Salaiset päiväkirjat! - FotR

Huumoria ja parodiaa yllin kyllin.

Valvojat: Andune, Ilona

Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Salaiset päiväkirjat! - FotR

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Ideat & englanninkielinen alkuteos: Cassandra Claire
Arkisto: http://www.ealasaid.com/misc/vsd/
Käännös: minä itse
Warnings: slash-pitoinen juttu, mutta ilman vahvoja seksuaalisia kuvauksia. Vaatii ennen kaikkea huumorintajua!
Summary: Saattue & kumppanit pistivät paperille todelliset tuntonsa. Pohjautuu elokuvaversioon kirjasta Sormuksen ritarit.
Disclaimer: Hahmot ovat JRR Tolkienin, teos on Cassien. Vain käännös on minun.
A/N: Ei betaluettu. Kirjoitusvirheistä saa valittaa minulle! Päiväkirjat on tarkoitus lukea julkaisemisjärjestyksessä, eli ensin Aragorn, sitten Legolas jne, muuten saattaapi osa vitseistä jäädä tajuamatta!
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Salainen Päiväkirja – Aragorn Arathornin poika

Ensimmäinen päivä

Tappamiset: neljä kappaletta sormusvarjoja. Ei hullummin siis. Tapasin hobitit, käveltiin neljäkymmentä mailia. Nyljin oravan ja pistelin sen poskeeni. En vieläkään ole kuningas.

Neljäs päivä

Jumissa hobittien kanssa vuorilla. Boromir on uskomattoman ärsyttävä. En ole kuningas.

Kuudes päivä

Tappamiset: ei yhtäkään örkkiä. Ei voi muuta kuin olla pettynyt. Mutta hei, näytän silti yhä vantteralta ja miehekkäältä! Minulla on ihme into potkia Gimliä, mutta pidän sen kurissa. En edelleenkään ole kuningas.

Kymmenes päivä

Ei oikeastaan mitään kerrottavaa. Mentiin Moriaan ja nähtiin Balrog. Eipä minusta tullut tänäänkään kuningasta.

Yhdestoista päivä

Tappamiset: 7 örkkiä. Oikein hyvä. Ja näytän edelleen miehekkäältä. Legolas saattaa tosin olla minua kuumempi. Ihmettelenpä, pitäisikö hän minusta, jos olisin kuningas?

Kahdeskymmeneskahdeksas päivä

Huomaan, että Frodo on häiritsevän puoleensavetävä. Minusta tuntuu, että jos teen jotakin, Sam tappaa minut. Karvaiset jalat ovat jotekin kiihottavia. En muuten ole vieläkään kuningas.

Kolmaskymmenes päivä

Ollaan Lothlorienissa. Luulen, että Galadriel yrittää iskeä minua. Turhaan. Juttelin mukavasti Boromirin kanssa. Kävin myös suihkussa, huh huh… mutta en ole kuningas.

Kolmaskymmenestoinen päivä

Tappamiset: ei yhtäkään örkkiä. Alan tuntea itseni karvaiseksi. Legolas sanoi, että hänen mielessään kasvaa jokin varjostava uhka. Luulen, että hän saattaa olla homo. Ja ei, en ole kuningas.

Kolmaskymmeneskolmas päivä

Tappamiset: tuhansia ja taas tuhansia örkkejä. Tosi siistiä. Örkit tappoivat Boromirin. Hän kuoli urheasti syliini, ja olen nyt varma siitä, että hän ehdottomasti oli homo. En ole enää varma Gimlistäkään. Rest in peace, Boromir.
En ole edellenkään kuningas, vaikka Boromir minua sellaiseksi kutsuikin. Ehkä hän oli menettänyt liikaa verta.

Kolmaskymmenesneljäs päivä

Frodo lähti Mordoriin. Sanoi menevänsä yksin, mutta otti sittenkin Samin mukaansa. Miksi? Voi luoja, ovatko kaikki minua lukuun ottamatta homoja?? En ole enää varma itsestänikään. Enkä yhä edelleenkään ole kuningas, hemmetti soikoon!!
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Salainen Päiväkirja – Legolas Viherlehti

Ensimmäinen päivä

Olin mukana Elrondin Neuvonpidossa – ja olin taatusti paikalla olleista komein. Lupasin seurata jotakin pikkumiestä Mordoriin, jotta hän voisi heittää Sormuksen tulivuoreen. Tosi tärkeä homma.

Neljäs päivä

Boromir on todella ärsyttävä. Miksi hänen on raahattava mukanaan sitä isoa ruokalautasta, joka on olevinaan kilpi? Kiivettiin Caradhrasille, mutta ihmiset valittivat koko ajan, joten tultiin sitten takaisin alas. Minä olen takuulla komein tyyppi koko Seurueessa – hyvä minä!

Kuudes päivä

Moriassa on liian pimeätä, jotta voisin harjata hiukseni kunnolla. Pelkään, että niihin tulee pian takku. Örkit ovat hassuja. Ja minä olen yhä komea.

Kymmenes päivä

Gandalf vajosi varjoihin. Minun nenäni alle on muodostumassa finni. Enemmän kuin huolestuttavaa, sillä finnien katoaminen tuppaa aina kestämään sellaiset 500 vuotta. Olen kuitenkin yhä komein.

Yhdestoista päivä

Perillä Lothlorienissa. Epäilen, että Galadriel näyttää minua paremmalta. Olen myöskin varma, että hän on kopioinut hiusmuotiani. Häntä ärsytti suuresti, kun käytin hänen peililähdettään kylpemiseen. Päätin olla huomioimatta häntä sen enempää. Eikö olekin hienoa, ettei minulta ole lähtenyt yhtäkään hiusta 800 vuoteen?

Kolmaskymmenes päivä

Kaikki tämä melominen on yhtä helvettiä. Huomaan, että Aragorn on hyvin mieltynyt Frodoon. Sam kyllä tappaa hänet, jos hän yrittää mitään. Ja minä olen yhä porukan komein.

Kolmaskymmeneskolmas päivä

Sormus houkuttaa Boromiria suuresti. Aika säälittävää. Minua se ei houkuta, kun minulla on jo kaikki mitä haluan – kuten täydelliset hiukset ja tiukka peppu.

Kolmaskymmenesviides päivä

Boromir on kuollut. Todella tarpeeton ja sottainen kuolema. Boromir sai menehtyessään Aragornilta suudelman. Onko täällä siis saatava rintansa nuolia täyteen ennen kuin saa osakseen edes jonkinlaista huomiota? Boromir ei todellakaan ollut minua komeampi. Tämä on epäreilua. En ymmärrä tätä.
Frodo ja Sam lähtivät kahdestaan Mordoriin. Oikein söpöä.
Olen melko varma siitä, että Gimli tuntee vetoa minuun. Sinänsä hyvä, että pituudeltaan hän on vain vyötäröni korkeudella, mutta hänen vaatteensa ja kypäränsä ovat karmaisevia. Näen edessäni synkkiä, todella synkkiä aikoja.
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Salainen päiväkirja – Frodo Reppuli

Ensimmäinen päivä

Tuntuu paljon paremmalta, kun on saanut ottaa kunnon torkut Elrondin talossa. Sam myöskin antoi minulle upean selkähieronnan sekä kuuman kylvyn. Kuinka hienoa veljellinen rakkaus onkaan! En ole oikein varma siitä, miksi hänen täytyi nuolla varpaitani, mutta kaipa sillä oli jotakin tekemistä haltioiden lääkekuurin kanssa.

Kolmas päivä

Olen suostunut viemään Sormuksen Mordoriin. Näin jälkeenpäin ajatellen se taisi olla paha moka.

Neljäs päivä

Aragorn ja Boromir tappelivat siitä, kumpi heistä saa kantaa minut alas Caradhrasin vuorilta. Aragorn tönäisi Boromirin lumikinokseen. Boromir puri Aragornia korvaan. Sormuksen mahti taitaa olla suurempi kuin kuvittelinkaan.

Kuudes päivä

Herätessäni Aragorn leikki paitani napeilla. Hänen täytyy havitella Sormusta itselleen. Hitto soikoon tätä reissua! No, Sam tappaa hänet, jos hän yrittää mitään.

Kymmenes päivä

Legolas alkoi hieromaan reiteni sisäpuolta jousellaan. Olin hämmästyksestä mykkä. En ollut laisinkaan tajunnut, että hänkin tahtoo Sormuksen. Sen täytyy todellakin olla avain aivan uskomattomaan valtaan.

Yhdestoista päivä

Gandalf näytti minulle uskomattoman, oudon tempun. Eipä hän todellakaan kanna hassua hattuaan turhaan. En tiedä, ehkä Sormus vaikuttaa häneenkin.

Kahdeskymmenesneljäs päivä

Lopultakin tunnen itseni levänneeksi. Moriassa oli niin pimeää, ettei Aragorn pystynyt nipistelemään minua – viime aikoina hän on tehnyt sitä usein. Gandalf vajosi varjoihin. Oli surullista nähdä hassun hatun katoavan.

Kahdeskymmenesseitsemäs päivä

Lothlorienissa on niin kaunista. Galadriel on myös kaunis. Tarjosin hänelle Sormusta, mutta hän vastasi ”ei, haluaisin sinulta mieluummin jotakin muuta, Frodo Reppuli” ja yritti työntää kätensä housujeni sisään. Annoin hänelle varahousuni, kun hän oli niin kumman ihastunut niihin. Ehkä Lothlorienissa on pulaa pöksyistä.

Kolmaskymmenes päivä

Ollaan soudettu koko päivä, ja minua väsyttää ihan hitosti. Merri ja Pippin tarjoutuivat hieromaan minua yhdessä. On se vaan mukavaa, kun on niin huolehtivaisia ystäviä. Hienoa, ettei Sormus vaikuta heihin. Tosin he taisivat innostua vähän liikaa, nyt on selkä hellänä, muista paikoista puhumattakaan.
Pippin muistaa, että me olemme serkuksia, muistaahan?
Muistaahan?

Kolmaskymmeneskolmas päivä

Boromir yritti viedä Sormuksen. En ole aivan varma, mutta minusta tuntuu että hän yritti samalla jotakin muutakin. Tuntuu oudolta, kun hän on niin iso.

Kolmaskymmeneskuudes päivä

Kukaan ei anna minun olla rauhassa. En kestä tätä. Lähden Mordoriin. Sam tulee mukaan, ja se on hyvä, sillä kukaan ei ole yhtä hyvä hieromaan jalkoja kuin hän. Muuten on hieman surullista jättää Seurue. Minuun iski tänään jokin ihme himo suudella Gimliä. Sellainen suuri kypärä on melkoisen kiihottava. No, ihan sama. Minä olen hänelle aivan liian karvaton.
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Salainen Päiväkirja - Gondorin Boromir

Ensimmäinen päivä

Olin mukana Elrondin Neuvonpidossa. Aragorn luuli taas olevansa jotakin, niin kuin aina. Eiväthän karvainen rinta, komeat lihakset, upea rusketus sekä miehekäs, tarkka katse tarkoita, että… ööh. Taisinpa poiketa aiheesta. Kiitos Aragornin… kovuuden, taisin suostua lähtemään mukaan jollekin matkalle.
Pahus.

Kolmas päivä

Typerä Sormus, typerä Tehtävä, typerä Saattue.

Neljäs päivä

Frodo pudotti Sormuksen tänään. Nostin sen ylös, mutta Aragorn pakotti minut antamaan sen hänelle takaisin. Röyhkeä paskiainen. Miltähän hänestä mahtaisi tuntua, jos Gondorin torvi sojottaisi ulos hänen ---
Typerä Sormus.

Viides päivä

On aivan selvää, että Aragorn pitää Frodoa kiihottavana. HA HA HA! Sam tappaa hänet, jos hän yrittää mitään.

Kuudes päivä

Aragorn on aina vain viehtyneempi Frodoon. ”Boromir, anna Sormus takaisin Frodolle.” ”Boromir, anna minun kantaa Frodo alas Caradhrasilta.” ”Boromir, ole kiltti äläkä enää yritä katkaista Frodon päätä, kun hän nukkuu. Sormus ei ole sinun.” Todella puolueellista!

Kymmenes päivä

Miksei Aragorn pidä minua viehättävänä?

Yhdestoista päivä

Kannoin Frodon ulos Moriasta. Se oli oikeastaan aika mukavaa. Toivon mukaan minusta ei tule samanlaista hobitteihin viehtynyttä pervoa kuin Aragornista. Merri ja Pippin ovat myös melko söpöjä pikkuisia…
Ai joo, ja Gandalf kuoli.

Kolmeskymmenes päivä

Tällä kertaa Lothlorienissa. Galadriel on melko kuuma. Hän pitää takuulla salaperäisestä miehekkyydestäni. Legolas meni kylpemään hänen lähteeseensä ja joutui pulaan, HA HA HA! Olen melko varma, että Legolas värjää hiuksiaan. Ja hänellä on finni. Aragorn ehdotti, että mekin menisimme kylpyyn. Vasta viime hetkellä tajusin, ettei hän tarkoittanut meidän kylpevän yhdessä.
Typerä Aragorn.

Kolmaskymmeneskolmas päivä

Frodo käyttäytyy omituisesti Sormuksen suhteen. Ei edes katso minuun. Täytyy myöntää, että tunsin oloni jännäksi, kun yritin saada Sormusta hetkeksi itselleni. Kierin hänen päälleen, sitten hän muuttui näkymättömäksi. Minuun iski hirveä himo halata häntä. Halu katosi, kun hän löi minua naamaan.
Aragorn olisi minulle nyt mustasukkainen, HA!

Kolmaskymmenesviides päivä

Örkit tappoivat minut.
Typerät örkit.
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Salainen Päiväkirja – Samvais Gamgi

Ensimmäinen päivä

Frodoon osui Morgulin terä. Voi ei! Pippin itki. Sanoin Pippinille, että kaikki on hyvin, sillä Frodo-herra on aivan liian syötävän kuuma kuollakseen.
Sanoinko tuon ääneen??? Voi ei.

Kolmas päivä

Olen seurannut Frodo-herraa Rivendelliin, missä haltiat parantavat häntä. Gandalf pyysi minua auttamaan tajutonta Frodo-ressukkaa pääsemään eroon likaisista vaatteistaan. Minä siis riisuin ja kylvetin hänet. Laitoin myöhemmin toisenkin kylvyn, ja sitten kolmannen. Lopulta Gandalf tuli ja sanoi, että kyllä kuusi kylpyä riittää, Samvais. Höh. Itse hän ei ole varmaan kylpenyt sitten Toisen Ajan päättymisen.

Neljäs päivä

Olisikohan taas aika laittaa Frodo-herra kylpyyn?

Viides päivä

Haltioiden kuplakylpy oli kaunis ja värikäs. Gandalf ei ole ollenkaan hauska. Huokaus.

Kuudes päivä

Frodo-herra on hereillä! Hän tuntee olonsa hyväksi, mutta ihmettelee samalla, miksi hänen kätensä ovat ihan ryppyiset. Päätin olla kertomatta kylvyistä.

Seitsemäs päivä

Olin salakuuntelijana Elrondin Neuvonpidossa. Frodo-herra lupasi viedä Sormuksen Mordoriin. Frodo-herra on niin urhea, komea, pitkä ja upea!
Hmm, ehkei hän sittenkään ole niin pitkä. Ainakaan tavallista pituutta mitatessa.

Kahdeksas päivä

Lähdettiin sitten Mordoriin. Jos minulta kysytään, niin Saattueen jäsenet ovat outoja. Varsinkin Boromir, hän opettaa Merrille ja Pippinille, kuinka miekkaillaan! Selvästikin hän on mieltynyt hobitteihin – hän pitää pienistä miehistä polvihousuissa.

Yhdeksäs päivä

Aragorn on ihan samanlainen kuin Boromir. Hän selkeästikin pitää Frodo-herrasta. Tapan hänet, jos hän yrittää jotain.

Kymmenes päivä

Moriassa on todella hämärää. Lyön Aragornia miekkani tasaisella kyljellä joka ikinen kerta kun hän yrittää nipistää Frodo-herraa.
Gandalf putosi pohjattomaan kuoppaan. Frodo-herra puhui myöhemmin jotakin hassusta hatusta ja taikatempuista, mutta minä en ymmärtänyt.
Pippin sanoo, että Legolas panee Gimlin kanssa. Iik.

Viidestoista päivä

Lothlorien on kaunis paikka. Blondi haltiarouva tekee kaikkensa iskeäkseen Frodo-herran. Pippin huomasi sen myös. Sanoin hänelle, että heidän pituuseronsa tekee suhteesta mahdottoman. Pippinin mielestä Frodo-herra voisi opetella käyttämään puujalkoja.
Vihaan Pippiniä.

Kahdeskymmenestoinen päivä

Lähdetään Lorienista. Heipä hei ja hyvästi, mokoma haltianainen!
En oikein tiedä, minne ollaan menossa, mutta veneet meille on laitettu valmiiksi. Ihan sama, kunhan saan olla Frodo-herran kanssa samassa veneessä.

Kahdeskymmeneskolmas päivä

Boromir suoritti lopultakin siirtonsa Frodo-herraa kohtaan. Hänet torjuttiin, luonnollisesti, mutta paljon huomiota hän sai osakseen. Boromir väitti yrittäneensä vain ottaa Sormuksen ajaakseen tiehensä kaiken maailman pahuuden, mutta se jos mikä on emävale.

Kahdeskymmenesviides päivä

Örkit tappoivat Boromirin. Tiesinhän minä, että niistä otuksista on jotain hyötyäkin!
Frodo-herra lähtee Mordoriin, ja minä lähden mukaan, jippii! Frodo tarvitsee piristystä, hänestä on vaikeata jättää muu Seurue taakseen. Hän on masentunut ja varma siitä, että kuolee Mustan Maan karuilla aavikoilla neitsyenä.
Sehän nähdään…
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Salainen Päiväkirja – Gandalf Harmaa

Ensimmäinen päivä

Konnussa. Voi, miten viattoman ja onnellisen näköinen paikka! Hmmm… näinkö harhoja, vai oliko Frodo pellolla tyydyttämässä itseään juuri kun ajoin ohi?

Toinen päivä

Bilbon synttäreillä. Kamalasti hobitteja, ja kamalasti olutta! Kaikki ovat niin kivoja. Bilbokin on kiva. Ja valot ovat kivoja. Frodokaan ei ole hassumpi. Hobitteja on kiva halailla... ja.... ja... yh.
Minua alkoi yllättäen oksettaa.

Kolmas päivä

Aivan tajuton krapula. Lähden hakemaan Minas Tirithistä hieman aspiriiniä.

Kahdestoista päivä

Menin pyytämään Sarumanilta neuvoa Sormuksen suhteen, mutta hänestä oli tullut paha. Kukaan ei ollut kertonut minulle mitään. Radagast Ruskea on kaiketi taas varastanut minulle tarkoitettuja posteja.

Kolmastoista päivä

Jumissa tornin harjalla. Upeat maisemat, mutta jatkuva tuuli ei tee hyvää hassulle hatulleni. Huvittelen sylkemällä purkkaa alhaalla olevien örkkien niskaan.

Neljästoista päivä

Saruman kävi visiitillä ja yritti tarjota seuraa. Joopa joo!

Kuudestoista päivä

Yksinäistä. Ehkei Saruman sitten loppujen lopuksi olekaan niin epäviehättävä. Jos hänellä vain ei olisi niitä kamalia kynsiä… hmm, olisikohan minun pitänyt tajuta hänen pahuutensa jo aikaisemmin??

Yhdeksästoista päivä

Pääsin pakoon ja olen Rivendellissä. Sam on hiukan hallitsemattomassa mielentilassa. Haltioilla ei ole enää yhtään mansikoilta tuoksuvaa saippuaa, kiitos hänen. Elrondia taitaa ärsyttää.

Kahdeskymmenes päivä

Elrond on päättänyt lähettää Frodon matkoihinsa, sillä hänkin haluaa joskus päästä ensimmäisen kerroksen kylpyhuoneeseen. Sormuksesta on tullut iso haloo. Päätin lähteä Saattueen matkaan, jos Sam vaikka haluaisi kylvettää minutkin. Kylvylle olisi käyttöä.

Kahdeskymmenesensimmäinen päivä

Aragorn tuntee selvästi vetoa Frodoon. Sam tappaa hänet, jos hän yrittää jotain. Kysyin Samilta, antaisiko hän minulle kylvyn. ”Ha ha, Gandalf-herra, ette voi olla vakavissanne,” hän vastasi.
Hyödytön rääpäle.

Kahdeskymmeneskolmas päivä

Caradhrasin huipulla on kylmää. Aragorn voitti tappelun siitä, kuka saa kantaa Frodon alas. Boromiria pännii. Jos Legolas ei kohta lopeta puheitaan siitä, kuinka helppo lumessa on kulkea, lyön häntä kepilläni.

Kahdeskymmenesviides päivä

En halua mennä Morian kaivoksiin. Balrog on takuulla yhä vihainen niiden Toisella Ajalla järjestämiemme treffien takia.

Kahdeskymmeneskuudes päivä

Moriassa ollaan. Ja Balrog on yhä vihainen.

Kahdeskymmenesseitsemäs päivä

Vajosin varjoihin. Mokoma Balrog-kakara! Minun täytyi tehdä vaikka mitä ennen kuin hän antoi minun mennä. Päätin, etten kerro tästä Seurueelle, vaan kehitän sen sijaan tarinan jostakin kamalasta taistelusta. Mutta ensin on pakko käydä Elrondin luona, kolmannen asteen palovammat herkissä paikoissa ovat melko tuskallisia. Toivon mukaan Elrond ei naura minulle. Jos nauraa, uhkaan kertoa kaikille hänen ja Sauronin likaisesta, yhteisestä viikonlopusta. HA!
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Salainen Päiväkirja – Peregrin Tuk

Ensimmäinen päivä

Oltiin Merrin kanssa varastelemassa porkkanoita farmari Magotin pelloilta, kun törmättiin Frodoon ja Samiin. Oli hauska kieriä Frodon kanssa hetki maissipellossa ennen kuin Sam kiskoi minut ylös. Täytyy mainita Frodolle, että hänen palvelijansa alkaa käydä hieman liian päällekäyväksi.
Pudottiin jyrkkää mäkeä alas. Merriä harmitti, kun porkkana katkesi. Juuri kun hän oli löytänyt sopivan!

Toinen päivä

Oikein mukavaa Rivendellissä, tosin kyllästyttää jakaa huone Samin kanssa. Onko sen ihan pakko leikkiä jatkuvasti mansikkasaippualla ja kastella paikkoja märillä käsillään? Kyllästyttää myöskin se, että haltiat luulevat minua tämän tästä harvinaisen eläväksi koriste-esineeksi.

Kolmas päivä

Liityin sitten Saattueeseen, vaikkei oikeastaan olisi kiinnostanutkaan. Kaikki ovat mukavia, lukuun ottamatta Legolasia. Eilen hän roikotti minua pää alaspäin vesipuron yläpuolella kunnes myönsin, että hän on Saattueen komein haltia. En viitsinyt muistuttaa häntä, että hän on myös Saattueen AINOA haltia - puro näytti niin syvältä.

Seitsemäs päivä

Siitä on nyt 25 päivää kun ensi kertaa tapasin Aragornin, eikä hän ole vieläkään pessyt tukkaansa. Alkaa käydä jo kammottavaksi.

Yhdeksäs päivä

Sam on ihan väärässä Boromirin suhteen. Hän kutsui minut kävelylle ja puhaltamaan hänen Gondorin torveaan. En malta odottaa. Hauska mies.
Myöhemmin samana iltana
Olen aina luullut, että Gondorin torveen puhaltamisen tarkoituksena on koota yhteen Lännen Armeijat. Taisin olla väärässä.

Yhdestoista päivä

Moriassa on TOSI pimeää. On siinä hyvätkin puolensa, nimittäin se, että kun Legolas ei näe mitään, niin hän ei voi uhata heittää minua alas kaivoksiin. Kunpa Sam suojelisi minua samalla tavalla kuin Frodoa. Legolas on pelottava.

Kahdestoista päivä

Yhä Moriassa, hyvä niin. Boromir valittaa, kuinka tunteeton Aragorn on. Kattila kiehuu kohta yli, jos minulta kysytään. Aragorn pitää Frodosta hyvin paljon. Sam kyllä tappaa hänet, jos hän yrittää jotain.

Kolmastoista päivä

Yllätin Legolasin levittämästä vahaa Aragornin saappaiden pohjaan. Nyt ymmärrän, miksi Aragorn kaatuilee jatkuvasti Legolasin syliin. Juonikas haltia!
Aragorn ei ole edelleenkään pessyt hiuksiaan.

Neljästoista päivä

Gandalf on kuollut. Kaikilla on surkea olo. Legolas yritti piristää meitä ottamalla vaatteensa pois ja tanssimalla. Kaikilla on edelleen surkea olo, paitsi minulla. Legolas vaipui 3000 vuotta kestävään haltiamasennuksen tilaan.

Viidestoista päivä

Lorienissa näyttää kivalta. Kävelin vahingossa paikalle, kun Gimli oli kylvyssä. Nyt ymmärrän, mitä Gandalf tarkoitti sanoessaan, että örkkejäkin kamalampia asioita on olemassa. Olin näkevinäni Aragornin piileskelemässä kuplien alla. Näen takuulla painajaisia koko seuraavan viikon.

Kuudestoista päivä

Aragorn on pessyt hiuksensa, jippii!
Kyllä hänen täytyi olla piilossa niiden kuplien alla.

Kahdeskymmenes päivä

Boromir teki minulle runon. Merri sanoo, että minä johdatan Boromiria eteenpäin. Mutta Merri sanoi myös, että minä itken kuin tyttö. Äh, Merri osaa olla todella paska aina välillä.
Runo ei ole kovin hyvä. Se ei soinnu ollenkaan.

Kolmaskymmenes päivä

Sanoin Boromirille, etten ole valmis suhteeseen. Hän meni ja tapatti itsensä örkkien kynsissä. Ihmiset ovat todella yliherkkiä aina välillä.
Nyt ollaan Uruk-hain vankina. Eivät ole mitään hilpeitä veikkoja. Örkit haisevat. Minulla on äkkiä ikävä Boromiria. Merri sanoi, että meidän täytyy ehkä alkaa nuoleskella toisiamme järkyttääksemme örkkejä niin, että ne laskevat meidät pakoon. Odotan sitä innolla.
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Salainen Päiväkirja – Saruman Valkoinen

Ensimmäinen päivä

Tylsää. Rautapihassa ei ole kaapelitelkkua. En voi muuta kuin kirjoitella tuhmia tarinoita Gandalfista ja Balrogista.

Toinen päivä

Tapasin mielenkiintoisen hemmon Palantírin kautta. Hän tuntuu pitävän minusta ihan aidosti eikä vain siksi, että olen Keski-Maan voimakkain velho. Miltäköhän hän mahtaa näyttää?

Kolmas päivä

Ärsyttää. Mielenkiintoinen tuttavuuteni ei lähetä itsestään muuta valokuvaa kuin suuren silmän. Sanoo olevansa ujo, mutta ehkä hän onkin karvainen tai läski. Olen kuullut huolestuttavia huhuja Palantírin kautta solmituista suhteista. Ehkä minun olisi pidettävä taukoa.

Seitsemäs päivä

Huh huh. Palantír-hemmo olikin Mordorin Musta Ruhtinas. Niin minun tuuriani. Mutta olisi sitä voinut käydä huonomminkin, Sauron ei ole karvainen eikä läski. Nyt on mentävä kokoamaan Mordorille kammottavaa demoniarmeijaa. Ja käytävä manikyyrissä.

Yhdeksäs päivä

Gandalf tietää minun inhoavan yllätysvisiittejä, ja kuitenkin hän tupsahti tänne kuin tyhjästä. Hän halusi höpöttää Sormuksesta, jonka hänen uusi poikaystävänsä oli juuri saanut – Gandalf on varsinainen hobittihullu! Hän halusi vain muistuttaa minua siitä, että hänellä on sentään kokonainen hobitti, kun taas minulla on vain silmä. Ilkimys. Näytin hänelle muutamia upeita jumppaliikkeitä ja voitin hänet. Hyvä minä!

Kolmastoista päivä

Olen kyllästynyt kiipeämämään 8 miljoonaa porrasta ylöspäin voidakseni jutella Gandalfin kanssa. Olisi pitänyt laittaa hänet matalalla olevaan tyrmään, sitten olisin voinut kiusata häntä jo ennen aamiaistakin.

Neljästoista päivä

No niin, kuka sylki purukumia örkkieni niskaan? Ei ole reilua.

Viidestoista päivä

Olin taas kiusoittelemassa Gandalfia, kun hän pakeni. Menköön. Eipähän tarvitse enää kiivetä yhtäkään porrasta.

Kuudestoista päivä

Katselen taas Palantíria. Gandalf on lähtenyt reissuun neljän hobitin, haltian ja joidenkin muiden kanssa. Luoja, tuo komea mieshän on Aragorn Arathornin poika! Heitin hänet kerran ulos Rautapihasta, kun hän vaan valitti ja valitti sitä, ettei ole vieläkään kuningas. Olisikohan tuo karvakasa kääpiö?
Mikä hölmöläisten ryhmä!

Kahdeskymmenes päivä

Olen risteyttänyt örkkejä ja hiisi-ihmisiä. Ei ollut helppoa, oli vaikeata saada niitä tekemään mitään, vaikka järjestin kynttiläillallisenkin. Ensi kerralla yritän jotakin helpompaa. Voisin vaikka risteyttää örkin ja Gandalfin, niin saataisiin hassuhattuinen örkki.

Kahdeskymmenestoinen päivä

Kuka olisi uskonut, että Sauron olisi näin vaativa ja että armeijan kokoaminen olisi näin sotkuista. Kirottua, että nimeni pitää olla Saruman VALKOINEN! Olisin mieluummin Saruman Mudanruskea tai Saruman Äklönvihreä. Valkoisessa näkyy kaikki lika niin helposti.

Kahdeskymmenesneljäs päivä

Jos katson Palantíriin tarpeeksi usein, näenkö Gandalfin tekevän hassuhattutemppuja?

Kahdeskymmenesviides päivä

Gandalf teki hassuhattutempun! Sormuksen Viejä oli mielissään. Aragorn haluaisi selvästikin nähdä herra Reppulin ilman housuja. Sam tappaa hänet, jos hän yrittää tehdä jotain.

Kahdeskymmeneskuudes päivä

Seurueen karvainen jäsen on ihan takuulla kääpiö. Näin sen pelaavan piilota kypärä –leikkiä yhden hobitin kanssa. Ja toinen ihminen on Gondorin Boromir. Olenkohan ainoa, joka haluaisi ratsastaa Minas Tirithiin ja huutaa, että Gondor kuulostaa ihan kondomilta? Enpä tiedä.

Kahdeskymmeneskahdeksas päivä

Uruk-hai on valmiina lähtöön. Katselin myös hieman Saattuetta. Boromir kutsui nuorimman hobitin puhaltamaan kanssaan Gondorin torvea. En ole nauranut näin hervottomasti sitten Toisen Ajan, jolloin Gandalf yllätti Balrogin ravintolalaskun suuruudella. Palantír on upea. Parempi kuin kaapelitelkkari.
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Salainen päiväkirja – Gimli Glóinin poika

Ensimmäinen päivä

Grr. Argh.

Toinen päivä

Lihon Rivendellissä haltioiden keskellä. Huono homma ruuansulatukselle. Pyysin Elrondia antamaan minulle huoneen toisesta kerroksesta, sillä nyt en pääse vessaan ilman että joudun katselemaan tuoksukynttilöiden kanssa jatkuvasti kylpeviä hobitteja. Eilen päälleni lensi mansikantuoksuista kylpyvettä. Plussaa: parta on nyt huoliteltu ja tuoksuu mukavalta.

Kolmas päivä

Elrond ei suostu muuttamaan huonettani, ja törmäsin taas aamulla niihin hobitteihin. Mitä mieletöntä ne oikein tekivät sillä porkkanalla? Taitavat olla puolituisia myös järjeltään. Ei ihme, ettei niille kasva edes kunnollista partaa.

Seitsemäs päivä

Epäilen, että Aragorn Arathornin poika on viehtynyt hobitteihin. Hän hylkäsi kauniin haltianaisen saadakseen olla polvihousuisten puolikkaiden kanssa. Mutta onneksi minä, Gimli Glóinin poika, olen pitämässä huolta siitä naisesta!
Myöhemmin samana iltana
Haltianaiset ovat juuri oikean pituisia lämmittääkseen korviani. Hyvä minä!

Yhdeksäs päivä

Olen suostunut lähtemään Saattueen matkaan. Arwen on osoittautunut varsin pomoilevaksi. Minuahan ei sidota kiinni yhtään mihinkään! Olisin mieluummin jopa hobittien seurassa kuin kuuntelemassa Arwenin juttuja ’suhteestamme’.

Kolmastoista päivä

Caradhrasin huipulla on kylmää. Tänään riideltiin siitä, kuka saa kantaa hobitteja. Itse en tapellut vaan näytin Legolasille, kuinka hiukset palmikoidaan oikeaoppisesti. Riita loppui, kun Aragorn nosti Frodon ilmaan ja tunki tämän housujensa sisään. Niin sitä pitää, herra Isildurin Perillinen. Herranjumala sentään näitä ihmisiä.

Neljästoista päivä

Morian kaivoksissa. Olen tainnut tehdä muutamia virhearviointeja kun en muistanut, että Balin-serkku on ollut kuolleena jo ainakin 60 vuotta. Olisihan se pitänyt tajuta viimeistään silloin, kun joulukortit lakkasivat saapumasta. Mutta hei, kuka nyt voisi kaiken muistaa.

Viidestoista päivä

Gandalf vajosi varjoihin. Hobitit käyttivät tapausta tekosyynä saadakseen halailla kallioilla. Minä sain miehekkään halin Boromirilta, ja hänen Gondorin torvensa hankasi minua vasten. Tai ainakin toivon, että se oli vain Gondorin torvi. En kestä ajatella muuta.

Kuudestoista päivä

Legolas sanoi minulle, että Aragorn pitää Frodosta. Sam tappaa hänet, jos hän yrittää tehdä jotakin. Ehdotin Legolasille, että ehkä meidän olisi valittava vähemmän homo johtaja. Legolas kysyi, haluaisinko kylpeä hänen kanssaan. Alan epäillä, että kaikki se runous ja puhe haltioiden ja ihmisten sotaliitoista on vain yhtä suurta peitetarinaa.

Kahdeskymmenes päivä

Nyt ollaan Lothlorienissa. Galadriel on kuuma. Kun hobitit halailevat toisiaan ja Boromir jahtaa Aragornia, minulla on hyvää aikaa esitellä Valtiattarelle kääpiötemppuja. Vähän piilota kypärä- sekä tutki kaivosta- leikkejä. Ne sujuivat molemmat oikein hyvin kaikkien muiden kanssa, paitsi ehkä Celebornin. Toivon mukaan se muuten oli Celeborn. Kuka nuo haltiat pystyisi erottamaan toisistaan?

Kahdeskymmenesensimmäinen päivä

Lähdettiin Lorienista. Olen kököttänyt veneessä tunteja. Tunnen itseni yksinäiseksi. Hobitit eivät loppujen lopuksi olekaan niin outoja, vaan itse asiassa melko söpöjä. En pääse Frodon lähelle ilman, että Sam puree minua, ja kun Pippinkin tapailee Boromiria, niin minun kannattaisi varmaan pyytää Merriä illalla mukavalle kuutamokävelylle. Hurraa-huuto hobittien ja kääpiöiden välisille sotilasliitoille!
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Salainen Päiväkirja – Meriadoc Rankkibuk

Ensimmäinen päivä

Tuli ongelmia, kun räjäyteltiin raketteja Bilbon juhlissa. Epäilen tosin, ettei Gandalf ollut oikeasti vihainen: hän vain halusi tekosyyn saadakseen nuoria hobittipoikia märiksi ja saippuaisiksi. Epäilyni kasvoivat, kun ”pese astoita” –rangaistuksen jälkeen seurasi ”kiillota Gandalfin keppi” –rangaistus sekä ”alaston sammakko kaalimaalla” –rangaistus. Ketä hän oikein yrittää huijata?

Toinen päivä

Lupaava alku päivälle, kun löysin juuri oikeanmuotoisen porkkanan. Pippin löysi kuusi kaalia, kaksi perunasäkkiä ja kolme maissintähkää – onkohan se jo hieman yli-optimistista?

Kolmas päivä

Vaelletaan metsässä Samin, Pippinin ja Frodon kanssa. Meitä jahtaa joukko ylipukeutuneita, mustia ratsastajia. Sanoin Gandalfille jo aikaisemmin, että harmaa väri on todella poissa muodista. Ihmettelen myös, aikookohan Frodo säästää itsensä lopullisesti suhteiden päättymisiltä tai mustasukkaisuusfarsseilta? Hobittilassa kiertää huhuja, joiden mukaan hän on viime aikoina huolehtinut vain omasta tyytyväisyydestään. Minä en pystyisi sellaiseen.

Viides päivä

Kaikki muuttuu huonosta pahemmaksi. Pysähdyttiin Briissä ja jouduttiin tekemisiin jonkun ihmeen hobitinrakastajan kanssa – kukaan ei kyllä usko minua, kun sanon niin. Hän halusi meidän kaikkien nukkuvan kanssaan samassa sängyssä sen sijaan, että olisimme menneet omiin huoneisiimme. Sitten hän ei edes nukkunut koko yönä vaan istui ja katseli, odotti kai meidän aloittavan jonkun hullun kimppakivan lakanoiden välissä. Niin ei käynyt, mutta minun oli jatkuvasti pidettävä Pippinistä kiinni, tai muuten hän olisi loikannut Frodon ja Samin päälle. Haluaako Pippin päästä hengestään?

Kuudes päivä

Kamala herätys, se hobitteihin ihastunut mies kutitteli minua. Käskin hänen painua tiehensä, ja mies vastasi ”et sanonut noin viime yönä.” Sitten hän lopultakin tajusi, etten minä ollut Pippin. Mies vetäytyi nolona selitysten jälkeen. ”Minut on oikeasti tarkoitettu kuninkaaksi, tiedätkös,” hän sanoi. Joopa joo, ja minä olen Synkmetsän haltiakuningatar!

Seitsemäs päivä

Perillä Rivendellissä. Kamalaa joutua nukkumaan kylpyhuoneen vieressä, kun koko yön kuuluu veden loisketta, ja mansikkasaippua tekee lattian liukkaaksi. Heräsin yöllä ja sain huomata, että Elrond oli hiipinyt sänkyyni. Hän perääntyi hyvin nolona huomattuaan, että hobitti, jota hän puristeli lakanoiden välissä, ei ollutkaan Pippin. Olen vakaasti päättänyt ripustaa kaulaani nimilapun.

Yhdeksäs päivä

Olen korjannut porkkanani haltioiden erikoisliimalla. Hyvä minä!

Yhdestoista päivä

Lupauduin Saattueen mukaan pitääkseni Pippiniä silmällä. Olen myöskin utelias näkemään miten Frodon käy, sillä Aragorn on hyvin kiintynyt häneen. Sam tietenkin tappaa Konkarin, jos tämä uskaltaa yrittää jotakin.
Toivon mukaan uskaltaa.

Viidestoista päivä

Boromir opettaa meitä miekkailemaan. Tyypillinen ihminen, pudottaa aina miekkansa aivan housujensa eteen ja pyytää meitä ”pikkuisia” nostamaan sen ylös. Boromir kosketti Frodon hiuksia tänään, ja Aragorn melkein katkaisi hänen kätensä. Ihmiset ovat niin hassuja. Yllätin myös Pippinin katselemasta Legolasia, kun tämä venytteli, mutta sain lopulta Pippinin takaisin ruotuun heittämällä munakoison pensaikkoon. Mitähän sitten teemme, kun meiltä loppuvat vihannekset?

Kuudestoista päivä

Boromir pyysi minua kävelylle kanssaan. Ehei, minä lankea vanhaan ’Gondorin torvi’ –temppuun, en. Kerta kaikkiaan en.
Äh, mitä hittoa. Vain tämän yhden kerran.

Yhdeksästoista päivä

Uskomatonta. Boromir on luullut minua Pippiniksi viimeiset kolme viikkoa. Kun asia tuli ilmi, Boromir vain nauroi ja taputti päätäni. Tajusin, ettei edes hän erota minua serkustani. Olisikohan aika tehdä vaikka todella sähäkkä hiusmuodin muutos? Tunnen itseni hobittikorvikkeeksi. Kurja päivä.

Kahdeskymmenes päivä

Leikkasin hiukseni, mutta kukaan ei huomaa sitä täällä Morian pimeydessä. On aika hankalaa vahtia Pippiniä. Heräsin yöllä siihen, kun Legolas ryömi viereeni, ja sanoin heti, että olen Merri. ”Eipä sillä ole suurta väliä, kumpi sinä olet,” hän vastasi. Yön aikana hän onnistui katkaisemaan porkkanani. Annoin sen aamulla Gandalfille korjattavaksi. ”Sinä Tukintolvana, minulla on parempaakin tekemistä kuin parannella vihanneksiasi,” hän sanoi. En uskaltanut korjata häntä, sillä pelkään hänen hassua hattuaan.

Kahdeskymmenestoinen päivä

Gandalf ja porkkana vajosivat varjoihin. Minulla on kamala olo. Toisin kuin Pippiniä, minua Legolasin nakutanssiesitys ei piristänyt. En pystynyt katsomaan, sillä siitä olisi saattanut tulla ihan liian jännittynyt olo.

Kahdeskymmeneskahdeksas päivä

Lothlorienissa. Ainakin 50 haltiaa ja yksi metsämurmeli kävivät yöllä luonani, ja he kaikki luulivat minua Pippiniksi. Pippiniä itseään ei näkynyt missään, hän oli varmaankin Boromirin kanssa. Metsämurmeli oli uskomattoman periksiantamaton. Mutta uskokaa pois, niin olin minäkin.

Kolmaskymmenes päivä

Uruk-hain vankina. Sanoin Pippinille, että meidän on nuoleskeltava toisiamme päästäksemme karkuun. Hän näytti suhteellisen tyytyväiseltä. Minäkin olen tyytyväinen, sillä örkit hommasivat minulle uuden porkkanan kiitokseksi siitä, että olin salaa maalannut Boromirin vaatteisiin keltaisia maalitaulumerkkejä. Oikein hyvä päivä.
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Salainen Päiväkirja – Sormusvarjo nro. 5

Ensimmäinen päivä

Avasin juuri Sauronin antaman joulupaketin. Kiva, kiva, kiva, kiva, kiva pikku sormus!

1 000 967 päivä

Sain Mustalta Ruhtinaalta joulubonus-suklaarasian. Hän oli taas syönyt itse kaikki toffeet ja jättänyt minulle mansikkakermakarkit. Kuinka inhoankaan tätä palvelijan elämää!
Minulla ei vieläkään ole ruumista.

1 001 056 päivä

Tylsää Barad-durissa. Ei voi tehdä muuta kuin pelata Aliasta korttia örkkien kanssa. Yritä nyt siinä sitten selittää niille ”Azg Nazg Gimbatul”. Eivät ne tajua mitään.

1 001 102 päivä

Epäilen Sauronin hautovan jotakin. Yllätin hänet meikkaamasta itseään kimallemaskaralla. Arvelisin hänen olevan iloinen sitten, kun hän saa ruumiinsa takaisin ja voi taas pukeutua kunnolla.

1 001 105 päivä

Jep, Sauron todellakin hautoo jotakin. Meidät komennettiin nappaamaan käsiimme hobitti sekä tämän henkilökohtainen kumppani. Valtasormus on jotekin eksynyt hobiteille. Neljäs Sormusvarjo ehdotti, että tekisimme Sormuksen kopion pahvista ja antaisimme sen Sauronille, niin meidän ei tarvitsisi nähdä niin paljon vaivaa. Hänen ehdotuksensa hylättiin.

1 001 106 päivä

Olen saanut uuden, hienon musta ratsun läimäyteltäväkseni! Hyvä minä!
En tietenkään siis saanut sitä siksi, että voisin läimäytellä jotakuta…
Miinuspuoli: ei edelleenkään ruumista.

1 001 107 päivä

Melkein saattiin Sormuksen Viejä kiinni, mutta meidät huomattiin, kun johtajamme alkoi hihitellä: hän suoritti hyökkäyksensä juuri silloin kuin Sormuksen Viejä ja hänen kolme kumppaniaan halailivat toisiaan himokkaasti.
Epäilen Gandalfin valinneen sen hobitin Sormuksen Viejäksi siksi, että hänellä on upeat, kirkkaansiniset silmät.
Saadaan varmaankin sinisilmä ja hänen kolme vaahtosammuttimen kokoista rakastajaansa kiinni Briissä. Maltan tuskin odottaa teurastusta.

1 001 109 päivä

Piru periköön Aragornin. Piru periköön Isildurin Perilliset. Varsinaisia hobitinrakastajia koko sakki, heistä ei ole mihinkään. Aragorn Arathornin poika on hobittinapannut Sormuksen Viejän. Aikaa kuluttaakseni tapoin kaikki, jotka vain eteeni sattuivat osumaan.
Tappamiset: 17 ihmismiestä. Hyvä minä!

1 001 115 päivä

Ollaan seurattu Isildurin Perillistä sekä hobitteja kuusi päivää. Aragorn on selkästi ihastunut Sormuksen Viejään. Sam tappaa hänet, jos hän yrittää tehdä jotain.

1 001 116 päivä

Kävin hieman yli-leikkisäksi Sormuksen Viejän kanssa Viimapäällä. Aragorn sekosi ihan täysin ja sytytti minut tuleen. Ja todellakin, myös Sam yritti tappaa minut, vaikka en sitä ihan heti huomannutkaan. Pehvassani on paistinpannun muotoinen mustelma.

1 001 119 päivä

Tapasin tänään Aragornin naispuolisen haltiaystävän. Nauroin vatsa kippurassa ajatukselle hobitinrakastajan tyttöystävästä ja huuhtouduin vahingossa virran mukana tieheni. Heppa on kuollut, ja minä olen ruosteessa. Täytyy palata Mordoriin öljyttäväksi.
Ei, en tarkoita sellaista öljyämistä.
Onko täällä jollakin kieroutunut mielikuvitus?
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Salainen Päiväkirja – Sméagol ”Klonkku”

Ensimmäinen päivä

Menin Sumuvuorille, koska siellä piti olla Anonyymien Hobitinrakastajien kokous. Sain huomata, että kyseessä olikin Sauronin asettama ansa.
Typerä Sauron.

Viides päivä

Örkkien vankina Barad-durissa. Minut pakotettiin katsomaan ”Flipperiä” kunnes kertoisin, missä Sormus on. Mokomat örkit, ne taitavat tosiaan pitää siitä leffasta. Minä en anna periksi. Pysyn vahvana.

Kuudes päivä

Örkit vaihtoivat ”Flipperin” ”Sata tapaa paistaa perunoita” –kokkausohjelmaan. En kestänyt enää. Kerroin heille, missä Sormus on.

Kahdeksas päivä

Pakenin Mordorista ja lähdin Kontuun. Minua harmittaa, ettei kukaan ole vastannut Konnun Sanomiin laittamaani ilmoitukseen: ”Hampaaton, ällönvihreä otus etsii söpöä hobittia. Se, että pitää pimeästä sekä jalokivistä ja puhuu itsestään kolmannessa persoonassa, lasketaan eduksi. Ei tupakoitsijoita.”

Kymmenes päivä

Löysin vihdoinkin Sormuksen Viejän luokse Rivendelliin, mutta en pääse hänen lähelleen, sillä hänen kumppaninsa on jatkuvasti lähellä hukuttaa hänet kylpyammeeseen. Minä kammoksun vettä jouduttuani katsomaan ”Flipperin” ainakin 300 kertaa.
Yök, mansikoita. Inhoan mansikoita.

Yhdestoista päivä

Yritin esittää koristepatsasta päästäkseni salaa Elrondin Neuvonpitoon, mutta Glorfindel-mokoma kantoi minut kaappiin sanoen, että onpa todella ruma patsas. Jouduin katselemaan kolme tuntia, kuinka Elrond kokeili kaikkia Arwenin vaatteita ja mutisi, ettei Legolas ole sittenkään kaikista kaunein. Kaipaan niitä päiviä, jolloin miehet olivat miehiä ja kääpiöt kääpiöitä ja haltioilla oli housut.

Kolmastoista päivä

Ei enää olla Rivendellissä. Seuraan Saattuetta. Jätin Elrondille nimettömän kirjeen, jossa kerroin, ettei liila väri sovi hänelle. Odotan kuulevani hänen huutonsa Rohanin aukolle saakka.

Viidestoista päivä

En käsitä, kuinka kukaan enää voi langeta tuohon vanhaan ”puhalla Gondorin torvea” –juttuun. Mutta nyt ymmärrän, miksi Gondorin tunnukseksi haluttiin nimenomaan torvi. Paha homma Isildurin Perilliselle, hänellä kun ei ole omaa Gondorin torvea – hän takuulla haluaisi kokeilla sitä Frodoon. Mutta Sam tappaa hänet, jos hän yrittää tehdä jotakin.

Kolmaskymmenes päivä

Caradhrasilla on ihan liian kylmää minulle. Kaikki haluavat kantaa Frodon alas. Kukaan ei halua kantaa minua alas.
Nappasin itselleni Legolasin repun ja etsin syötävää, mutta se muona ei sopinut mahalleni. Annoin ylen hänen hiuslaitekokoelmansa päälle. Toivon mukaan hän ei huomaa.

Kolmaskymmenesensimmäinen päivä

Moriassa on pimeää, mutta Saattuetta on helppo seurata, sillä Legolas valittaa jatkuvasti hiuslaitekokoelmansa kohtaloa sekä sitä, ettei Morian ilma sovi hänen hiuksilleen. Gandalf tunki purkkaa hänen tukkaansa, kun hän katsoi muualle.
Aina se Gandalf leikkii purukumilla.

Kolmaskymmeneskolmas päivä

Tapasin Balrogin kivalla kivisillalla. Hän oli yhä vihainen Gandalfille. Yritin selittää hänelle, että hän ja Gandalf ovat niin erilaisia, ettei heidän suhteensa olisi koskaan voinut toimia. Hänen mukaansa sanomani latteudet oli kuultu jo Toisella Ajalla. Sanoin hänelle, että kiskoisi itsensä ylös Toisesta Ajasta ja alkaisi elää nykyhetkeä.

Kolmaskymmenesneljäs päivä

Balrogin ja Gandalfin keskustelu ei sujunut ihan niin hyvin kuin olisin toivonut: he kuolivat molemmat. Ehkä minua ei vain ole tarkoitettu suhdeneuvojaksi.
Seurasin salaa hobittien suurta halimisjuhlaa kallioilla. Kukaan ei koskaan halua halata minua, kun olen niin limainen. Ihan epäreilua. Koon perusteella Gimlikään ei ole minua isompi, ja kuitenkin hän saa karhunhalauksia Boromirilta.

Kolmaskymmeneskuudes päivä

Lothlorienissa ollaan. Levittelin porkkanoita ympäriinsä, jotta ne kolme hobittia jättäisivät Sormuksen Viejän edes hetkeksi rauhaan. Legolas huomasi porkkanat ennen heitä ja käytti niitä kasvomeikin tekemiseen. Aragorn yritti lohduttaa haltiaa sanomalla, ettei tämä tarvinnut maskia. ”En minä enää tästä nuoremmaksi tule, Aragorn.” ”No etpä kyllä paljon vanhenekaan.”

Kolmaskymmenesyhdeksäs päivä

Kukaan ei pidä minusta. En kestä tätä. Aion ohjata Sormuksen Viejän Mordoriin. Ehkä hän suostuu kanssani illalliselle sitten, kun olen purrut hänen sormensa poikki ja varastanut Sormuksen. Ensin minun on tosin keksittävä, kuinka pääsisin Samista eroon.
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Salainen Päiväkirja – Arwen Iltatähti

Ensimmäinen päivä

Lopetin tänään suhteeni Aragorniin. Minua ärsytti suuresti, kun pyysin häneltä ystävänpäivälahjaksi nimenomaan yöpaitaa, mutta hän antoi minulle savipiipun ja polvihousut. Lähetin hänet matkoihinsa Rivendellistä.

Toinen päivä

Tylsää ja yksinäistä. Kaduttaa, että ajoin Aragornin tiehensä. Mitä väliä, vaikka hän halusikin minun pukeutuvan lyhyeen, kiharaan peruukkiin ja pomppivan hänen polvillaan intii-mien hetkien aikana? Olen varma, että muillakin ihmisillä on omia, kummallisia mieltymyksiään. Voisinpa olla kiinnostunut haltiamiehistä, mutta ei… minulle riitti, kun olin Toisella Ajalla Glorfindelin kanssa treffeillä ja hän alkoi syyttää minua hiusmuotinsa kopioimisesta.

Kolmas päivä

Joku on taas käynyt kokeilemassa mekkojani. Kaikki ovat venyneet muodottomiksi, varsinkin se yksi liila.

Kuudes päivä

Legolas suuttui todella pahasti, kun syytin häntä mekkojeni kokeilemisesta. Hänen mukaansa minä loukkasin hänen maskuliinisuuttaan. Mitä ihmeen maskuliinisuutta?

Yhdestoista päivä

Legolas on yhä käärmeissään. Hänen sanoo, että kaikki nauravat hänelle tämän mekkojenkokeilutapauksen takia ja että kukaan ei enää ota häntä vakavasti miespuolisena haltiana. Hän ei tainnut olla kuulemassa, kun Isukki nimitti häntä viime Neuvonpidossa "homoimmaksi haltiaksi, mitä Keski-Maassa on koskaan nähty." Tai sitten hän kuuli, mutta ei vain ymmärtänyt: Legolas on suloinen, mutta ei kovinkaan välkky.

Kolmastoista päivä

Ihan mahdottoman tylsää. Ehkäpä lähden Rivendellistä etsimään seikkailuja… tai sitten menen shoppailemaan.

Viidestoista päivä

Ratsastin koko matkan Rohanin Aukolle vain saadakseni selville, ettei Rohanissa ole Aukkoa. Eikä sen enempää mitään muutakaan. Mainoksissa täytyi olla painovirhe.

Seitsemästoista päivä

Menin käymään Briissä. Kysyin Voivalvatilta, oliko tämä kenties nähnyt Aragornia vähään aikaan, ja hän vastasi "Ai, siis sitä hobitinrakastajaa?" Sanoin hänelle, että sen täytyi olla joku muu Aragorn Arathornin poika. Hän ei ollut samaa mieltä: "Siis se 'en-edelleenkään-ole-kuningas' –hemmo?" En vastannut hänelle: kaikki eivät vain yksinkertaisesti ole arvolleni sopivia juttukumppaneita.

Kahdeksastoista päivä

Olen seurannut Aragornia nyt melkein kaksi päivää. En ole koskaan ennen nähnyt hobitteja näin läheltä. Nyt alan ymmärtää, mikä idea siinä kiharaperuukissa sekä karvaisissa jaloissa oikein oli. Olen todella vihainen.

Kahdeskymmenes päivä

Eikö hän koskaan pese hiuksiaan silloin, kun minä en ole komentamassa häntä??

Kahdeskymmenesneljäs päivä

Nyt se on varmaa. Aragorn todellakin on hobitinrakastaja. Hän pitää huomattavan paljon pikkuisesta sinisilmä-Frodosta. Sam kyllä tappaa hänet, jos hän yrittää tehdä jotain.

Kahdeskymmenesviides päivä

Törmäsin Samiin, kun hän oli kauempana muista etsiskelemässä yrttejä. Kerroin hänelle, kuinka ihmisen voi tappaa hiljaisesti ja nopeasti käyttämällä haarukkaa sekä kuminauhaa. Käänsin hänet ympäri ja tönäisin menemään kohti Aragornia… ja epäonnistuin. "Mutta me tarvitsemme häntä suojelemaan Frodo-herraa, hyvä rouva pelottava haltia!"
Ruikuttava hobittikakara. Minulla ei riitä kärsivällisyys enää yhtään pidemmälle.

Kahdeskymmeneskuudes päivä

Päätin sitten hoidella Aragornin korkeimman omakätisesti. Veitseni oli jo valmiina hänen kurkullaan, kun Sormuksen Viejän tuskalliset voihkaisut saivat minut harhautumaan. Päätin ärsyttää Aragornia hobittinappaamalla vaahtosammuttimen kokoisen sankarin ja viemällä hänet pitkälle ratsastusreissulle.
Pieni hobitti on todella suloinen, hitto vie.
Ei voi olla totta. Frodo viehättää minua aivan mielettömästi. Toistan itselleni koko ajan: "Pysy erossa hänestä, saavuttamaton haltiaprinsessa. Pysy erossa hänestä, saavuttamaton haltiaprinsessa." Ei auta. Kamalinta tässä on se, että minua viehättää vihreänaamainen, puolikuollut hobitti!

Kahdeskymmenesseitsemäs päivä

Sormusvarjojen jahtaamana. Todella tylsää. Takaisin Rivendelliin.

Kahdeskymmenesyhdeksäs päivä

Mahtavaa. En pääse lähellekään Sormuksen Viejää, kun Sam on jatkuvasti hänen luonaan, ja kaiken huipuksi yllätin Aragornin hiippailemasta pusikossa hobittien huoneiden ikkunoiden takana. Hän väitti olleensa etsimässä hukkaamaansa Narsilin terää.

Kolmaskymmenes päivä

Hobiteista kamalasti vaivaa. Keittiöhenkilökunnalla ei enää ole porkkanoita. Kylpyhuonehenkilökunnalla ei enää ole mansikantuoksuista saippuaa. Legolas ei päästä minua Neuvonpitoon, koska sitten hän ei enää olisi paikallaolijoista kaunein. Kaikki tämä sotku alkaa selvästikin rasittaa Isukkia. Hän kysyi minulta eilen, sopivatko liilat vaatteet varmasti hänelle. Vastasin, että eivät tietenkään, sillä liila on nuoruuden ja arvostuksen väri.

Kolmaskymmenestoinen päivä

Hengasin koko päivän sillalla ja näytin tosi kauniilta. Sitten Aragorn osui tulemaan paikalle, ja minä syytin häntä hobitteihin kohdistuvasta seksuaalisesta härinnästä. Hän kertoi Isildurin olleen hobitinrakastaja, joten hänen oli seurattava hyvää esimerkkiä. Sanoin hänelle, että hän on Isildurin Perillinen, ei Isildur itse. Hän vastasi: "voi, kunpa sinulla olisi karvaiset jalat, ja voi, kunpa olisit vähän lyhyempi."

Neljäskymmenes päivä

Melkoinen yö Gimlin kanssa! Ah, ne palmikot, ja se kirves! Ei enempää hobitteja minulle, minä alan viettää aikaani kääpiöiden seurassa. Tai no, ehkä käyn vielä kerran katselemassa salaa, kun Sam kylvettää Frodoa. Enhän suinkaan varastanut sitä avainta Aragornin taskusta aivan turhan takia!
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Salainen Päiväkirja – Elrond Puolhaltia

Ensimmäinen päivä

Erottiin Isildurin kanssa todella huonoissa merkeissä. Aivan kuin hänen viehtymyksensä hobitteihin ei olisi jo tarpeeksi kamalaa, kaiken lisäksi hänen on vastoin kaikkia neuvojani koristeltava itseään kaiken maailman turhilla kultakoruilla. Vahvistaa epäillykseni: ihmiset eivät ainoastaan ole Keski-Maan heikoin rotu, he eivät myöskään tajua mitään pukeutumisen saloista.
P.S. Iso taistelu, Sauron voitettu. Tutkiskelin aikani Barad-durin tornia, mutta en löytänyt mitään kauniita matkamuistoja. Sauronin sistustyyli oli niin mustaa, jäykkää ja tylsää. Ei sovi minulle.

Kolmas päivä

Isildur joutui örkkien väijytyksen ja kuoli. Sanoinhan minä, että hänen huono pukeutumistyylinsä vetäisi puoleensa kaiken maailman ihme hiippareita.

20045 päivä

Rivendellissä on kuolettavan tylsää, joten päätin pitää Neuvonpidon ja nimetä sen itseni mukaan. Paikalle kutsun kaikki Keski-Maan komeat miespuoliset, joilla ei ole viikonlopuksi muitakaan suunnitelmia. Hyvä minä!
Toivon mukaan Legolas ei ilmesty paikalle. Muistan yhä kuinka hän, kaksi litraa parasta mansikantuoksuista kylpysaippuaani, oliiviöljypullo sekä kolme Isildurin mukanaan tuomaa Konnun hobittia katosivat mystillisesti kesken suurten juhlien joskus Toisella Ajalla.

20048 päivä

Hitto. Legolas oli yksi ensimmäisistä, joka vastasi kutsuuni. Kuinka toivoisinkaan, ettei hän käyttäisi vaaleanpunaista, tuoksuvaa kirjepaperia – se saa minut aivastamaan. Toisaalta, hän lupasi tuoda mukanaan monta rullaa serpentiiniä. Kun serpentiini yhdistetään siihen diskopalloon, jonka lainasin Sauronilta Ensimmäisen Ajan lopulla, juhlista pitäisi tulla melko mahtavat.

20050 päivä

Gandalf ilmestyi äkilliselle vierailulle, mutta ei hän tahtonut muuta kuin valittaa Sarumanin kanssa käymästään tappelusta. Lähetin hänet pois – näytänkö minä muka joltakin Auttavan Puhelimen tädiltä? Miksi kaikki tulevat puhumaan minulle ongelmistaan?

20051 päivä

Gandalf ei pidä serpentiineistä eikä sen enempää polkkamusiikistakaan – olin ajatellut niitä Neuvonpidon teemoiksi. Sen sijaan hän haluaisi meidän istuvan ringissä ja keskustelevan kaikista Keski-Maan ongelmista sekä pahuuden voimien tuhoamisesta, plaa plaa plaa. En näe mitään syytä sille, miksi meidän kaikkien pitäisi kärsiä vain siksi, ettei Isildur osannut olla käyttämättä rumia koruja.

20059 päivä

Gandalf pakotti minut palauttamaan diskopallon Sauronille. Hän sanoi, ettei se oikein sopinut minun tyyliini. Paraskin sanomaan, itse hän on olevinaan mahtava velho, joka ei kuitenkaan sitten tee mitään muuta kuin hassuhattutemppuja. Glorfindel säikähti Gandalfin uusinta hassuhattutemppua niin, ettei lopettanut itkemistä ennen kuin oli vetänyt sisuksiinsa kunnon sauhut puolituisten piippukessusta. Uuden sukupolven haltiat ovat nynnyjä.

20061 päivä

Lopultakin kaikki juhlan – eikun siis, Tosi Tappavan Tylsän Neuvonpidon – vieraat ovat saapuneet paikalle. Manasin Gandalfin kurjia ideoita yksikseni puutarhassa ja törmäsin nuorim-paan hobittiin, joka istuskeli ruohikolla. Hän oli niin hiljaa, että luulin häntä ensin koristepatsaaksi ja potkaisin suutuksissani jalkaan. Sain sitten huomata, että hän olikin hyvin elävä. Pippin, se on hänen nimensä. Alan pikku hiljaa ymmärtää Isildurin mieltymyksiä.

20068 päivä

No niin, kuka on käyttänyt mansikantuoksuisia kylpykuuliani?
Ainakaan se ei ollut Aragorn, sen tietää kun katsoo, missä kunnossa hänen hiuksensa ovat.

20071 päivä

Kylpyhuoneesta kuuluu kovaäänistä kikatusta ja loiskimista. Kukaan ei pääse sisälle. Legolas harjoittelee sulavia askeleita peilisalissa, ja Boromir hengailee Narsilin terän kappeleiden luona toivoen, että Aragorn ilmestyisi paikalle. Gandalf testaa parhaillaan uusinta hassuhattutemppuaan Merriin. Astellessani puutarhassa huomasin, että kasvimaalla ei ollut enää yhtäkään porkkanaa. Kuka kumma ne nyt on vienyt?
Eikö tässä talossa saa hetkenkään rauhaa?

20072 päivä

En antanut Arwenille lupaa tulla mukaan Neuvonpitoon, sillä silloin hän olisi huomannut, että olen päättänyt lainata hänen tiaraansa kokouksen ajaksi.
Tiara näyttää joka tapauksessa minun päässäni paljon paremmalta.

20075 päivä

Neuvonpidossa oli tosi tylsää. Minun täytyi sanoa TUOMIO muutamia kertoja todella dramaattisella äänellä, mutta pelkään, etten sittenkään saanut Sormuksen Viejää vakuuttuneeksi asiastani, sillä hänen aikansa kului lähinnä Aragornin vihjailevien ehdotusten torjumiseen. Aragornin olisi parasta olla varovainen, sillä Sam takuulla tappaa hänet, jos hän yrittää jotakin.

20076 päivä

Saattue lähtee matkaan huomenna. Päätin antaa Pippinille jäähyväislahjaksi kiertokäynnin Rivendellissä, mistä seurasi se, että liila mekkoni on nyt aivan ryppyinen ja venynyt. Toivon mukaan Arwen ei huomaa – hän on niin omistushaluinen pukujen suhteen, ja nyt kun Rohanin Aukkokin on suljettu, ei hän saa mistään uutta tilalle.
Pippin sanoi, että liila on ehdottomasti minun värini. Hyvä minä!
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Vastaa Viestiin