Salaiset päiväkirjat! - TTT

Huumoria ja parodiaa yllin kyllin.

Valvojat: Andune, Ilona

Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Salaiset päiväkirjat! - TTT

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Ideat & englanninkielinen alkuteos: Cassandra Claire
Arkisto: http://www.ealasaid.com/misc/vsd/
Käännös: minä itse
Warnings: slash-pitoinen juttu, mutta ilman vahvoja seksuaalisia kuvauksia. Vaatii ennen kaikkea huumorintajua!
Summary: Saattue & kumppanit pistivät paperille todelliset tuntonsa. Pohjautuu elokuvaversioon kirjasta Kaksi tornia.
Disclaimer: Hahmot ovat JRR Tolkienin, teos on Cassien. Vain käännös on minun.
A/N: Ei betaluettu. Kirjoitusvirheistä saa valittaa minulle! Päiväkirjat on tarkoitus lukea julkaisemisjärjestyksessä, eli ensin Aragorn, sitten Legolas jne, muuten saattaapi osa vitseistä jäädä tajuamatta!
Luonnollisesti Sormuksen ritarit-elokuvan päiväkirjat tulee lukea ennen näitä.
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Salainen Päiväkirja – Aragorn Arathornin poika

Ensimmäinen päivä

Juostiin 40 mailia pitkin Rohanin tasankoja. Ei oravia syötäväksi. Minulle on joskus kerrottu, että kääpiöt maistuvat kanalle... Gimli ei ehkä olisi hullumpi välipala.
Parrankasvun tilanne: tyydyttävä.
En ole kuningas.

Toinen päivä

Törmättiin Rohirrim-armeijaan. Kysyin Eomerilta, onko hän nähnyt hobitteja. Sain hyvin ylimielisen vastauksen. Kenties Eomer on yhä käärmeissään siitä onnettomasta ryyppyillasta, jonka päätteeksi maalasin hänen hevosensa kylkiin haltiakielisiä kirosanoja. Päätin olla mainitsematta, että hänen hiustyylinsä näyttää Legolasin tyylin kopiolta.
Eomer ei kohtelisi minua näin, jos olisin kuningas.

Kolmas päivä

Kun olet nähnyt kasan savuavia, kuolleita örkkejä, olet nähnyt ne kaikki. Jep.

Neljäs päivä

Gandalf on palannut. Hän ei ilmeisesti kuollutkaan, vaan meni Balrogin painostamana uudelle pesuainetehtaalle koekaniiniksi. Nyt hän on Gandalf Puhtoisen Valkoinen. Mokoma PR-toiminnan uhri. Kohta hän varmaan alkaa laskuttaa hassuhattutempuistakin.

Kuudes päivä

Edorasissa. Théoden kuningas kohtelee minua kurjasti. Hänen juttunsa menevät suunnilleen näin: ”Ootsä muka kunkku täällä, häh? Kun mä viimeks tsekkasin, mä olin kunkku. Tajuutsä hei? Vai nääksä muka jollain muullakin täällä kruunun, häh? Häh?”
Minun oli pakko myöntää, etten edelleenkään ole kuningas.
Kostoksi näpistin Théodenin lompakon ja avasin sillä Rohanin Aukolle oman tilin. Olen ostanut Gimlille ja Legolasille yhteensointuvat korsetit.

Seitsemäs päivä

Eowyn taitaa olla ihastunut minuun. Häntä ei voi syyttää siitä, sillä parrankasvuni on niin miehekäs, että se kiihottaa minuakin.

Yhdeksäs päivä

Putosin alas jyrkänteeltä. Typerät Rautapihan sudet. Luulin Arwenin pelastaneen minut, mutta kun heräsin, suutelinkin hevostani. Auts.
Kadotin lempikoruni jokeen. Minua harmittaa suuresti, sillä sellaista asiaa kuin huono koru ei ole olemassakaan. Tai no, ehkä Sormus on sellainen.
Parrankasvun tilanne: märkä.

Kahdestoista päivä

Voittoisa paluu Helmin Syvänteeseen. Sain Gimliltä halauksen. Ikään kuin olisin tarvinnut muistutuksen siitä, että hänen kasvonsa ovat prikulleen vyötäröni korkeudella.
Legolas palautti kaulakoruni! Samalla hän mutisi haltiakielellä jotain, joka olisi voinut olla joko ”olet myöhässä” tai ”kaada minut maahan ja rakastele tajuttomaksi”.
Minun täytyy tarkistaa asia jostain haltiakielen oppikirjasta.

Neljästoista päivä

Kusessa ollaan. Uskomaton lauma örkkejä marssii meitä kohti. Ketä me muka luulemme huijaavamme? Kuolema tässä tulee.
Ehkä tässä paikassa on sivuovi?

myöhemmin samana päivänä

Apuun saapui lauma haltiasotureita. Ei niistä taida taistelussa paljon apua olla, mutta ainakin saan kuolla katsellen jotain kaunista. Haldir on unohtanut kypäränsä kotiin, se kun latistaisi hänen hiuksensa pahemman kerran.
Yritän päästä pakoon sivuovesta, mutta Gimli seuraa minua jatkuvasti. Tätä menoa minusta ei koskaan tule kuningasta.

Viidestoista päivä

Voitettiin Helmin Syvänteen taistelu, mutta Faramirin lähettämä postikortti ikään kuin pilasi tunnelman: ”Aragorn hyvä. Kiitos hobiteista ja Sormuksesta. Molemmat ovat oikein mukavia. PS: muistan yhä lämmöllä yhteistä yötämme Minas Tirithissä. Haleja ja suukkoja, Faramir.”
Hemmetti soikoon. Minun on vain luotettava siihen, että Sam tappaa hänet, jos hän yrittää jotain.
Päivän yllätys: en ole kuningas.
Viimeksi muokannut Sparks, Ke Touko 05, 2004 11:27 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Salainen Päiväkirja – Théoden

Ensimmäinen päivä

Tarvitsen itselleni henkilökohtaisen apulaisen, siispä otin yhteyttä Rautapihan ”Avustaja 90 minuutissa” –palveluun. Jos apulainen ei saavu 90 minuutin sisällä, saan kaupan päälle ilmaisen örkin. Jos saan sellaisen, mitä tekisin sillä? En tiedä.

Toinen päivä

Avustaja saapui ajoissa. Ei kovin komea kaveri, mutta toisaalta, eiväthän kaikki voi millään olla sellaisia Eomerin kaltaisia aivottomia kansikuvapoikia, joilla on kaiken lisäksi hieno poninhäntä. Eomer ei tiedä, että Kärmekieli on luvannut minulle uuden meikkauksen Sarumanin henkilökohtaisilla kauneustuotteilla.

Kolmas päivä

Kuvittelenko, vai onko minulla yksi harmaa hius?

Neljäs päivä

Uusi meikki ei ole ollenkaan hieno. Komean ja nuorekkaan kuninkaan sijaan näytän albiinokääpiöltä, joka on ryöminyt kaksi vuotta Kalmansuolla.

Kuudes päivä

Miksei kukaan ole huomannut uutta ulkonäköäni? Eomer ei ole antanut kommentin kommenttia. Hänet on hemmoteltu täysin piloille. ”Anna minulle hattu! Anna minulle hevonen!”
Karkotin hänet Rohanista, sillä hän valittaa liikaa.

Seitsemäs päivä

Olen vaihtanut mielipidettäni, mitä uuteen meikkiini tulee. Se on sittenkin varsin hyvä asia, sillä kukaan ei halua häiritä minua. Voin istua koko päivän valtaistuimella ja olla täysin rauhassa. Tätä lomaa olen tarvinnut jo kauan. Edorasin asukkaat ovat niin rasittavia, ja vielä pahempaa, pahuksen epähygieenisiä.

Kahdeksas päivä

Loma sai tylyn lopun. Gandalf saapui. Hänkin on muuttanut tyyliään aika rajusti sitten viime tapaamisen. Typerä Gandalf. Mukanaan hän toi kolme leikkikaveriaan: pienikokoisen karvakasan, söpön haltiapojan sekä kulkurin, joka on unohtanut ajaa partansa.
Hölmöläiskolmikko peittosi vartiokaartini leikiten. Minun on parasta harkita uusien henkivartijoiden hankkimista.

Kymmenes päivä

Örkit hyökkäsivät. Aragorn ”En-edelleenkään-ole-kuningas” Arathornin poika meni ja heitti itsensä alas jyrkänteeltä päästäkseen taistelua pakoon.
Sen verran Ihmisten sankarillisesta kuninkaasta.

Yhdestoista päivä

Perillä Helmin Syvänteessä. Nokosten aika.

myöhemmin samana päivänä

Nokoseni häiriintyivät, kun Aragorn palasi takaisin. Hänen mukaansa meitä kohti valuu parhaillaan tuhansien örkkien armeija. Ihmisten taistelumoraalia ei kohota ainakaan se, että Aragorn yrittää jatkuvasti karata sivuovesta. Olen johtanut hänet viinikellariin jo kolmesti. Jos minä en pääse örkkejä pakoon, niin ei takuulla pääse hänkään. HA!
En ole ihan varma miten, mutta tämä kaikki on kuitenkin jollain tapaa Aragornin syytä.

Kolmastoista päivä

Missä on hevonen ja ratsumies?
....
Siis ihan oikeasti, missä he ovat? Se oli lempihevoseni.

Neljästoista päivä

Taistelusta tulee meidän osaltamme hitonmoinen häviönäytös. Kuka on yllättynyt? En minä ainakaan.
Aragorn taitaa pitää hobiteista. Hän valittaa, ettei enää koskaan näe sinisilmäistä Sormuksen Viejää. Sitten hän puristaa nyrkkinsä yhteen ja mutisee toivovansa, että Sam tappaa kaikki, jotka uskaltavat yrittävät jotain.
En tajua sanaakaan.

Kuudestoista päivä

Sankarillinen, marttyyriasenteella höystetty kuolonkohtaus meni pieleen, kun Gandalf ja valittaja-Eomer pyyhälsivät taistelukentälle. Olen ihan varma siitä, että Gandalf halusi odottaa aamuun saakka vain siksi, että aurinko paistaisi hänen takaansa rinteestä ja saisi hänet näyttämään häikäisevän upealta.
Kerroin miehilleni, että Gandalf pitää kaapunsa alla sukkanauhoja. Ensimmäinen, joka onnistuu katkaisemaan ne, saa pussata Legolasia.
Kilpailusta tulee takuulla jännä.
Viimeksi muokannut Sparks, Ke Touko 05, 2004 11:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Salainen Päiväkirja – Legolas Viherlehti

Ensimmäinen päivä

Whee!

Toinen päivä

Juokseminen on hauskaa!

Kolmas päivä

Näytän syötävän hyvältä, kun juoksen!

Neljäs päivä

Näytän syötävän hyvältä myös silloin, kun seison paikoillani. Riddermarkin läpi juokseminen oli oikein hyvää liikuntaa. Vannon, että pehvalihakseni näyttävät aina vain paremmilta.
Onko se edes mahdollista?

Kuudes päivä

Tuijottaako Gimli takamustani?

Seitsemäs päivä.

Selvisipä vihdoinkin syy siihen, miksi Gimli tuppaa aina jäämään jälkeen.

Kahdeksas päivä

Éomerin kohtaaminen oli hermostuttavaa. Hetken pelkäsin, että hän saattaisi näyttää minua paremmalta ilman kypäräänsä, mutta onneksi näin ei ole. Hän näyttää maasialta. Éomer yritti iskeä Gilmiä, mutta minä lopetin hänen aikeensa lyhyeen. Kukaan ei vehtaa minun kääpiöni kanssa!
Olen yhä kaunein.

Yhdeksäs päivä

Savuava ja haiseva kasa kuolleita örkkejä ei ole ollenkaan kaunis. Aragorn alkoi leveillä jäljitystaidoillaan ja selitti, että hobitit olisivat ryömineet maassa kädet ja jalat sidottuina. Minusta se kuulostaa hieman perverssiltä.
Yhä kaunein.

Kymmenes päivä

Voi eiiii! Fangornin metsä. Puiden pihka ei tee kampaukselleni yhtään hyvää.
Olen yhä kaunein, vaikkakin oloni onkin hieman tahmea.

Yhdestoista päivä

Törmättiin Gandalfiin, joka on nyt kimaltelevan valkoinen. Kysyin häneltä, että ketä hän oli joutunut nuoleskelemaan saadakseen käsiinsä Keski-Maan viimeisen valkaisuainepullon. Hän vastasi: ”Balrogia.”
Karmaisevaa.
Joudun ehkä itsekin harkitsemaan samaa vaihtoehtoa, sillä kaikki tämä metsässä rämpiminen on tehnyt hallaa vaatteilleni.
Yhä kaunein, mutta tätä menoa en ole yhtään varma siitä, kuinka pitkään asian laita on näin.

Kahdestoista päivä

Pyysin Gandalfilta Balrogin puhelinnumeroa, mutta Gandalf sanoi, etten voi soittaa hänelle. Vastasin, että älä nyt viitsi käydä noin mustasukkaiseksi ja omistushaluiseksi. Gandalf katsoi minua kuolettavasti ja sanoi, ettei asialla ole mitään tekemistä moisten ominaisuuksien kanssa: Balrog vaan sattui kuolemaan viime viikolla.
Muistutus itselleni: älä koskaan ala tapailla Gandalfia.

Viidestoista päivä

Saavuttiin Edorasiin. Olen täysin poissa tolaltani. Éowyn saattaa olla minua kauniimpi. Tämä on odottamatonta, sillä olen aina luullut kilvenkantajia raskaiksi, päärynänmuotoisiksi tyypeiksi.
En ole kaunein! Sen sijaan olen hyvin katkera.

Yhdeksästoista päivä

Aragorn nousi tänään Théodenia vastaan. Hän on niiiiin miehekäs!
Vatsani heittää kuperkeikkoja.

Kahdeskymmenes päivä

Korsetit ovat niiiin poissa muodista. En ole enää edes osittain kaunis. Harkitsen vakavasti itsemurhaa.

Kahdeskymmenesseitsemäs päivä

Aragorn poistui näyttämöltä sen jälkeen, kun Rautapihan sudet hyökkäsivät kimppuumme. Huono homma: olen jumissa ruman kaulakorun kanssa. Hyvä homma: minun ei tarvitse enää pitää sitä korsettia.

Kahdeskymmenesyhdeksäs päivä

Aragorn palasi. Ilmeisesti se, että putoaa kalliolta pää edellä, ei olekaan niin kuolettavaa. Käskin häntä kaatamaan minut maahan ja rakastelemaan tajuttomaksi, mutta hän vain iski kätensä olalleni ja sanoi ”Tiedän, että korsetit saattavat joskus puristaa, mutta sen ongelman voi korjata hyvällä ryhdillä.”
Pahuksen Aragorn.

Kahdeskymmenesyhdeksäs päivä

Helmin Syvänteen taistelu oli todella nolo. Ihan kuin ei olisi ollut tarpeeksi kamalaa joutua kohtaamaan kuolemanvaara haisevien örkkien kynsissä jossain pahuksen mutaisessa takapajulassa, mutta kaiken lisäksi Haldir vielä marssi paikalle sankarillisesti viime hetkellä ja varasti koko show’n itselleen.
Hänellä ei ollut edes kypärää.
Hyvä homma: Éowyn on jumissa luolissa. Ehkäpä menen ja aiheutan pienen kivivyöryn. Sitten olisin ikuisesti kaunein!

Kolmaskymmenes päivä

Taistelu on ohi. Gandalf saapui muodikkaasti myöhässä. Olisi ollut kiva purkaa Aragornin kanssa taistelunjälkeisiä paineita, mutta hän mököttää Faramirilta saapuneen postikortin takia. Sanoin, että Sam tappaa Faramirin, jos tämä yrittää jotain, mutta se ei piristänyt Aragornia.
Hitot Aragornille. Éomer on osoittanut minua kohtaan kasvavaa kiinnostusta. Taidanpa ottaa selvää, ovatko kaikki ne huhut Riddermarkin miehistä totta.
Kukaan ei ole vaivautunut auttamaan Éowyniä ulos luolista. Olen yhä kaunein!
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Niénor
Samooja
Viestit: 481
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 9:31 pm

Viesti Kirjoittaja Niénor »

*hihittää hulluna*

Neljäs päivä

Gandalf on palannut. Hän ei ilmeisesti kuollutkaan, vaan meni Balrogin painostamana uudelle pesuainetehtaalle koekaniiniksi. Nyt hän on Gandalf Puhtoisen Valkoinen. Mokoma PR-toiminnan uhri. Kohta hän varmaan alkaa laskuttaa hassuhattutempuistakin.

Aivan mahtava... :D
Sparks,tee myös Kuninkaan paluusta salainen päiväkirja!
Kohtalon valtias

"How do you pick up
the threads of an old life?
How do you go on
when in your heart
you begin to understand
there is no going back"


Ken Follett - TAIVAAN PILARIT
enigma
Örkki
Viestit: 130
Liittynyt: Ma Huhti 19, 2004 3:53 pm

Viesti Kirjoittaja enigma »

mahtavaa*nauraa hulluna*
*putoaa tuolilta*
millonkas on jatkoo luvassa??
PR-toiminnan uhri :lol:
siis mahtavaa...
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Eléanorè, jatkoa ei valitettavasti ole luvassa, koska näiden tekijä ei aio kirjoittaa enää yhtään päiväkirjaa. Minä olen vaan suomentanut nämä, en tehnyt näitä itse.

Niénor, yllä mainitusta syystä en voi tehdä Kuninkaan paluusta päiväkirjaa (tai voisin, jos olisi nuija, mutta en halua plagioida ideaa, joka ei ole minun).
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Avatar
Fairy tale
Puolituinen
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Huhti 28, 2004 6:17 pm
Paikkakunta: Tukinturku

Viesti Kirjoittaja Fairy tale »

Siis ihanko suomensit?
*käkättää vedet silmissä ja kieriskelee lattialla*

Älyttömän hyvin suomennettu (vaikken alkuteoksesta mitään tiedäkään.) Mielessäni on muuten ollut tuo juttujen suomentaminen. Se siis ihan on niinku jees ja silleen?

*nauraa edelleen, eikä katkea millään*
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Fairy tale kirjoitti:Siis ihanko suomensit?

Älyttömän hyvin suomennettu (vaikken alkuteoksesta mitään tiedäkään.) Mielessäni on muuten ollut tuo juttujen suomentaminen. Se siis ihan on niinku jees ja silleen?
Ihan itse suomensin joo. Kiva kun miellytti :D
Olethan lukenut myös nuo Sormusten ritareiden päiväkirjat, nekin ovat täällä huumoriosastolla?

Suomentaminen on OK kunhan pyydät ensin luvan suomennokseen alkuperäisteoksen kirjoittajalta. Se on parempi niin kuin että alkaisi tehdä omin päin :wink:
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
enigma
Örkki
Viestit: 130
Liittynyt: Ma Huhti 19, 2004 3:53 pm

Viesti Kirjoittaja enigma »

harmi ettei siihen oo lisää, ois ollu kiva vaik frodon ja muittenki jutut kuulla...
yashmine
Moon Child
Viestit: 604
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 7:29 pm
Paikkakunta: Sateenkaaren päässä.

Viesti Kirjoittaja yashmine »

*hekottaa hulluna eikä saa naurultaan kunnolla henkeä*
Voi luoja! Nämä ovat aivan loistavia. :lol:
Rakasta minua kyselemättä.

___
-Vuoden 2005 tulokas-
-Vuoden 2007 Merri-
Elíniel
Puolituinen
Viestit: 277
Liittynyt: La Elo 21, 2004 9:27 am
Paikkakunta: Estelin syli.

Viesti Kirjoittaja Elíniel »

Luimme tämän kaverini kanssa koulussa ja käkätimme hullunlailla koneen edessä, opettaja pitää meitä varmasti jo hulluina.

Muuten todella, todella hauskaa tekstiä ja hyvin suomennettu todellakin. :D
Harmi ettei sitä jatkoa tule...
-Vuoden 2005 ja 2006 Aragorn.
SalSu
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2004 8:14 pm
Paikkakunta: Pianon alla, sukkahousupupujen maassa.

Viesti Kirjoittaja SalSu »

Olen ihan sanaton...

Aivan fantastinen. Jouduin taas päästämään kamalan räkänauruni valloilleen. Enkä kuitenkaan osaa sanoa mitään...

Ihan siis aivottomanjärkyttävän hauska.
(jos hymöt eivät ärsyttäisi niin valtavasti, olisi niitä tässä piiiiiitkä rivi *winks*)
Ha ha, you´re dead.
Crystal
Örkki
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Helmi 21, 2006 6:34 pm

Viesti Kirjoittaja Crystal »

Tosi hauska! *nauraa varpaat kippurassa*
Varsinkin toi Legolaksen päiväkirja oli tosi ns. humoristinen

Sparks kirjoitti:Salainen Päiväkirja – Legolas Viherlehti

Käskin häntä kaatamaan minut maahan ja rakastelemaan tajuttomaksi, mutta hän vain iski kätensä olalleni ja sanoi ”Tiedän, että korsetit saattavat joskus puristaa, mutta sen ongelman voi korjata hyvällä ryhdillä.
Varsinkin tässä kohdassa nauroin aivan hulluna. :D
Cayenne
Örkki
Viestit: 25
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja Cayenne »

*Ei saa henkeä kamalalta hekottamiselta*
Aivan mahtavia!
Harmi jos ei ole tulossa jatkoa. Olisin mielelläni lukenut näitä lisääkin.
Vastaa Viestiin