Ruhtinas Faramir ja puolijärkinen prinssi (PG-13)

Huumoria ja parodiaa yllin kyllin.

Valvojat: Andune, Ilona

Avatar
athelas
Puolituinen
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: synkmetsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja athelas »

minusta tämä on aivan loistava, vaikka myönnetään että alkujen aluksi luin tämän (siitä alusta riippumatta) Faramirin takia entisestään. Enkä ole sen jälkeen hetkeäkään katunut tämän ja muiden sinun ficciesi lukemista

Ovat nämä vain sen verran loistavia
"Neledh corvath an edhilerain no i venel
Odog an naughírath ne rynd gonui hain
Neder an hírath fírib, barad na ´urth
Mîn an mornhir ne had dûr în
Ned i dalath e-Vordor
Ennas i ngwath dorthar"
Katiainen
Örkki
Viestit: 53
Liittynyt: Ti Loka 26, 2004 2:48 pm

Viesti Kirjoittaja Katiainen »

Hii. Mukavaa kun on kerrankin humoria jossa on kunnon juoni. Ei alku minusta kyllä ollut yhtään kökkö. :D Pidin varsinkin seitsemännestä luvusta jännittävä matka.

Yhden kirjotusvirheen bongasin viimeisimmistä kappaleista, mutta en enää löydä sitä.

Jatkoa vaaditaan.
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Minä aina oikein säpsähdän kun huomaan, että joku jaksanut lukea tämän viritelmän. :D

Jatkoa en kyllä edelleenkään voi luvata, kun tämä tuntuu jo tyyliltään niin erilaiselta kuin muut juttuni. En varmaan edes osaisi enää kirjoittaa tällä tavalla, ellen sitten lue Muskettisotureita uudestaan ja saa siitä taas vaikutteita. :)

Kirjoitusvirheitä tuolla on takuuvarmasti ja muutenkin tämä tuntuu välillä kielellisesti kömpelöltä. No, eka ficci kun oli...
memento
Puolituinen
Viestit: 274
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 5:14 pm
Paikkakunta: äidin kasvimaalla, raparperin alla

Viesti Kirjoittaja memento »

Enpä ollut aikaisemmin huomannut tätä ficciä. Miulla oli erittäin hauskaa tätä lukiessa.
"No no no no! No no no no!" Elessar huudahti. "Miksi sinä tapoit minun käskynhaltijani? Miksi sinä tapoit minun käskynhaltijani? Miksi sinä tapoit minun käskynhaltijani?"
Imrahil pureskeli kynsiään ja mongersi jotain käsittämätöntä sotkua rakkaan tyttärensä menettämisestä ja moukkamaisesta kuningas Éomerista.
"Miksi sinä tapoit minun käskynhaltijani? Miksi tapoit minun käskynhaltijani?" Elessar huusi yhä kovemmalla äänellä ja yritti samalla taputtaa Imrahilia selkään.
Imrahil työnsi kätensä suuhun rystysiään myöten ja alkoi itkeä.

Mie repesin tässä vaiheessa kokonaan. Mie hieman kyttäilinkin, että minkälaisia kummeli vaikutteita tässä on.
"minä saatan ajatella itsenikin tainnoksiin"
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Kiitos Memento! Hauskaa, että tämä ficci on löytänyt uusia lukijoita. :) Minä tosiaan katselin ahkerasti Kummelin uusintoja silloin kun kirjoittelin tätä, ja jostain syystä tulin soveltaneeksi yhtä lempparisketseistäni. Laitoin kyllä Imrahil-paran kokemaan aika kovia tässä jutussa... :roll:
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Lille
Samooja
Viestit: 466
Liittynyt: Ti Touko 02, 2006 4:39 pm
Paikkakunta: Turggune
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lille »

Vielä yksikin isku loukkaantuneelle olkapäälle ja hänet saisi kärrätä Parannuksen Tarhaan toipumaan juhlista, vaikkei olisi edes juonut mitään.
Ensimmäisen kerran repesin tälle XD. En kyllä tajua miksi... Hehee. Ja sitten toisen kerran Aragornin valitteluille siitä miksi Imrahil tappoi Faramirin. xD

Ihanaa tekstiä ja hauskoja pikku juttuja. x) Tässä oli todella hyvä juoni (vaikka jotenkin välillä toivoin että loppuisi jo, ehkä minulla oli vain hinku päästä kommentoimaan?) ja eteni jouhevasti. Tykkään. Ihana<3.
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan.
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Kiitos Fëanorel. :) Minä aina niin ilostun, kun joku on jaksanut lukea tämän, vaikka alun perin kirjoittelin tämän ihan omaksi ilokseni enkä lukijoita niinkään ajatellut. En kyllä välttämättä suosittelisikaan yhdeltä istumalta luettavaksi, kun tämä on todellakin aika pitkä juttu.
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Lille
Samooja
Viestit: 466
Liittynyt: Ti Touko 02, 2006 4:39 pm
Paikkakunta: Turggune
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lille »

Ei olisi ehkä pitänytkään lukea, koska nyt tuli ikävä :D. Täytyy lähteä etsimään lisää Faramir juttuja - zilahin tarinan jatkoa odotellessa. Tai lukea jotain uudestaan.
ohvia? x)
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan.
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Käypä katsomassa minun ficcilistaukseni, et ole varmaan lukenut vielä kaikki Faramir-juttujani. :)
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Voi itku, saanko sanoa, että ensimmäinen kommenttini tähän on ollut kerrassaan hirveä, asiaton ja sisällötön? Sen takia uusi, nyt kun tuli luettua.

Pidin edelleen kovasti, kieli vain oli hieman nykyaikaisempaa kuin yleensä, mutta kun katsoo näitä muita humorficejä, niin eipä paljon ole puhumista... Hum. Ja vedän sanani takaisin. Enää, noin kahdeksan kuukautta myöhemmin edellisestä lukukerrasta, ei tämän alku ole ollenkaan tylsä. Outo minä :?

Niin. Tämä oli mielenkiintoinen, tässä oli paljon aineksia, ja loppu jäi ihanasti auki. Nuo Faramirin kolme soturia olivat niin mahtavia, aina yhdessä jne. :D Minä vain pidin. Ja nuo välihuomautukset, jossa siirryttiin seuraavaan paikkaan... :lol: No juu, pidin vain. Enkö muka ole sanonut sitä jo tarpeeksi monesti? Taidan toistaa itseäni. Éowyn oli mahtava hahmo tässä. Imrahil taas -varsinainen sekoilija! :lol: Hahmosi ovat mahtavia, tosin Aragorn on jotenkin vähän... Ääh, antaa olla. Faramir taas, hän on yhtä kiltti, mukava ja nokkela kuin aina.

"No no no no! No no no no!" Elessar huudahti. "Miksi sinä tapoit minun käskynhaltijani? Miksi sinä tapoit minun käskynhaltijani? Miksi sinä tapoit minun käskynhaltijani?"
Voi pyhä lehmä. En sitten yhtään revennyt...

Sitten täältä löytyy ihania kiertoilmauksia. Mielikuvitusta ainakin on löytynyt tätä kirjoittaessa!

Ja nuo kommentit, joita tuli luettua myös. Olet näköjään luvannut Thorongil/Finduilas-ficcin. Ja minkä perään kuulutin, ja sanoit, ettei sellaista tule.. :cry: Mistäs moinen? No, olisi ehkä vain parempi unohtaa, anteeksi että nostin tuonkin esille.

Piitkä kommentti korvaukseksi ensimmäisestä, varmaankin yhdestä lyhyimmistä kommenteistani. Ja rakentavaa en taaskaan mukaan saanut. Voi voi...
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Hei Nerwen ja kiitos uudesta kommentista. :D Olin tosi otettu, että luit ja kommentoit tätä toiseenkin kertaan. Tämä minun ensimmäinen ficcini on kyllä aika outo tapaus. Tässä on se ero muihin nähden, että kirjoittaessani en edes ollut varma tulenko koskaan näyttämään tekstiä kenelläkään muulle, joten tämä oli hyvin "rehellinen" ficci siinä mielessä, että se on ihan puhtaasti sitä, mikä minua itseäni sattui huvittamaan ilman, että ajattelin yhtään toisten odotuksia. Ja siitä syystä tavallaan olen alkanut pitää tästä jutusta. Olet ihan oikeassa, että tuo teksti on modernimpaa, varmaan juuri koska en ollut ennen kirjoitellut mitään "ennen vanhaan" tapahtuvia juttua enkä osannut kiinnittää asiaan huomiota. Juoni on minusta aika hyvä, vaikka itse sanonkin, ja välillä harmittaa etten keksinyt tätä myöhemmin, jolloin olisin osannut ehkä kirjoittaa jutun paremmin. :)

Minäkin pidän Anbornista, Damrodista ja Mablungista, ja minua harmittaa, etten ole oikein keksinyt heille käyttöä muissa ficeissäni. No, pienet roolit heillä on "Viestissä", joka löytyy draamapuolelta, mutta heistäkin olisi mukava keksiä jotain isompaa. Tuo kolmikko muuten perustuu erittäin löyhästi Kolmeen muskettisoturiin, ja sain muutenkin tuosta kirjasta virikkeitä tätä juttua varten.

Höm, Thorongil/Finduilas... no minä nyt valitettavasti satun olemaan aivan toivoton kirjoittamaan sellaista, mitä minua on pyydetty kirjoittamaan. Yleensä minulle tulee siitä sellainen tunne, että yritän väkisin vääntää jotain mikä itseäni ei oikeastaan kiinnosta, vaikka alun perin olisi kiinnostanutkin. Tuo T/F ei ole oikein viime aikoina ollut mielessä, vaikka ei se tietysti täysin poissuljettu vaihtoehto ole. Mieluummin ehkä kirjoittaisin kuitenkin jotain Finduilas/Denethor juttua, jossa Thorongil häärii mukana jollakin tapaa, mutta mene ja tiedä. En mene lupaamaan mitään.
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Narbeleth
Örkki
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:24 pm
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Narbeleth »

Voi, että miten paljon pidin tästä! Se oli niin mieltä nostattava, että nauroin kippurassa muutamassa kohtaa. :D Tuo oli kyllä ihan paras kohta, missä Aragorn puhui Finduilasista, ja sitten kysyy Faramiriltä että "miksi sinä itket, tässähän on kyse vaimostani". Kuulostin ihan Kummelilta.. :wink:
Ihanaa, että löysin tämän. Näin mahataudin kourissa oli oikein ilahduttavaa löytää tälläinen humoristinen aarre sinun kirjoittamanasi. Hauskaa, millaiset juoruympyrät kehititkään tähän ficciin, minusta tuo idea oli loistava ja hauska. :D Varsinkin loppu, reps.
Nyt hiivin tästä jonnekin muualle päin, mutta KIITOS. :lol:


//MUOKS Anteeksi sekopäinen kommenttini, pistetään se sairastelun piikkiin.
"Missä on ratsu ja ratsumies? Missä on torvi toitottava? Ne haipuivat niinkuin vuorilta sade ja niityiltä tuulen humu.
Päivät painuvat länteen taakse kukkuloiden, varjoihin.
Miten tässä näin kävi?"
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Hei Narbeleth ja kiitos kommentista. Minusta on aina suoranainen ihme kun huomaan jonkun kahlanneen tämän läpi. :P. Mutta aina se lämmittää mieltä, onhan tämä esikoisenani minulle erityisasemassa. ;)
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Avatar
athelas
Puolituinen
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: synkmetsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja athelas »

Ai on tämä esikoiseni, no sitten ei kai ole edes mikään ihme, että tämä oli ensimmäinen lukemani tarinasi täältä:DD Sitten olen niitä yrittänyt löytää mahdollisimman paljon:DDD
"Neledh corvath an edhilerain no i venel
Odog an naughírath ne rynd gonui hain
Neder an hírath fírib, barad na ´urth
Mîn an mornhir ne had dûr în
Ned i dalath e-Vordor
Ennas i ngwath dorthar"
Vastaa Viestiin