Saelbethin salainen päiväkirja

Huumoria ja parodiaa yllin kyllin.

Valvojat: Andune, Ilona

Fey
Örkki
Viestit: 99
Liittynyt: To Tammi 08, 2004 11:08 am
Viesti:

Saelbethin salainen päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Fey »

A/N: Tämä ei ole uusi kirjoitelmani, mutta koska en ole mitään uutta saanut aikaiseksi, ajattelin laittaa tämän tänne, jos joku ei ole sitä vielä lukenut. Olen varma, että P.Jacksonin Saelbeth-haltia on Synkmetsästä, joten kirjoitin tämän siitä näkökulmasta. Ei tämä kovin hauska ole, ja se on ehdottomasti liian pitkä, mutta ehkä tässäkin on hetkensä...

K.A. Vuosi 2941, iavas 39. pv
Tänään vangitsimme ilmiselvän varasjoukon, joka suurella todennäköisyydellä tavoitteli metsäkuninkaan aarteita. Joukko sisälsi kääpiöitä, mitä suuresti kummastelimme sekä enimmäkseen näkymättömänä pysyttelevän hobitin, jota kummastelimme vieläkin enemmän. Jengi pilasi öiset metsäbileemme ja jokainen haltia oli aivan tolaltaan! No ok, ehkä paukutimme tamburiinejamme vähän liian kovaa, ja ehkä sattumalta talloimme joitakin harvinaisina pidettyjä kasveja piiritanssimme aikaan, mutta rehellisesti sanoen emme aikoneet mitään pahaa! Emmekä missään tapauksessa kaipaa mitään valituksia muiden rotujen edustajilta!Varsinkaan itseämme lyhyemmiltä ja leveämmiltä!

2941, iavas 40. pv
Thranduil sai leikkiä lempirooliaan eli julmaa Synkmetsän haltiakuningasta kuulustellessaan kääpiöitä. Mutta hänen ei onnistunut saada toivomiaan vastauksia. Kuitenkin hän yhä uskoo, että tunkeilijat ovat hänen aarteittensa perässä eli jalokivikokoelman tai ainokaisen perillisen. Minäkin haluaisin kuulustella heitä! Kysyisin, kuka söi omenan yöpöydältäni!

2941, iavas 47. pv
Mikä viikko! Vangit pakenivat ja Thranduil oli erittäin vihainen, mutta siinä nyt ei ole mitään uutta. Lisäksi koin aikamoisen pettymyksen, kun kuulin, että Keski-Maan viimeinen lohikäärme otti ja kuoli, eikä lainkaan minun ansiostani! Tuleekohan minusta koskaan mitään legendaarista?

2941, firith 1. pv
Yksinäisellä Vuorella taisteltiin tulisesti! Oli niin tungosta, että päätin lähteä kotiin aikaisemmin. Thranduil näytti olevan aika pelkuri, sillä hän oli jatkuvasti ympäröity suojelevasti haltiaylimyksillään. Täytyypä muistaa kiusata häntä myöhemmin siitä!

2942, echuir 6. pv
Ah, vihdoinkin vähän rauhallisempaa ja aikaa kirjoitella! Olen koko päivän antanut neuvoja Thranduilille. Se merkitsee lähinnä hänen yksinpuheluittensa kuuntelemista, joiden aiheena toistuu se, miten hyödyttömiä ja epäluotettavia kääpiöt, noldot, Galadriel ja ihmiset ovat, ja toisaalta, miten mahtavia ja suurenmoisia hän ja hänen valtakuntansa ovat! Minulla on tosiaankin vaikea työ...

2942, ethuil 16. pv
En ole kirjoitellut, sillä tulin lukituksi tyrmään rangaistukseksi, ja Thranduil unohti minut sinne useaksi viikoksi. En tehnyt mitään! Vannon sen! Muistutin häntä vain hänen viimeisimmästä taistelustaan Yksinäisellä Vuorella ja niistä suojelevista haltialordeista.

2942, ethuil 18. pv
Löysin täysin paljaan Silinden vuoteestani viime yönä, kun ajattelin mennä makuulle peiton alle juuri sille samalle sängylle! Hän mutisi jotakin kävelemisestä unissaan, mutta näytti olevan harvinaisen valveilla. Ajattelin, että olikohan sittenkään kovin hyvä idea muuttaa talanista kuninkaan palatsiin… Mutta minulla oli ongelmia joka aamu töihin tullessa etuoven kanssa! Se ei avautunut! Arvelen Thranduilin vaihtaneen salasanan ihan pieneksi kiusaksi ja huviksi. Joku on taas syönyt omenani! Onko se hobitti yhä täällä jossakin?

2942, laer 23. pv
Legolas, kuninkaan ainoa poika ja perillinen, kuninkaan silmäterä, on ilmoittanut haluavansa pukeutua mekkoon! Kuningas ei hyväksy sitä. Minun mielestäni me haltiat jo teemme niin, sukupuolestamme riippumatta, mutta kun virallista neuvoani kysyttiin, sanoin vain viisaasti, että pitkä mekko tekee ratsastamisen kovin hankalaksi. Niinpä hän sitten haluaakin minihameen...

2942, laer 37. pv
Haldir ja Celeborn Lothlórienista saapuivat tänä aamuna lyhyemmälle tai pidemmälle vierailulle. Se riippuu täysin siitä, kuinka pitkään viinivarastomme riittävät. Legolas vaikutti olevan epätavallisen onnellinen. Omituista...

2942, laer 51. pv
Thranduil on yhä vahvasti juhlatunnelmissa, vaikka vieraat lähtivät jo viikko sitten, mutta eipä hän ole sitä huomannut. Minun on siis neuvonantajana joko tilattava lisää viiniä etelästä tai ilmoitettava hänelle juhlien olevan ohi. En ole vielä päättänyt kuinka teen.

2942, iavas 5. pv
Vietimme koko päivän metsällä! Osuin jousellani hirveen. Hienoa! Paistia tiedossa koko viikoksi. Ei ihan yhtä hienoa! Jälkeenpäin kuningas Thranduil otti kaiken kunnian itselleen. Tyypillistä! Hyvä päivä joka tapauksessa. Silinde putosi hevosen selästä! Todella hauskaa!

2942, iavas 15. pv
Lisää eläinuutisia: koira söi käärön, joka sisälsi uuden sotastrategiani örkkejä vastaan juuri kun olin aikeissa esitellä sen suurenmoisen oivaltavan sisällön haltiakuninkaan neuvostossa. Hän ei tietenkään uskonut selitystäni. Voi minua raukkaa, kuulen taas tyrmän kutsuvan.

2942, firith 20. pv
Aamu valkeni tyypillisesti eli oli jo keskipäivä. Thranduil oli taas huonolla tuulella, joten pakenin kirjaston kätköihin, mutta en löytänyt mitään ennen lukematonta, joten istuin kirjoittelemaan päiväkirjaani. En keksinyt mitään kirjoitettavaa.

2943, rhíw 63. pv
Thranduil marisi koko päivän ja puoli yötä miten hyödyttömiä ja epäluotettavia kääpiöt, noldot, Galadriel ja ihmiset ovat ja toisaalta, miten mahtavia ja suurenmoisia hän ja hänen valtakuntansa ovat! Minun täytyi tarjoilla hänelle kaikkein vahvinta Dorwinionia vain saadakseni hänen suunsa suljettua. Otin itsekin siemauksen - ymmärrettävästä syystä.

2943, ethuil 40. pv
Haldir kävi kylässä, jälleen kerran. Legolas oli onnellisempi kuin koskaan. Aina vain merkillisempää…

2943, ethuil 52. pv
Thranduil lähti Esgarothiin asioille. Se tietää sitä, että minulla on koko päivä aikaa itselleni! Käytin sen hyödyllisesti käymällä läpi vaatevarastoni. Täytyy ehdottomasti hankkia jotain uutta. Harmi, etten lähtenyt Esgarothiin kiertelemään vaatekauppoja.

2943, laer 11. pv
Siivouspäivä. Sain kunnian siivota kuninkaan työkammion. Sattumalta löysin kuvakirjan nimeltä "Johdanto haltioiden rakkauselämään". Vihdoinkin jotain, mitä en ole ennen lukenut! Päätin ottaa sen lainaksi!

2943, laer 16. pv
Thranduil epäilee, että hänen ainokaisensa, silmäteränsä, valtakunnan perijä, ei enää niin nuori poikansa, on ottanut kirjan, jonka olen piilottanut tyynyni alle. Pidin viisaasti suuni kiinni ja teeskentelin, ettei minulla ollut aavistustakaan asiasta. Hyvä niin, sillä Legolas sai kotiarestia vuosisadan verran.

2943, laer 59. pv
Thranduil on taas nauttinut kellarinsa antia. Minun on vahdittava, ettei hän putoa Lumottuun jokeen tai muutoin nolaa itseään. En olekaan ennen huomannut, miten hyvä laulaja hän on!

2943, iavas 7. pv
Vietimme sadonkorjuujuhlaa. Thranduil…no joo, kuten tavallista, hyvin juhlatunnelmissa. Mutta kuka kouraisi takamustani piiritanssin aikaan? En ole varma, koska taisin olla aika hiprakassa itsekin.

2943, firith 37. pv
Inventoin kellareissa olevia varastoja talven varalle. Lista: 3 tynnyrillistä omenoita, 18 tynnyrillistä hyvää ja vanhaa punaviiniä, 36 tynnyrillistä vähemmän hyvää ja vähän nuorempaa punaviiniä sekä 48 tynnyrillistä ei hyvää, mutta juomakelpoista (ja halpaa) punaviiniä. Täytynee täydentää varastoja.

2943, rhíw 14. pv
Haldir vieraili taas. Legolas aikoo muuttaa Lórieniin. Kuningas ei hyväksy sitä. En ole nähnyt Silindeä aikoihin. Alan jo ikävöidä hänen ei-toivottua seuraansa. Thranduilin pitäisi lähettää vakooja hänen peräänsä!

2944, echuir 8. pv
Harjoittelimme koko hovin voimalla jousiammuntaa metsässä. Minä halusin sen sijaan harjoitella miekkailua ja etsin syrjäisen metsäniityn. Joudumme sotaan niin harvoin, että on ihan hyvä, ettei kukaan ollut näkemässä, miten ruostuneita taitoni olivat – ja miekkani myös!

2944, echuir 28.pv
Thranduil taas juomiensa parissa. Täytyy varmaan kätkeä viinikellarin avain. Koira päätti merkitä vaatteenhelmani. Ei enää pitkiä kaapuja!

2944, ethuil 15. pv
Melkein unohdin muistuttaa kuningasta, että kruunu pitää vaihtaa. On taas kevät, ja lehdet ja marjat alkavat jo olla aika kuihtuneita kruununkoristeina. Taas hän innostui lähettämään viestin Galadrielille ihan kiusakseen sanoilla: "Vapauta Celeborn!" En saanut estettyä häntä. Enkö olekaan niin hyvä neuvonantaja kuin luulin?

2944, ethuil 25. pv
Tänään valitin, miksi en itse pääse ikinä vierailemaan missään! Toisaalta, miten kehtaisin käydäkään Synkmetsän rajoja kauempana, sillä en ole onnistunut tuhansiin vuosiin saamaan mitään uutta päälle pantavaa. Örkitkin pukeutuvat paremmin!

2944, ethuil 45. pv
Minulla on tunne, että joku lukee päiväkirjaani.

3017, firith 12. pv
Nyt on tapahtunut jotain! Legolas tuntuu olevan aivan sekaisin erään miehen takia. Eikä siinä kaikki! Mies on kuolevainen! Kuningas ei hyväksy tätä, enkä minäkään! Legolas vakuutti, että tästä Aragornista vielä kruunataan joku päivä kuningas, mutta siihen Thranduil sanoi, että Legolaksesta itsestään kruunataan vielä joku päivä kuningas. Tai sitten ei. Lopulta se haiseva mies lähti ja kehtasi jättää kummallisen hiiviskelevän ja irvistelevän lemmikkinsä huollettavaksemme. Tarvitsemmeko me muka lemmikkieläimiä? Jopa jättihämähäkki olisi mukavampi!

3018, laer 20. pv
Otus nimeltä Klonkku pakeni. Hyvä. Mutta Thranduilin valtakuntaan hyökättiin. Ei hyvä. Haltiakuningas itse piilotteli taas jossakin. Varsinainen sankari!

3018, laer 22.pv
Thranduil haluaa lähettää Legolaksen asemestaan Rivendelliin viemään huonoja uutisia Klonkun paosta. Legolas iloitsee, sillä hän arvelee näkevänsä Aragornin siellä jälleen! Hän aikoo tarjoutua Aragornin uudeksi lemmikiksi, nyt kun Klonkku on kadonnut! Minut määrättiin saattamaan ja vahtimaan häntä. Huono juttu! Silinde haluaa myös mukaan. Aina vain huononee.

3018, iavas 25. pv
Elrondin neuvonpito alkoi tänään. Ei meitä oltu kutsuttu, mutta osallistuimme silti. Korpit pitivät meteliä meidänkin puheenvuorojemme edestä. Näin Erestorin vaatteet ja taidanpa tietää, mistä saan vinkkejä uusiin vaatteisiini! Mutta neuvonantaja vaikuttaa haluttomalta neuvojen antamiseen. Kylläpä täällä ollaan töykeitä!

3018, rhíw 15. pv
Shokkiuutisia! Legolasta ei arpaonni suosinut ja niinpä hänet valittiin matkustamaan jonnekin hirveän kauas ja kuuleman mukaan vaaralliseen paikkaan vailla varmuutta paluusta jonkin oudon porukan mukana suorittamaan jokin merkillinen tehtävä. Ihmettelen näitä Rivendellissä leikittäviä leikkejä! Kerroin ainokaiselle Synkmetsän valtakunnan perijälle ja Thranduilin silmäterälle kaiken, mitä tiesin örkkien elintavoista, ja lisäksi kaiken, mitä olin lukenut edellä mainitusta haltiakuninkaan pöytälaatikosta löytämästäni kirjasta – ihan varmuuden vuoksi, sillä myös Aragorn on lähdössä joukon mukaan. Muistutin häntä myös lähettämään postikortin, kun pääsisi perille, tai jostakin matkan varrelta kuitenkin.

3019, rhíw 45. pv
Takaisin kotona Synkmetsässä! Kerroin uutiset haltiakuninkaalle, joka suuttui. Ei siis mitään uutta kotirintamalla…

3019, echuir 20.pv
Örkkiarmeija sytytti metsämme tuleen! Päiväkirjani melkein paloi!

3019, ethuil 6.pv
Sota ohi! Voitimme! Synkmetsä ei ole enää entisensä. Nimi muuttui. Thranduil kehuskeli kaikille, että juuri hänen poikansa pelasti Keski-Maan. Hoh-hoijaa.

3019, iavas 9. pv
Legolas palasi – ja lähti taas. Mainitsi jotakin rakennusurakasta etelässä päin. Haltiakuningas ei hyväksynyt ajatusta. Hän aikoo lähettää vakoojan Ithilieniin. Silinde lähti Harmaisiin Satamiin. Tunnen itseni vähän yksinäiseksi.

N.A. Vuosi 1001, ethuil 1. pv
Ensimmäinen rauhallinen vuosituhat ohi! Pelkkää puiden istutusta koko aika! Mutta haltiakuningas jaksaa yhä samasta aiheesta. Käväisin hänen aarrekammiossaan ja löysin jotain mukavaa itsellenikin. Jos en kerran saa mitään uutta vaatetta, niin…

1234, laer 70. pv
Erittäin kuiva kesä, joka suhteessa.

1351, firith 50.pv
Thranduil suree yhä isänsä kuolemaa. Sanoin, että he tapaavat taas Valinorissa. Mutta hän ei halua jättää suurenmoista valtakuntaansa, vaikkei se enää niin suuri olekaan, kaikki kun ovat jo pakanneet ja lähteneet merentakaiselle saarelle. Palautin kirjan pahoittelujen kera. Hän kysyi, opinko mitään. Punastumista, luulisin.

1540, laer 71.pv
Saimme viestin Legolakselta. Hän purjehtii pian Valinoriin ja kutsui meidätkin mukaan. Thranduil kieltäytyi taas lähtemästä ja istui tyrmässään mielenosoituksellisesti. Menin katsomaan häntä, koska aloin jo huolestua, sillä viinivarastotkin ovat jo huvenneet, mutta hän huijasi minut sisälle ja lukitsi oven. Toivottavasti hän ei unohda minua tänne tällä kertaa.
Hawkie
Örkki
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 12:40 pm
Paikkakunta: Pimeä todellisuus

Viesti Kirjoittaja Hawkie »

Kukaan ei ole kommentoinut?! No voihan *sensuroitu*
Tää oli ihan mahtava. Thranduil oli vaan niin symppishemmo että!
Se vähän niinku toi Smith (Matrix), ihana ja kamala...samaan aikaan!
Elíniel
Puolituinen
Viestit: 277
Liittynyt: La Elo 21, 2004 9:27 am
Paikkakunta: Estelin syli.

Viesti Kirjoittaja Elíniel »

Tämähän on hauska... :D Thranduil oli aivan huippu! Juuri sellainen kuin olisi pitänytkin! :D
-Vuoden 2005 ja 2006 Aragorn.
Fey
Örkki
Viestit: 99
Liittynyt: To Tammi 08, 2004 11:08 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fey »

Kiitos kommenteista, olivat ihastuttavan positiivisia! :D
Voi kumpa se Hobitti tulisi pian, siis se elokuva, heh, että näkisi, miltä se Thranduil oikeasti näyttää...*syyyyyvä, mutta toiveikas huokaus*
Avatar
Fanyare
Joku hippi
Viestit: 928
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 5:23 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fanyare »

Näin vähän kommentteja :shock: Omalta osaltani yritän korjata asiaa xD Sitten asiaan:

Oh god! xDDDD Kyllä pikkusisko ihmetteli, mille koko ajan repeilin. *virnistää* Thranduil oli niiiiin Thranduil xD Oli aivan hervotonta, kun Saelbeth käytti Aragornista nimitystä 'haiseva mies' xDD Tämän lukeminen todella piristi iltaa, kiitos siitä (: Kunpa se Hobitti tosiaan tulisi pian. *pomppii hysteerisenä*
3019, echuir 20.pv
Örkkiarmeija sytytti metsämme tuleen! Päiväkirjani melkein paloi!
Oh god xDD

*räkättää ja häipyy*
Today is the tomorrow you worried about yesterday.

Merri 05-06, RPS-ficcaaja 07 ja Japanifriikki 08

avatar by 25djadja @ LJ
Jenla
Örkki
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Tammi 07, 2004 6:13 pm
Paikkakunta: Kontu

Viesti Kirjoittaja Jenla »

Hyvin viihdyttävä ja hauska! :D Hyvää ja kevyttä lukemista! Sai nauraa! Thranduil on kyllä huippu! Hawkin sanoja lainatakseni symppishemmo!
Vähän jäi vain vaivaamaan, kun ei tiedä oikein kuka se Saelbeth on...? Tai no, tiedän. Mutta ei sen enempää "tunne" häntä, niinkuin jonkun Legolasin tai Elrondin. :) Jos nyt joku ymmärtää mitä minä tässä sönkötän...
~I do not know the way and I solemny swear that I'm up to no good~

My fall will be for you
My love will be in you
If you be the one to cut me
I'll bleed forever
Renegate
Örkki
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Loka 20, 2004 12:52 pm
Paikkakunta: piilopaikka

Viesti Kirjoittaja Renegate »

Tää on aivan mahtava... :D

nauroin ihan hillittömästi melkein kokoajan ja porukat varmaan jo ehti ajatella et nyt se lapsiparka on todella seonnu... :roll:
Yesterday's gone and tomorrow isn't here yet. But I still have today... I still have this moment...
Daraganyan
Puolituinen
Viestit: 330
Liittynyt: Ma Heinä 31, 2006 4:00 pm
Paikkakunta: Siperia

Viesti Kirjoittaja Daraganyan »

Hauskahan tämä. Thranduil oli loisto - ja Legolas ratsastamassa minihameessa. *reps* Joo. Sais Thranny ottaa pojastaan mallia ja hankkia rakastajan. Mutta se taitaa tyytyä kirjoihin. (Toisaalta, tyydynhän minäkin ficceihin... *mutin*)

Hauskaa minulla oli tätä lukiessa. Kiitän sen kirjoittamisesta.

Rakentavasta en tiedä - se jostain syystä juoksee minua karkuun. Olisikohan sillä(kin) salasuhde Legolasin kanssa?

Kiitos.

~Dara
Enkelit lentävät kotkien siivin.

Vuoden 2008 runoilija. *kumartaa*
Avatar
Darial Kuznetsova
Samooja
Viestit: 436
Liittynyt: Pe Marras 09, 2007 5:25 pm
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Darial Kuznetsova »

Voi elämä!
Saelbeth on yksi suosikkejani ja pompin tuolilla kun näin tämän.
Ja melkein kuolin nauruun kun luin tämän.
Miten keksitkään tällaista? B-E-A-Utiful!!
Jos oli nimi niin kuka sitä muistaa, jos oli kasvot niin ne helppo oli unohtaa.
Jos oli sydän niin se helppo oli poistaa ja pyörät pyörii, päivät itseään toistaa...

Sydänpuu - Mustaan Uneen (Jani Liimatainen)
Escapist
Örkki
Viestit: 79
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 9:39 am

Viesti Kirjoittaja Escapist »

Ei huhhuhhuijaa :D Tämä voittaa sen paitatopicinkin mennen tullen ja palatessa :mrgreen: Good work, mate!
"Isona muutan Over the Hills and Far Away!"
Vastaa Viestiin