MS: Rakkauden tanssi, PG-13, kesken jäänyt

PG-13 ja sen alle olevat romanceficit.

Valvojat: Likimeya, Andune

Elenloth
Samooja
Viestit: 456
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 8:43 pm
Paikkakunta: Puu
Viesti:

MS: Rakkauden tanssi, PG-13, kesken jäänyt

Viesti Kirjoittaja Elenloth »

Title: Rakkauden tanssi
Author: Elenloth
Genre: Romance, Mary Sue
Rating: PG-13
Pairing: Lothwen/?, olennaisena myös Arwen/Aragorn
Disclaimer: Keski-Maa, Taru Sormusten Herrasta, sen henkilöt jne. eivät tietenkään kuulu minulle, MUTTA Lothwen+muut omat henkilöni+omat termini yms. ovat minun ikiomiani.
En saa tämän kirjoittamisesta muuta kuin [liian vähän] palautetta. Aamen X).
Summary: Arwen kutsuu ystävänsä Lothwenin Minas Tirithiin, jossa Aragorn ja Arwen sittemmin tanssivat rakkauden tanssin. Mutta kenen kanssa Lothwen tanssii?
A/N: Otin taas niskoilleni uuden ficin vaikken ole selvinnyt edellisistäkään.
Näin välihuomautuksena: Lothwen on siis tarinan päähenkilö ja minä-kertoja. Tykkään kirjoittaa [yksikön(tietenkin)] ensimmäisessä persoonassa.
Sijoittuu ajalle noin vuosi kuninkaan paluun jälkeen.

HUOMAUTUS LÄHES VUOTTA MYÖHEMMIN: Tämä on tällä erää kesken enkä todellakaan tiedä, saanko koskaan insipistä kirjoittaa tätä loppuun.

---

PROLOGI: KIRJE

---

Arwen Undòmiel, Gondorin ja Arnorin Korkea Kuningatar ja Rivendellin Iltatähti,
tervehtii ystäväänsä Lothwenia.

Toivottavasti sinä ja isäsi ja kaikki siellä Rivendellissä voitte hyvin. Minä puolestani tunnen olevani, suoraan sanottuna, onnellisempi kuin koskaan, vaikka kaipaankin isääni ja sinua ja muita ystäviäni.

Se olikin tällä kertaa varsinanen asiani. Viihdyn hyvin täällä, ja minulla on monia mukavia seuranaisia, muttei ketään omasta kansastani. Niinpä kutsunkin sinut tänne Kaupunkiin ainakin joksikin aikaa. Minä ja Aragorn otamme sinut mielellämme vastaan. Jos tulet, ota toki harppusi mukaan, sillä täällä on kyllä muutamia hyviä harpunsoittajia, muttei ketään sinun luokkaasi.
Vastaathan pian, ja toivottavasti näemme sinun saapuvan pian kirjeesi jälkeen.


Ystävyydellä,
Arwen


---

A/N: Tämä oli todella lyhyt, mutta jatkoa seuraa pian.
Tiedän, ettei tyyli ole järin haltia- tai tolkienmainen, mutta minä teen parhaani.
Kommentit ovat hyvin tervetulleita.
Viimeksi muokannut Elenloth, Su Helmi 27, 2005 6:55 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Vuoden Tolkienisti 2006 - kysykää mitä haluatte ja saatte varmasti väärän vastauksen!
Elenloth
Samooja
Viestit: 456
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 8:43 pm
Paikkakunta: Puu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elenloth »

On kyllä moraalisesti väärin jatkaa, ennen kuin on saanut yhtään palautetta.

---
LUKU 1.

---

Kastoin sulkäkynäni musteeseen ja aloin kirjoittaa.

---

Rakas Arwen!
(Hänen Majesteettinsa jne.)

Tottahan toki minä tulen jos niin toivot, ja harppuni myös. Nousen Ascanalin selkään heti huomisaamuna, ja lähetin tuotua tämän kirjeen voitte jo alkaa odottamaan minua. En nyt kirjoita enempää, puhutaan sitten kun olen siellä.

Lothwenisi

---

Puhalsin musteen kuivaksi, taitoin pergamentin kirjoittaen päälle "Hänen Majesteettinsa kuningatar Arwen" ja vein sen ovensuussa yhä odottavalle lähetille.

Lähetin mentyä tuli isäni huoneeseeni.
"Lothwen?" hän sanoi kysyvästi etsien katseellaan minua.
"Hyvä että tulit", sanoin kurkistaen ulos vaatekaapista (olin näet jo pakkaamassa). "Lähden huomenna Minas Tirithiin, Arwen kutsui minut. Ja antaisitko sen tunikan siitä tuolilta? Kiitos."
Laskin vaatteet pöydälle ja käännyin katsomaan hiukan pöllämystynyttä isääni.
"Vai niin", hän sanoi sitten. "Taidat tosiaan olla muutaman sata vuotta liian vanha holhottavaksi."
"Turha toivo", sanoin ja nauroin. "Lähden huomenna heti aamulla."
"Yksinkö? Eikö sinun pitäisi ottaa joku, eh, suojelija mukaan?"
"Isä, minä osaan taistella siinä missä kuka tahasa muukin haltia!"
"Tottahan toki", isä sanoi hivenen nolostuneena. "Miten kauan sinun olisi tarkoitus viipyä?"
"En oikein tiedä. Puolisen vuotta ainakin, ihan jo matkan pituuden takia."
Ennen kuin isä ehti vastata tähän, Glorfindel ilmestyi ovelle.
"Erestor? Hyvä, olet täällä", hän sanoi isälleni nyökäten samalla minulle. "Ruhtinas Elrond tahtoisi tavata teidät."
"Isä, sanoisitko samalla hänelle lähdöstäni? Luulen ettei minulle jää aikaa siihen, on jo myöhä."
"Kyllä kyllä", isä huokaisi ja meni menojaan.

---

Kun aurinko seuraavana aamuna aloitti kipuamisensa taivaalle, minä nousin sen kanssa. Pukeuduin, heilautin jousen nuoliviinineen selkääni ja otin pakkaukseni. Hereillä oli muutamia muitakin, joita tervehdin pikaisesti ja jatkoin matkaani.

Kävelin hevosten ruokintapaikoille. Rivendellissä ei näet ollut aitauksia, vaan hevoset saivat vaeltaa vapaana ja tulivat aina kutsuttaessa luokse.

Vihelsin ja huusin "Ascanal!" ja pian metsiköstä laukkasikin esiin lauma hevosia. Erotin joukosta oman ruunikkoni, pujotin sille suitset ja sidoin pakkaukseni sen selkään. Nousin ratsaille, taputin Ascanalin lihaksikasta kaulaa ja kuiskasin sen korvaan "No niin, ystäväiseni, meillä on pitkä matka edessä. Ratsastetaan Gondoriin!"

---

A/N: Taas tynkäkappale.
Viimeksi muokannut Elenloth, To Huhti 08, 2004 9:19 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vuoden Tolkienisti 2006 - kysykää mitä haluatte ja saatte varmasti väärän vastauksen!
Akuma-hime
Puolituinen
Viestit: 224
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 5:10 pm
Paikkakunta: lahti-city

Viesti Kirjoittaja Akuma-hime »

Hei, täähän vaikuttaa kivalta!
Oishkohan shitä jatkoa piankin luvassa..?
Aloitan aamuni laittamalla weetabix-sukat jalkaan.
Elenloth
Samooja
Viestit: 456
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 8:43 pm
Paikkakunta: Puu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elenloth »

Vastahan minä jatkoin X). Ootkos sie humalassa, Setä, kun tuolla lailla "puhut"?
Vuoden Tolkienisti 2006 - kysykää mitä haluatte ja saatte varmasti väärän vastauksen!
Ciryamo
Örkki
Viestit: 55
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:06 pm

Viesti Kirjoittaja Ciryamo »

Tämähän vaikuttaa lupaavalta *sivelee etusormella leukaansa* xD No asiaan: mukavaa lukea ekassa persoonassa kirjotettuja ficcejä, enkä virheitä bongannut varsinaisessa ficissä, mutta ensimmäisen luvun ensimmäisessä lauseessa oli joku hassu sana..*pilkunviilaaja* ^^. Milloins olis jatkoa tulosissaan?
Avatar
Fanyare
Joku hippi
Viestit: 928
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 5:23 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fanyare »

Thats veeery interesting... Toi Ascanal on muutes tosi kiva nimi :wink:
Today is the tomorrow you worried about yesterday.

Merri 05-06, RPS-ficcaaja 07 ja Japanifriikki 08

avatar by 25djadja @ LJ
Elenloth
Samooja
Viestit: 456
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 8:43 pm
Paikkakunta: Puu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elenloth »

Kiitokset! Pääsiäisen aikaan varmaan tulee jatkoa.

Ciryamo, mikä hassu sana? Kun minä en löytänyt.

Fanyare: Kiitos ^^. Kaivoin sen vain jostakin pääni sumuisista onkaloista.
Vuoden Tolkienisti 2006 - kysykää mitä haluatte ja saatte varmasti väärän vastauksen!
Ciryamo
Örkki
Viestit: 55
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:06 pm

Viesti Kirjoittaja Ciryamo »

höm höm ..on kyllä moraalisetsi väärin.. Eikö sen pitäisi olla moraalisesti?

No joo, älkää minusta välittäkö. Oli pakko sanoa, vaikkei tuo mitään haittaa ja olin tuolloin pilkunviilaaja tuulella. *yrittää olla piiloutumatta kirsikkapensaan alle* Jatkoa *pyytää kauniisti*
Elenloth
Samooja
Viestit: 456
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 8:43 pm
Paikkakunta: Puu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elenloth »

Juu, kiitos korjauksesta Cir. Ja sillä jatkolla kestää.
Vuoden Tolkienisti 2006 - kysykää mitä haluatte ja saatte varmasti väärän vastauksen!
Niénor
Samooja
Viestit: 481
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 9:31 pm

Viesti Kirjoittaja Niénor »

Haa. Löysin jälleen uuden ficin luettavaksi. Go team minä XDD

Palaan asiaan. Tämä on lyhyt ficci, mutta jos tämä valmistuu niin tekstiä on varmaan enemmän. Ensimmäiseksi huomioni kiinnitti ficin otsikko ja Summary.
Rakkauden tanssi aivan ihana otsikko. Minulle tulee mieleen siitä Tanssii susien kanssa- elokuva.
Palan halusta tietää mitä Gondorissa tapahtuu seuraavaksi. Kenen kanssa Lothwen tanssii jne.
Kerrot sujuvasti minä muodossa tarinaa.

Prologi hyvin kohtelias ja kaunopuheinen. Minun mielestäni haltiat voisivat kirjoittaa noin kirjeen. Hyvin olet onnistunut kirjeen kirjoittamisessa ;)
Arwen Undòmiel, Gondorin ja Arnorin Korkea Kuningatar ja Rivendellin Iltatähti,
tervehtii ystäväänsä Lothwenia.
Lothwen tuntuu olevan hyvin herttainen, mutta hänellä on kuitenkin vahva luonne ja persoona.
"Turha toivo", sanoin ja nauroin. "Lähden huomenna heti aamulla."
"Yksinkö? Eikö sinun pitäisi ottaa joku, eh, suojelija mukaan?"
"Isä, minä osaan taistella siinä missä kuka tahasa muukin haltia!"
Ascanal on kaunis nimi. Mielenkiintoni heräsi; mitä Lothwen ja Ascanal tarkoittavat? Jos oikein muistan, eikös loth ole kukka ja wen ole neito haltiakielellä? Onko Lothwen Kukkaneito?

Anteeksi, Elen. *nauraa* Olen liian utelias ^^;;
Tämä kommenttikin on lyhyt. En löydä mitään Rakentavaa tästä ficistä. Oikein kiinnostava alku ficille. Vieläkö aiot jatkaa tätä? Minä ainakin tahtoisin tietää mitä seuraavaksi tapahtuu XDD
Kohtalon valtias

"How do you pick up
the threads of an old life?
How do you go on
when in your heart
you begin to understand
there is no going back"


Ken Follett - TAIVAAN PILARIT
Elenloth
Samooja
Viestit: 456
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 8:43 pm
Paikkakunta: Puu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elenloth »

Voi ei, toivoin ettei kukaan kaipaisi jatkoa tähän vanhaan raakileeseen, koska en ole aikeissa jatkaa tätä enkä haluaisi tuottaa kenellekään pettynystä ;;__;;

No kuitenkin, kiitos kommentista. Ihanaa että viitsit lukea :)

Lothwen on tosiaan kukkaneito, hyvin yksinkertaisesti muodostettu nimi. Ascanal ei tarkoita mitään, se on vaan randomi fantasianimi, jonka olen keksinyt.

Tarinan jatkosta: Jos olet lukenut Iltatähti-ficcini, muistat Lothwenin siitä. "Arwen kertoi, että hänen ystävänsä Lothwen oli saapunut Rivendellistä vierailulle." jne. Ensin minun piti tehdä tästä pitkähkö kertomus kaksista rakastavaisista, Lothwenista&Legolasista (kerrotaan se sitten nyt kun tälle ei tunnu olevan jatkoa tulossa) ja Arwenista&Aragornista. Iltatähti-ficin keskimmäinen osa on itse asiassa tämän ficin suunniteltu neljäs luku hiukan muokattuna. Koska tästä ei tullut mitään, käytin "kohtauksen" Iltatähdessä. Se on kuitenkin kaunis kohtaus.

Olen yrittänyt jatkaa tämän kirjoittamista useaan otteeseen, mutta siitä ei vain ole tullut mitään. Inspiraatiota on vain harhapoluille enkä saisi millään ehjää kokonaisuutta aikaan, joten en jatka tätä ainakaan näillä näkymin. Voi olla että joskus, jos saan inspiksen.
Vuoden Tolkienisti 2006 - kysykää mitä haluatte ja saatte varmasti väärän vastauksen!
Vastaa Viestiin