnellista loppua, olisin tehnyt tästä silloin kokonaan aivan erilaisen. Huh, ja näin sivunmennen, kyllä sinä teit itsesi hyvin ymmärretyksi. Olen aika sanaton. *naur*

Kiitos hirmuisesti kaikille, rakastan näitä kommentteja. Jokaikistä. ^__^
you spin me right round, baby, right round
like a record, baby, right round round round


Vuoden Ilopilleri 2005-2009, vuoden Humor-ficcaaja 2010. Pörr.

captainfuu.tumblr.com
captainfuu.deviantart.com
Avatar
Kuolonsulka
Puolituinen
Viestit: 228
Liittynyt: To Marras 11, 2004 5:41 pm
Paikkakunta: Siellä missä päivä kuolee

Viesti Kirjoittaja Kuolonsulka »

No niin. Neiti Osaan kommentoida pistää lusikkansa soppaan.

Siis... Niin... Juu... Tämä oli juuri sitä, mitä minä rakastan hyvin kirjoitetuissa korukielisessä teksteissä.
Tuo ensimmäinen kappale oli täydellinen esimerkki siitä. Niin kaunista. jasitä seurannut Legolasin mietteiden kuvailu vain jatkoi tätä samaa tyyliä.
Kaunista, hyvin kaunista. Tuo loppu oli surullinen, mutta hyvällä tavalla. Tavallaan oli söpöä, että Aragorn näki unta Arwenista, mutta Legolasin kannalta se oli surullista.
Kiitoksia tästä.
Amontie
Örkki
Viestit: 44
Liittynyt: To Marras 03, 2005 7:42 pm

Viesti Kirjoittaja Amontie »

No niin, tunnustetaampas alkajaisiksi yksi juttu.
Inhoan slashia! Inhoan, inhoan, inhoan!
Tai siis inhosin. Tämä ei ole sellainen tavanomainen, typerä ja kaikkea muuta. Tämä on kaunis. En ole ikinä lukenut tämäntyyppistä slash-ficciä. Päätin äsken ottaa itseäni niskasta kiinni ja lukea täältä edes sen ensimmäisen ja viimeisen - ja valitsin arpomalla (ja uskokaa tai älkää, nimen perusteella) - mutta taidan muuttaa mieltäni, jos täältä löytyy lisää tällaista.
Legolas parka, tunteet ovat ihan yksipuoliset *vuodattaa yhden kyyneleen säälistä* Tämä sopi hyvin Keski-Maahan, siis Legolaksen ajatusmaailman takia. Se ei ollut nykyaikainen.
Ja tuo yksityiskohtainen ja surumielinen kuvailu... ah
Ja aragornin kommentti, joka murskasi legolaksen sydämen loppuiäksi. (Hyyyvin pitkä aika)
Uskallan toivoa, että joku muukin kirjoittaa näin hienosti, tai että sinä vaivaudut kirjoittamaan toisen yhtä hyvän.
Kirjoittamisessasi on sitä jotain.
Kiitos tästä ficistä, se vähensi, vaikkei poistanutkaan, ennakkoluulojani.
*kumartaa syvään ja poistuu kiireen vilkkaa slash-osastolta pidätellen puistatustaan kaikesta huolimatta, muistaen vielä hyvin tietyt potter-ficit*
Avatar
Fuu
norppa
Viestit: 948
Liittynyt: Ke Helmi 18, 2004 8:12 pm
Paikkakunta: syli

Viesti Kirjoittaja Fuu »

Ja taas sitten kiitoksia. Heräsin hetki sitten ja olen vähän uninen, katsoo nyt saatteko vastauksistani selvää... xD

Tuulessavaeltaja: erityisesti pitää kiittää "hyvin kirjoitetusta korukielisestä tekstistä". xD ^^ Ja onhan se aina surullista jos joku, jota rakastat, rakastaa toista.
Olehan hyvä. *naur*

Amontie: nyt olen itsestäni hyvin ylpeä. xD Todellakin, mukavaa, että uskaltauduit lukemaan tämän etkä inhonnut.
Ehkä Legolasin sydän vielä eheytyy, mutten usko, että koskaan täysin. *tuums* Paha sanoa.
Kiitos hirmuisesti tuosta kommentista. Slashin lukemista ei todellakaan kannata aloittaa korkeillä ikärajoilla, ellei ole valmis lukemaan kahdesta saman sukupuolen edustajasta silleen. *olankohautus ja virne*
you spin me right round, baby, right round
like a record, baby, right round round round


Vuoden Ilopilleri 2005-2009, vuoden Humor-ficcaaja 2010. Pörr.

captainfuu.tumblr.com
captainfuu.deviantart.com
Arawiena
Örkki
Viestit: 118
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 5:37 pm

Viesti Kirjoittaja Arawiena »

Oijoi. Tämä on äärettömän kaunis. Teksti on, kuten monet minua aiemmin ovat todenneet, virheetöntä ja hyvin eteenpäin soljuvaa. Jo otsikkokin on aivan ihana ^^' Ja on hienoa, että kaikkien niiden onnellisten loppujen keskellä on myös surullisempiakin loppuja.

Yhteenveto: loistavaa.

[ja kukapa ei Araan rakastuisi ^^']
You like Sirius/Remus, don't you?
Legblaxie
Örkki
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Huhti 07, 2006 5:25 pm

Viesti Kirjoittaja Legblaxie »

Legolas-parka :< Mutta kirjoitit hienosti ja yksityiskohtia oli paljon!
Avatar
Fuu
norppa
Viestit: 948
Liittynyt: Ke Helmi 18, 2004 8:12 pm
Paikkakunta: syli

Viesti Kirjoittaja Fuu »

Ahihi, olen kamalan julma ja pidän tätäkin pinnalla sanomalla kiitoksia. Uudestaan ja uudestaan. :> Eli kiitos Arawienalle ja Legblaxielle ja vielä muillekin, näitä kommentteja on aina ilo lukea. <3 *syö ne*
you spin me right round, baby, right round
like a record, baby, right round round round


Vuoden Ilopilleri 2005-2009, vuoden Humor-ficcaaja 2010. Pörr.

captainfuu.tumblr.com
captainfuu.deviantart.com
Avatar
athelas
Puolituinen
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: synkmetsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja athelas »

Surullinen ja jollain tapaa todentuntuinen (älä kysy)

Ihanaa kuvailua ja ysityiskohtia ja monta yliihanaa kohtaa..

Leggy-parka
"Neledh corvath an edhilerain no i venel
Odog an naughírath ne rynd gonui hain
Neder an hírath fírib, barad na ´urth
Mîn an mornhir ne had dûr în
Ned i dalath e-Vordor
Ennas i ngwath dorthar"
Avatar
Celeb
Velho
Viestit: 823
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 12:41 pm
Paikkakunta: Rivendell
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Celeb »

Pidin tosi paljon, ja taidan jakaa aiempien kommentoijien mielipiteet lähes täydellisesti. Aws, lempiparitukseni jo ajalta ennen nakkisotia. Minusta on mahtavaa saada lukea Legzien yksipuoleisista tunteista tällä tavalla lyhyesti ja ytimekkäästi, mutta kuitenkin kielikuvilla varustettuna.

Tämä ficci jotenkin oudolla tapaa ratkaisi ristiriidan A/L parituksen ja A/A parituksen väliltä. Tykkään molemmista hirmuisesti, mutta en oikein ole osannut kuvitella ficciä, johon molemmat mahtuisivat yhtä aikaa. Halusin Aragornin kuitenkin pysyvän uskollisena Arwenille, samalla kun halusin saada mukaan Legolas <3 Aragorn parituksen. Ja tässä ficissä olet mokoma onnistunut siinä moitteettomasti!

Neiti osaan selittää ja siis niiku silleen kiittää ja kumartaa.
Kurkkaa ficcilistaustani tai runonurkkaustani.

Vuoden tulokas 2009, Kälätäti 2010 ja Ilopilleri 2014!
Kiitos, ihanaa! <3


Coolin Eksentrinen ja Lievästi Epäröimätön Bandiitti.

NUORI JA VIRIILI 2K17
Vastaa Viestiin