Saippuakuplat // Merri/Pippin // fluff // pg-13

PG-13 ja sen alle olevat slash-ficit.

Valvojat: Likimeya, Ilona

Hayashi
Örkki
Viestit: 16
Liittynyt: Su Joulu 10, 2006 12:06 am

Saippuakuplat // Merri/Pippin // fluff // pg-13

Viesti Kirjoittaja Hayashi »

Nimi: Saippuakuplat
Author: Hayashi
Fandom: TSH
Pair: Merri/Pippin
Rating: pg-13
Genre: fluff
Beta: Kiyo [kiitos! <3]
A/N: Ensimmäinen TSH-ficcini ikinä, ja laatu varmaan sen mukaista, pelkään. ^^’’ Anyway, Merripippin on lempiparitukseni, kuten moni jo tietääkin, siitäpä tämä. ^^ Toivottavasti ne on edes vähän IC koska sellaisiksi ne tarkoitin.. Ajallisesti tämä fic sijoittuu sille illalle, kun Konnussa juhlittiin Bilbon ja Frodon syntymäpäiviä ennen seikkailua sormuksen kanssa.

~

Valkoinen vaahto kupli vielä hiukan, vaikka suurin osa siitä oli jo haihtunut pois.
Pippinistä oli vähän epäreilua, että he joutuivat tiskaamaan, kun muut juhlivat. Ei siinä rakettivaunussa edes ollut lukenut missään mitään koskemiskieltoa..
Vaikka toisaalta, nuori hobitti ajatteli punastuen ja värähtäen, kun Merrin käsi tiskatessa hipaisi hänen omaansa, tilanne ei ollut lainkaan hassumpi. Kaikkien huomio oli kiinnittynyt joko ruokapöydän antimiin tai Gandalfiin ja tämän ilotulitusraketteihin. Kellekään ei vahingossakaan tullut mieleen lähteä katsomaan kahden kurittoman nuorenmiehen tiskaamista. He saivat siis olla kaksin omassa rauhassaan. Se ilahdutti Pippiniä suuresti, vaikka hän olikin varma, ettei Merri ollut samaa mieltä.. Ainakaan siitä päätellen, miten haluttomasti toinen hinkkasi senhetkistä lautasta puhtaaksi.
- Onko niitä vielä paljon? Merri kysyi. Pippin vilkaisi maassa olevaa koria.
- Liikaa.
Syvä huokaus. Pippin hymyili myötätuntoisesti ystävälleen, joka virnisti takaisin ja jatkoi työtään.

Äkkiä Pippin sävähti paikoillaan. Merri oli tarttunut hänen käteensä veden alla.
- Anteeksi, vanhempi sanoi nopeasti ja irrotti.
- Luulin sitä lautaseksi.. hän naurahti ja nosti korista uuden pinon lautasia veteen todettuaan, ettei edellisiä enää ollut altaassa
- Mitä sinä tuijotat? Hän kysyi kummissaan nuoremmalta.
- Minä.. en minä mitään, Pippin änkytti.
- Tai siis..
- Niin..?

Pahus. Merri hymyili odottavasti ja tuijotti nyt vuorostaan Pippiniä. Huono juttu. Hemmetin huono. Jospa Pippin vain olisi osannut pitää suunsa kiinni...! Mitä hän nyt sanoisi? Merri kyllä hymyili hänelle nyt. Ei varmasti hymyilisi enää, jos kuulisi Pippinin lauseen loppuun. Hän ei osannut valehdella Merrille. Tämä näki suoraan hänen lävitseen.
Pakko se oli sanoa, ja kärsiä sitten tyhmyytensä seuraukset. Ehkä Merri.. Äh, turha toivo, Pippin päätti päänsä sisäisen keskustelunsa kiukkuisesti.
Hän oli hetkeksi jäänyt tuijottamaan tiskivatia, mutta katseensa ystäväänsä. Äskeinen päättäväisyys katosi sekunnissa. Valahti varmaan tiskisoikkoon lillumaan rasvaisen veden sekaan.. Siltä Pippinistä ainakin tuntui..
- Merri, minä.. Tuota, ajattelin vain sanoa, että mi-
- Hoi! Merri! Pippin! Täältä saatte lisää tiskattavaa!
Kaksikko kääntyi katsomaan kohti juhlatelttaa, josta Pulla Bolger marssi kantaen mukanaan korillista uusia astioita.
- Hoi itsellesi, Merri virnisti tulijalle.
Pulla jäi viereen seisoskelemaan ja juttelemaan, ja Pippin huokasi sisäisesti helpotuksesta.

Myöhemmin yöllä, kun juhlat olivat päättyneet, kaksi hobittiystävystä kantoi viimeiset puhtaat astiat pinoon, josta joku aamulla hakisi ne. He jättivät lautaset paikoilleen ja lähtivät yhdessä kävelemään hiekkatietä pitkin. Merri kantoi mukanaan pientä nyyttiä, jonka sisällöstä Pippinillä ei ollut tietoa.
- Mennäänkö isolle puulle? Merri ehdotti ja Pippin nyökytti päätään myöntymisen merkiksi.

”Iso Puu” ei oikeastaan ollut kovinkaan iso, mutta se oli näyttänyt suorastaan valtavalta silloin, kun Merri ja Pippin olivat ensimmäisen kerran pieninä hobittilapsina rakentaneet siihen salaisen majansa. Se ei ollut kaukana, Hobittilasta tietä pitkin pohjoisen suuntaan, Ylismäelle.
Ison puun luo päästyään kaksikko istui sen juurelle. Kuu möllötti taivaalla kirkkaana. Se ei ollut ihan kokonainen vielä. Vasta ehkä ylihuomenna tai sitä seuraavana yönä olisi täyden kuun aika.

- Olihan päivä, Pippin huoahti.
- Minun sormeni ovat vieläkin ihan ryppyiset siitä vedellä loiskuttamisen määrästä..!
- Mutta oli se sen arvoistakin, Merri tuumi.
- Se raketti oli huippu! Molemmat nauroivat makeasti muistellessaan Gandalfin ilmettä..
- Mitä sinulla muuten on mukanasi, Pippin kysyi silmäillen kangasnyyttiä heidän välissään.
- Siinä vaiheessa, kun tajusin meidän viettävän koko loppuillan tiskiharjat kourassa, lähdin hakemaan teltasta lisää astioita ja samalla pihistin meille vähän evästä, Merri sanoi iskien silmää ja avasi nyytin. Pippiniä nauratti. Hassu Merri! Mutta fiksu. Ei heitä toki nälässä oltu pidetty, mutta Pippin olisi jaksanut syödä vielä paljon enemmänkin. Tiskatessa hän oli lohduttautunut sillä, että Bilbon juhlaruokien jämiä syötäisiin ympäri Kontua vielä viikkoja.

Merri taittoi palan kuivakakkua ja söi tyytyväisenä. Sitten hän otti samanlaisen nokareen ja antoi sen Pippinille.
- Suu auki, Pip, hän kehotti ja työnsi kakunpalan nuoremman suuhun.
- Hyvää, Pippin tokaisi maisteltuaan kakkua hetken.
- Tahdotko toisen palan? Merri kysyi hymyillen ja Pippin nyökkäsi.
- Silmät kiinni!

Pippin teki työtä käskettyä, mutta odottamaansa kakunpalaa hän ei saanut. Hän räväytti silmänsä auki tajutessaan Merrin painaneen huulensa hänen omilleen.
- M-Merri? hän mumisi pelästyneenä. Toinen vetäytyi kauemmas kasvot helottaen punaisina.
- Tuotahan sinä halusit? hän kysyi hiljaa.
- Ei, tai siis, tarkoitan, halusin.. Mutta.. Mistä sinä sen tiesit?
- Kuule Pip, et kai tosissasi uskonut, etten muka huomaisi?
Nyt oli Pippinin vuoro leikkiä mansikkaa, mutta Merri vain hymyili hellästi ja silitti nuoremman poskea varovasti sormenpäillään. Sitten hän kumartui lähemmäs ja suuteli Pippiniä uudestaan, tällä kertaa pitempään ja varmemmin. Pippin vastasi hieman arasti suudelmaan hymyillen samalla.

Hetken kuluttua he istuivat taas vierekkäin, nojaten puuhun ja toisiinsa. Pippinin kädet olivat Merrin ympärillä ja tämä silitti hänen hiuksiaan. Kumpikin oli onnellisempi kuin aikoihin, ja hymy karehti molempien huulilla.

Tähdetkin taivaalla tuntuivat tuikkivan iloisemmin.
Ja kuu - se hymyili leveästi, kuin hobittilapsi, joka on juuri saanut kauan toivomansa syntymäpäivälahjan.

~

A/N2: Kommenttia? :)
Tonight...
the cherry blossoms flutter and fall quickly
Avatar
Haltsu
Holy Writer
Viestit: 846
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 4:43 pm
Paikkakunta: Angmar

Viesti Kirjoittaja Haltsu »

Aww, minusta tämä oli suloinen. ^^ En yleensä hobiteista perusta, mutta kun nyt luin tämän, niin ajattelin kommentoidakin.

Kaikista söpöin oli tämä:
Nyt oli Pippinin vuoro leikkiä mansikkaa
Niiin aww! x)

Tykkäsin tämän ideasta. Ainakaan ennen en ole törmännyt vastaavaan (voi myös johtua siitä, etten lue hobiteista. :P). Tämä oli jotenkin tosi raikas tarina. Kivan lyhyt tilannekuvaus. Minusta tämä oli kovinkin IC.

Ainoa, mikä minua häiritsi, oli nuo repliikit. Tai siis niiden asettelu. Pidän itse enemmän lainausmerkkien käytöstä, se on jotenkin selkeämpää. Mutta jokainen tyylillään. :)

Joka tapauksessa tämä oli oikein mukava ficcipätkä. ^^
Homo hevimetallicus perverticus trollicus

Vuoden 2004 Loftis-hengetär
Vuosien 2005, 2006, 2007, 2008 ja 2009 Tukipilari
Piper
Örkki
Viestit: 152
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 7:40 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Piper »

Lempiparitukseni! Voi, tämäpä olikin ihana! :> Todella suloinen. Mums, luen sen pian uudestaan, ja ehkä sittenkin vielä.
Tämä oli kokonaisuudessaan söpö, ihana ja loistavan hyperihanan söpö, mutta yksi juttu jäi ärsyttelemään. Nimittäin se, että joidenkin lauseiden perässä oli enemmän pisteitä kuin yksi. Ja olihan se varmasti tarkoituskin, mutta kun minä en useista pisteistä oikeen perusta. Tosin, kirjoitinhan minäkin tahallaani "näät", niin että voi idiootti minä. x>
Pidin eniten alusta tässä tarinassa. Loppu oli ihan hyvä, mutta kun se eteni hieman liian nopeasti ja ehkäpä vähän tönköstikin, se häiritsi hieman.
Muuten oli älyttömän loistava, osaat todella kirjoittaa.

Eh, lisää? 8>
Tukintolvana.
Hayashi
Örkki
Viestit: 16
Liittynyt: Su Joulu 10, 2006 12:06 am

Viesti Kirjoittaja Hayashi »

Kiits, Haltsu ja Piper. ^__^

Juu, tiedän, Piper, että käytän paljon pisteitä lauseiden lopussa. Se vaan on tullut tavaksi. ^^'' (Et usko, millaista tuskaa on kirjoittaa parhaillaan äikänvihkoon tarinaa, kun ei saa käyttää pisteitä sitä yhtä enempää!) :'D
Kiitos muuten kummallekin ennen kaikkea tuosta rakentavasta palautteesta, koska sitä harvemmin saan. :/ Ja tiedän silti tarvitsevani ihan reippaasti parannusta juuri tuollaisiin pikkujuttuihin, joita minun teksteissä piisaa. ^^''
*haliruts*
Tonight...
the cherry blossoms flutter and fall quickly
Avatar
xipe
Örkki
Viestit: 94
Liittynyt: To Loka 05, 2006 3:32 pm
Paikkakunta: T's pocket

Viesti Kirjoittaja xipe »

Pidin tästä oikein kovasti. En juurikaan lue hobittiparituksia, mutta tämä oli ihanan suloinen. Osaat luoda tunnelmaa vakuuttavasti, ja tässä oli sellaisia söpöjä pikku kohtia jotka saivat aivoni kääntymään siirappisektorille. Varsin aww. :) Paikoin juoni ehkä meni liian nopeasti, mutta oikeastaan se ei häirinnyt muutenkin näin lyhykäisessä jutussa.
<i>I'll be your dream, I'll be your wish
I'll be your fantasy
I'll be your hope, I'll be your love
Be everything that you need...
</i>
Mörköliisa
Örkki
Viestit: 66
Liittynyt: Su Touko 14, 2006 4:46 pm
Paikkakunta: Cyberton

Viesti Kirjoittaja Mörköliisa »

Ei voi muuta sanoo: awwww. Jotain ylisöpöö. Pidin todella paljon.

Rakentava? Mitä se on?
Fifty years from now, when you're looking back at your life, don't you want to be able to say you had the guts to get in the car?
Avatar
Elvédan
Samooja
Viestit: 549
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Grey Havens my destiny

Viesti Kirjoittaja Elvédan »

Awwwwww. Ihanansuloinen. Voi, Pippin oli niin ihkis (*naur* en ikinä uskonut, että käyttäisin tuota sanaa kommentoidessani ficciä), ja Merri oli sellainen kujeileva höpsö kuin olen aina kuvitellutkin. Ehkä vähän "aikuismaisempi" kuin Pippin, tai siltä se minusta tuntui.

Tuo tiskauskohta oli suloinen, ja hobittien sanailu vielä suloisempaa. Lämpöistä, kevyttä, sellaista hauskaa luettavaa. (Olen ihan hömelö tänään, en osa kommentoida. :roll: ) Tulin todella hyvälle tuulelle tästä.

Kieltä olit käytellyt ihanan leikkisästi, tosi hobittityyliin. Erittäin aito vaikutelma. Ja tekstin visuaalinen puoli toimi hyvin, näin tapahtumat silmieni edessä. Miuh.

Aww. *naur* Se tiivistää kommenttini loistavasti.
Vuoden 2006 ja 2007 Runoilija sekä 2008 Legolas, kiitos!

"Elrond passes Over Sea. The end of his sons, Elladan and Elrohir, is not told: they delay their choice and remain for a while."
~The Letters of J.R.R. Tolkien
tyttö
Örkki
Viestit: 156
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:11 pm

Re: Saippuakuplat // Merri/Pippin // fluff // pg-13

Viesti Kirjoittaja tyttö »

Oih! Minä pidin tästä valtavasti! Suloinen, hempeä ja hobittimainen. Hahmot olivat mielestäni varsin IC, koko ficci tuntui sen verran todelliselta että tuli sellainen olo kuin tämä olisi vaikka voinutkin tapahtua. Tämä johtui osalti myös siitä, että olit hauskasti ujuttanut ficcisi kirjan tapahtumiin sellaiseen väliin, jota ei näiden kahden näkökulmasta taideta kuvailla. ((Sekavaa, en tiedä ymmärsikö tuota kukaan...))
Dialogin kanssa oli välillä vähän sekavaa, tai sitten en lukenut ihan ajatuksen kanssa. Mutta eipä tuo haitannut. Pidin. Paljon.
Hayashi
Örkki
Viestit: 16
Liittynyt: Su Joulu 10, 2006 12:06 am

Viesti Kirjoittaja Hayashi »

Goblina
"saivat aivoni kääntymään siirappisektorille" :'D ihana lausahdus!
Kiva kun tykkäsit. ^__^ olen tässä miettinyt, että kai se on se loppu, missä juoni menee nopeasti? useampi siitä nopeudesta on maininnut, mutta kun mie itse en huomaa sitä.. ^^''

Mörköliisa
^___^ ymmärrän hyvin. minä olen (varmasti monen muun ihmisen tapaan) sitä kansaa, joka osaa vain ihkuttaa eikä antaa rakentavaa palautetta ollenkaan. ^^''
kiitus kumminkin! *hali*

Elvédan
Pippin = ihkis? :'D voihan sen niinkin sanoa!
Juu, se oli tarkoituskin. ^^ siis että Merri on aikuisempi. koska se kerran on. ^^ ainakin minun mielikuvissa merri on niistä aina se iso ja fiksu. x']

Olen muuten iloinen, jos voin ilahduttaa muita noin helposti! ^^
Luulen, että tuollainen 'hobittityylinen' teksti sopii minulle. :) en usko, että osaisin kirjoittaa kovinkaan hyvin esim haltioista, kun ne on niin.. mahtavia? ^^''

kiitus kommentista! *hali*

tyttö
Awws, kiitus! ^__^
Niin, tiedän. Merri ja Pip tulee kuvioihin ihan liian pitkän ajan päästä. Ja tunsin velvollisuudekseni korjata asian. :D
Ja kyllä minä ainakin ymmärsin. ^^
Voipi olla sekavakin..! sellaiseen vuorokaudenaikaan sitä on kirjoitettu niin väsyneenä, että todennäköisesti olen kirjoittaessani nähnyt jo pikku-ukkoja ympärilläni.. :'D


Yay, kiitos kaikille kamalasti kommenteista! ^__^ *halii kaikki vielä kertaalleen*

Argh, 16 hymiötä näin lyhyeen viestiin. O___o'' no, seitsemäntoista. ei, emmie ole hymiöiden suurkuluttaja, kuvittelette vaan. näkyjä näette. :'D kahdeksantoista. *huoks*
Tonight...
the cherry blossoms flutter and fall quickly
hellu
Örkki
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Heinä 12, 2005 5:38 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hellu »

ei voi muuta sanoa kuin aww. Yleensä oon ihan kommentti hiljaa, mutta nyt vaan sanon että; aww ^-^
älä ota sitä vakavasti!
hiamiza
Örkki
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Joulu 01, 2006 7:47 pm

Viesti Kirjoittaja hiamiza »

Vooi, suloinen. Merri/Pippin on awwitus-paritus, ja lemppareideni joukossa, fluffyna varsinkin. *wirnu*

Hieman häiritsi joissain kohtaa vain kahden pisteen käyttö, eikös niitä pitäisi olla kolme? Muita kirjoitusvirheitä en huomannut (jos tuotakaan lasketaan virheeksi?), eli sujuvaa tekstiä. Juoni myös oikein kiva, pituutta olisin vain toivonut vähän lisää. Tosin mikäs minä olen sanomaan, muttaa... *naur* Ja hyvin sinä kirjoitat, lisää tällaista!

Kiva ficci siis kaikinpuolin, jätti typerän hymyn naamalle. Kiitän.
Hayashi
Örkki
Viestit: 16
Liittynyt: Su Joulu 10, 2006 12:06 am

Viesti Kirjoittaja Hayashi »

aww, kiitos molemmille. ^__^

juu, se on miun oma ongelma se kaksi pistettä. :'D äikänkirjoitelmissa kolme pistettä on julistettu ehdottomastikiellettyjen listalle, ja myös netissä ilmeisesti, vaikka kolme pistettä sallitaan, kaksi tulkitaan virheeksi.
jostain syystä minä vain käytän kahta pistettä. ^^'' en tiedä, mistä se tapa on tullut, jotenkin vaan..kolme pistettä tuntuu niin pitkältä, tai jotain.. ^^''
tiedostan kyllä ihan hyvin että se ärsyttää joitain ihmisiä, mutta pidänpä piruuttani tuollaisena, kun se on miun oma tapa. x'D
Tonight...
the cherry blossoms flutter and fall quickly
Klunk
Örkki
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Helmi 21, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Klunk »

Söpö <3. Rakastan Merri/Pippin ficcejä.
Niin rakentavaa komenttia? Öh.. :)
Kuva
Peregrin Rankkibuk
Örkki
Viestit: 34
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2007 10:31 pm

Viesti Kirjoittaja Peregrin Rankkibuk »

Suloinen :) Awwww.. Pippin/Merri paritus on paras!
Tukin tolvana -> Peregrin Rankkibuk
Avatar
Liza
Örkki
Viestit: 55
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2007 5:42 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Liza »

Niin tämä on kerrassaan hyvä! Mutta Pippin/Merri-parituksia pitäisi olla paljon enemmän. Olen kolunnut koko loftiksen läpi ja en ole löytänyt montaa. Ne ovat niin suloisia yhdessä! :wink: Nyt täytyy mennä kommentoimaan kaikkia Merri/Pippin ficcejä. Tämä on ihana,ihana,ihana *tuijottaa lasiruutua silmät sydäminä*
Vastaa Viestiin