Frodon puolikas 'videopäiväkirja'

Huumoria ja parodiaa yllin kyllin.

Valvojat: Andune, Ilona

Silvertiggy
Puolituinen
Viestit: 250
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 6:25 pm
Paikkakunta: Edoras

Frodon puolikas 'videopäiväkirja'

Viesti Kirjoittaja Silvertiggy »

Title: Frodon puolikas videopäiväkirja (kameran tilttailun vuoksi)
Author: Ööö... Minä?
Rating: PG, johtuen pienestä ärräpäiden heittelysta ja lievästä slashista.
Genre: Huumorilla mennään, slashilla maustettuna
Warnings: kiroilu, slash
Disclaimer: Hahmot, paikat Tolkienin, tarina minun. En tee jutullani rahaa.
Summary: Frodo löytää vanhan videokameransa (hmm??) ja ottaa sen mukaan Saattueen matkalle ikuistaakseen kaiken.
A/N: Ensinnäkin kiitos ihanalla Kurttuviikunalle, joka oli taas auttamassa ja paljon! Ihan hyviä juttuja olen keksinyt mielestäni ja... Ja ja... jatko-osana voi lukea Legolasin videopäiväkirjan (kohta..).
Feedback: Aina ja kaikkialla! :P


Frodo Reppulin puolikas videopäiväkirja (kameran tilttailun vuoksi)


Ja Repunpäästä lähdetään:

Frodo: Juuri kun löysin tämän kameran, alkoi tapahtua: Gandalf kävi. Tästä tulee vaikeuksia.


Konnun pelto

Frodo: Tässä sitä mennään Samin kanssa. Piti ottaa kamera mukaan, kun se kerta vasta löytyi. Tästäkin tulee vaikeuksia.


Magotin pelloilla

Frodo: Jaahas. Ja meno sen kun paranee; Pip ja Merri liittyivät joukkioon. Nyt tulee tuplasti vaikeuksia.


Jossain päin Kontua

Frodo: Minähän sanoin! Ensin me löydettiin sieniä. Sitten me mentiin sinne piiloon ja joku Musta Naamio tuli haistelemaan! Onneksi en laittanut aamulla dödöä...


Bukinburin lautalla

Frodo: Ja taas mennään. Ollaan menossa Briihin. Papparainen käski, sanoi että hän odottaa siellä. Niin, ja äsken meidän kimppuun kävi Musta Naamio ja sen kaverit! Me juostiin ihan sika lujaa tänne lautalle! Oli vähän raju meininki! Mitähän seuraavaksi?
Pippin: Hei Merri! mikähän tämä tappi tässä lautan pohjassa on? No, ei varmaan mikään hyödyllinen *ottaa tapin irti ja heittää veteen*.
Frodo: *huomaa mitä Pippin teki ja alkaa vaahdota* Ääliö! Nyt me kaikki hukumme! Täytä se reikä äkkiä!


Pomppivassa Ponissa

Frodo: Mainiota. Gandalf ei olekaan täällä.
Sam: Tuo yksi hyypiö on tuijottanut meitä koko ajan!

Viljami kävelee ohi.

Frodo: Anteeksi.
Viljami: Niin?
Frodo: Tuo köriläs tuolla nurkassa, kuka hän on?
Viljami: Se on niitä pohjoisen jehovia. Vaarallista väkeä. Ei kannata mennä hänen luokseen. Se alkaa muuten kauppaamaan Jehovan todistajien Raamattuja ja muitakin epäilyttäviä lehtisiä.
Frodo: Siis...?
Viljami: Niin niin! Sillä on niitä tuolla viittansa alla monta paria. Nimeään en tiedä, mutta täällä Briissä häntä kutsutaan nimellä Jehvarne. *kävelee pois*
Frodo: Jehvarne?!?

...pikkupikku hetken päästä Jehvarnen huoneessa

Frodo: *kuvaa edelleen Jehvarnea ja välillä itseään* Hei ota iisisti, äijä! En minä tarvitse Raamattua!
Jehvarne: Häh?
Frodo: Niin että etkös sinä ole se Jehovan todistaja?
Jehvarne: Kuka niin väittää?
Frodo: Viljami.
Jehvarne: Tietysti. Gandalf hänet käristäköön kuin makkaran nuotiolla!
Frodo: Sanoitko.. Gandalf?
Jehvarne: Joo. Ja sano muuten Aragorn. Se Jehvarne on joku briiläisten hömpötys. Meidän täytyy lähteä nyt. Rivendelliin.
Sam: *ryntää huoneeseen Pipin ja Merrin kanssa* RIVENDELLIIN?!? JA JOS EI MENNÄKÄÄN, NIIN SINÄ SAAT NYRKISTÄ!


Jossain Erämaassa...

Frodo: Jo kolmas päivä sen jälkeen, kun lähdimme Briistä, eikä mitään ole tapaht-
Aragorn: Katsokaa! Amon Sûlin mahtava linnoitus! Täällä oli ennen loistokas kylpylä. Mutta viholliset valloittivat ja rikkoivat sen. Me yövymme täällä.

Nazgûlit hyökkäävät yön varjosta ja Noitakuningas pistää Frodoa.


...jossain Erämaassa, edelleen...

Frodo: *kuvaa sitkeästi vielä Nazgûlien hyökkäyksen jälkeenkin* Jee jee!! Life tastes good! Yeah!
Sam: Frodo-herra? Oletteko kunnossa? Jehvarne, se Nazgûlin miekan terä teki häneen syvän vaikutuksen!
Aragorn: Älä kutsu minua sillä nimellä! Olen Aragorn Arathornin poika, Gondorin kruunun perijä!!! Se Jehvarne on niitä briilästen hömpötyksiä. Luulevat kaikkia pohjoisen samoojia joiksikin jehoviksi. PAH!
Frodo: *alkaa huutaa täysiä ja hillitöntä vauhtia niin, ettei sanoista meinaa saada selvää, vieläpä hyvin iloisesti* Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul! Ash nazg durb-
Aragorn: Frodo, ole jo hiljaa! Noita sanoja ei kannata huudella missä vain!
Frodo: *huudahtaa uhmakkaalla ja syvällä äänellä pilaillen* Luoja paratkoon, Samvais Gamgi! Et kai ole salakuunnellut?!
Sam: Mi-minä? Frodo-herra?
Aragorn: Se ei tainnut olla mikä tahansa pistinmiekka, Sam. Frodo on saatava nopeasti Rivendelliin, ettei hän sekoa kokonaan.


Arwenin kyydissä

Frodo: *kuvaa edelleen sitkeästi* Jiihaaaa! Nasta lautaan! *alkaa hoilata* Aa, kesän hobbit mä oon, bee villi luonteeni on! Aa, kesän hobbit mä oon!
Arwen: Niinpä niin. Olisi pitänyt kerrankin kuunnella Aragornia...
Frodo: Lällällällällieru, Musta Naamiolta pääsi pieru! *räkämäistä naurua*


Rivendellissä

Frodo: *yksin huoneessaan, kuvaa itseään* Miten mina tanne jouduin? Joku kaappasi minut! Vai... siis..? Aaa, nut muistankin; Musta Naamio tuli ja pisti minua jollain...ampiaisella? No oli miten oli, olkapaa on ainakin kipea...
*tarkistaa onko huoneessa ketään* Nut on pakko sanoa; Sam on aivan upea! Ehkä laihdutuskuuria voisi harkita, mutta muuten hän on tosi hotti hobitti!! Oi Sam, oi Sam... toivottavasti Pippin ei ole vienyt hanta talla aikaa! Nain, miten hän katsoi Samia. Kehtaakin! Olisipa Sam taalla sankussa kanssani… *unelmoi, kunnes Gandalf tulee huoneeseen*

Rivendellissä edelleen...

Arwen ja Aragorn: *puhuvat toisilleen haltiakielellä ja suutelevat lopuksi*
Frodo: *hyppää esiin läheisestä pusikosta* Vai tällaisia iltamia täällä Rivendellissä pidetään! *hetken hiljaisuus* Hei! ääkköset ovat palanneet!
Aragorn: Frod...sin.. ku..kuvasit koko setin?
Frodo: Jep.
Aragorn: Et kai aio näyttää sitä Elrondille sitä?
Frodo: Oooh! Ai, tämä on siis top secret! Tätä ei saa siis näyttää?!
Aragorn: *lyö itseään otsaan*
Frodo: No sehän kruunaa koko homman! *lähtee pinkomaan takaisin pusikkoon päin*
Aragorn: FRODO! SEIS! *lähtee hobitin perään* Voi, miksi en jättänyt häntä Viimapäälle?


Elrondin Neuvonpidossa

Frodo: *asettuu istumaan Gandalfin viereen ja naksauttaa kameran päälle* Tämäpä jännittävää!!
Elrond: Frodo Reppuli! Tämähän on salainen neuvonpito! Jos kuvaat kaiken, tämä ei ole olleenkaan enää salassa keltään ulkopuoliselta!
Frodo: Jos tämä kerta on salainen neuvonpito, niin miksi sitten Sam, Pippin ja Merri ovat täällä myös?
Elrond: MISSÄ?!
Frodo: No, Sam on ainakin tuolla pusikossa ja toiset ovat tuolla! *osoittaa sormella* Tulkaa esiin, teidät on jo nähty!

Sam, Merri ja Pippin astuvat esiin piiloistaan.

Elrond: No, te kerta olette täällä jo, niin istukaa alas.

Hobitit tottelevat, Neuvonpito alkaa.


...ja loppuu..

Muut ovat jo lähteneet. Paitsi ei tietenkään tämän kaiken kuvannut herra Pusikko…

Elrond: Aragorn, jäätkö vielä hetkeksi, olen nimittäin saanut tietooni, että jollakulla olisi jotain hyvin kiinnostavaa kuvamateriaalia. Se on eräältä pätkätyöläiseltä.
Aragorn: Ai mää vai? Mun piti kyllä mennä nyt pan- *valahtaa punaiseksi*
Elrond: Pan?
Aragorn: Niin, pannukakkuja paistamaan!


...pienemmän kuin pitkänpitkänpitkän mutta isomman kuin pikkuriikkisen hetken päästä...

Frodo: Bo-ring. *heittelee kiviä lampeen*
Aragorn: Älä häiritse lampea!
Frodo: Ei sitten! *heittelee kiviä Aragornia päin*
Aragorn: Voi hitto. Minä ja suuni.

....hetken päästä (kun Aragorn on verillä)

Frodo: *poimii maasta kukan ja nyppii terälehtiä* Mellon, ei mellon, mellon, ei mellon, mellon.....

Portit avautuvat.


Mazarbulin Kammiossa

Gimli: *lukee Balinin haudan tekstin ja purskahtaa itkuun* Haahhah haa! Hyvä että siitä höyhenaivosta päästiin!

Kamera alkaa pätkiä.

Frodo: *heiluttaa, paukuttaa ja koputtaa kameraa* No voi hitto! Se simahtaa pian! Hiton hiton hiton hiton hiton hiton!-
Gandalf: *kumauttaa Frodoa sauvallaan päähän* Repuntolvana! Onneksi kukaan ei kuullut. Kai.

Kamera simahtaa.
Viimeksi muokannut Silvertiggy, To Kesä 22, 2006 2:24 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Blast off
It's party time
And where the fuck are you?
Where the fuck are you?
Why don't presidents fight the war?
Why do they always send the poor?



Ava made by me.
Cash
Samooja
Viestit: 523
Liittynyt: To Marras 10, 2005 3:49 pm
Paikkakunta: Häntä on kaksi, He ovat rikki. Toinen on Helvetissä, Toinen on taivaassa. Etsi sieltä.

Viesti Kirjoittaja Cash »

Hee

Aika yvä tämä oli^^ Hiukan nopeasti tapahtui ja frodo on tässä kerrassaan ÄRSYTTÄVÄ! Mutta kyllä se tästä. Olisi tsiaan tehnyt mieli kuulla koko juttu. Pistäppäs Frodo ostamaan örkeiltä kuvanauhaa^^
OLEN EX: Devil in Heaven :D
Cash on erittäin epäaktiivinen loftislainen ja on pahoillaan siitä, se haluaisi olla täällä useammin, mutta kaikki töpöt on melkein jo läpikäydyt ja kyllä tämä pikkupiru siltikin täällä sekoilee, olimiten oli.
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Viesti Kirjoittaja Andune »

*hihittelee* tämä oli hyvä. Frodo oli lievästi sanottuna ärsyttävä ja pöhkö. Jatkoa odotellaan, joo voishan Frodo tosiaan yrittää ostaa lisää kuvanauhaa örkeiltä. Tai sitte korjausapua?
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Evil
Puolituinen
Viestit: 262
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 2:58 am
Paikkakunta: Jääkaapilta omaan huoneeseen.

Viesti Kirjoittaja Evil »

Jehovan todistaja *repeilee iikaa*
Oikeasti tosi mahtava x'D tosin tuo nopea hyppäys sinne kääpiökaivoksille oli tosi hämäävä.. olisi voinut siihen väliin pistää vähän johdatusta että he lähtevät matkaan tms.
Aika pätkivää mutta se ei haittaa hirveästi sillä tottahantoki tässä tiedetään kohdat melkoisen hyvin ;)

Erittäin hauska keksintö tämä tällainen :D uskallan pyytää jatkoa.
Mää ooon kookos ja sää oot mun ananaksein! <3

Vuoden 2007 Kälätäti? O_O;
Annatar
Puolituinen
Viestit: 389
Liittynyt: Pe Marras 04, 2005 4:09 pm
Paikkakunta: Rohanin ruohotasangot

Viesti Kirjoittaja Annatar »

Hihittelin Musta Naamion haistelulle ja muille pienille jutuille, mutta joidenkin asioiden suhteen (eli kaikkien uskontojen suhteen) kuolettavan tosikkona tuo Jehovantodistaja- juttu ei oikein kolahtanut. Jehvarne nimenä kyllä kuulostaa hauskalta.

Se jatko olisi kiinnostavaa nähdä.
Vuoden Draamaficcaaja 2007

Kauniin avan taiteili julietik.

Ruoskatarin (okei, Ruoskattaren ;)) kautta Annatariksi jälleen.
Silvertiggy
Puolituinen
Viestit: 250
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 6:25 pm
Paikkakunta: Edoras

Viesti Kirjoittaja Silvertiggy »

Kiitoksia kommenteista ja lukemisesta, te ihanaiset... ihmiset? Hyvä että piditte(?). :roll:

(Harppaus taisi todellakin olla liian iso, siihen olisi voinut kyllä keksiä jotain..)

Jatkosta en ole aivan varma -itse asiassa en edes aiemmin ajatellut sitä- mutta se kuulostaa ihan hyvältä. Täytyy kattua.
Blast off
It's party time
And where the fuck are you?
Where the fuck are you?
Why don't presidents fight the war?
Why do they always send the poor?



Ava made by me.
Mirell
Örkki
Viestit: 70
Liittynyt: To Syys 15, 2005 8:28 pm

Viesti Kirjoittaja Mirell »

Tää oli aika pop ^_______________^

Pari omituisuutta tosin bongasin joidenkin yhdyssanavirheiden (tyyliin sika kovaa) lisäksi: räkämäistä naurua on mieluumin räkäistä naurua, vai? Ja miten punaiseksi valahdedaan? Eikö punaiseksi lehahdeta tai jotain...? Valkoiseksi valahdetaan... Ehk mie nillitän turhasta ja nämä häiritsevät vain minua.. ;)
Olen, mikset siis ajattele minua?
Surkusiipi
Örkki
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Touko 24, 2006 3:39 pm
Paikkakunta: Loskaoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Surkusiipi »

*Reps* Tää voi olla aika epäilyttävää, kun mä hihittelen lähes joka päivä täällä itsekseni... :D Tosta kesän hobitista vois tehdä laulun... ellei siitä jo oo. :D Mutta kirjoitahhan lisää! *valtava jenkkismile*
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

*hihittelee itsekseen* Vai että Jehovan todistaja. Voi voi Frodo.. hän on tässä aika mahdoton.....pienemmän kuin pitkänpitkänpitkän mutta isomman kuin pikkuriikkisen hetken päästä...

Frodo: Bo-ring. *heittelee kiviä lampeen*
Aragorn: Älä häiritse lampea!
Frodo: Ei sitten! *heittelee kiviä Aragornia päin*
Aragorn: Voi hitto. Minä ja suuni.
Voi voi voi.... Hauskaa luettavaa. *häipyy yhä hihitellen*
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Dsamanka
Örkki
Viestit: 102
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 10:36 pm
Paikkakunta: Aitoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dsamanka »

Kyllä olen lukenut, ja nauranut. Ihan kiva idea, mutta lisääkin olisi saanut olla, ja se jatko olisi kiva. Niinkuin Devil sanoi, niin vaikka örkeiltä vähän lisää kuvanauhaa. :wink:
Many who hate you,
will soon love you,
Many called friends,
will become your enemies.
memento
Puolituinen
Viestit: 274
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 5:14 pm
Paikkakunta: äidin kasvimaalla, raparperin alla

Viesti Kirjoittaja memento »

Hyvä, vaikka hieman nopea. Ainoa mikä pisti silmään oli se, että olit sekoittanut kirjaa ja leffaaa keskenään. Jos oikein ymmärsin viittasit yhdessä kohtaa Tom Bompadiliin(tai miten se nyt kirjoitetaankaan) ja sitten tuli Arwen kuvihoin tolla ratsastus reissulla. Jäi hieman meitityttämään, että kumman kaavalla tässä mennään, mutta tulin siihen tulokseen että tämä menee elokuvan juonen mukaan.
Jossain päin Kontua

Frodo: Minähän sanoin! Ensin me löydettiin sieniä. Sitten me mentiin sinne piiloon ja joku Musta Naamio tuli haistelemaan! Onneksi en laittanut aamulla dödöä...
Tälle kuitenkin repesin. myös "Jehvarne" pisti naurattamaan kovin. Kirjoitahan jatkoa, että saisi lukea Kahden tornin ja Kuninkaan paluun "videopäiväkirjaa".
"minä saatan ajatella itsenikin tainnoksiin"
Silvertiggy
Puolituinen
Viestit: 250
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 6:25 pm
Paikkakunta: Edoras

Viesti Kirjoittaja Silvertiggy »

Kiitoksia taasn kommenteistanne! :P

Mirell: Uups.. No, virheistään oppii, tosin kantapään kautta... Kiitos kun huomautit asiasta (asioista).

Surkusiipi ja Nerwen: Kiva, että tyksitte! Voisin vaikka laulun rustailla (ellei siitä jo ole).

Dsamanka: Kuten aikaisemmin sanoin, jatkoa tähän en ole ajatellut, mutta kaipa sitä yleisön pyynnöstä..

memento: Elokuvan mukaan menin (ainakin omasta mielestäni...). Tom Bombadil? Ô_o? Missä kohtaa ajattelit niin?
Mutta kiva että sinäkin tykkäsit. Jatkoa olen jo Kahdesta Tornista kirjoittanut valmiiksi, ja luultavasti myös Kuninkaan Paluusta on tulossa luettavaa.


Kiitokset vielä kaikille!
Blast off
It's party time
And where the fuck are you?
Where the fuck are you?
Why don't presidents fight the war?
Why do they always send the poor?



Ava made by me.
deathwing
Örkki
Viestit: 29
Liittynyt: La Kesä 24, 2006 1:07 pm
Paikkakunta: Lolland
Viesti:

Re: Frodon puolikas 'videopäiväkirja'

Viesti Kirjoittaja deathwing »

Hehhee, tää on hyvä, repeilyä ainakin riitti. :DD


Ja parhaat repeilyt:

- Me juostiin ihan sika lujaa tänne lautalle! Oli vähän raju meininki!

Ääliö! Nyt me kaikki hukumme! Täytä se reikä äkkiä!

Frodo: *kuvaa edelleen sitkeästi* Jiihaaaa! Nasta lautaan! *alkaa hoilata* Aa, kesän hobbit mä oon, bee villi luonteeni on! Aa, kesän hobbit mä oon!
Arwen: Niinpä niin. Olisi pitänyt kerrankin kuunnella Aragornia...
Frodo: Lällällällällieru, Musta Naamiolta pääsi pieru! *räkämäistä naurua*

Aragorn: Frod...sin.. ku..kuvasit koko setin?
Frodo: Jep.
Aragorn: Et kai aio näyttää sitä Elrondille sitä?
Frodo: Oooh! Ai, tämä on siis top secret! Tätä ei saa siis näyttää?!
Aragorn: *lyö itseään otsaan*
Frodo: No sehän kruunaa koko homman! *lähtee pinkomaan takaisin pusikkoon päin*
Aragorn: FRODO! SEIS! *lähtee hobitin perään* Voi, miksi en jättänyt häntä Viimapäälle?

Elrond: Aragorn, jäätkö vielä hetkeksi, olen nimittäin saanut tietooni, että jollakulla olisi jotain hyvin kiinnostavaa kuvamateriaalia. Se on eräältä pätkätyöläiseltä.
Aragorn: Ai mää vai? Mun piti kyllä mennä nyt pan- *valahtaa punaiseksi*
Elrond: Pan?
Aragorn: Niin, pannukakkuja paistamaan! -

NAASU_EDIT// Ihan ystävällismielisenä vinkkinä vain, että vähän enemmän voisi kommentoida viestissä sitä mistä ficissä piti/ei pitänyt (apua löydät esimerkiksi tämän osaston yläreunaan stikatusta topikista ^^) niin ficin kirjoittaja tietäisi mitä kannattaa jatkossakin tehdä ja mitä jättää pois. Hiukan voisi myös rajoittaa noiden ficistä lainattujen pätkien tunkemista omaan viestiin, niistähän kirjoittaja ei sinänsä hyödy mitenkään. Kiitos.
memento
Puolituinen
Viestit: 274
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 5:14 pm
Paikkakunta: äidin kasvimaalla, raparperin alla

Viesti Kirjoittaja memento »

Silvertiggie, siinä kun Frodo odotti Gandalfia saapuvaksi Briihin. Mutta asiaa vähän aikaa mietittyäni muistin että Gandalf sanoi odottavansa Frodoa Briissä. Sori mie sössin.
"minä saatan ajatella itsenikin tainnoksiin"
Silvertiggy
Puolituinen
Viestit: 250
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 6:25 pm
Paikkakunta: Edoras

Viesti Kirjoittaja Silvertiggy »

Naw: Kiva että siekin tykkäät :P Mutta todellakin olisit voinut kirjoittaa vähän muutakin, niin kuin kunnianarvoisa Naasu sanoikin. Kiitos kumminkin!

memento: OK, asia selvä! :wink:
Blast off
It's party time
And where the fuck are you?
Where the fuck are you?
Why don't presidents fight the war?
Why do they always send the poor?



Ava made by me.
Vastaa Viestiin