Kirjeenvaihtoa PG-13

Huumoria ja parodiaa yllin kyllin.

Valvojat: Andune, Ilona

Jenla
Örkki
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Tammi 07, 2004 6:13 pm
Paikkakunta: Kontu

Kirjeenvaihtoa PG-13

Viesti Kirjoittaja Jenla »

Tällainen tyhmä juttu, kokeilin uusia ideoita. Kirjoitettu vuonna yksi ja kaksi... :roll: Voin sitten jatkaa tätä "ideaa", jos se kiinnostaa. Tämä on suurinpiirtein MINULLE ITSELLENI kirjoitettu tarina, ette usko miten paljon minä itse nauran kun luen tätä! *hekottaa mielipuolisena* Öh...no joo... :? Pahoittelen kirjoitusvirheitä, jos niitä löytyy! *kumartaa ja poistuu paikalta haukahdellen iloisesti*

------------------------
Humor
PG-13
Summary: Kirjeenvaihtoa LotR-tyyppien välillä


Hullo Aragorn!
Mitä sinne Gondoriin kuuluu? Tänne kuuluu sitä tavallista. Sanan ’tavallinen’ määrittelen sanomalla: Pippin ja Merri ryöväävät Magotin farmilta sieniä, Sam metsästää kaalitoukkia kasvimaalla kuokan kanssa, Bilbo nukahtelee mihin sattuu ja kylän sheriffi Robin Smallburrow vikittelee Ruusaa. Aika sekaista, mutta tavallista täällä Konnussa.

Pippin ja Merri jäivät toissapäivänä kiinni sieniryöstöstä, koska he tupruttelivat liian paljon piippukessua Magotin maissipellossa. Kyllä vain, he käyvät farmilla joka päivä, JOKA IKINEN PÄIVÄ!!! Alkaa mennä jo liiallisuuksiin, sanon minä! Kuitenkin, farmari Magot luuli Pippiniä ja Merriä murtovarkaiksi, ja laski koiransa irti. Merri sanoi, että kun he olivat kiivenneet puuhun piiloon, Magot oli kävellyt hurjistuneena ohi harava kädessään. Pippin oli saanut traumoja haravasta, ja hän yöpyi Merrin kanssa Repunpäässä. Tietysti, silloin kun rauhaa tarvitsee, änkeävät sukulaiset viikon visiitille! Äh!

Sam herätti minut eräänä aamulla: ”Frodo-herra, Frodo-herra! Kamalaa on tapahtunut! Aivan kamalaa!” Kysyin, että oliko Ruusa ostanut taas yhden kamalan veistoksen pihalle. Sam katsoi minua hetken hiljaa ja jatkoi kiljumista: ”Ei Frodo-herra! Kasvimaalla on kaalitoukkia ja ne pilaavat kauniit vihannekset! Mitä me teemme Frodo-herra, mitä me teemme?!” Tyrmistyneenä sanoin, että täytyy käyttää hyönteismyrkkyä. Sam sanoi, että vihannekset myrkyttyvät myös. Seuraavaksi ehdotin, että hän päästäisi linnut toukkien kimppuun. ”Ha ha Frodo-herra, ette te voi olla tosissanne! Linnuthan syövät marjat puutarhasta!” Hän vastasi. Sitten hän paineli pihalle kuokka kourassa ja siitä asti olen saanut kuunnella päivät pitkän Samin sotahuutoja, kun hän surmaa kaalitoukkia.

Bilbo on unohtanut näemmä taas uusia lääkekuurinsa. Hän nukahtelee minne sattuu. Eilen huussi oli varattu kolme tuntia, kun Bilbo lukitsi itsensä sinne sisälle ja nukahti, tietysti! Minun täytyi käyttää naapurin Ukko Gamgin huussia. Oli siinä selittelemistä, etten voinut käyttää omaa huussia, koska Bilbo-setä oli nukahtanut sinne! Tämä alkaa jo olla vakavaa! Bilbo on myös hyvin hajamielinen. Pitäisiköhän hänelle sanoa, että keittiötä ei ole tarkoitettu kylpemiseen, varsinkaan silloin kun Ruusan sukulaiset ovat vierailulla Repunpäässä? Enpä tiedä. Sitä paitsi luulen, että eräs Ruusan serkuista on homo. Yllätin hänet pesuhuoneen oven raosta, kun Sam oli juuri kylvyssä. Epäilyttävää.

Sam on hermorauniona, kun lipsautin hänelle vahingossa, että vanha sheriffimme Robin Smallburrow kävi Ruusan kanssa Vihreässä Lohikäärmeessä. Sam kuvittelee, että heillä on suhde. Kuvittele nyt! Sievä, ystävällinen ja nuori hobiittityttö ja vanha, kaljamahainen ja velvollisuutensa laiminlyövä ukonkutale! HAHHAHHAA!! Yh, minua alkoi oksettaa ajatuskin…Mitä se Sam Ruusasta oikein kuvittelee? Ei Ruusa nyt niin epätoivoinen ole! Tai no, oikeastaan…jos oma miehesi kirmaa reppu selässä kasvimaalla kuokkien kaalitoukkia…Hmm…ehkä Ruusan ajatuksissa on sittenkin järkeä…

Mites siellä, kävivätkö Legolas ja Gimli siellä, niin kuin aikoivat? He kävivät myöskin täällä Konnussa. Kiitos Gimlin, meillä ei ole Repunpäässä enää suolalihaa ja kiitos Legolasin, meillä ei ole enää hammastikkuja ja kynsiviiloja! Neuvo, piilota peilit kun Legolas tulee sinne.
Yllätin vierailupäivänä Legolasin ja Samin aerobiccaamasta takapihalta. Gimli antoi tahtia paukuttamalla kirveellään kypäräänsä. Otin jalat alleni. Tiedätkö ollenkaan, miltä Gimli ja Sam näyttävät neonkirjavissa tiukoissa jumppa-asuissa?!? UAAAH! Miksi minulla täytyy olla sellainen aisti jota kutsutaan näöksi?!?

Gandalf kävi viime viikolla. Hän antoi Pippinille ja Merrille hienot nimet, kun he vahingossa sohaisivat Gandalfia kynttilänjalalla, joka repi hänen uuden kaapunsa. Nimet ovat Tukin Tolvana ja Rankkibukin räjähtäneet aivot! Pippin ja Merri saivat myös pitkät lisänimet, mutta vain haltiakieleksi. Gandalf nimittäin ajoi heitä Sandymanin myllylle asti ja nimitti heitä vaikka miksi. Oi Elbereth, kiitän siitä, etten osaa haltiakieltä. Olisin aivan varsin saanut painajaisia Gandalfin nimittelystä! Mutta nyt koko Hobittila tietää, että Gandalfilla on pinkit pallobokserit, heh!

Minun tuuriani, tohelo serkkuni Herra-poltampas-piippukessua-kirjahyllyn-päällä-Tuk poltti melkein koko kirjaston viime maanantai-yönä!!! Kalliit, vanhat käsikirjoitukset melkein paloivat tohjoksi! Kun Pippin ryntäsi hakemaan kasarilla vettä, ohimennen viskasin Gandalfin lähettämät kirjeet tuleen. Vihdoinkin hyvä tilaisuus hävittää ne mokomat läpyskät. Arvaapa mitä tapahtuu, kun kirja ’Tuhti Teos Töllien Tupaantuliaisilta’ joutuu kosketuksiin tulen kanssa? Minäkään en tiennyt, ennen kuin kirjaston toinen seinä petti räjähdyksen seurauksena ja rumautti toisen puolen kirjastosta kasaan! Mokoma opus sisälti sellaista tekstiä jota ei voinut syöttää edes tulelle, ja sen takia Bilbo-setä menetti romaanisarjansa. Onneksi kaikki TÄRKEÄ teksti oli saatu turvaan palolta! Sam ryntäsi paikalle Bilbon ja Ruusan kanssa ja yhdessä me muodostimme paloketjun, jolla saimme palon osin sammutettua. Oikeastaan vain alku meni hyvin, sillä puolessavälissä Bilbo sai unikohtauksen ja nukahti. Pippin paineli kirkuen Reppulamäentietä pitkin ja herätti koko naapuruston. Lopulta Sam haki varastosta vanhan, paksun maton ja rysäytti sen tulen päälle. Palo loppui siihen. Aamulla Pippin tuli iloisena Merrin kanssa Repunpäähän norkoilemaan aamiaista ja kertoi, kuinka he olivat poltelleet piippukessua aamuyöhön asti. Mojautin Pippinin kanveesiin. Merri pitää minua varmaan kauhean väkivaltaisena. Mitäs itse olisit tehnyt, jos kaikkein raivostuttavin sukulaisesi polttaisi kirjaston ja pakenisi pää kolmantena jalkana karkuun?

Nyt pitää lopettaa, täytyy mennä maalaamaan uuden kirjaston seiniä. Plääh, maalia, inhoan maalia…

toivoo sinun ystäväsi Frodo Reppuli
Viimeksi muokannut Jenla, Ma Elo 23, 2004 3:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
~I do not know the way and I solemny swear that I'm up to no good~

My fall will be for you
My love will be in you
If you be the one to cut me
I'll bleed forever
Jenla
Örkki
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Tammi 07, 2004 6:13 pm
Paikkakunta: Kontu

Viesti Kirjoittaja Jenla »

Hei Frodo!
Onpa ikävää, että asiat menevät noin…öh..kuin menevät! Täällä Gondorissakin on kaikki sekaisin! Arwen hössöttää jostain vasta alkaneesta ’kodinhoitoviikosta’, parhaiten siivonnut saa palkinnoksi tusinan örkkejä tiskaamaan astioita. Ja niitähän ei tähän taloon oteta, hovimestarikin haisee jo tarpeeksi pahalta! Sanoin Arwenille, että ei se käy, että kaikki juoksevat edestakaisin siivoamassa. On tärkeämpiäkin asioita, kuten samoileminen viidenkymmenen kokemattoman haltian kanssa metsikössä, varsinkin kun vain puolet selviää takaisin Minas Tirithiin. Arwen ei pitänyt ehdotuksestani käyttää siivouksen sijaan porukkaa harjoitustauluina metsässä, ja sain piileskellä koko illan kamarissani sängyn alla. Se nainen se vasta osaa huutaa! Onneksi hän ei löytänyt minua, vaikkakin sain pahan aivastuskohtauksen villakoirista ja eräs hovineito luuli, että Kuninkaan sänkyyn oli herännyt Sauronin henki! Seuraavana päivänä oli kamala päänsärky ja takaraivo oli mustelmilla. Hmm, pitäisiköhän sittenkin antaa lupa osallistua siihen siivousviikkoon… Voisinhan tietysti käyttää niitä tiskiörkkejä harjoitustauluina, ja ne kestävät pidempään kuin haltiat. Ei hassumpi ajatus, ei ollenkaan…

Pippin ja Merri? Sormuksen sota taisi vaurioittaa heidän aivojaan vähän enemmänkin, näemmä! Ja sano heille, että piippukessu on hengenvaarallista! Hengenvaarallista, jos alkaa potea tupakkayskää kun on väijymässä satapäistä örkkijoukkoa. Harava ON pelottava väline. Elrondin kuninkaallinen puutarhanhoitaja huitaisi minua kerran sellaisella, ja hiukseni lyhenivät kuudella sentillä! Nykyään tehdään aivan liian teräviä haravia! Eiväthän ne sentään mitään Samoojantappoaseita ole!

Sukulaiset eivät voi olla yhtä raivostuttavia, kuin EI-sukulaiset. Tässä jokunen aika sitten Éowyn ja Faramir vierailivat täällä. Tapansa mukaan, Éowyn puhui ja Faramir kuunteli.
”Oi kuinka kaunis veistos, kuningas Elessar! Katso Faramir-kulta, kuinka kaunis veistos!”
”Hieno veistos!”
”KAUNIS veistos, Faramir! KAUNIS!”
”Siis, voi kuinka kaunis veistos!”
”Mitäs minä sanoin, kuningas Elessar! Faramirkin pitää siitä!”
Voi taivas, kukaan muu ei ole niin tossun alla kuin Faramir! Sen siitä saa, kun isänä on ollut entinen Gondorin käskynhaltija, joka juoksee Minas Tirithin ylimmästä kerroksesta alas, ja muistaa vasta sitten, että benji-naru taisi unohtua! Lordi Denethorin oikeaa käsivartta ei koskaan löydetty. Epäilen, että joku kaupungin asukkaista on saanut siitä itselleen hyvän selänraaputtimen. Käskynhaltija kun oli muutenkin sellainen jäykkis, hehee! Eh…ei saisi pilkata kuolleita… Mutta minäkin olen kohta kuollut, jos Arwen saa minut kiinni, ja vitsiä kaikki sen kun vääntävät.
”Kato, tuol meni kunkku!”
”Se on rusakko!”
Ja sitten kaikki hohottavat itseltään taju kankaalle. Minas Tirithiin onkin julistettu yleinen hiljaisuus kello yhdeksän jälkeen, sillä siihen mennesä kaikki ovat jo ehtineet saada itsensä tajuttomiksi ryyppäämällä, nauramalla, tappelemalla tai testaamalla mitkä eri hajut vaivuttavat transsiin. Varoitus, älä kokeile lamppuöljyä, ainakaan sellaista, mikä palaa jo. Kerran osallistuin erääseen sotilaiden kokeeseen ja sain pahat palohaavat nenääni. Joku saamaton tuikkasi piipullaan kulhollisen lamppuöljyä tuleen! Täytyy sanoa, että suuren salin pöytä osaa roihuta komeasti! Samalla meni pari seinävaatetta, ja sain taas piileskellä sänkyni alla. Tälläkertaa olin kaukonäköinen: Kun miehet jäivät sammuttamaan tulipaloa salista, menin huoneeseeni ja siivosin sängynalusen. Kun Arwen sai tietää kalliiden Noldorin tekemien seinävaatteiden palaneen, painuin oikopäätä piiloon. Miehilleni sanoin, että sanoisivat Arwenille minun olevan kaukana Pohjoisessa metsästämässä. Muuten hyvä idea, paitsi että Arwen ei odottanut minun palaavan pariin viikkoon, ja sain asua koko sen ajan sänkyni alla. Voi tätä kuninkaan elämää, ei se ole helppoa!
~I do not know the way and I solemny swear that I'm up to no good~

My fall will be for you
My love will be in you
If you be the one to cut me
I'll bleed forever
Elíniel
Puolituinen
Viestit: 277
Liittynyt: La Elo 21, 2004 9:27 am
Paikkakunta: Estelin syli.

Viesti Kirjoittaja Elíniel »

Tämä on todella hauska! :D Nauroin kamalasti lukiessani tätä, kirjoitathan jatkoa???
-Vuoden 2005 ja 2006 Aragorn.
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

:mrgreen: :mrgreen:

Minä pidin. Sekä Konnussa että Minas Tirithissä meno on juuri sopivan sekopäistä... :lol:

Yksi kirjoitusvirhe, josta on pakko sanoa ihan vaan siksi, että olen auttamaton nillittäjä ja tämä moka tuntuu olevan varsin yleinen: 'enää' ei kirjoiteta 'enään', se viimeinen n-kirjain ei kuulu sinne. Tuolla ekassa osassa tämä juttu toistuu kahdesti.

Legolas ja Sam tiukoissa neonvärisissä jumppa-asuissa... *levottomia mielikuvia*
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Tirli
Puolituinen
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Huhti 26, 2004 10:15 pm
Paikkakunta: ó_ò

Viesti Kirjoittaja Tirli »

*reps*
Aika hyvä.. *nauraa ajatukselle gimli jumppapuvussa*
Voi Araa.. raukka joutui olemaan sängyn alla viikon. *silittää sitä*
yashmine
Moon Child
Viestit: 604
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 7:29 pm
Paikkakunta: Sateenkaaren päässä.

Viesti Kirjoittaja yashmine »

Juu! Minä pidin tästä! *NAUR*
Jatkathan pian? *puppyeyes*
Rakasta minua kyselemättä.

___
-Vuoden 2005 tulokas-
-Vuoden 2007 Merri-
Jenla
Örkki
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Tammi 07, 2004 6:13 pm
Paikkakunta: Kontu

Viesti Kirjoittaja Jenla »

Kiitos kommenteista! *kumartaa* :D Kiva että tätä on joku käynyt lukemassa! Tosi kivakivakivakivakiva!

Kiitos Sparksilainen kun huomautit tuosta...köh...kirjoitusvirheestä. :) Pitää korjata ne pois. Aika yleinen virhe minulle, ja kun ei tuo oikeinkirjoitusohjelma oikein toimi... *kiroaa wordin* Ja omille virheilleen sokaistuu helposti. :roll:

Jatkan tätä, kun kerta lukijoita käy. Ja sekopäisiä juttuja meikäläisen päässä riittääkin tämän mitättömän alun jatkoksi... :P
~I do not know the way and I solemny swear that I'm up to no good~

My fall will be for you
My love will be in you
If you be the one to cut me
I'll bleed forever
Avatar
Noradriel
Yksinäinen susi
Viestit: 1134
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 8:53 am
Paikkakunta: Lothlórien

Viesti Kirjoittaja Noradriel »

*repsii*
Luin joskus vuonna pannukakku tämä viimeksi ja nyt...
Repsin uudelleen. ^^
Let me forget all of the hate, all of the sadness.

Pervoin -05
HP- ficcaaja -06
Aragorn 2009


Avatar by Paperlime
Felicy
Puolituinen
Viestit: 310
Liittynyt: Ma Elo 16, 2004 1:10 pm
Paikkakunta: home.

Viesti Kirjoittaja Felicy »

Aivan mahtava idea tuo kirjeenvaihtojuttu xD Mukava idea, aivan mahtava (enhänsanonutsitäjo?) xD Mutta siis, kiva kirjoitustyyli, ja etkös hankkisi betaa?? Aika virheetöntä tuo teksi silti on ^^
Click.
Eadig
Örkki
Viestit: 12
Liittynyt: La Tammi 01, 2005 2:06 pm
Paikkakunta: Rohan

Viesti Kirjoittaja Eadig »

Hahahahahaa!! :lol: :lol: :lol: Tää on hauska! :D :D :D
Kuva

...I wish I could hold you closer...
Yoshi
Örkki
Viestit: 56
Liittynyt: Ma Syys 13, 2004 5:30 pm
Paikkakunta: Muumimaa

Viesti Kirjoittaja Yoshi »

Hei mähän oon lukenu tän joskus aikasemminkin. ^^ Juups, todella hieno aihe ja kirjoitus tyylisi on mukava (eli siis mukavaa luettavaa) Repesin tossa "Gimli ja sen jumppapuku" kohdassa! Aivan mahtava! ^^ Kirjoitathan jatkoa pian? .___.
Kuva
*muminaa* Mumi, mumi!
Avatar
Fanyare
Joku hippi
Viestit: 928
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 5:23 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fanyare »

Voi herranjesta, että tämä osaa olla mahtava :mrgreen: God...
Sukulaiset eivät voi olla yhtä raivostuttavia, kuin EI-sukulaiset. Tässä jokunen aika sitten Éowyn ja Faramir vierailivat täällä. Tapansa mukaan, Éowyn puhui ja Faramir kuunteli.
”Oi kuinka kaunis veistos, kuningas Elessar! Katso Faramir-kulta, kuinka kaunis veistos!”
”Hieno veistos!”
”KAUNIS veistos, Faramir! KAUNIS!”
”Siis, voi kuinka kaunis veistos!”
”Mitäs minä sanoin, kuningas Elessar! Faramirkin pitää siitä!”
Eiiiiiiii xDDDDDDD *kärsii hengityshäiriöstä*
”Kato, tuol meni kunkku!”
”Se on rusakko!”
Rusakko? x'DDDDDDDDDDDD *pyyhkii silmiään*

Kiitos, sain tästä kyllä vuosisadan naurut. Tuleeko tähän vielä jatkoa? :D *kättelee Jenlaa ja ojentaa nauruun kuolleen rusakon muotoisen arvomerkin*
Today is the tomorrow you worried about yesterday.

Merri 05-06, RPS-ficcaaja 07 ja Japanifriikki 08

avatar by 25djadja @ LJ
yashmine
Moon Child
Viestit: 604
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 7:29 pm
Paikkakunta: Sateenkaaren päässä.

Viesti Kirjoittaja yashmine »

[Minä täällä hei. Oli pakko tulla kirjoittamaan toinen kommentti, koska edellinen oli niin lyhyt ja niin epärakentava, että... Korjataanpa asia. O.o]

Oikein mukava ficci. ^^ Todella hauska ja erikoinen idea kirjoittaa humorficci kirjeitten välityksellä. On hauska lukea, mitä hobitit toilailevat iki-ihanassa Konnussa ja mitä Ara hommii Minas Tirithissä. Tekstisi on hauskaa, hyvää ja virheitäkään en löytänyt kuin yhden (olit kirjoittanut yhteen kohtaan mennesä, vaikka kuuluisi olla mennessä...). Tuosta ei kande kumminkaan ressata, minä vain olen tällainen nillittäjä the nillittäjä. ^^;;; Joka tapauksessa. Pidän tästä ja haluaisin lukea lisää Keski-maan kirjeenvaihdosta.
Rakasta minua kyselemättä.

___
-Vuoden 2005 tulokas-
-Vuoden 2007 Merri-
Hermyli

Viesti Kirjoittaja Hermyli »

Aivan mahtavan hauskan repeiltävä tuotos :D
Paras kohta mielestäni oli ehdottomasti:
"Sitten hän paineli pihalle kuokka kourassa ja siitä asti olen saanut kuunnella päivät pitkän Samin sotahuutoja, kun hän surmaa kaalitoukkia. "
Jotenkin vain repesin kun ajattelin Samin heiluvan kuokka kädessä ja karjuvan aivan hulluna pelkkien kaalitoukkien takia ^^
Avatar
athelas
Puolituinen
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: synkmetsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja athelas »

”Oi kuinka kaunis veistos, kuningas Elessar! Katso Faramir-kulta, kuinka kaunis veistos!”
”Hieno veistos!”
”KAUNIS veistos, Faramir! KAUNIS!”
”Siis, voi kuinka kaunis veistos!”
”Mitäs minä sanoin, kuningas Elessar! Faramirkin pitää siitä!”


heh :lol:

pidin tästä hyvin paljon.jatkoajatkoajatkoa
"Neledh corvath an edhilerain no i venel
Odog an naughírath ne rynd gonui hain
Neder an hírath fírib, barad na ´urth
Mîn an mornhir ne had dûr în
Ned i dalath e-Vordor
Ennas i ngwath dorthar"
Vastaa Viestiin