Middle Earth Idol (PG)

Huumoria ja parodiaa yllin kyllin.

Valvojat: Andune, Ilona

Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Middle Earth Idol (PG)

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Title: Middle Earth Idol
Author: Mithrellas
Rating: PG
Genre: humor
Warnings: AU
Disclaimer: Keski-Maa ja hahmot kuuluvat Tolkienille, enkä tee niillä rahaa.
Summary: American Idol keskimaalaisittain Peregrin Tukin juontamana. Minas Tirithin alkukarsinnat. (Jatkoa ei valitettavasti ole tulossa.)

A/N: Tällainen sekoilu löytyi arkistojeni kätköistä. Kirjoitettu luultavasti joskus tämän vuoden alussa ja jäänyt julkaisematta tuntemattomasta syystä. Päätin julkaista nyt, kun Idols on taas ajankohtainen ja ficciosastot kaipaavat elämää. Tämä juttu pohjautuu enemmän tuohon American Idoliin, kun olen seurannut sitä enemmän kuin suomalaista vastinetta. Ficissä esiintyvät koelaulut ovat sellaisia "ikivihreitä", lisäsin YouTube-linkit kappaleiden nimiin, jos joku vaikka haluaisi kuunnella niitä samalla.

Middle Earth Idol

Peregrin Tuk: Tuhannet toiveikkaat ihmiset, haltiat ynnä muut otukset ympäri Keski-Maan ovat haaveilleet koko elämänsä mahdollisuudesta tulla kuuluisaksi laulutaitojensa avulla. Nyt se on viimein mahdollista! Nyt kenellä tahansa on tilaisuus näyttää osaamisensa huippuammattilaisista koostuvan tuomariston edessä, ja jos hän onnistuu vakuuttamaan heidät, tie on auki minne tahansa!

Tällä kertaa olemme matkustaneet Minas Tirithiin, jossa sadat idolikokelaat ovat kansoittaneet kaupungin kadut jonottaessaan koe-esiintymisiin. Löytyykö heidän joukostaan uusi Keski-Maan idoli? Kyllä, ainakin jos heiltä itseltään kysytään!

(Lampuntekijän aukio on ääriään myöten täynnä väkeä, ja kaikki huutavat yhteen ääneen: Minä olen seuraava Keski-Maan idoli!)

Mutta ennen sitä joutuvat kokelaat kohtaamaan mithrilinkovan tuomarikolmikkomme! Ja tuomarimmehan ovat Lindir, menestyvä laulu- ja soittoniekka Rivendellistä (Lindir heilauttaa kättään kulkiessaan käytävällä kohti koelauluhuonetta), ja legendaarinen Kultamarja, jonka tiedetään laulullaan saavan aikaan muun muassa sadetta! (Kultamarja hymyilee säteilevästi asettuessaan tuomaripöydän taakse.) Ja kolmas tuomarimme on mies, joka ei esittelyjä kaipaa: yhtä lailla vihattu ja rakastettu Morgoth, jonka valtavirrasta poikkeavat musiikilliset näkemykset ovat mm. luoneet pahuuden maailmaan. Hän on saapunut tänne meidän iloksemme ja suruksemme kaukaa Kadotuksesta. (Morgoth istuu tuomaripöydän takana vaivaantuneesti hymyillen.)

Koelaulun läpäisseet saavat palkkiokseen tuon hartaasti toivotun kultaisen lipun, joka vie kokelaan suoraan Rivendellissä järjestettävään huikeaan loppukilpailuun.

Kaikki on nyt valmista Minas Tirithin koe-esiintymisiä varten. Kuinka mahtaa käydä? Löytyykö seuraava Keski-Maan idoli näiden toiveikkaiden pikku olentojen joukosta? Sen saamme ennen pitkään selville! Minun nimeni on Peregrin Tuk, ja tämä on Keski-Maan idoli!

* * *

Ensimmäisenä tuomariston eteen astuu repaleiseen ja varsin epäsiistiin ruskeaan kaapuun verhoutunut salamyhkäinen miekkonen, joka murahtaa nimekseen "Ara - ei kun Konkari".

Morgoth: Hyvä on Arakonkari. Mitä aiot esittää?
Konkari: Kappaleeni on Beach Boysin Good Vibrations. Haluan omistaa sen uskolliselle morsiamelleni, joka odottaa kotona kangaspuiden ääressä sillä välin kun minä huitelen maailmalla. Mutta ei se minun vikani ole, hänen isänsä nähkääs vaatii, että minä -
Morgoth: Kiehtovaa. Aloita ole hyvä.

Konkari selvittää kurkkuaan ja alkaa kähistä hennolla, korkealla äänellä:

I, I love the colourful clothes she wears
And the way the sunlight plays upon her hair
I hear the sound of a gentle word
On the wind that lifts her perfume through the air


Morgoth selailee papereitaan ja vilkuilee rannekelloaan. Lindir ja Kultamarja tuijottavat ilmeettöminä tyhjyyteen.

I'm pickin' up good vibrations
She's giving me excitations
I'm pickin' up good vibrations
oom bop bop good vibrations


Morgoth: Kiitos! Se oli, ömm, ehkä suurin piirtein kamalinta mitä olen koskaan elämässäni joutunut kuuntelemaan, Ainurin soitto mukaan lukien. No, Lindir, kyllä vai ei?
Lindir: No tota, sori kamu, mutta mun on kyllä pakko sanoa "ei". Sä et vaan osaa laulaa. Sori.
Kultamarja: Sä oot varmasti tosi hieno ihminen ja silleen, mutta mä en vaan usko, että sä oot sitä, mitä me haetaan...
Morgoth: Kolme kieltävää vastausta. Valitan, kaveri.

Konkari kääntyy sanaakaan sanomatta ja marssii pois huoneesta. Peregrin odottaa oven toisella puolella.

Konkari (masentuneena): No, en kelvannut, en kyllä ymmärrä miksi... Rivendelliin olisi ollut kiva päästä, kun minun morsiameni asuu siellä.
Peregrin: Sellaista sattuu.
Konkari: Mutta on turha kuvitella että minä luovutan tähän. (Kääntyy katsomaan suoraan kameraan päättäväinen ilme kasvoillaan.) Te tulette kuulemaan minusta vielä! Minä nimittäin palaan takaisin tähän kaupunkiin, jonakin päivänä, ja sittenpähän näette, kenet te typerät tuomarit menittekään hylkäämään! Yhtä varmasti kuin nimeni on Aragorn Arathornin poika, Isildurin perijä, tuleva Gondorin kuningas Elessar - ömm, siis tuota... Konkari piti sanomani. (Viilettää kiireesti pois paikalta, vetäen samalla huppua paremmin päähänsä.)

* * *

Seuraavaksi tuomareiden eteen astelee repaleisiin farkkuihin ja neonpinkkiin napapaitaan pukeutunut ei-enää-niin-nuori naishenkilö, jonka sähkönsinisissä hiuksissa on oransseja raitoja. Hänen vahvasti meikatut kasvonsa ovat täynnä lävistyksiä ja toisessa käsivarressa on suuri tatuointi, joka esittää balrogia.

Morgoth: Tervetuloa (katsoo papereitaan) Arwen Undómiel.
Arwen: Kiitti.
Lindir: Kiva look.
Arwen: Joo, mä vaihdoin vähän lookia eilen. Mun boyfrendi ei ees tunnistanu mua, kun mä ohitin sen tossa käytävällä! Vähänx siistii, eix?
Lindir: Toki.
Morgoth: No, mitä aiot esittää?
Arwen: The Clashin Should I Stay or Should I Go. Se on omistettu mun poikafrendille.

Arwen alkaa laulaa kimeällä, korkealla ja auttamattoman epävireisellä äänellä.

Darling you got to let me know
Should I stay or should I go?
If you say that you are mine
I'll be here 'til the end of time
So you got to let me know
Should I stay or should I go?


Arwen heiluu edes takaisin, hyppii tasajalkaa ja hytkyy raivokkaasti, puristaen samalla käsiään yhteen kuin pitelisi mikrofonia.

Should I stay or should I go now?
Should I stay or should I go now?
If I go there will be trouble
An' if I stay it will be double


Morgoth: Kiitos! Tuo todellakin riittää. Kuulosti aivan minun mummoltani silloin, kun hän jäi hissiin jumiin. Hän kärsii ahtaan paikan kammosta.
Lindir: Mä en tiennykään että sulla on mummo, Morgoth.
Morgoth: On paljon, mitä et minusta tiedä, Lindir-hyvä. No, mitä sanotte?
Lindir: Ääh, no... ei se kyllä menny oikein hyvin, Arwen.
Arwen (hämmästyneenä): Eikö?
Lindir: Ei se oikein. Siellä ei kovin moni nuotti ollu ihan kohdallaan, eikä toi sun ääneskään oikein, umm, vakuuttanu.
Morgoth: Oliko yksikään nuotti kohdallaan? Minä en ainakaan huomannut, että olisi ollut.
Kultamarja: Arwen, kultaseni, sun pitää vaan harjotella enemmän.
Arwen (murjottaen): Mutta kaikki sanoo, että mä oon tosi lahjakas.
Morgoth: Joo, mutta et laulamisessa.
Arwen: Ei kun just laulamisessa. Mun poikafrendi sanoo, että mä laulan kun satakieli ja että mun ääni on kun sulaa hunajaa, ja mun isä sanoo samaa, ja mun veljet, ja mun isoäiti ja isoisä, ja -
Morgoth: Ehkä he ovat kuuroja. Joka tapauksessa, vastaus on "ei." Näkemiin!

Arwen laahustaa pois nyyhkyttäen ja kasvojaan pyyhkien.

Kultamarja: Sä olit ilkeä, Morgoth.
Morgoth: Minäkö ilkeä, naurettavaa panettelua! Tiedät hyvin, etten loukkaisi kärpästäkään, haltioista puhumattakaan.

* * *

Seuraavaksi tuomareiden eteen astuu täysmustaan, maata viistävään kaapuun verhoutunut, selvästi kilpailuikärajan yläpäätä lähentelevä mieshenkilö.

Morgoth: Ja sinä olet?
Kilpailija: Denethor II Ecthelionin poika.
Morgoth (kyllästyneesti): Hauska tutustua. Mitä aiot esittää?
Denethor: Esitän The Rolling Stonesin Paint it Blackin. Se puhuttelee minua syvästi, sillä olen äskettäin menettänyt poikani.
Kultamarja: Voi kauheata! Otan osaa! Sä olet niin vahva ja urhea ihminen!

Denethor vetää syvään henkeä ja aloittaa laulamisen yllättävän nuorekkaalla, lievästi käheällä äänellä:

I look inside myself and see my heart is black
I see my red door and must have it painted black
Maybe then I'll fade away and not have to face the facts
It's not easy facin' up when your whole world is black


Denethor alkaa päästä paremmin tunnelmaan, puristaa kätensä yhteen ja sulkee silmänsä eläytyessään sanoihin:

No more will my green sea go turn a deeper blue
I could not foresee this thing happening to you


Morgoth: Kiitos! No, Lindir, kyllä vai ei?
Lindir: Ää? Jaa. No voi hitsi. Ääh, joo, no, ihan ookoo se musta oli.
Morgoth: Kyllä vai ei?
Lindir: Siis sä lauloit ihan kivasti, pientä epäpuhtautta ylä-äänissä mutta kokonaisuutena varsin toimiva esitys. Mä sanon että kyllä.
Denethor: Kiitos kovasti!
Morgoth: Kultamarja?
Kultamarja: Ihanan tunteellinen esitys kertakaikkiaan. Mä todella saatoin eläytyä siihen kuinka kovasti sun poikasi kuolema satuttaa sua. Ehdottomasti kyllä, näin vahvaa tulkintaa en muista kuulleeni koskaan elämässäni!
Morgoth (pyörittää silmiään): No, minusta esityksesi oli lähinnä pelottava. Oletko harkinnut ammattiapua?
Kultamarja: Morgoth! Älä sano noin! Se oli ihana ja koskettava esitys.
Morgoth: Minä olen vain huolissani. Tuo mies saattaa olla vaaraksi läheisilleen. No, kaksi kolmesta äänestä riittää jatkoon, joten tämä tarkoittaa sitä, että olet tervetullut Rivendelliin.
Denethor: Loistavaa! Kiitän teitä mitä sydämellisimmin.

Denethor astuu huoneesta heiluttaen keltaista paperilappua ja hymyillen salamyhkäisesti.
Peregrin: Hienoa, tässä onkin sitten meidän ensimmäinen jatkoon menijämme.
Denethor: Todellakin, olen erittäin tyytyväinen saadessani mahdollisuuden lähettää toinen pojistani ilmaiseksi Rivendelliin. Minulla ei ole aikaa moiseen matkaan. Kumpikaan pojistani ei siis todellisuudessa ole kuollut, vaan keksin koko jutun pehmittääkseni noiden heikkomielisten raukkojen sydämet. Ja mikäli arveluni pitävät paikkansa, Rivendellissä pojallani on mahdollisuus löytää juuri se, mitä eniten kaipaan maailmassa.
Peregrin (hämmentyneenä): Kuuluisuusko?
Denethor: Öh? Niin. Niin tietysti... Olen toki aina halunnut nuorisoidoliksi paljon enemmän kuin maailman yksinvaltiaaksi.

Denethor puristaa paperilappua tiukasti rintaansa vasten ja astelee pois itsekseen hykerrellen.

* * *

Peregrin: Näin olemme saaneet ensimmäisen jatkoon menijän. Mutta miten käy seuraavalle kokelaalle, joka on saapunut Minas Tirithiin hyvin kaukaa?

Tuiman näköinen, tummatukkainen haltia seisoo tuomareiden edessä, ilme äärimmäisen päättäväisenä ja silmät leiskuen.

Morgoth: Jaaha. Sinä olet sitten Fëanor.
Fëanor: Näin on.
Morgoth: Ja mikä saa sinut kuvittelemaan, että sinusta tulisi seuraava Keski-Maan Idoli?
Fëanor: Olen kokenut monenlaista elämässäni ja tiedän hyvin, mitä kannattaa ja mitä ei kannata tehdä. Olisin oikein hyvä esikuva monelle nuorelle. Ja osaanhan minä myös laulaa.
Morgoth. No, se nähdään tuota pikaa. Mitä aiot esittää?
Fëanor: Kappaleeni on Pet Shop Boysin "It's a Sin"
Morgoth: Ole hyvä.

Fëanor tuijottaa raivokkaana tuomarikaartia ja alkaa laulaa syvällä, jylisevällä äänellä:

When I look back upon my life
it's always with a sense of shame
I've always been the one to blame
for everything I long to do
No matter when or where or who
has one thing in common too

It's a, it's a, it's a... it's a sin


Morgoth nostaa kätensä.
Morgoth: No, totisesti olet tehnyt syntiä siinä, että tulit tänne kiduttamaan meitä korvia riipivällä jollotuksellasi. Järkyttävän huono esitys. Äänesi saa minut kaipaamaan takaisin Kadotukseen.

Fëanor ei sano mitään, mutta hänen silmänsä kaventuvat entisestään ja kätensä puristuvat nyrkkiin.

Lindir: No, ei se nyt niin huono ollut.
Morgoth: Oli se.
Lindir: Oli siinä ihan mukavasti yritystä, mutta ei kyllä ihan riittävästi jatkoon pääsyä ajatellen.
Kultamarja: Sä olet selvästi määrätietoinen ja voimakas persoona ja siitä on aina hyötyä, mutta sä et ehkä kuitenkaan ole ihan oikeanlainen tähän kilpailuun.
Morgoth: Vastaus on "ei". Valitan.

Fëanor ei hetkeen liikahdakaan paikaltaan, mutta äkkiä hän loikkaa tuomaripöydän eteen ja lyö sitä nyrkillään kaikin voimin.
Fëanor: Vai niin! Vai en ole tarpeeksi taitava! No, arvaattekos mitä aion tehdä? Minä kiroan teidät! Minä kiroan teidät pimeyteen ja tyhjyyteen ja vannon itseni ja poikieni kunnian kautta, että tulen vielä kostamaan tämän kauhean minua kohdanneen vääryyden, vaikka se olisi viimeinen tekoni! Vaviskaa, kurjat! Olkaa kirotut nyt ja ikuisesti!!

Turvamiehet tulevat saattelemaan karjuvan ja nyrkkejään puivan Fëanorin pois huoneesta.

Morgoth: Friikki.

* * *

Seuraavaksi ovesta astuu erittäin kaunis, vaaleahiuksinen nainen, joka hymyilee tuomareille viehkeästi.
Lindir: Hei vaan! Ja sinä olet Éowyn, eikö niin?
Éowyn (ujosti): Kyllä.
Morgoth (kasvoillaan ilme, joka on tulkittavissa hymyksi): Ja mitä aiot esittää?
Éowyn: Bonnie Tylerin kappaleen "Holding out for a Hero".
Lindir. Vautsi! No kuunnellaanpa se.

Éowyn alkaa laulaa kirkkaalla, voimakkaalla äänellä:

Where have all good men gone
And where are all the gods?
Where's the street-wise Hercules
To fight the rising odds?

Isn't there a white knight upon a fiery steed?
Late at night I toss and turn and I dream of what I need


Éowyn alkaa todella päästä tunnelmaan. Lindir tuijottaa naista intensiivisesti ja naputtaa hajamielisesti pöytää sormillaan laulun tahdissa. Kultamarja jammailee pöydän ääressä. Morgoth vain tuijottaa Éowyniä mykistyneenä.

I need a hero
I'm holding out for a hero 'til the end of the night
He's gotta be strong
And he's gotta be fast
And he's gotta be fresh from the fight


Morgoth kohottaa kätensä ja Éowyn lopettaa.
Morgoth: Se oli... Se oli ehdottomasti yksi parhaista koelauluista, joita olen koskaan elämässäni kuullut.
Lindir: Jee, sitä se tosiaan oli! Sulla on tosi hyvä ääni, ja toi kappalevalinta oli tosi mainio! Sussa on ihan selvästi tähtiaineista.
Éowyn: Kiitos kiitos kiitos!
Kultamarja: Mä oon täysin samaa mieltä. Ja sä olet myös tosi sulonen tyttö ja sussa on just sellasta karismaa, mitä tähdellä pitääkin olla.
Morgoth: Kyllä vai ei, Lindir?
Lindir: Miljoonaprosenttisesti kyllä!
Kultamarja: Samoin!
Morgoth: Kolme myöntävää vastausta. Tervetuloa Rivendelliin!
Éowyn: Iik! Siis voi miten ihanaa! Mä en olis ikinä uskonu! Te olette niin ihania! Mä rakastan sua Morgoth!
Morgoth: Sehän on mukava kuulla.
Éowyn: Saanhan mä halata sua, saanhan?
Morgoth: No, olkoon menneeksi.

Éowyn hyppelehtii Morgothin luo ja syleilee tätä itkien ja hihkuen.

Oven toisella puolella Peregrin odottaa Éowyniä takaisin koelaulusta suurikokoisen, vaaleatukkaisen miehen rinnalla. Huoneesta kuuluu epämääräisiä huudahduksia ja riemunkiljahduksia.
Peregrin: Éomer, sinä olet Éowynin isoveli ja toivot tietysti kovasti sisaresi jatkoon pääsyä. Mitä luulet että tuolla huoneessa juuri nyt tapahtuu?
Éomer: Jaa-a, enpä osaa arvata, mutta toivon mukaan jotain hyvää, sillä muuten... (Éomer mulkoilee kameraa ja takoo nyrkillä toista kämmentään.)

Samassa ovi lennähtää auki ja kirkuva ja itkevä Éowyn syöksähtää veljensä syliin, heiluttaen samalla keltaista paperilappua. Éomer alkaa karjua ja samassa paikalle pelmahtaa monikymmenpäinen lauma Rohanin ratsastajia, jotka kaikki ulvovat riemusta ja yrittävät päästä halaamaan Éowyniä. Peregrin pääsee vaivoin soluttautumaan suurten vartaloiden lomasta kameran eteen.

Peregrin (punaposkisena): Huh, nuo ainakin osaavat riemuita! Onko Èowyn seuraava Keski-Maan idoli? Vai kenties joku muu? Sen näemme myöhemmin Rivendellin loisteliaassa finaalissa, joka järjestetään tarunhohtoisen Elrondin talon takkahuoneessa. Tässä kaikki tällä kertaa, mukavaa että viihdyitte seurassamme! Minä olen Peregrin Tuk ja tämä oli Keski-Maan Idol! Hyvää illanjatkoa!

Loppu
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Voi ei. *nimimerkillä suoranaisesti hirnui*

Repesin jo yksistään Morgothille tuomarina, saati sitten kun pääsin pidemmälle. Aragorn ei voi pitää salassa sitä, kuka on ja Arwen lävistyksineen ja tatuointeineen... Ja pakko lainata:
Morgoth: Minäkö ilkeä, naurettavaa panettelua! Tiedät hyvin, etten loukkaisi kärpästäkään, haltioista puhumattakaan. Vai että sillä lailla.... :lol:

Denethor! Se oli helmi. Taas on lainattava, yllätys yllätys, Morgothia. Morgoth (pyörittää silmiään): No, minusta esityksesi oli lähinnä pelottava. Oletko harkinnut ammattiapua? Ammattiapu olisi tosiaan voinut olla hyväksi Denethorille useammassakin elämänvaiheessa. Ja uusi repeäminen tuli "vaaraksi läheisilleen" -kommentista.

Fëanor, voi ei... Mistä jotenkin arvasin, ettei hän voi olla kiihkoilematta? Morgothin ja hänen tapaaminen näin oli kieltämättä mielenkiintoinen.

Éowyn sitten... Mä rakastan sua Morgoth! Aika pelottavaa... :shock:

Éomer ei sitten ylisuojele sisartaan..? :lol:

Nuo kappalevalinnat olivat ainakin osuneet nappiin sanojensa puolesta. Rakastan tapaasi mikä on näkynyt muissakin ficeissä, tuo, miten otat Tarun mukaan joko tulevana tai menneenä, sellaisina pikkuyksityiskohtina, jotka pistävät hymyilemään, kun ne huomaa. Tässä lähinnä naurattivat...

Anteeksi kommentin surkea taso, mutta innostuin, luin ja pidin. Oli kivaa löytää tämä täältä. Kiitos. :)
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
WANTED:DeadOrAlive
Örkki
Viestit: 13
Liittynyt: Su Kesä 22, 2008 11:15 pm
Paikkakunta: siellä missä kukaan ei ole käynyt

Viesti Kirjoittaja WANTED:DeadOrAlive »

Lainaamaan :'D

"Turvamiehet tulevat saattelemaan karjuvan ja nyrkkejään puivan Fëanorin pois huoneesta."
^Ai että kun hyvä esimerkki nuorisolle.Näyttää niin hyvin mitä pitää tehdä ^^D
Pidin.Ei suoranaisesti pistänyt nauramaan mutta pidin.:D
Just niin nykyaikaan sopiva fiilis tässä että :]
Tee vaan lisää tällaisia,näitä on ihan kiva lukea XD
Löydä itsestäsi se ominaisuus jota muut eivät näe.
Avatar
Emmanuel
Örkki
Viestit: 115
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 7:33 pm
Paikkakunta: Paschendale

Viesti Kirjoittaja Emmanuel »

Todella hyvä! :D
Hykertelin jo aivan alussa ja tuossa Arwenin vuoron kohdalla repesin täysin.
Komppaan Nerweniä tuossa että kappalevalinnat olivat osuneet loistavasti kohdalleen.

Lainaan:
Arwen (murjottaen): Mutta kaikki sanoo, että mä oon tosi lahjakas.
Morgoth: Joo, mutta et laulamisessa.
Arwen: Ei kun just laulamisessa. Mun poikafrendi sanoo, että mä laulan kun satakieli ja että mun ääni on kun sulaa hunajaa, ja mun isä sanoo samaa, ja mun veljet, ja mun isoäiti ja isoisä, ja -
Morgoth: Ehkä he ovat kuuroja. Joka tapauksessa, vastaus on "ei." Näkemiin!

Tuo oli aivan paras kohta! Tykkäsin kun Tarussa Arwen on oikeasti niin hieno
laulaja ja sun muuta, ja sinä käänsit asian aivan päälaelleen :D
Myös Denethor oli aivan mahtava!
"Know that many men has suffered. Know that many men has died. Six miles of ground has been won, half a million men are gone. And as the men crawl the general call and the killing carry on."
Avatar
Darial Kuznetsova
Samooja
Viestit: 436
Liittynyt: Pe Marras 09, 2007 5:25 pm
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Darial Kuznetsova »

Alright. Paluu tähänkin maailmaan.
Ensimmäinen reaktio, otsikosta: Ei kai vaan...
Toinen reaktio: Hmm.
Kolmas reaktio: Epäuskoinen tuijotus.
Neljäs reaktio: Hajoaminen.
Viides: Shokki jatkoonpäässeistä.
Idols on jotain mitä mä en vaan pysty seuraamaan, mumma ja pappa seuraa sitä *ryynää roskikseen* Mutta tämä versio, tätä voisin kyllä harkita seuravani. *mutisee itsekseen jotain BB:stä ja haltioista*
Jos oli nimi niin kuka sitä muistaa, jos oli kasvot niin ne helppo oli unohtaa.
Jos oli sydän niin se helppo oli poistaa ja pyörät pyörii, päivät itseään toistaa...

Sydänpuu - Mustaan Uneen (Jani Liimatainen)
Lectera
Örkki
Viestit: 61
Liittynyt: To Marras 15, 2007 9:44 am
Paikkakunta: kolme käpyä korvesta vasemmalle

Viesti Kirjoittaja Lectera »

*kuolee nauruun ja kierii lattialla hytkyen hillittömästi*

Tämä on aivan loistavaa tekstia. Olen käkättäny täällä noin vartin jo, eikä helpota vieläkään XD
Kultamarja: Ihanan tunteellinen esitys kertakaikkiaan. Mä todella saatoin eläytyä siihen kuinka kovasti sun poikasi kuolema satuttaa sua. Ehdottomasti kyllä, näin vahvaa tulkintaa en muista kuulleeni koskaan elämässäni!
Morgoth (pyörittää silmiään): No, minusta esityksesi oli lähinnä pelottava. Oletko harkinnut ammattiapua?
Kultamarja: Morgoth! Älä sano noin! Se oli ihana ja koskettava esitys.
Morgoth: Minä olen vain huolissani. Tuo mies saattaa olla vaaraksi läheisilleen. No, kaksi kolmesta äänestä riittää jatkoon, joten tämä tarkoittaa sitä, että olet tervetullut Rivendelliin.
Denethor: Loistavaa! Kiitän teitä mitä sydämellisimmin.
Tuolle nauroin varmaan pisimpään XD Kirjoitusvirheitä en ainakaan pahemmin huomannut missään kohdin ( äh en osaa antaa rakentavaa palautetta). Mutta oli kyllä aivan loistava :D
~We are creatures of the underworld, we can't afford to love~
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Kiitokset kommenteistanne! Hauskaa jos tämä oli teistä hauska. :D

Nerwen: Kiitokset vaan. Mukava, jos Denethor "miellytti". Minä en oikein tiedä, mitä ajatella Denethorin osuudesta... siitä tuli aika kummallinen. Yritin tosiaan löytää hahmoille sopivat lyriikat, vaikka tuo Aragornin kappale oli kyllä aika kaukaa haettu (älä kysy, miksi juuri Good Vibrations, siitä on liian kauan, kun kirjoitin tämän...)

WANTED:DeadOrAlive: Kiitos sinullekin. En ole tosiaan ennen yrittänyt tehdä näin nykyaikaista ficciä Keski-Maan hahmoilla, mutta tulipahan kokeiltua. En kyllä voi luvata kirjoittavani lisää tämän tyyppistä, kun en varmaan muutenkaan tulevaisuudessa ficcaile enää kovin paljon.

Emmanuel: Kiva kuulla, jos kappaleet olivat sinustakin sopivia. Minulla ei ole aavistustakaan, miksi päädyin kirjoittamaan Arwenista tuollaisen, ehkäpä koska oli hieman vaikea kuvitella Tarun silkkileninki-Arwen laulamaan The Clashia...

Darial Kuznetsova: Hei, mitä vikaa Idolseissa on? ;) Joo, no en minäkään kyllä Suomen versiolla viitsisi korvaparkojani kiduttaa, mutta American Idol on ihan hyvää viihdettä. Sain tämän ficci-idean, kun katselin American Idolin alkukarsintoja tämän vuoden alussa.

Lectera: Mukava kuulla, että sain sinut nauramaan tällä ficillä. :) Viihteeksihän tämä oli tarkoitettu, eikä sillä rakentavalla niin väliä ole tämän tyyppisen ficin ollessa kyseessä. ;)
Avatar
Pyrexia
Metsähaltia
Viestit: 633
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: Jossain metsän laitamilla

Re: Middle Earth Idol (PG)

Viesti Kirjoittaja Pyrexia »

Oi voi, nauran tätä niin paljon, ettei siitä meinaa tulla loppua. :lol: Ihan mahtava ficci, hyvää huumoria. Ihan parhaimpiin kohtiin kuului tuo "Morgoth (pyörittää silmiään): No, minusta esityksesi oli lähinnä pelottava. Oletko harkinnut ammattiapua?" :mrgreen: Hyvää huumoria on niin mukava lukea, piristää päivää.
Tomorrow is tomorrow
Hyvin usein voittajia on häviäjät,
jotka päättivät yrittää vielä kerran.
sagitta
Aktiivipallero
Viestit: 584
Liittynyt: La Maalis 09, 2013 12:16 pm

Re: Middle Earth Idol (PG)

Viesti Kirjoittaja sagitta »

Laitanpa pari sanaa minäkin.

Ensinnäkin kiitos Mithrellas! Tämä oli todella hupaisa ja hieno idea! Sinä se olet kyllä monipuolinen. Harvoin tänne Kontu osastolle vaivaudun, mutta näemmä kannatti. Itse en siis ole koskaan innostunut Idolsista tai kykyjenetsintäkilpailuista ylipäätään ja siksikin tämä olikin minusta loistavaa parodiaa.

Nuo henkilöhahmot oli kyllä osuvasti valittu. Tuomari kolmikosta Morgoth oli lempparini. Kilpailijat sekä heidän esittämät laulunsa sopivat hyvin yhteen. Feanorin osuus oli paras! XD Noin sitä kuuluukin tuomareita käsitellä. Oli myös kiva idea laittaa linkit noihin lauluihin. (vaikka kaikki eivät enää toimineetkaan)

Lopetus oli ihana, mutta tahtoo jatkoa! :mrgreen:
Life and Death have been in Love longer than words can describe.
Life sends Death countless gifts
And Death keeps them forever...


Vuoden Palautteenantaja 2014
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Re: Middle Earth Idol (PG)

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Kiitos paljon kommenteista Pyrexia ja sagitta! On hauska nähdä, että näitä vanhoja ficcejäni luetaan. Muistan tämän kirjoittamisesta vain sen, että hauskaa tätä oli kirjoittaa ja miettiä kullekin hahmolle sopivia kappaleita. Katselin että minulla oli tässä alun perin vielä Faramirkin, ja hän lauloi Bob Dylanin Blowin' in the windin (ei jatkoon). :) Linkit kappaleisiin voisi varmaan päivittää, mutta enpä taida jaksaa, kun kohta ne kuitenkin varmaan taas muuttuisivat. Mutta kyllä ne biisit youtubesta etsimällä löytyvät.

Jatkoa en voi tähän luvata, koska en varmaan enää oikein inspiroituisi aiheesta tarpeeksi, ja tuntuu muutenkin olevan niin paljon kiirettä… mutta never say never. :)
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Avatar
Miuku
Örkki
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Joulu 16, 2015 9:16 am

Re: Middle Earth Idol (PG)

Viesti Kirjoittaja Miuku »

Ja toinen haudastaan kaivettu ficci samana aamuna! Rehellisesti sanottuna itkin naurusta (tai sitten siitä että pala ruokaa meni väärään kurkkuun, en tiedä) siis ihan tosi, Morgoth tuomarina?! Onneksi herra Mandos on mulle armollinen ja päästää kyselemättä ulos (nykysellään tosin kovin usein, "Voi pahus, Eru auta mua, taas tää tyyppi" -tasosten kommenttien kanssa, osaako joku selittää?)...

Ja eihän nyt Fëanor voinu poistuu hiljaa, voin niin kuvitella ku jotku vartijat raahaa sitä väkisin pois... Mutta mielikuva Eowynistä halaamassa Morgothia.... voi ei....
Hassu turhankin puhelias olento
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Re: Middle Earth Idol (PG)

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Kiitos tästäkin Miuku! On ihanaa, että olet aktiivinen ficciosastoilla, kun täällä muuten on niin hiljaista. Tästä ficistä on näköjään vain seitsemän vuotta ja risat, siis nähtävästi ns. uudempaa tuotantoani. ;) Morgoth päätyi tähän tuomariksi, kun yritin miettiä sopivaa vastinetta Simon Cowellille. :)
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Vastaa Viestiin