Ole minulle kevät (A/A, songfic)

PG-13 ja sen alle olevat romanceficit.

Valvojat: Likimeya, Andune

Newra
Hassu pieni otus
Viestit: 1347
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 9:31 pm
Viesti:

Ole minulle kevät (A/A, songfic)

Viesti Kirjoittaja Newra »

Argh. Sanokaa että olen tyhmä. Tai ei tarvitsekaan, tiedän sen jo itse. Olet tyhmä, Newi, mutta rohkaise itsesi. Ei ne pure. Tai ainakan syö purematta (olipa lohduttava tieto) Ja eh. Niin. Karaise itsesi! Kyllä se siitä.

Title: Ole minulle kevät (jotenkin se Tuo minut elämään ei oikein toiminut xP)
Author: Minäpä minä
Pairing: Aragorn/Arwen
Genre: Romance, drama, hitusen angst
Rating: G
Disclaimer: Hahmot ja paikat ovat Tolkienin, laulu Evanescencen.
Summary: Muistoja, hypätään vuodesta 2951 aina vuoteen 2980.

Tarvitsemme palautetta. Joohanjoohajoohan?
Betattu ei ole, toivottavasti en ole kirjoittanut mitään väärin/jättänyt pois sanoja biisitä, kuten minulla joskus on tapana tehdä kun ajattelen nopeampaa kuin kirjoitan (onneksi!).

A/N: Halusin yhdistää kaksi äärimmäisen kaunista asiaa: Evanescencen musiikin – ja varsinkin lyriikat sekä Aragornin ja Arwenin tarun. Tämä on olevinaan ensimmäinen osa tuollaista sarjaa ^^

A/N 2: Olen käyttänyt Bring me to lifen demo-versiota – eli ei sitä vierailevaa miesvokalistia mukana. Jätän ensimmäisen kertosäkeistön ”käsittelemättä” mutta se on tuolla suluissa. Ja näin.

Loppu edellyttää hienoista englannin kielen taitoa, sillä lyriikat kertovat tarinaa. Ja lopussa minulla alkoi loppui sanat, tai sitten lyriikoita oli liikaa :mrgreen:


Bring me to life - Ole minulle kevät


How can you see into my eyes like open doors?

Minä muistan sinun katseesi. Silmiäsi en muista, mutta katseesi kyllä. Sen, kuinka se ei enää ollut vain sinun katseesi, vaan meidän katseemme kietoutuivat toisiinsa, peilasivat itseään toisistaan, kunnes olivat vain vyyhti heijastuksia.
Ja kaikkien heijastusten läpi sinä, muukalainen, näit etkä pelännyt. Kuka päästi sinut ajatuksiini? Kuka laski mieleni muurit?

Leading you down into my core
Where I’ve become so numb
Without a soul

Sinä näit sisimpääni läpi silmieni; sillä minä oli heikko ja haavoittuva silloin. Olit antanut johtaa itsesi kuoreni sisälle. Pelkäsitkö nyt?
”Hän on kylmä kuin Bruinenin vedet”, sanottiin, ja Iltatähti minä todella olinkin – kaukainen ja viileä. Mutta minä olin tyhjä ja turta, sillä minulla ei ollut sielua jolla rakastaa.

My spirit sleeping somewhere cold
Until you find it there and lead it
Back home

Minä olin elänyt talvessa koko elämäni, ikirouta oli painanut juurensa minun ajatusteni maahan: Minun sisälläni oli talvi ja talven hiljaisuus, kunnes sinun äänesi rikkoi sen pinnan kuiskauksin, sanoin, kutsuin. Sinun, joka katsoit liian syvälle, sinun, jonka ääni kantoi liian kauas.


((Wake me up inside
Wake me up inside
Call my name and save me from the dark
Bid my blood to run
Before I come undone
Save from the nothing I’ve become
Bring me to life))


Now that I know what I’m without, you can’t just leave me

Minä olin talvi. Minä tiesin sen, minä olin nähnyt talven sisälläni ja värissyt sen pistävässä tuulessa. Minä tiesin muodostaneeni jäästä veistoksen suojakseni, liian kauniin rikottavaksi. Minä olin nähnyt katseiden heijastuvan sen pinnasta ja pelästyvän. Mikset sinä pelännyt?
Ja samalla minä pelkäsin sinun pelkäävän: en tahtonut että pelkäät. Sillä minä tiesin mitä tarvitsin, älä jätä minua nyt, älä käännä katsettasi pois.
Mutta sinä käänsit, ja lumihiutaleet leijuivat sisimpääni. En nähnyt sinua, etkä sinä katsonut minuun.

Breathe into me and make me real
Bring me to life

Minä olen talvi. 30 vuotta on minulle vain hetki, mutta siinä ajassa on lumi ehtinyt peittää jäljet, jotka katseesi minuun jätti.
”Tinuviél!” sinä kutsuit minua nähdessäsi ensi kerran – harhaksi kai luulit, ja harha minä olinkin.
”Tinuviél!” sinä kutsut minua nyt, Lórienin kultaisessa metsässä, ja minä olen yhä harhaa. Mutta en halua olla, sillä harha ei voi koskettaa eikä siihen voi koskea. Tee minusta todellinen.
Ole minulle kevät.

Wake me up inside
Wake me up inside

Ole minulle kevät ja herätä jotain sisälläni. Pyyhkäise pois raskas, tukahduttava lumi ja virvoita minun mieleni.

Call my name and save me from the dark

Kutsu minun nimeäni: olen unohtanut sen soinnin. Pelasta minut talven pimeydeltä ja loputtomilta tunneilta, jolloin menettää uskonsa siihen, että pimeys on vain valottomuutta.

Bid my blood to run
Before I come undone

Käske minun vereni virtaamaan; se on pysähtynyt suonissani, enkä enää kuule sydämeni lyövän. En tiedä olenko vai en.

Save me from the nothing I’ve become

Sinun täytyy pelastaa minut siltä, mitä ei ole: tyhjyydeltä. Minä en halua kadota, mutta pian en enää ole mitään – en ole.

(Bring me to life)

Frozen inside without your touch, without your love, darling


Talvi on ojentanut kätensä ja kietonut minut syleilyynsä, mutta sinä voit murtaa sen otteen, rakkaani -

Only you are the life among the dead

- Sillä vain sinä olet elämä minun kuolevassa maailmassani.

Bring me to life
Ja hän otti Frodon käden omaansa ja lähti Cerin Amrothin kukkulalta eikä milloinkaan enää elävänä palannut sinne.

Runoilija 05 Valvoja 06 Loftisficcaaja 07 08


långsamt genom rummen går hon ut
Avatar
Fanyare
Joku hippi
Viestit: 928
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 5:23 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fanyare »

... vau.

Niin kuin sanoit, kaksi erittäin kaunista asiaa sulautettuna yhteen. Arwenin ja Aragornin taru ja tuo kappale näköjään sopivat toisiinsa kuin nakutettu ja ehkä paremminkin. Älä ihmettele, jos tämä kommentti on vähän homssuinen, mutta kun minä olen vallan mykistynyt sinun kuvailustasi ja kirjoituksestasi. Sinä olet ihan mielettömän lahjakas. Voisin aivan erityisen upeaa kohtaa etsiessäni quotata koko ficin, ja koitan nyt selvitä sanomalla, että minun mielestäni koko ficci kokonaisuutena oli ihan mielettömän upea ja kaunis. Ja ei, sinä et ole tyhmä vaan uskomattoman lahjakas.

Ihana ficci. ^____^ *rut*
Today is the tomorrow you worried about yesterday.

Merri 05-06, RPS-ficcaaja 07 ja Japanifriikki 08

avatar by 25djadja @ LJ
Marnie
... has left the building
Viestit: 866
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 11:02 pm
Paikkakunta: juhannukseen asti Australia

Viesti Kirjoittaja Marnie »

Olipas tämä kaunis. ^^ Minä luin sen kahteen kertaan ja pidin kummallakin aivan yhtä paljon. (Minä en itse näe Arwenia näin kylmänä ja kovana, mutta sehän on ihan makuasia, sinä sait tällaisen Arwenin tuntumaan minusta hyvin toimivalta ja aivan luonnolliselta. ^^) Minusta sinä olet onnistunut tosi hyvin tekemään Arwenin eläväksi kuvailemalla noita sen tunteita niin.. elävästi. (Ollut töissä viimeiset 8 tuntia, ajatus ei oikein kulje nyt kunnolla. x) ) Ja kerta kaikkiaan kauniisti. Minä rakastin noita vertauksia talven kylmyyteen, kaunista.. ja Aragornin vaikutus Arweniin on ihanasti kerrottu - Arwenin ajatuksia Aragornista lukiessa tulee sellainen olo että ei ole mikään ihme että niiden rakkaus voitti kaiken, ne todellakin merkitsi toisilleen niin paljon. ^^ Kaunista kerrontaa.
Look at it this way, Wayne - we will always have Saskatchewan. Shelly, NX

Draamaficcari '05 ja '06, Kommaaja '07 | Viimavaarojen varjo ~ Ei palaisi pohjoiseen Halbarad.
Newra
Hassu pieni otus
Viestit: 1347
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 9:31 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Newra »

Voi ihanat ihmiset! *hihkaisee ja ruttaa ne*
Kiitoskiitoskiitos ^_____^ Piristitte tätä päivää ihan mielettömästi. *hymyilee leveästi*
Jaja. Pitäisiköhän minun osata sanoa vielä muuta? ... Tajusin tosin äsken, että kyseisen biisin viimeisimmässä versiossa lauletaan "I've been sleeping thousand years it seems, got to open my eyes to everything", mikä taas olisi sopinut melkein kirjaimellisesti tähän ficciin ^^ Noh, ehkäpä olen tyytyväinen nyt tähän näin, enkä lisäile siihen mitään.

Aww. Kiitos. Ihanat.

muoks// Ai niin, olenko ainoa, josta rivivälit näyttävät harvinaisen isoilta? *rypistää kulmiaan* Siellä kyllä on vain yksi rivi väliä useimmissa kohdin, mutta minusta ne näyttävät kamalan leveiltä xP Älkää antako sen häiritä itseänne ^^
Ja hän otti Frodon käden omaansa ja lähti Cerin Amrothin kukkulalta eikä milloinkaan enää elävänä palannut sinne.

Runoilija 05 Valvoja 06 Loftisficcaaja 07 08


långsamt genom rummen går hon ut
Elíniel
Puolituinen
Viestit: 277
Liittynyt: La Elo 21, 2004 9:27 am
Paikkakunta: Estelin syli.

Viesti Kirjoittaja Elíniel »

Kaunis. Voiko tästä muuta sanoa? *hymy*

Todella onnistunut kertomus Arwenista ja Aragornista, tai pikemminkin Arwenin tunteista ja ajatuksista Aragornia kohtaan. Ne olivat hyvin kauniisti kirjoitetut, ja tuntuivat jopa ihan hyvin sopivan Arwenille. Itse en ole koskaan Arwenista pitänyt, en ole koskaan ajattelut hänen tunteistaan Esteliä kohtaan mitään hyvää taikka kaunista. Joten en ole koskaan ajatellut Arwenin ehkä jopa ajatelleen näin. *hymy* Mutta ei siinä mitään, minun Arwen ei ollut tälläinen, mutta tässä tämä sinun luoma Arwenisi on kyllä toimiva.

Tässä oli paljon tunteita, todella hyvin kuvattuja tunteita. Ja nuo laulun sanat... miten hyvin ne sopivatkaan tähän ficciin. Kauniisti olit osannut laulun valita ja pujottaa sen tuonne tarinan sekaan, tarinaa täyttämään. Laulu ja tarina olivat todellakin yhtä, tarina ei olisi ollut sama ilman tuouta laulua, laulu selvästi kuului tänä tarinaan.

Liikuttavaa tekstiä.

Ota nyt selvääkin taas tästä minun kommentistani. *huokaus* ei pitäisi kommentoida väsyneenä.

Vaikka Aragorn on kyllä minun...*mulkoilee ympärilleen*
-Vuoden 2005 ja 2006 Aragorn.
Katiainen
Örkki
Viestit: 53
Liittynyt: Ti Loka 26, 2004 2:48 pm

Viesti Kirjoittaja Katiainen »

Pidin todella kovasti. Bring me to life on todella ihana biisi (minusta se miesvokalistinen^^ versio on ihana) ja sen sanat sopivat todella hyvin ficciin.

Teksti oli erittäin kaunista, virheetöntä ja koskettavaa. Ficin nimikin on kaunis.

Tämä näkökulma on minusta mukava, aika lähellä omaani.

Ainoa kohta mikä mikä pomppasi vähän silmille täydellisyyttä lähentelevästä tekstistä, oli tuo "30 vuotta" Ehkä kolmekymmentä vuotta olisi ollut parempi.

Ei muuta.

(Harvoin vaivaudun antamaan palautetta, en pidä useimmista ficeistä, enkä näe syytä kommentoida jollen pidä ficistä. Negatiivista palautetta kun ei usein katsota hyvällä silmällä, ja minä en ala keksiä hyviä kohtia huonosta ficistä. Palaute on iso kunnianosoitus minulta. Sori löpinäni tässä lopussa.)
Newra
Hassu pieni otus
Viestit: 1347
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 9:31 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Newra »

Elíniel - kiitos. Kirjoissa on se hyvä puoli, että itse voi täyttää kirjailijan itse kenties täyttämät aukot.
Itse en ole koskaan Arwenista pitänyt, en ole koskaan ajattelut hänen tunteistaan Esteliä kohtaan mitään hyvää taikka kaunista.
Ohoo. Olin aika yllättynyt kun luin tuon, minusta kun Arwenin ja Aragornin taru on ehkä koko kirjan kaunein osa. Katselemme siis vähän eri näkökumasta ^^

Ja Katiainen! Olen otettu kun kommentoit :) Jep, kyllä minäkin pidän enemmän siitä Fallen-versiosta, se on jotenkin terävämpi ja muutenkin vain niin hieno biisi, joka ei ole kärsinyt paljosta soitosta ainakaan minun korvissani. Kiitos, en tainnut sanoa sitä vielä ^^;
Ja hän otti Frodon käden omaansa ja lähti Cerin Amrothin kukkulalta eikä milloinkaan enää elävänä palannut sinne.

Runoilija 05 Valvoja 06 Loftisficcaaja 07 08


långsamt genom rummen går hon ut
yashmine
Moon Child
Viestit: 604
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 7:29 pm
Paikkakunta: Sateenkaaren päässä.

Viesti Kirjoittaja yashmine »

*sanaton* *tuijottaa silmät kimmeltäen* *sanaton*
Oih, tämä on kaunein songficci, minkä olen koskaan lukenut. Oikeasti. Tuo kappale sopi tähän loistavasti, kuvailusi oli kerrassaan värisyttävää. Rakastan Arwenin ja Aragornin tarua, ihanaa, että joku osaa kirjoittaa siitä noin kauniisti...

Tahtoisin lainata tuolta jonkun kauniin kohdan, mutta joutuisin lainaamaan koko songficin.

Kiitos sinulle, tämä oli ihana lukukokemus.
Rakasta minua kyselemättä.

___
-Vuoden 2005 tulokas-
-Vuoden 2007 Merri-
Newra
Hassu pieni otus
Viestit: 1347
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 9:31 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Newra »

... Iik. Ihana ^___^ Kiitoskiitoskiitos, senkin ihana otus. Piristit niin paljon :D
*lukee sen kommenttia viidettä kertaa*
*muistuttaa elävää ^___^-hymiötä*
Ja hän otti Frodon käden omaansa ja lähti Cerin Amrothin kukkulalta eikä milloinkaan enää elävänä palannut sinne.

Runoilija 05 Valvoja 06 Loftisficcaaja 07 08


långsamt genom rummen går hon ut
Arawiena
Örkki
Viestit: 118
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 5:37 pm

Viesti Kirjoittaja Arawiena »

*tuijottaa ruutua suu auki*
*ei millään tahtoisi rikkoa tämän ficin lukemisen myötä laskeutunutta tunnelmaa, mutta kai se on pakko tehdä* :twisted:
Ei voi muuta kuin todeta, että olet kirjoittanut ihan mielettömän kauniisti, mielettömän koskettavasti.. Kertakaikkiaan upeasti ^^
Ai laik veri mach!! ^^
You like Sirius/Remus, don't you?
Piratesse
Vitam Piratae Aligo
Viestit: 781
Liittynyt: Su Marras 06, 2005 11:26 pm
Paikkakunta: Shin-Ra HQ

Viesti Kirjoittaja Piratesse »

Hurjan kaunis songfic. Tämä on ehkä kaunein ja paras, mihin olen tähän asti törmännyt. Aluksi vähän pyörittelin silmiäni biisin valinnalle ja paritukselle, mutta heti pari ensimmäistä riviä näytti, että turhaan olin epäluuloinen. En kai ole kuunnellut sanoja tarpeeksi tarkkaan. Nämähän sopivat täydellisesti yhteen!

Yleensä jostain syystä Arwenin kannalta kirjoitettuja juttuja en ole nähnyt, joten tämä oli siinäkin mielessä hyvin mielenkiintoinen. Itse pidän Arwenia lämpimämpänä hahmona, mutta minusta sisältä jäätyminen ei ole ollenkaan kaukaa haettu. Jos ei löydä mitä kaipaa tai onni kulkee jatkuvasti ohi, niin vähemmästäkin sitä alkaa kivettää itseään. Jos ihminen käpertyy itseensä, niin miten sitten haltia vuosien saatossa... Pidin todella paljon tuosta vuodenaikoihiin vertaamisesta. Tuli todella herkkä ja koskettava fiilis.
Elenya
Örkki
Viestit: 180
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2006 6:32 pm

Viesti Kirjoittaja Elenya »

Minä tulen myöhässä, kuten aina.
Ihanaa. Se oli ihanaa.

Ihanaa.

Todellakin; minä olen jotenkin kokenut Arwenin ja Aragornin tarun itselleni kovin läheiseksi. Kappale on kaunis ja sopii ihanasti tähän, vaikkakin olit kirjoittanut samat asiat suomeksi kuin mitä oli kursivoituna. Muuten tämä oli aivan mykistyttävän ihanaa tekstiä. *Palvoo maata sen alla.*
Lilah
Örkki
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Huhti 07, 2006 10:01 pm

Viesti Kirjoittaja Lilah »

Todella kaunista ja ihanaa tekstiä!

Pidän song ficeistä todella paljon.

Loistavaa tekstiä 8)


Lilah

Love's such an old fashioned word
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Viesti Kirjoittaja Andune »

wautsiwau,ihan mielettömän ihanaa! tyksin todella paljon :)
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Silvertiggy
Puolituinen
Viestit: 250
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 6:25 pm
Paikkakunta: Edoras

Viesti Kirjoittaja Silvertiggy »

Newra kirjoitti:”Tinuviél!” sinä kutsuit minua nähdessäsi ensi kerran – harhaksi kai luulit, ja harha minä olinkin.
Tuo oli jotenkin vain niin liikuttava, kuulosti päässäni tosi hienolta ^___^

Ficci oli todella kaunis, tosiaankin. Kirjoitat kauniisti, käytät tässä ihania kielikuvia ja vertauksia. kaikki on niin ihanaa. Awww. :>
Paritus, siitä vielä pisteet kotiin. Sillä eihän maailmassa ole mitään kauniimpaa kuin Arwen ja Aragorn, eihän?
Ihanaa, ihanaa. Toivottavasti aiot tulevaisuudessa kirjoittaa A/A -ficcejä lisää ^^
Blast off
It's party time
And where the fuck are you?
Where the fuck are you?
Why don't presidents fight the war?
Why do they always send the poor?



Ava made by me.
Vastaa Viestiin