Songfic; Rakkauden haudalla, PG

PG-13 ja sen alle olevat romanceficit.

Valvojat: Likimeya, Andune

Rodo
Örkki
Viestit: 52
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 7:35 pm
Paikkakunta: Siellä missä kaikki kadonneet nuppineulat

Songfic; Rakkauden haudalla, PG

Viesti Kirjoittaja Rodo »

Title: ”Rakkauden haudalla”
Author: Rodo
Genre:songfic/het/romance/angst (emmätiie?)
Rating: PG
Disclaimer: Legolas yms. Tolkienin ja laulu J. Leskisen
A/N: Tämä on ensimmäinen ficcini, jonka olen saanut valmiiksi asti. Kuuneltuani liian monta kertaa kyseisen kappaleen idea vain popsahti päähäni. Kirjoitin tämän sitten keskellä yötä..

*****

Rakkauden haudalla

”Osaan sanoa kymmenellä kielellä kiitos,
osaan hyvää uutta vuotta toivottaa.
Mutta aamuöisin loistavaa tähteä en kiinni saa."

“Legolas Viherlehti, kauan elänyt olet ilossa puiden alla.” Ne olivat valtiatar Galadrielin sanat minulle. Kauan minä elinkin ilossa Synkmetsän puiden alla. Satoja ja tuhansia vuosia. Haltiaprinssi. Kuolematon. Kaikkea mitä ikinä toivoa saattaa. Lähdin kotoani. Olin Sormuksen Ritari ja Sormuksen Sodan Sankari. Elämäni olisi voinut olla loistavaa. Mutta se tuhottiin. Syy siihen on Eleísen Aurúliel. Kansani Aamutähti. Minun sydämeni, elämäni ja rakkauteni. Mutta hän ei ole enää minun ulottuvissa.

”Saatan kohtaa vaikeudet silmästä silmään,
saatan olla hiljaa jos niin vaaditaan.
Saatan seppeleen mä laskea ja lähteä jatkamaan.”

Sormuksen Sodan jälkeen asuin jonkin aikaa rakkaan ystäväni kuningas Elessarin luona. Sydämeni repi minua kahtaalle, sillä kun kerran olin saanut tuntea vaeltamisen ihanuutta tahdoin takaisin avaraan maailmaan. Sodan jälkeen monet maat olivat vielä turmeltuneet ja minä autoin siinä missä pystyin tuhojen korjaamisessa. Mitä muutakaan olisin tehnyt, sillä kotiin en tahtonut palata, olin kadottanut sen mistä olin iloinnut puiden alla. Nyt avarat tasangot olivat minua varten. En pysynyt kauan paikoillani. Asuin kenties jossain muutaman päivän, kuukauden tai vuoden, mutta koskaan en asettunut aloilleni. Kuitenkin tunsin itseni tyhjäksi.

”Rakkaus on kuollut, elämän virtaan.
Pelasta mut, jos se sopii sinun pirtaan,
pelasta mut.”

Tieni veivät minut vuosien päästä Rivendelliin. Ja vaikka Elrond Puolhaltia oli sieltä lähtenyt jo kauan sitten, hänen poikansa Elladan ja Elrohir olivat vähintään hänen itsensä veroisia ruhtinaita.
Elladanilla oli tytär. Eleísen Aamutähti. Keski-Maan naisista kaunein. Sillä myös Eleísenin esiäiti oli Lúthien Tinúviel. Ja niin kuin aamu on iltaa viisaampi, Eleísen Aamutähti voitti Arwen Iltatähden kauneudessa. Hänen hiuksensa loistivat kultaisena kuin itse Aurinko olisi tullut alas taivaalta ja asettunut niihin. Hänen silmänsä olivat siniset kuin syvä meri ja niissä asui viisaus. Sillä vaikka hän oli nuori, hän oli kansamme uusi toivo. Hänestä tulisi periytymään kaikki eldar jotka tulisivat asumaan Keski-Maassa Neljännen Ajan jälkeen. Eikä hänen kohtalonsa ollut sidottu minuun. Ah! Valar, lopettakaa tämä tuskani. Sydämeni minulta riistetään ja elämäni tuhotaan.

"Voisin kulkee väsymättä maailman ääriin,
voisin tulla takaisin ja hengähtää.
Mutta sinä kun oot mennyt, ei henkeäkään mulle jää."

Ensisilmäyksestä minä rakastuin häneen. Kauniina ja viisaana hän seisoi edessäni. Minä rakastin häntä ja hän minua. Rakkautemme oli rajatonta. Puhdasta, kaunista mutta intohimoista. Jos Sodan jälkeen minusta tuntui, ettei elämälläni ei ollut sen suurempaa tarkoitusta, nyt olin löytänyt sen. Jos hän oli eldarin toivo, niin ennen kaikkea minun. Sain elämäniloni takaisin. Saatoin lähteä taas vaeltamaan, mutta palasin aina. Sillä tiesin, että minua odotettiin, kaivattiin. Mikään matka ei tuntunut pitkältä kuljettavaksi ja kaikki tiet veivät takaisin.
Ah! Miksi kohtalo kääntyi minua vastaan? Sen minkä olin löytänyt, sen minkä olin saanut. Sydämeni minulta riistettiin ja elämäni tuhottiin. Mutta minulle jäi rakkaus ja se riuduttaa sen kurjan olennon joka minusta on jäljellä.

"Maailman tuuliin mä menetin rakkaan.
Pelasta mut, jos se käy sun almanakkaan,
pelasta mut."

Eleísen Auréliel ei ollut tarkoitettu minulle. Kuin happo ne vuodet ovat syöpyneet mieleeni ja polttavat sieluani.
Sillä vuosia rakkautemme oli salaista ja kun se viimein paljastui ruhtinas Elladanille olin mennyttä. Minun käskettiin lähteä. En lähtenyt, taistelin rakkauteni tähden vastaan ja minut turmeltiin. Synkmetsän kauniista prinssistä ei jäänyt mitään jäljelle ja Eleísenin sydän kääntyi poispäin minusta. Sillä se oli hänen kohtalonsa. Minä en ollut hänen kohtalonsa. Olin vain tiellä.
Ah! Valar, päästäkää minut tästä maailmasta. Antakaa minulla ikuinen rauha ja autuus. Sydämeni on riistetty minulta ja elämäni on tuhottu. Mutta minulle jäi rakkaus ja se riuduttaa sen kurjan olennon joka minusta on jäljellä.

”Heikosti tajuan mä elämisen taikaa.
Pelasta minut, jos sinulla on aikaa,
pelasta mut.”

Olen menettänyt kaiken. Entisestä minusta on tuskin edes varjoakkaan jäljellä. En tunne enää riemua enkä onnea. Vain tuskaa, joka johtuu rakkaudestani. Rakkaudesta joka tuhosi minut, muttei sammu. Ei sammu niin kauan kuin olen tässä maailmassa.
Ah! Valar, viekää minut meren taakse, maille jossa tuska unohtuu. Maille jossa kenties löytäisin itseni, tai pääsisin ikuiseen rauhaan.
Ah! Valar, sydämeni on minulta riistetty, te voitte antaa minulle uuden. Elämäni on tuhottu, te voitte luoda minulle uuden. Vain rakkaus minulle jätettiin ja se on tuhonnut sen kurjan olennon joka minusta oli jäljellä. Valar, te voitte sammuttaa tuon rakkauden.

“Pelasta mut, pelasta!”

Ah! Valar, te voitte pelastaa minut. Kansani Aamutähti. Minun kuolema. Ah! Valar, pelastakaa minut!

*
Amene
Puolituinen
Viestit: 344
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 7:53 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Amene »

Oih*itkee*

Niin täynnä tuskaa ja epätoivoa. Koskettavaa.

Käsinkosketeltava Legolasin epätoivo*huokaa* Mahtavaa.

Sinä osaat *pyyhkii kyyneleitä* Mutta vielä Rating, ikä-raja, otsikkoon niin on hyvä. Vai laitanko minä?*wirnu*

Mutta. Mahtavaa *itkee*
Legolas looked blank

Huumorificcaaja 2004, Typoilija 2006, Mangafriikki 2007, Merri 2009, Typoilija 2010 \o
Rodo
Örkki
Viestit: 52
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 7:35 pm
Paikkakunta: Siellä missä kaikki kadonneet nuppineulat

Viesti Kirjoittaja Rodo »

Ööh, mä en ainakaan pysty muokkaamaan tätä topiccia, niin siitä vaan, laita se siihen jos pystyt.
Niin, ja kiitosh! :D
Avatar
Fanyare
Joku hippi
Viestit: 928
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 5:23 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fanyare »

Kaunis. :cry:
Today is the tomorrow you worried about yesterday.

Merri 05-06, RPS-ficcaaja 07 ja Japanifriikki 08

avatar by 25djadja @ LJ
Elenloth
Samooja
Viestit: 456
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 8:43 pm
Paikkakunta: Puu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elenloth »

Voi, tämä on ihana. En muista, kommentoinko vanhassa, joten teen sen nyt.

Kaunista. Todella haltiamaisen tunteellista, Legolasissa oli tunnettavissa samantyyppistä tunteellisuutta kuin kirjassa.

Tuo "Ah, valar"in toistuminen ärsytti hivenen, mutta muuten oikein hyvä tarina.
Vuoden Tolkienisti 2006 - kysykää mitä haluatte ja saatte varmasti väärän vastauksen!
Avatar
Noradriel
Yksinäinen susi
Viestit: 1134
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 8:53 am
Paikkakunta: Lothlórien

Viesti Kirjoittaja Noradriel »

*itkee*
Tulee kylmänväreitä. Laulan koulussa tuota biisiä luokan edessä.

Kaunis. Sanat sopii tuohon. :cry:

En keksi muutakaan sanottaa.
Let me forget all of the hate, all of the sadness.

Pervoin -05
HP- ficcaaja -06
Aragorn 2009


Avatar by Paperlime
Elfie
Puolituinen
Viestit: 215
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 5:20 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elfie »

Aaaw. Kaunista ja epätoivoista. Ihana tarina, kuvailu oli kaunista. :D
Hieman kyllä ärsytti kun toistettiin Ah, Valar! mutta muuten tosiaankin surullinen ja hieno ficci. ^^
Niénor
Samooja
Viestit: 481
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 9:31 pm

Viesti Kirjoittaja Niénor »

Rodo kirjoitti:Olen menettänyt kaiken. Entisestä minusta on tuskin edes varjoakkaan jäljellä. En tunne enää riemua enkä onnea. Vain tuskaa, joka johtuu rakkaudestani. Rakkaudesta joka tuhosi minut, muttei sammu. Ei sammu niin kauan kuin olen tässä maailmassa.
Ah! Valar, viekää minut meren taakse, maille jossa tuska unohtuu. Maille jossa kenties löytäisin itseni, tai pääsisin ikuiseen rauhaan.
Ah! Valar, sydämeni on minulta riistetty, te voitte antaa minulle uuden. Elämäni on tuhottu, te voitte luoda minulle uuden. Vain rakkaus minulle jätettiin ja se on tuhonnut sen kurjan olennon joka minusta oli jäljellä. Valar, te voitte sammuttaa tuon rakkauden.
Kaunis. Käsin kosketeltavaa surua xD
Legolasin tuska kosketti. Hieman tuo "Ah, Valar!" äsytti, muttei todellakaan liikaa..*hymy*

Kaunis ficci. Muuta en osaa sanoa ^__^
Kohtalon valtias

"How do you pick up
the threads of an old life?
How do you go on
when in your heart
you begin to understand
there is no going back"


Ken Follett - TAIVAAN PILARIT
SalSu
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2004 8:14 pm
Paikkakunta: Pianon alla, sukkahousupupujen maassa.

Viesti Kirjoittaja SalSu »

Tosi koskettavaa. Ihana. Tosi kaunista tekstiä, menin ihan sanattomaksi. *snif*
Ha ha, you´re dead.
Avatar
Kurttuviikuna
Puolituinen
Viestit: 293
Liittynyt: La Helmi 07, 2004 9:26 am
Paikkakunta: Dojon katonraja

Viesti Kirjoittaja Kurttuviikuna »

Oih. *pyyhkii kyyneleitä* Tämä on kaunis. Itseäänkin alkoi ahdistamaan. Huh. Hieno. *läpyttää käsiään yhteen*
Welcome to the Caribbean, love.
Lauremírë
Örkki
Viestit: 40
Liittynyt: La Marras 06, 2004 6:33 pm
Paikkakunta: Viimeinen koto

Viesti Kirjoittaja Lauremírë »

Hej. Törmäsin tähän ja kuules, pidän tästä hirmu paljon. ^^ Mielestäni kertoja kuulostaa paljon Legolasilta. Yleensä on hankalaa saada Tarun hahmojen minä-kerronnasta vakuuttavan kuuloista, mutta tässä se on tosi onnistunutta. Ahdistus tuntuu, suru ja epätoivo välittyy hyvin. Tykkään. Meni kylmiä väreitä selässä kun luin paria kohtaa, koska miekin olen kirjoittanut Legolasista ja kuvailit joitain juttuja ihan samoin kuin mie. :roll:
Chokehold
Örkki
Viestit: 162
Liittynyt: La Huhti 16, 2005 6:03 pm

Viesti Kirjoittaja Chokehold »

Mä tykkäsin kanssa paljon. Kaunis ja koskettava. Ja Legolaksen tunteitten kuvailu oli mahtavaa.
Freed from the gravital leash
I swear the heaven is in my reach
Avatar
athelas
Puolituinen
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: synkmetsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja athelas »

ihana *itkun tuherrusta*
"Neledh corvath an edhilerain no i venel
Odog an naughírath ne rynd gonui hain
Neder an hírath fírib, barad na ´urth
Mîn an mornhir ne had dûr în
Ned i dalath e-Vordor
Ennas i ngwath dorthar"
Lilah
Örkki
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Huhti 07, 2006 10:01 pm

Viesti Kirjoittaja Lilah »

*niisk koskettavaa!

Lilah

Love's such an old fashioned word
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Viesti Kirjoittaja Andune »

Kaunista,surumielistä. Tuo "ah Valar" toistuu kyllä vähän liika monta kertaa. Ja mulla jäi pyörimään tuo Aamutähti mielessä...aamutähti? Anteeksi,mulla on näitä omia outoja mielipiteitä :)
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Vastaa Viestiin