Thorongil, pohjoisen muukalainen Gondorissa (valmis 21.8.!)

PG-13 ja sen alle olevat romanceficit.

Valvojat: Likimeya, Andune

Avatar
Livia
Örkki
Viestit: 6
Liittynyt: To Touko 07, 2009 11:03 pm
Paikkakunta: Lithiel

Re: Thorongil, pohjoisen muukalainen Gondorissa (valmis 21.8.!)

Viesti Kirjoittaja Livia »

Huh, nyt sain sitten tämänkin luettua. ^^ Arvaa vain kuinka leukani putosi rinnalle kun tajusin Thorongilin ja Finduilasin naineen. -.-
ilmeisesti et itsekkään kamalasti pitänyt tästä juoneen käänteestä, mutta se oli välttämätöntä tarinan kulun mukaan. Saat anteeksi kun laitoit Aran pettämään Arweni, mitä hän tietenkin on katunut, eikä sitä sovi enään muistella. :D Kuitenkin tämä kirjoituksesi täytti kokonaisuudessaan odotukseni ensimmäisestä osasta. Silloin kun Thorongil näki Cireal?(en edelleenkään muista miten se kirjoitetaan. :oops: ) tässä kohtaa sydämeni pampaili kiivaaseen tahtiin, koska olisi ollut hienoa jos he olisivat törmänneet. Pidin Finduilasin luonteesta, olen aikaisemminkin lukenut hänestä, mutta tässä hänen luonteensa oli kuvailtu paremmin ja pidin siitä kun hän yksinäisyydensä musertamana ei aina hallinnut itseään, joka teki hänestä ei-niin-täydellisen naisen, joten tästä pidän paljon. Kirjoitustapaasi on edelleen ihana lukea, se on edelleen selkeää ja selität ja kuvailet hienosti, joilloin koko tarina kulkee filminauhana silmien edestä. Toisaalta olin prologin päättyvän melkein samoin kuin aikaisempikin, olisi ollut hienoa jos oltaisiin kerrottu siitä kuinka Thorongilin uskollisimmat sotilaat olisivat nähneet sen päivän kun heidän päälikkönsä ja kuninkaansa tulisi viimein takaisin Gondoriin. Se kuinka Thorongil päätti laskea leikkiä miesten kanssa, sai mieleeni Konkarin, koska hän on eniten Aran esittämistä ihmisestä juuri tälläinen hieman kujeileva, mutta kuitenkin kuninkaalisen oloinen. Hienoa tarinan kulussa oli myös tietenkin se kuinka Finduilas itse tajusi kuka Thorongil oikein oli, pelkästään miehen olemuksesta, muistaakseni Tolkienin kirjassa Araa ei kuvata aina niin kuninkaalisen näköiseksi. Muistini voi kuitenkin pettää koska olen lukenut kirjan varmaan 6 vuotta sitten. :''D

Olisiko sinulla muitakin kirjoituksia Arasta? 8) (hän siis ei ole ollenkaan lempihahmoni :roll: )
Vitun Riivaja!
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Re: Thorongil, pohjoisen muukalainen Gondorissa (valmis 21.8.!)

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Livia, kiitos tästäkin. :D

Ei, silloin, kun kirjoitin tuota, en tosiaankaan pitänyt siitä, mitä Thorongil meni tekemään. Mutta näin jälkeen päin se tuntuu itse asiassa aika hyvältä juonenkäänteeltä, tiedä sitten, oliko se sitä oikeasti.

Hienoa, jos odotuksiisi vastattiin. :) Silloin, kun kirjoitin Thorongilin näkemään Ciraélin, olisin niin kovasti halunnut, että he tapaisivat, mutta koska olin aiemmin kirjoittanut ei, niin se sitten oli ei. Kirjotin kyllä itseäni varten pätkän, jossa kävi toisin...

Kivaa, jos pidit Finduilasista. Pelkäsin häntä jossain määrin kaiken aikaa ja sitä, millainen hänestä tulee, mutta en koe epäonnistuneeni kovinkaan pahasti. Halusin jotenkin selittää sen Thorongilin luokse päätymisen, koska Finduilas kuitenkin rakasti Denethoria, ja siitä tulivat nuo kohtaukset ja hetket, joina Finduilas ei kyennyt hallitsemaan itseään.

Ja ihanaa, jos pidät kirjoitustavastani. :D

Ehkä olisin voinut kirjoittaa sen niin, että nuo vanhat toverit näkevät "Thorongilin", mutta kun ajattelin palata hetkeen, johon prologi jäi, se ei oikein onnistunut (olisi ollut aika epäaitoa, jos joku olisi vielä ollut elossa).

Tuo, mitä sanoit Konkarista, on aika mielenkiintoista. Kyllä se taitaa olla noin, en vain ole osannut ajatella sitä ennen ihan tuolla tavoin. Ja kivaa, jos pidit siitä, etä Finduilas näki, kuka Thorongil on.

Aragornista löytyy Mordorista pari pikkujuttua hänen äitinsä näkökulmasta ja Matkalla kanssasi -ficin lopussa hän esiintyy myös. Ja FF-10 -haasteen mukana on tulossa lisää (ja voin vihjata, että haluni sitoa ficcejäni yhteen ei ole kadonnut mihinkään) :wink:

Kiitos vielä.
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Vastaa Viestiin