Maailmankirjat sekaisin, G (5 lukua, valmis)

Huumoria ja parodiaa yllin kyllin.

Valvojat: Andune, Ilona

Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Viesti Kirjoittaja Andune »

Tämä oli hyvä. Melkoisesti hihittelin tätä lukiessani. Samastuin Kaisaan, totesin että itselläni on melkoisesti samoja ajatuksia. Tero taas saa painua...sinne jonnekin minne valo ei paista.

Gimlin, Legolasin ja Aragornin pyrkimykset sopeutua tähän maailmaan oli suloista luettavaa. Hard rock hallelujah aiheutti melkoisen repsähdyksen, samoin Legolaksen hisuvärisessio. Tämä oli hyvä :) Ja aivan liian lyhyt...(miksen minä ikinä herää aamulla ja huomaa että Gimli,Legsu ja Ara nukkuvat mun makuuhuoneessa :P)
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
tyttö
Örkki
Viestit: 156
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:11 pm

Viesti Kirjoittaja tyttö »

Ihanaa että tykkäsitte, Marnie ja Andune!

Marnie:

Kiitokset erityisesti rutikuivan huumorini määrittelystä, se sai minut hymyilemään :)
Tykkäsin sinun hahmoistasi, Kaisa oli mukava ja kivalla tavalla maanläheinen, se otti tosi hyvin sen että löysi kolme TSH-tyyppiä makuuhuoneestaan (pidin siitä reaktiosta; nyt hän on seonnut ^^). Ja Gimli, Legolas ja Aragorn olivat kanssa minusta hyvin kirjoitettuja
Phuh, minä kun olin koko ajan huolissani siitä etten saa heistä tarpeeksi luontevia, halusin että olisivat edes jollakin tasolla IC. Taisi se sitten onnistua, kun kerran olet löytänyt Gimlistänikin Gimlimäisiä piirteitä :)

Ihanaa että löysit tekeleestäni miellyttäviä kohtia, minä olen otettu.

Andune:

Tämä oli hyvä Ja aivan liian lyhyt...
Minähän teinkin sille jo irtonaisen jatkon tuonne romance-puolelle...
Minä otan tuon lyhyyden kohteliaisuutena.

Hard rock hallelujah! :wink:


*ruttausta Marnielle ja Andunelle*


(EDIT): Tuohon viimeisen luvun loppuun laitoin piirustuksen jonka piirsin tämän ficin kuvitukseksi, oma mielikuvani Kaisan rakkaasta valokuvasta joka viimeisessä luvussa esitellään.
Arska, Legsu ja Gimli pohjautuvat ulkonäöltään elokuviin, mutta piirsin heidät ilman mallia joten ovat vähän niin kuin sekoitus näyttelijöitä ja omaa mielikuvaani. Ja Kaisasta tuli Barbie.
Idriel
Örkki
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Joulu 12, 2006 4:03 pm
Paikkakunta: Synkmetsä

Viesti Kirjoittaja Idriel »

aivan ihana, rakastuin. osaat kirjottaa hyvin. :D. ja vaikka hahmot oliki meijän nykyajassa, onnistuit säilyttämään niiden keskimaalaiset luonteenpiirteet.

kiitos ja kumarrus, etin lisää sun ficcejä. :D
tyttö
Örkki
Viestit: 156
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:11 pm

Viesti Kirjoittaja tyttö »

Kiitokset Idriel, mukavaa että tykkäät!

Tälle on tuolla romance-puolella jatkontynkää kahden luvun verran, Unissa Luonasi on nimeltään. *mainostus* :D Saa nähdä milloin joulukiireiltäni saan sitä jatkettua...
Escapist
Örkki
Viestit: 79
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 9:39 am

Viesti Kirjoittaja Escapist »

Pyydän, kirjoita lisää tähän. Tämä on aivan - veit minut ihan totaalisesti. Olen täysin myyty.

Mielestäni paras kohta koko ficissä oli kun Tero lähti :mrgreen: . Ja kun Legolas hieman ojensi sitä...

Voisitko mitenkään harkita kirjoittavasi lisää samasta aiheesta ja samoilla henkilöillä? Tulevaisuus näyttäisi paljon valoisammalta :)
"Isona muutan Over the Hills and Far Away!"
tyttö
Örkki
Viestit: 156
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:11 pm

Viesti Kirjoittaja tyttö »

Ihanaa että pidit tästä, mutta jotenkin minulla on sellainen olo että haluan jättää Kaisan elelemään Legolasin kanssa Keski-maahan ihan rauhassa. Eli minusta tarina on hyvä lopettaa siihen mihin Unissa luonasi loppuu. En varmaankaan enää osaisi kirjoittaa heistä luontevasti, niin ettei se tuntuisi väkisin väännetyltä. Mutta sehän ei sulje pois sitä ettenkö enää ikinä kirjoittaisi Sormusten herraan liittyviä ficcejä, niitä saattaa vielä ilmestyä (ei tosin ihan lähiaikoina). Olipas kiva tietää että tätäkin vielä luetaan vaikka tämä onkin niin vanha :)
Avatar
Vindë
Örkki
Viestit: 107
Liittynyt: La Huhti 19, 2008 7:32 pm

Viesti Kirjoittaja Vindë »

Ah, tämä on niin paras humor-ficci jonka olen loftiksesta lukenut! Ihan itketti :´D

Gimli oli ihanan rölli <3 Repesin aivan totaalisesti siinä kylppäri-episodissa xD
Legolaksesta oli tehty kauhea neiti! Narsisti x´D

Joo mutta asiallisempaa: tykkäsin tosi paljon tyylistäsi kirjoittaa; kieli oli yksinkertaista ja sitä oli kevyt lukea. Virheitä ei näkynyt, pointsit siitä : )

Mutta ei kai tämä tähän voi loppua!!! Lisää tällaisia!
HARD ROCK HALLELUJAH! \,,/
Dead tired.
tyttö
Örkki
Viestit: 156
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:11 pm

Viesti Kirjoittaja tyttö »

Kiitos kehuista Vindë! Ihanaa että tykkäsit tästä, nyt tulin iloiseksi :D Oli kyllä oikein superyllätyssektori että olit kommentoinut, kun tämä ficci on jo niin vanha :)

Ttälle ficille on siirappisempi jatkoficci Ithilienissä, eli jos kiinnostaa tietää mitä Kaisalle ja Legolakselle tapahtuu niin sieltä löytyy vastaus :) Aragorn ja Gimli pyörivät sielläkin mukana, pariskunta vain varastaa valokeilan pahemmin ;)

Kiitos vielä kerran!
Avatar
Darial Kuznetsova
Samooja
Viestit: 436
Liittynyt: Pe Marras 09, 2007 5:25 pm
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Darial Kuznetsova »

Hard Rock Hallelujah indeed. Hahmot oli hyvin in-character ja muutenkin hauska. Itsellä tuli pieni o-ou kun pojat lähti etsimään rättejä makkarin kaapeista. Tilanne oli jotenkin niin koominen ja kaikinpuolin kutkuttava. Hehän suhtautuivat nykyajan kotkotuksiin hyvin, tai sitten Kaisa oli vaan niin loistava selittäjä. Itse en osaa selittää pelastaakseni pehvaani. Minä jatkan matkaani ja jatka sinä samaan tahtiin.
Jos oli nimi niin kuka sitä muistaa, jos oli kasvot niin ne helppo oli unohtaa.
Jos oli sydän niin se helppo oli poistaa ja pyörät pyörii, päivät itseään toistaa...

Sydänpuu - Mustaan Uneen (Jani Liimatainen)
tyttö
Örkki
Viestit: 156
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:11 pm

Viesti Kirjoittaja tyttö »

Kiitos tuhannesti kommentistasi, Darial! :)
Airë
Örkki
Viestit: 41
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 7:31 pm

Viesti Kirjoittaja Airë »

Voi elämä....

En ole ikinä tullut ajatelleeksi että kaikki nykyajan jutut ois jollekkin ihan vierasta...Että aikuiselle miehelle täytyy selittää mikä on telkkari..
Ajattelin että mitähän se Gimli mahtaa löytää kirveen puhdistus rievuksi...Jos ois vaikka eksyny vessaan;)
Tää oli kyllä niin hauska, että en voi kuin hymyillä tyhmästi loppuillan.
Gimli oli kauhean söpö kun se yritti kaikin voimin olla avuksi...Ja eihän se Legolas ois millään voinu tietää että keskisormen näyttäminen ei ole tervehdys.
Joo...Oli hyvä
tyttö
Örkki
Viestit: 156
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:11 pm

Viesti Kirjoittaja tyttö »

Kiitos lukemisesta ja kommentista, Airë :)
Juuri tuon kulttuurishokin vuoksi tämä ficci kuuluukin Kontuun :D
Elemmírë
Örkki
Viestit: 49
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 2:37 pm

Viesti Kirjoittaja Elemmírë »

Ihana tarina ja samalla mahdottoman hauska. Oli mukava kuvitella kuinka Aragorn, Legolas ja Gimli sopeutuisivat meidän maailmaamme. He sopeutuisivat mainiosti ajan kanssa :) Ja tämä Kaisa oli mukava hahmo. Häneen oli helppo samaistua kun hän oli niin normaali ihminen.
Tykkään kirjoitustyylistäsi. Kuvailit tapahtumia niin tarkaan, että ne oli helppo kuvitella silmiensä eteen.

Jatka samaan malliin! :D
The greatest thing you´ll ever learn is just to love and be loved in return...
~Moulin Rouge~
tyttö
Örkki
Viestit: 156
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:11 pm

Re:

Viesti Kirjoittaja tyttö »

Kiitoksia Elemmírë!
Voi, tämä ficci on jo sen ikäinen että jotenkin ihan häpeän tätä, mutta hienoa että tätä vielä luetaan ja joku tykkää tästä :) Ihanaa että pidit Kaisasta! Vaikka en tätä kirjoittaessani edes tiennyt mitä Mary-Sue tarkoittaa, ovat ylitäydelliset hahmot rasittavia ja siksi pyrinkin tekemään Kaisasta mahdollisimman arkisen, hyvä jos se onnistui. Ja kiva kuulla että pidit kirjoitustyylistäni :) Vielä kerran kiitoksia kommentoinnista.
Avatar
Aralas
Puolituinen
Viestit: 251
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 4:12 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Aralas »

tyttö kirjoitti:
Hmh... Et kai tästä mitään Legolas/Kaisa-juttua saa aikaan?
Ehei. He pitävät toisistaan ja viihtyvät keskenään, mutta vähän niin kuin veli ja sisko, ei enempää... kai. Minusta ihan tuntuu että nämä hahmot elävät ihan omaa elämäänsä. Tarkoitus ei ollut tehdä heistä noin läheisiä, mutta Kaisalla vain tuntui synkkaavan Legolasin kanssa
Huh, to pelasti päivän, kuulostaa oudolta, mutta kannatan itse viimeiseen asti L/A:ta...
Ai niin! Olen itsekkin yrittänyt tuota juttua, millä kolmikkomme tuli tälle puolelle :D
"After San Sebastian please come with me. I'll take my clothes off." Mr. Tony Kakko

Vuoden Legolas 2010
Vastaa Viestiin