Lothlórienin kevät (FF-10 -ficci, 7. luku 19.9. valmis)

PG-13 ja sen alle olevat romanceficit.

Valvojat: Likimeya, Andune

Avatar
Leida
Puolituinen
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Tammi 19, 2007 8:55 pm

Re: Lothlórienin kevät (FF-10 -ficci, 6. luku 12.9.)

Viesti Kirjoittaja Leida »

Joko tämä oli viimeinen luku, ei ole totta? Mutta sinä olet kyllä kadehdittavan hyvässä asemassa FF10-haasteen kanssa, ihan loppusuoralla jo. Pitäisi tässä taas itsekin aktivoitua. No niin, sitten itse asiaan.

Se oli kyllä hieno lause, tuo jonka ympärille kaikki rakentui. Se pisti tuolta tekstistä esiin vaikuttavana ja sai pysähtymään jo silloin, kun ei vielä tiennyt, että se oli juuri se lause, joka sinua oli innostanut. Jonkun muun sanomana se olisi todella omahyväinen (joo, ei täällä maailmassa ole mitään, miltä en pysty sinua suojelemaan), mutta Aragornin suuhun se vain sopi. Kyllähän se kuulosti aragornmaisen ylpeältä, mutta sai kuulostaakin. Ja tuo lopetus paitsi minä itse löi hienon särön siihen repliikkiin. :)

Alun tähtikuvailut olivat kauhean kauniita, jotenkin tähdet luovat aina sellaisen rauhallisemman fiiliksen, ehkä kun ne tuikkivat siellä kaukana saavuttamattomissa. Edellisen luvun kiihkeän tunnelman ja tunteen palon jälkeen tässä luvussa tosiaan tuntui olevan paljon rauhallisempi fiilis. Vaikka Arwenin päätös olikin vielä tekemättä, niin vaikutti vähän siltä, että hän oli jo tehnyt sen, kesti vain hetken ennen kuin hän pystyi myöntämään sen itselleen. Kaunista dialogia jälleen kerran.

Sinä olet hienosti kuljettanut Arwenin ajatuksia tässä ficissä ja tykkäsin tosi paljon siitä, miten korostit kautta koko ficin haltian ja ihmisen eroa. Sitä eroa Aragornin ja Arwenin välillä tuli tämän ficin kautta ajateltua kunnolla. Ja Aragorn tuntui niin tutulta ja helposti lähestyttävältä tässä, varmaan siksi, että on lukenut niin monta sinun kirjoittamaasi juttua hänestä, että hänet tuntee jo kauhean hyvin.

Hieno kaunis tarina ja olen iloinen, että sain lukea Aragornin ja Arwenin tarusta sinun kirjoittamanasi. Kiitos paljon. Toivottavasti saamme vielä lukea tuotoksiasi. :)
Whoever said you can't fool an honest man wasn't one.
-Terry Pratchett: Making money

Vuoden Draama-ficcaaja 08, kommari 09, EpäLotR-ficcaaja 10
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Re: Lothlórienin kevät (FF-10 -ficci, 6. luku 12.9.)

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Minäkin yllätyin että tämä oli jo viimeinen luku. Olisithan sinä voinut tästä pitempäänkin kirjoittaa. Tai ainakin minä olisin jaksanut lukea enemmän. ;) Vaikka on toisaalta varmasti ihan helpottavaa kun haaste on melkein valmis. Tämä päätösluku oli todella kaunis ja sopiva lopetus tarinalle. Olit kuvaillut Arwenia tosi kauniisti tuossa kun hän käveli Aragornin luo. Ja tämä "Elberethin tähtien alla ei ole mitään, miltä en voisi sinua suojella – paitsi minä itse." sopi Aragornille kuin nenä päähän ja minä itse asiassa luulin hetken, että se oli Tolkienin kynästä. Se kuulostaa ihan joltakin, mitä Aragorn, nimenomaan kirjan Aragorn, olisi voinut sanoa. Ehkä se on omahyväistä, mutta onhan se myös totta, koska se rakkaus Aragorniin sen Arwenin lopulta tappoi. Ja minusta usein tuntuu, että se kirjan Aragorn vaan jotenkin tiesi tällaiset jutut etukäteen.

Minusta on kiva, että tuo loppu oli sitten (ilmeisesti) hyvin lähellä sitä, mitä kirjassa oli kerrottu. Oli myös jotenkin sopivaa päättää tämä siihen, kun Arwen tekee päätöksensä, koska loppuhan on periaatteessa kaikkien tiedossa. Olit käsitellyt tässä ficissä hienosti sitä, että miksi Arwen lopulta valitsi Aragornin Kuolemattomien maiden sijaan. Ehkä se on minullekin nyt vähän vähemmän mysteeri, kuin mitä vielä tämän ficin alussa. Vaikka en kyllä usko, että sitä voi järjellä koskaan ihan täysin ymmärtää, koska rakkaus ei useinkaan ole mitään kovin järkevää.

Tämä ficci oli mukava rautaisannos Aragorn/Arwenia. Nyt vetäydyn odottelemaan sitä viimeistä oneshottia. Ja toivottavasti julkaiset vielä monia muita juttuja sen jälkeen. :)
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Avatar
Celeb
Velho
Viestit: 823
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 12:41 pm
Paikkakunta: Rivendell
Viesti:

Re: Lothlórienin kevät (FF-10 -ficci, 6. luku 12.9.)

Viesti Kirjoittaja Celeb »

Gyaah, se on ohi! o_O No joo, okei rauhoitutaanpas.

Oli pakko tulla tänne päätäni aukomaan, kun edelliset ihmiset ovat esittäneet spekulaatioitaan siitä "Elberethin tähtien alla ei ole mitään, miltä en voisi sinua suojella – paitsi minä itse." -repliikistä. Minä ajattelin automaattisesti tuossa kohtaa FotRia, kun Frodo siinä leffan lopuksi hengailee Aragornin kanssa kukkulalla ennen örkkien hyökkäystä. Eikös siinä ole joku repla Frodon suunnalta, missä on tuo sama ajatus eri merkityksessä: "Voitko suojella minua itseltäsi?" Ja kyllähän se ihanainen Gorrny siihen pystyi, vaikka sormus kuinka kuiskaili outoja juttuja. ^^ <3

Lopetus oli kaunis! Muutenkin kaksi viimeistä lukua olivat mukavia. Ne tunteidenmärehtimisluvut (vaikka tärkeitä ovatkin) eivät saaneet aikaan niin voimakasta reaktiota. Tiedän syyllistyväni itse korukielisiin ja tunnepohjaisiin ficceihin, mutta pelkkä luku täynnä tuntemuksia ja ihmissuhteita. Ömmh, ei minun makuuni.

Kiitos & kumarrus, jätän sinut kirjoittamaan lisää palvottavaa tekstiä, jossa (toivottavasti) seikkailee Aragorn.
Kurkkaa ficcilistaustani tai runonurkkaustani.

Vuoden tulokas 2009, Kälätäti 2010 ja Ilopilleri 2014!
Kiitos, ihanaa! <3


Coolin Eksentrinen ja Lievästi Epäröimätön Bandiitti.

NUORI JA VIRIILI 2K17
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Re: Lothlórienin kevät (FF-10 -ficci, 6. luku 12.9.)

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Voi, kannatti tulla univelasta huolimatta tietokoneluokkaan, kun saa palautetta. :D

Leida, kiitos. Tämä oli viimeinen luku, koska en saanut sitä viimeistä sanaa sopimaan tähän mitenkään. Olisi sitä tietysti voinut pitkittää ilman noita FF-sanojakin, mutta en oikein osannut. Ja välillä tuntui, että tämä loppui ihan liian äkkiä, mutta ehkä ei sitten kuitenkaan.

Juu, tuo lause. En ikinä varmaan sa tietää, mistä se tuli, mutta jostain tuli ja itsekin tykkään siitä ihan älyttömän paljon. Ehkä Aragorn tosiaan on hiukkasen ylpeä, mutta hänen kuuluukin olla.

Kivaa, jos tykkäsit tähtikuvailuista. :) Tämän tosiaan oli tarkoitus olla sellainen rauhallinen lopetus jo ennen, kuin edelien luku meni siihen mihin meni. Ja jotenkin noin sen Arwenin päätöksen kanssa juuri oli, päätös oli tehty, mutta hän ei halunnut sanoa sitä julki, ei edes itselleen, koska kuitenkin toinenkin puoli asiassa on.

Ihanaa, jos olet tykännyt Arwenista ja tuosta eron esiintuomisesta. Itse asiassa siitä erosta taisi tulla yksi tämän pääjuttuja. Ja Aragorn helposti lähestyttävä..? Toivottavasti, sillä itselleni hän on välillä ollut hankala tätä tehdessä.

Ettekä te minun ficeistäni vielä eroon pääse :wink:

Mithrellas, kiitos. Olisihan tästä tosiaan voinut pidemmänkin tehdä, mutta sanat loppuivat ja sen myötä myös ideat, että miten viedä tämä tähän päätökseen. Kiva, jos pidit Arwenin kuvailusta. Tuo lause, oikeasti, Tolkienin...? :oops: Ei noin voi sanoa. Mutta tuo lause, se minua on tähän ajanut ilmestyttyään silloin yhtenä iltana päähäni, ja ilmeisesti se teki tehtävänsä myös lukijoiden mielissä.

Tuo loppu tosiaan on aika paljon samaa kuin mitä A/A:n tarusta voi lukea, ja sen olisi voinut tehdä vieläkin orjallisemmni, mutten nähnyt mitään ideaa ruveta kopioimaan koko keskustelua, joten laitoin sinne vain tuon merkityksellisimmän kommentin Arwenilta. No niin, tavoitteena oli jotenkin selittää Arwenin rakkautta, mutta en nyt tiedä, onnistuinko alkuunkaan.

Ja kuten Leidalle totesin, ette te minusta ja ficeistäni vielä eroon pääse.

Celeb, kiitos. Se tosiaan on ohi. En ole itsekään tainnut vielä ihan tajuta sitä...

Tuo FotRin kohta, olni saada sydänkohtauksen kun katsoin leffan silloin, kun se tv:stä tuli ja näin tuon. Itse asiassa toiseksi viimenien luku sai ideansa juuri tuon leffan jälkeen... Se oli aika pelottavaa, ja meni juuri jotenkin noin kuin sanoit. Eikä Aragorn sitä sormusta ottanut (awws, nyt sinä sait minut vinkumaan hahmon perään taas kerran).

Ymmärrän hyvin, jos ne jotkut luvut olivat tylsiä tai muuten vähän omituisia, mutta jotenkin tästä vain tuli tällainen enkä enää osannut tehdä niille mitään, vaikka kuinka olisi pitänyt. Sinne olisi pitänyt tunkea jotain sekaan, niin olisi ollut lukijoillekin mukavampaa, myönnän. Mutta hienoa, jos tykkäsit lopetuksesta.
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Vastaa Viestiin