Iltasatuja (Eldarion/Melyanna, ficlet)

PG-13 ja sen alle olevat romanceficit.

Valvojat: Likimeya, Andune

Aiwendil
Samooja
Viestit: 417
Liittynyt: Ma Maalis 04, 2013 3:57 pm
Paikkakunta: Ent'asumus

Iltasatuja (Eldarion/Melyanna, ficlet)

Viesti Kirjoittaja Aiwendil »

Author: Aiwendil
Title: Iltasatuja
Beta: Ei ole
Pairing: Eldarion/Melyanna, oleellisena myös Aragorn/Arwen
Rating: General
Genre: General, ehkä lievä fluffy/romance
Warnings: Ei ole, paitsi omasta mielestäni PWP
Disclaimer: Kaikki kuuluu Tolkienille (paitsi Mely, hän omistaa itsensä) enkä minä yritä tehdä rahaa tällä.
Feedback: Erittäin toivottua. Kritiikki otetaan vastaan, rakentava palaute olisi mahtavaa!
Summary: Melyanna on Eldarionin vieraana ja Aragorn tulee kertomaan iltasatua.
A/N: Tämähän on siis itsenäinen jatko-osa Nuorta rakkautta-ficille, mutta ei vaadi ko. ficin lukemista (vaikka sinne olisikin kiva saada kommentteja *smile*). Erittäin lyhyt, loppu epäilyttää vähän, mutta se nyt on mitä on. Ja tämän kirjoitin jo kesälomalla joskus kuuden maissa aamulla, kun makoilin auringonpaisteessa rantakalliolla ja kuuntelin lokkien huutoja. Oikein mukava kirjoituspaikka... Muttamutta, enempiä jaarittelematta, there you go!
***
ILTASATUJA
Ulkona aurinko laskee, kultaa kaiken maan. Sisällä Eldarion ja Melyanna istuvat tulisijan edessä, ovat hiljaa ja katsovat toisiaan kiinteästi.
"Idril ja Tuor", Melyanna sanoo.
"Ereinion Gil-galad ja Elrond", Eldarion vastaa.
"Beren ja Lúthien", Melyanna ehdottaa.
"Maedhros ja Fingon", Eldarion tokaisee. Sitten he ovat hetken hiljaa, mittailevat toisiaan katseillaan. Ovi avautuu ja sisälle astuu kuningas Elessar. Hän hymyilee lapsille ja istuu nojatuoliin. Eldarion katsahtaa isäänsä ja hymyilee ilahtuneesti. Melyanna puolestaan nousee ja niiaa.
"Kuninkaani", hän tervehtii.
"Minkä tarinan haluatte kuulla?" Aragorn kysyy ja saa vastaukseksi puhetulvan, josta ei saa selvää. Hän kohottaa kätensä ja lapset hiljenevät.
"Melyanna on meidän vieraamme, hän saa valita tarinan tänä iltana", mies jatkaa, puhuu totta, sillä Melyannan vanhemmat ovat matkoilla hieman alle viikon ja sen ajan Melyanna on Eldarionin vieraana talossa.
Tyttö näyttää kieltä Eldarionille, joka tuhahtaa, mutta sitten Melyanna hymyilee.
"Kuningas Elessar, kertokaa meille Maedhrosista ja Fingonista", hän toteaa. Eldarion ilahtuu - hän luuli kuulevansa tänä iltana jonkin pitkäveteisen rakkaustarinan. Aragorn katsoo Melyannaa yllättyneenä, mutta suostuu. Sitten hän alkaa kertoa lapsille siitä, kuinka Morgoth vangitsi Maedhrosin Thangorodrimin rinteeseen ja kuinka Fingon Rohkea pelasti serkkunsa. Tietenkään hän ei kuvaile kaikkea tarkasti, nämä lapset ovat vielä niin puhtaita ja viattomia, heitä ei tarvitse liata kaikilla kauheuksilla, jotka saavat raavaan miehenkin pelästymään.
Eldarion tarttuu Melyannan käteen ja hymyilee tytölle. Melyanna pujottaa sormensa Eldarionin sormien väliin ja painaa toisella kädellään kultatukkaista nukkeaan itseään vasten. Lapsia katseleva Aragorn hymyilee. He ovat viattomuuden perikuva; kultatukkainen tyttö ja ruskeahiuksinen poika, pitelemässä toisiaan kädestä tulisijan liekkien hämyssä. Ja aina kun tarinassa on jokin pelottava tai jännittävä kohta, lapset painautuvat toisiaan vasten, hakevat toisistaan turvaa.
Tarinan loputtua Aragorn nousee. Eldarion ja Melyannakin nousevat.
"Hyvää yötä, poikani. Hyvää yötä, Melyanna", Aragorn sanoo.
"Hyvää yötä isä", Eldarion vastaa. Aragorn painaa suukon poikansa otsalle ja hymyilee Melyannalle.
"Hyvää yötä, kuningas Elessar", tyttö sanoo, niiaa taas.
"Kutsu minua Aragorniksi, Melyanna-hyvä", Aragorn sanoo. Melyanna nyökkää ja Aragorn poistuu huoneesta, kunhan lapset ovat menneet sänkyihinsä.

"Eldarion?" Melyanna kysyy kuiskaten.
"Niin, Mely?" Eldarion tiedustelee unisesti.
"Saanko tulla viereesi nkkumaan, Eldarion? Minua pelottaa", Melyanna pyytää. Eldarionin sydän sykähtää, häntäkin pelottaa - vaikkei hän sitä myönnäkään.
"Tule vain", Eldarion vastaa lopulta. Melyanna siirtää peitteensä syrjään ja pudottautuu jaloilleen lattialle. Hän ottaa nukkensa mukaan ja tassuttelee huoneen poikki Eldarionin luo. Eldarion nostaa peittoaan ja Melyanna asettuu hänen viereensä. Hetken he ovat aivan hiljaa, kuuluu vain kaksi tasaista hengitystä.
"Hyvää yötä, Melyanna", Eldarion kuiskaa.
"Hyvää yötä, Eldarion", Melyanna vastaa.

"Jos en tietäisi tuon olevan se huone, jossa Eldarion ja Melyanna nukkuvat, saisit selkääsi pahemman kerran. Nyt kysyn vain: miksi salakuuntelet poikaamme ja hänen ystäväänsä?"
Aragorn hätkähtää kuullessaan vaimonsa sointuvan äänen takaansa.
"Halusin tietää, aiheutinko suuria traumoja", Aragorn vastaa. Arwen kietaisee kätensä takaapäin miehensä ympärille, nojaa päätään tämän olkaa vasten.
"Rakastan sinua", Arwen kuiskaa. Aragorn kääntyy ja suutelee Arwenia.
"Niin minäkin sinua", hän vastaa, silittää hellästi Arwenin poskea.
"Minkä tarinan kerroit heille?" Arwen tiedustelee hetken hiljaisuuden jälkeen.
"Kerroin heille Maedhrosista ja Fingonista. Se oli Melyannan pyyntö, vaikkakin luulen, että Eldarion toivoi sitä ja Melyanna halusi miellyttää poikaa", Aragorn vastaa. Arwen naurahtaa.
"He ovat ihastuneita toisiinsa, rakas, tottakai he haluavat miellyttää toisiaan", hän sanoo. Aragorn hymähtää jotain myöntävää.
"Tule, mennään nukkumaan. On ollut pitkä päivä", hän toteaa. Arwen seuraa miestään heidän makuuhuoneeseensa. Päästyään sänkyyn, Arwen kiepauttaa sormiensa väliin yhden Aragornin pitkistä hiussuortuvista ja leikkii sillä hetken.
"Kerro minullekin joku tarina", Arwen pyytää hiljaa. Aragorn katsoo vaimoaan yllättyneenä, mutta näkee hänen katseestaan, ettei hän vitsaile.
"Hyvä on. Mistä haluat kuulla?" Aragorn kysyy.
"Haluan kuulla jotain... En tiedä, itseasiassa. Mutta haluan, että kerrot minulle jonkun tarinan", Arwen kuiskaa. Hän rakastaa miehensä äänen sointia, se luo turvallisuuden tunteen hänen ympärilleen. Jos Aragorn puhuu, hän voi turvallisesti nukahtaa.
"Hyvä on", Aragorn sanoo ja alkaa hiljaisella äänellä kertoa Arwenille jotain rakkaustarinaa, jonka keksii päästään. Mutta hänen äänensä on tärkein, tarinalla ei niinkään ole väliä.
Aragorn lopettaa kertomuksensa, kun Arwen nukahtaa. Hän painaa suudelman vaimonsa otsalle ja puhaltaa kynttilän sammuksiin.
"Rakastan sinua", Aragorn kuiskaa Arwenin korvaan.
-THE END-
***
A/N 2: Kommentteja? -Aiwendil
"I do not have a poetic bone in my body
and I don't want to say you left -
but my heart is no longer in my chest."

Kälätäti 2014 Kiitos kaunis!
Wolffi
Örkki
Viestit: 37
Liittynyt: Ma Touko 27, 2013 8:20 pm

Re: Iltasatuja (Eldarion/Melyanna, ficlet)

Viesti Kirjoittaja Wolffi »

Olipas kaunis ficci. Olen aina pitänyt Fingonin ja Maedhrosin tarinasta. Ihanaa oli myös, kun Melyanna meni Eldarionin viereen nukkumaan x3

Arakorni aiheuttamassa traumoja...xD

Rakentava palaute meni vessanpönttöön!
Fangwen
Puolituinen
Viestit: 306
Liittynyt: La Loka 05, 2013 4:44 pm
Paikkakunta: *raapii päätään* sen ku tietäis...

Re: Iltasatuja (Eldarion/Melyanna, ficlet)

Viesti Kirjoittaja Fangwen »

Tämä oli varsin suloinen, ja pidin tästä kovasti, vaikkei tämä ollutkaan kovin pitkä. Ja eihän se pituus koskana ole se merkitsevin asia vaan se sisältö. Eldarion oli suloinen, samoin Melyanna. Ihanan viattomia pikkuisia. Ja Aragorn, ajatus hänestä kertomassa iltasatua lapselleen ja hänen ystävälleen takkatulen ääressä on ihana, jotenkin kodikas ja lämpöinen. Ja sitten se piru vielä jäi vakoilemaan oven taakse :lol: Arwenkin oli ihan oma itsensä, ja se, että Aragorn kertoi lopulta hänellekin iltasadun oli suloinen. Koko ficci oli oikein mukava pikku paketti, lisää tämmöistä, please?
"Idril ja Tuor", Melyanna sanoo.
"Ereinion Gil-galad ja Elrond", Eldarion vastaa.
"Beren ja Lúthien", Melyanna ehdottaa.
"Maedhros ja Fingon", Eldarion tokaisee.
...Olin tässä kohtaa aivan varma, että kaksikko väittelee parhaista parituksista ja mietin, miksi Melyanna ehdottaa pekästään heteropareja ja Eldarion taas miespareja, mutat ei se sitten ollutkaan ihan niin :'D Voin sanoa, että nauroin itselleni sen jälkeen kun kävikin ilmi, että eihän tässä puhuttu parituksista ensinkään...Ihmettelen, miten en keksinyt asiaa otsikosta tai miksi edes kuvittelin, että pikkulapset keskustelevat parituksista, mutta pistetään sunnuntaiväsymyksen piikkiin. Pistän sen piikkiin myös sen, etten osaa kommentoida kunnolla.
Fangwen kiittää iltalukemisesta ja painuu pehkuihin (siis heti sen jälkeen, kun on tehnyt läksyt, käynyt suihkussa ja ruokkinut pupun...ja selannut vielä vähän enemmän loftista.)
"...But as for me, my heart is with the Sea, and I will dwell by the grey shores until the last ship sails. I will await you."

― Círdan the Shipwright

Hukka vieköön, mörkö syököön ja piru periköön!
Aiwendil
Samooja
Viestit: 417
Liittynyt: Ma Maalis 04, 2013 3:57 pm
Paikkakunta: Ent'asumus

Re: Iltasatuja (Eldarion/Melyanna, ficlet)

Viesti Kirjoittaja Aiwendil »

Kommentteja, ihanaa, kiitos!
Onhan ne mahtavia parituksia, Gil-galad & Elrond ja Maedhros & Fingon, mutta ei nuo kaksi voi tietää totuutta (hehee, en minä rakasta haltiaslashia). Ja Eldarion ei halunnut kuulla rakkaustarinaa, vaikka Maedhros ja Fingon selvästikin on luotu yhteen x)
Tuo, että Aragorn jäi oven taakse oli vähän hatusta vedetty juttu, mutta hyvä, että se toimi. :)
Rakentava palaute tuppaa karkaamaan, tuttua minullekin. Kiitoksia teille, minä olin vähän leuka lattiassa tyyliin "KAKS KOMMENTTIA?!? NYT JO?!?" (anteeksi capsit) mutta kiitoskiitoskiitos. Ja minulla on yksi Eldarion/Melyanna-juttu tekeillä, mutta siinä he ovat aikuisia, niin sinne väliin pitää laittaa joku juttu (joka muuten on melkein tekeillä tällä hetkellä).
*kiittää, kumartaa ja lyö päänsä pöytään* Jospa minä nyt lähden, ennen kuin aiheutan enempää vahinkoa, itselleni tai muille. -Aiwendil
"I do not have a poetic bone in my body
and I don't want to say you left -
but my heart is no longer in my chest."

Kälätäti 2014 Kiitos kaunis!
Ezellohar
Puolituinen
Viestit: 344
Liittynyt: Ma Marras 18, 2013 4:06 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Iltasatuja (Eldarion/Melyanna, ficlet)

Viesti Kirjoittaja Ezellohar »

Olipa kaunis kohtaus. :)
Se oli hyvin kirjoitettu ja minusta tuo oli hyvinkin uskottavaa, että Aragorn jäi oven taakse kuuntelemaan, ihan niin kuin rakastava isä. Arwen ja Aragorn ovat vaan niin kaunis pari ja osasit hyvin kirjoittaa heistä ja heidän välisestä keskustelusta.
Kaiken kaikkiaan oikein onnistunutta kerrontaa.
"The Ring! Is it not a strange fate that we should
suffer so much fear and doubt for so small thing?"

- Boromir

.::Vuoden Tulokas 2014::.
Aiwendil
Samooja
Viestit: 417
Liittynyt: Ma Maalis 04, 2013 3:57 pm
Paikkakunta: Ent'asumus

Re: Iltasatuja (Eldarion/Melyanna, ficlet)

Viesti Kirjoittaja Aiwendil »

Ah, kaunis kiitos Ezellohar! :)

Minulla on nyt joku obsessio Eldarioniin ja Melyannaan, tästä parista kirjoitan vielä (ainakin) kolme tarinaa. Ja sitten yksi sivuhenkilö lähtee omille teilleen yhessä vaiheessa joten jauhan Gondorin kuningasperheestä vielä neljällä tarinalla. >:D Mutta nyt pitää alkaa julkaista ficcejä, jotka kirjoitin koneelle viikolla! Kiitos taas kerran, Ezellohar! -Aiwen
"I do not have a poetic bone in my body
and I don't want to say you left -
but my heart is no longer in my chest."

Kälätäti 2014 Kiitos kaunis!
Ezellohar
Puolituinen
Viestit: 344
Liittynyt: Ma Marras 18, 2013 4:06 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Iltasatuja (Eldarion/Melyanna, ficlet)

Viesti Kirjoittaja Ezellohar »

Oioi, niitä siis odotellessa! :) Kiitos kaunis itsellesi kun jaksat niin ahkerasti kirjoitella! ^_^
"The Ring! Is it not a strange fate that we should
suffer so much fear and doubt for so small thing?"

- Boromir

.::Vuoden Tulokas 2014::.
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Re: Iltasatuja (Eldarion/Melyanna, ficlet)

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Tämäpä oli ihana pieni teksti pienistä ihmisistä - ja vähän isommistakin :D

Alku on ihana, hämmennät lukijaa, joka ei ole varma, mitä nyt oikein tapahtuu, ennen kuin Elessar astuu huoneeseen kertomaan lapsille tarinoita. Kuvaat Eldarionia ja Melyannaa niin ihastuttavan suloisesti ja elävästi, nuo lapset vain yksinkertaisesti sulattavat sydämen. Pidän siitä, miten he käyttäytyvät toistensa kanssa, ja miten Melyanna on niin tuttavallinen Eldarionia kohtaan mutta muistaa käytöstavat kuninkaalle puhuessaan.

On myös ihana idea siitä, että lapsille kerrotaan tarinoita haltioista ja historian ajalta. Tuo on niin itsestäänselvä ajatus että sitä ei edes tajua sinun ideaksesi ennen kuin alkaa pohtia. Loistavaa, uusi headcanon. Tuohan on mitä parhain keino opettaa historiaa ja viihdyttää lapsia samaan aikaan!

Melyanna kömpimässä Eldarionin viereen, voihan aww. :D

Tuo loppu. Voi. Tuo loppu. Aragorn/Arwen on minun ensimmäinen paritukseni, ja se aina tulee pitämään pientä nurkkaa sydämestäni. Tuo loppu sulatti minut ihan täysin, mutta rakentava palaute-nillitys ei jää tästäkään kommentista pois. Nimittäin tuo epämäämäinen "joku" tuolla tarinaa määrittämässä oli vähän kummallinen. Toistit sitä vähän liikaa, ja ainakin minulle se rikkoi tunnelman jotenkin modernina tai puhekielisenä. Sen olisi minun mielestäni jättää tuolta kokonaan pois, mutta tämä saattaa olla vain oma henkilökohtainen ongelmani.

Kertakaikkiaan ihana fluffy, ihania lapsia, Aragorn/Arwen on aina hyvä asia, ja voi voi. Olen ihan sulaa massaa tämän jälkeen, siitä on ikuisuus kun olen viimeksi lukenut näin onnistunutta fluffya. Kiitos! :D
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Aiwendil
Samooja
Viestit: 417
Liittynyt: Ma Maalis 04, 2013 3:57 pm
Paikkakunta: Ent'asumus

Re: Iltasatuja (Eldarion/Melyanna, ficlet)

Viesti Kirjoittaja Aiwendil »

Ah, kiitos, Nerwen!

Tällä linjalla jatkan vielä hetken, siis Eldarion/Melyanna fluffya. Toivottavasti ihmisiä kiinnostaa... Seuraava ficci melkein valmis, täytyy korjailla joitain kohtia ja kirjoittaa loppu kokonaan uudestaan, koska tietokone päätti käynnistää itsensä uudestaan kesken kirjoittamisen enkä ehtinyt tallentaa. Olen edelleen sitä mieltä, että Jarvis olisi ihan kätevä. Anyways, kiitos paljon sinullekin, Nerwen! Sydäntä lämmittäviä kommentteja. -Aiwen
"I do not have a poetic bone in my body
and I don't want to say you left -
but my heart is no longer in my chest."

Kälätäti 2014 Kiitos kaunis!
Vastaa Viestiin