Viimeinen käskynhaltija, G

PG-13 ja sen alle olevat romanceficit.

Valvojat: Likimeya, Andune

Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Kiitos, tyttö ja Legolatar. Minä vähän nolostelen tätä ficciä, tuntuu että kirjoittamisesta on jo niin kauan ja nyt jos kirjoittaisin tämän uudestaan, minä varmaan laittaisin Faramirin ottamaan tuon Adanelin. Ehkäpä käsitykseni ovat vähän muuttuneet, enkä enää oikein näe Faramiria noin pakkomielteisenä Éowynin suhteen. Mutta mukavaa että piditte. :)
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Silvertiggy
Puolituinen
Viestit: 250
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 6:25 pm
Paikkakunta: Edoras

Viesti Kirjoittaja Silvertiggy »

Andune kirjoitti:Kaunista ja surullista. Mutta todellakin, Aragorn ja Eowyn eivät sovi yhteen. Faramir on neidolle oikea mies
- Yhdyn täysin Andunen kommenttiin, hän vei sanat suustani :D Niin, kaunista oli.

Surullista, miten Faramirin kaltaisen miehen suku päättyy. Olisi nyt vain ottanut sen Adanelin ennemmin kuin särkenyt tytön sydämen.

Itse en pysty millään kuvittelemaan Éowyniä Aragornin kumppaniksi. Liian.. äh, ei sovi. Mihin sitten joutuisivatkaan kaikki A/A-ficit? :) Éowyn ei sovi Aragornille, piste. Faramir on sen miehiä paljon enemmän. :D
Blast off
It's party time
And where the fuck are you?
Where the fuck are you?
Why don't presidents fight the war?
Why do they always send the poor?



Ava made by me.
Marnie
... has left the building
Viestit: 866
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 11:02 pm
Paikkakunta: juhannukseen asti Australia

Viesti Kirjoittaja Marnie »

Mitenkähän minä en ole tätä ficciä ennen nähnyt tai kommentoinut, hmm. Korjaan sen asian nyt - en ole oikeasti edes huomannut ennen että sinulla on tällainenkin. ^^

Tämä oli tosi hieno what if -juttu, ja minä pidin tästä valtavasti - minusta Tolkienin Faramirin hahmoon tavallaan sopii tälläinen täyttymätön kaipaus; että Faramir on yksi niistä ihmisistä jotka aina ovat toisen varjossa ja joiden osana on toivoa jotakin, jota ne eivät tule koskaan saavuttamaan - minä en kirjaa lukiessani olisi ekaa kertaa ihmetellyt yhtään, mikäli Faramirille olisi oikeasti käynyt jotain tämäntapaista. Mutta totta kai on hienoa että Tolkien sitten päätti muuttaa Faramirin kohtalon ja tehdä sen loppuelämästä niin onnellisen sen sijaan, että se olisi jatkanut sitä elämäänsä kuolleen veljensä varjossa - ei, sen sijaan Faramir sai kaiken, minkä Boromir oli kuolemallaan menettänyt.
Kukaan ei huomannut miestä, joka seisoi kuninkaan varjossa ja mietti, millaista olisi koskettaa noita suortuvia, edes kerran.
Tuo kohta oli aivan ihana ja se summasi minulle tämän ficin Faramirin hyvin - aina toisen varjossa, aina kaipaamassa jotakin saavuttamatonta, olipa se sitten nainen tai isän rakkaus ja kunnioitus.

Ja Adanelistakin näki, miten paljon Faramir Eowynia rakasti - varsinkin tuosta kohdasta, jossa Faramir ei ollut ihan varma kenen tytär ja miten vanha se tumma neito nyt oikein olikaan.. ^^

Tuo lopetus oli minusta ihana - Faramirin ajatus siitä, miten se toivoi saavansa olla Eowynin seurassa Mandosin saleissa vielä pitkään ennen Aragornin saapumista oli omalla tavallaan hauska, se sai minut hymyilemään - Faramir tuntui kovin käytännölliseltä mieheltä; ellei elämässä, niin sitten kuolemassa ainakin. ^^

En yleensä lue näitä ficcejä joissa poiketaan TSH:n tapahtumista, mutta mitä niihin tulee niin tämä oli todella kaunis, ja tosiaan vielä kerran; kun aihe on Faramir ja täyttymätön rakkaus, niin sen aiheen minä pystyn sulattamaan hyvin. Tämä oli tosi kaunis.

(Edit// ai niin, minä pystyisin kyllä hyvin kuvittelemaan Eowynin ja Aragornin yhteen, kunhan Eowyn ensin olisi päässyt ylitse siitä itsetuhoisesta asenteestaan. Mutta ehkä Aragorn kuitenkin on sellainen mies joka ennemmin katselee sellaista ylimaallisen kaunista naisihmistä eikä tavallista kuolevaista kaikkine virheineen vierellään..)
Look at it this way, Wayne - we will always have Saskatchewan. Shelly, NX

Draamaficcari '05 ja '06, Kommaaja '07 | Viimavaarojen varjo ~ Ei palaisi pohjoiseen Halbarad.
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Kiitos kovasti palautteistanne Silvertiggy ja Marnie. :)

Silvertiggy: Minä oikeastaan nykyisin kuvittelisin Faramirin ottaneen jonkun muun, jos ei olisi saanut Éowyniä. Tosin en usko, että hän olisi pystynyt aidosti rakastamaan tätä vaihtoehtoista naista, mutta ainakin suvunjatkaminen olisi hoitunut. Eikä minustakaan Éowyn sovi Aragornille, mutta tuo nyt vaan oli sellainen ajatusleikki...

Marnie: Kuten taisinkin jo sanoa, minä en enää kauheasti tykkää tästä ficistä tuon Faramirin alistuvaisuuden vuoksi... Onhan se totta että hän on joutunut tavallaan elämään varjossa, ensin veljensä ja sitten kuninkaan, mutta toisaalta en usko hänen ajattelevan sitä mitenkään kielteisenä asiana, koska en usko hänen edes kaipaavan mitään erityishuomiota.

Mitä tulee tuohon Aragornin ja Éowynin yhteensopivuuteen, tulin tässä kaivanneeksi HoME:sta sen kohdan, jossa Tolkien päättää hylätä tuon heidän suhteensa: "Cut out the love-story of Aragorn and Eowyn. Aragorn is too old and lordly and grim. Make Eowyn the twin-sister of Eomund, a stern amazon woman." :lol: Nähtävästi Faramir ei sitten ollut liian vanha, ylimysmäinen eikä tuima Éowynille. Ja hyvä ettei Éowynistä kuitenkaan ihan amatsoonia tullut. :P
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Re: Viimeinen käskynhaltija, G

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Minun piti tarkistaa varmaan viiteen kertaan enkä sittenkään ollut uskoa, etten ole kommentoinut tätä.

Tämä oli aivan käsittämättömän ihana ficci. Ja aihekin aivan mahdollinen, HoME 7:aa selailtuani olen monta kertaa miettinyt niitä mahdollisuuksia. Mutta jos nyt tähän ficiin, niin tämä oli ihana. Minulla on tapana rakastua lauseisiin ja tässä sellaisia oli monta. Tuo Marnien jo lainaama oli yksi niistä.

Toinen kohta, johon rakastuin totaalisesti, oli se tanssi. Kyyneleet meinasivat silmiin tulla Faramirin puolesta. Siinä oli ihana tunnelma, ja se käden pitäminen niin pitkään kuin mahdollista... aww. Tykkäsin.

Se hansikkaan nostaminen oli jotenkin hupaisa kohta. Ei sellaisenaan, mutta se ajatus, että Éowynillä on hansikas jonka hän pudottaa... Minulla taitaa olla kieroutunut kuva Éowynista, kyllä tuo on ihan mahdollista.

En saanut mitään kovin järkevää kommenttia näköjään aikaan, mutta korjasinpahan kommentoimattomuuteni ja kerroin rakastuneeni tähän. :roll:
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Re: Viimeinen käskynhaltija, G

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Nerwen, kiitos. ;) Vaikka ei sinun olisi mitenkään pakosti tarvinnut tätä kommentoida, tämä on aika lähellä omien ficcieni inhokkilistan kärkeä, ellei jopa kärjessä. Tämä on täynnä sellaisia kuvottavia kliseemäisiä ilmauksia, joita olen aina kuvitellut inhonneeni, mutta nähtävästi minä en sitten vielä inhonnut niitä tätä kirjoittaessani. Mutta onneksi tämän kirjoittamisesta on sentään melkein kolme vuotta aikaa ja uskon ja toivon, että olen kehittynyt kirjoittajana noista ajoista. Mutta tavallaan kyllä pidän aiheesta, jonka olen tähän valinnut. Tuollainen saavuttamaton rakkaus ja yksin jääminen kiehtoo minua yhä.
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Vastaa Viestiin