Suloisenkatkera valinta, ficlet, G

PG-13 ja sen alle olevat romanceficit.

Valvojat: Likimeya, Andune

Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Olipa hyvä, että Dalia-chan nosti tämän ylös, en nimittäin jostain syystä ollut lukenut tätä aiemmin. Mutta tämä oli todella kaunis ficci, täynnä hienoja kielikuvia ja muutenkin viehättävää kerrontaa. Heti alusta huomasi miten taitava kirjoittaja olet:
Levoton ruoho kuiski kukille alinomaa, mutta utuisessa maailmassaan nämä sulkivat silmänsä nauttiakseen auringon viimesäteistä pienillä kasvoillaan ennen kuin yön sininen viitta hulmahtaisi Unenkukan, Lothlórienin, ylle.
Vau. Kunpa minäkin keksisin joskus tuollaisia vertauskuvia...

Minä olen yrittänyt viime aikoina miettiä, että miksi Arwen teki tuon valinnan... mutta eipä sitä kai voi millään muulla selittää, kuin sillä että Arwen vain rakasti Aragornia niin paljon. Vai oliko se sitten kuitenkin tavallaan ennalta määrätty eikä Arwenin haluamiset siinä paljon painaneet? Siis että tuon rakastumisen olisivat valar tai Ilúvatar jotenkin saaneet aikaan, tarkoituksena se että saataisiin haltiaverta ihmisten joukkoon (no, tuo nyt kuulosti maailman epäromanttisimmalta vaihtoehdolta :?) tai jotain sen suuntaista.

Joka tapauksessa todella kaunis juttu. Kirjoittele toki lisää tämän kaltaisia. :)
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Elenya
Örkki
Viestit: 180
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2006 6:32 pm

Viesti Kirjoittaja Elenya »

Kiitoksia, vaniljapullat ^^ Olette ihania! Ihanaa että saa vielä ensimmäisestä ficistä näin ihanaa palautetta. *haliruttaa jokaisen*
Lille
Samooja
Viestit: 466
Liittynyt: Ti Touko 02, 2006 4:39 pm
Paikkakunta: Turggune
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lille »

*Sniif* Kaunista. Tunnelmallista ja hieman surullistakin. Niin herkkä ja ihana<3. Aina kun pitäisi kommentoida, adjektiivit katoaa johonkin ^^''.

Rakentavaa palautetta et saa, lällislää :P. Ota mitä saat, hehe...
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan.
Avatar
Zirli
Örkki
Viestit: 130
Liittynyt: To Maalis 09, 2006 12:13 pm
Paikkakunta: Kriisikunta

Viesti Kirjoittaja Zirli »

Tämä oli nätti tilannekuvaus Aragornista ja Arwenista. Oikein nätti. Minä en itseasiassa oikein tiedä mitä tästä pitäisi sanoa. Ensinnäkin minä tykkäsin siitä, että olit laittanut nuo Tolkienin kirjoittamat pätkät ficin alkuun ja loppuun, ne vielä lisäsivät sellaista kirjan kanssa yhteensopivuutta. Ja muutenkin, tämä ficci tuntui liittyvän ihanasti noihin pätkiin, taisitkin sanoa että koko ficci lähti noista sanoista - sen huomaa ^^ Siis ihan positiivisessa mielessä, se oli minusta mukava juttu.

Joku muukin taisi sanoa tästä, mutta minä tykkäsin kovasti siitä miten kauniissa roolissa kukat tässä ficissä olivat. Se tuntui vielä sopivan hahmoihin, kun toisaalta tässä käsiteltiin sen verran paljon juuri Arwenin päätöstä ja ehkä vähän enemmän keskityttiin muutenkin jollain tapaa Arweniin ja hänen ajatuksiinsa ym. Ja mitä minä tarkoitan sanoa, on että nuo kukat sopivat tosi hyvin tähän ficciin juuri sen takia, että tämän hahmot olivat juuri Arwen ja Aragorn, haltia ja haltioiden kasvattama mies.

Dialogi oli ihastuttavaa. Tuollaista kaunopuheista ja vanhahtavan tyylistä. Sopi todella hyvin hahmoille. Pidin kovasti.

Tässä ficissä oli koko ajan sellainen kaunis tunnelma, ja lisäksi Arwenin päätöksen vaikeus ja Arwenin ja Aragornin rakkaus oli hyvin esillä. Ja minä pidin hirveästi noista Arwenin ajatuksista siitä, että jos hän lähtisi Aragorn jäisi pelkäksi muistoksi. Ja siitä kohdasta ylipäätään, kun Arwen ymmärsi sen, se oli ihanasti kirjoitettu.

Hm, tästä jäi sellainen hassu hempeä olo ^^ Kiitos siitä, ja ficistä ylipäätään.
"Wild animals never kill for sport. Man is the only one to whom the torture and death of his fellow creatures is amusing in itself."
-James Anthony Froude
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Ihana, sait minut melkein itkemään. Voi, tämä oli todella kaunis.

Dialogi oli todella sujuvaa osasit käyttää kauniita sanoja kauniissa hetkessä, Arwenin ajatukset olivat todella todentuntuisia, ja vaikea valinta tuntui vaikealta, sait itsenikin epäröimään, mitä Arwen valitsisi, vaikka vastauksen tiesinkin.

Juuri sopivan mittainen näin, ja lainaukset Tarusta sopivat tähän erinomaisen hienosti, oliko tarkoituksena ehkä juuri mennä Aragornin ajatuksisa tuohon päivään..?


Voi. Tämä oli yksi kauneimmista lukemistani ficeistä, pakko sanoa. Höttöinen jälkimaku tästä jäi, sellainen onnellinen mutta sekava olo. :roll: Kirjoitat todella kaunista tekstiä, pitää mennä etsimään muitakin kirjoituksiasi sitten kun on aikaa.
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Elenya
Örkki
Viestit: 180
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2006 6:32 pm

Viesti Kirjoittaja Elenya »

Voi kiitos pienet ^^ Ihanaa kun joku nosti tämän uudelleen vuosien takaa. Olen tähän vieläkin melko tyytyväinen, vaikka korjailtavaa löytäsin varmasti vieläkin. Hih. Minusta on hienoa että ficletini sai teissä aikaan tuollaisia tunteita. Kiitos kun kommentoitte! *rutistaa niitä.*
Avatar
Fuu
norppa
Viestit: 948
Liittynyt: Ke Helmi 18, 2004 8:12 pm
Paikkakunta: syli

Viesti Kirjoittaja Fuu »

Voi ihanuus ^^
Hyvin kaunis pieni teksti, joka tavoittaa minusta ihanasti sen hetken, jota Aragorn mahdollisesti muisteli hohtavin silmin. *naur* Samaan aikaan Arwen ja Aragorn olivat sekä inhimillisiä että yleviä, ja toisaalta Arwenin valinnan vaikeus välittyy tästä hyvin. *tuums*
Siitä pitää kanssa antaa mainintaa, että olit aivan ihanasti kuvannut iltaa nimenomaan Lórienin kukkien näkökulmasta, sellainen suloinen aloitus. ^^

Pidin tästä kaiken kaikkiaan, kauniisti kirjoitettu ja hieno teksti ^^
you spin me right round, baby, right round
like a record, baby, right round round round


Vuoden Ilopilleri 2005-2009, vuoden Humor-ficcaaja 2010. Pörr.

captainfuu.tumblr.com
captainfuu.deviantart.com
Avatar
Noradriel
Yksinäinen susi
Viestit: 1134
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 8:53 am
Paikkakunta: Lothlórien

Viesti Kirjoittaja Noradriel »

Tämä on unenomainen. Samalla surullinen, lopullinen, mutta jotenkin onnellinen. (Olen selkeä tähän aikaan illasta?)

Tämä on upea. Ja nuo Tolkien-pätkät. Minä alan aina itkeä, kun luen sanat "lähti Cerin Amrothin kukkulalta eikä milloinkaan enää elävänä palannut sinne." Se tuntuu... surulliselta. Mutta tuo pätkä tuki tätä ficciä mukavasti.

Kiitos tämä kaunis.
Let me forget all of the hate, all of the sadness.

Pervoin -05
HP- ficcaaja -06
Aragorn 2009


Avatar by Paperlime
Elenya
Örkki
Viestit: 180
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2006 6:32 pm

Viesti Kirjoittaja Elenya »

Kiitos Fuu ja Noradriel! Ihanaa että löysitte ja piditte. Kiitän kiitän kiitän. *halauksia*
Vastaa Viestiin