Örkkijahti

Huumoria ja parodiaa yllin kyllin.

Valvojat: Andune, Ilona

Niredhan
Örkki
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2012 10:36 pm

Örkkijahti

Viesti Kirjoittaja Niredhan »

Kaikkien aikojen ensimmäinen ficcini...! Ja on myös sitten sitä luokkaakin, älkää ihmetelkö.

Title: Örkkijahti
Author: Niredhan
Rating: S
Pairing: Merri/Pippin, Gimli/Legolas/Aragorn
Genre: AU/humor
Warnings: noup
Disclaimer: Tahmot ovat Tolkienin, mutta tarinan juonen olen keksinyt itse.
Beta: Ei ole
Summary: Lukekaa niin näette.
A/N: Sisältää erittäin kuivaa huumoria, paikoitellen todella tönkkö. Kirjoitin 10-vuotiaana, joten sen tasoista. Tiedän että tämä on varmasti monelle traumaattinen tai vähintäänkin syvästi järkyttävä. Eikä sitäpaitsi tässä ole edes oikein mitään juonta, kunhan vaan jotain räpellystä.


ÖRKKIJAHTI

Merri: Oli kiva idea lähteä poimimaan sieniä, eikö vain?
Pippin: Oikeassa olet.

Vähän matkaa käveltyä hobittimme löysivät hyvän sienipaikan.

Pippin: Merri! Tule katsomaan, mitä minä löysin!

Merri tulee paikalle, ja näkee sienet. Empimättä hän syöksyy ensimmäisen näkemänsä sienen luo, samalla talloen lähempänä olevat.

Pippin: Merri, katso nyt, mitä sait aikaiseksi! Puolet sienistä meni ihan pilalle! Mieti nyt, mitä Gandalfikin sanoisi, jos näkisi kahden hobitin tulevan metsästä muussaantuneiden sienien kera, niin kyllä saisi suurinkin velho sydänpysähdyksen. Miten olitkaan noin huolimaton, tuosta vaan nyt tal...

Pippinin puhe loppui lyhyeen, kun molemmat kuulivat takaansa askelia. Hobitit kääntyivät ympäri, ja olivat vetämässä miekkojaan juuri esiin, kunnes huomasivat, etteivät miekat olleetkaan siellä, missä niiden olisi pitänyt olla, vaan hyvässä tallessa kellarin arkussa.

Merri: Minähän sanoin, että otetaan varmuuden vuoksi miekat mukaan, mutta et suostunut.
Pippin: Mitä sinä minua syytät! Ethän sinä itse niitä halunnut ottaa!
Merri: En vai? Sinä se vaan sanoit minulle vastaan, kun ehdotin asiaa.
Pippin: Niin juuri! Ehdotit sitä, että jättäisimme ne kotiin. Sinä...


Molemmat syventyivät kinastelemaan, eivätkä lopulta edes muistaneet, mistä riita oli lähtenyt käyntiin.

Merri: ... ja miksi sinä sitten pari kuukautta sitten sanoit, että...
Pippin: Enhän sanonut! Käskin sinua vain mennä tanssimaan Ruusa Töllin kanssa, kun Sam ei uskaltanut.
Merri: No kylläpäs halusi...!
Merri: RRGHH!!
Pippin: NNGGHHH!!! AARGH!...
Merri: Gandalf oli ihan oikeassa kun sanoi sinua Tukintolvanak...

Samalla hetkellä metsästä rymisteli esiin kirkkaanvärisiin pyjamiin pukeutuneet Aragorn, Legolas ja Gimli. Hobitit katsoivat heitä ihmeissään.
Pippin: M-mitä te täällä teette? Ja miksi tuollainen pukeutuminen?
Gimli: Tulimme juuri KK:n harjoituksista.
Merri: Mikä on KK?
Gimli: Keski-Maan Poikakuor...
Legolas: GIMLI! Hiljaa!
Aragorn: Lähistöllä saattaa liikkua örkkejä. Kuulimme täältäpäin huutoa, ja halusimme tulla tarkistamaan tilanteen.
Pippin: *Hieman säikähtäneenä* Kyllä... taisimme kuulla askelia, ja jotakin outoa...epävireistä ääntelyä, joka kuulosti erehdyttävästi kuin nuhaisen örkin lemmenlaululta. Eikö vain, Merri?
Merri: Niin... Kyllä... Kyllä näimme.

Kaikki kolme pyjamasankaria punastuvat syvästi, ja tätäkös hobitit kummastelevat.

Merri: No, mitäs nyt?
Gimli: *hieman nolona* Kröhöm... eipä mitään...
Aragorn: Meidän on löydettävä örkit, etteivät ne pääse yllättämään meitä pimeän tullen.
Legolas: Arska.. eikunsiis Aragorn on oikeassa. *Aragorn katsoo Legolasia epäluuloisena, Legolas hymyilee viattomana takaisin.* Hajaannutaan. Annan teille Boromirin vanhan Gondorintorven, jonka me korjasimme. *Legolas näyttää kokoon teipattua kelta-oranssia muovitorvea, jossa on musta viiva keskellä.* Eihän tämä ole ihan uuden veroinen, mutta se saa kelvata. *Ojentaa torven Pippinille.*
Pippin: Minä... ööh...Kiitos paljon.
Legolas: Eipä kestä.
Aragorn: Me lähdemme tuonne suuntaan, ja te tänne. Onko selvä?

Joukko mumisi hyväksyvästi. Kaikki lähtivät kulkemaan eri suuntiin, Merri ja Pippin tietämättään kohti herra Magotin naurispeltoa.

_________________
Hobitinhauskaa joulua kaikille loftislaisille!
susifani2

Re: Örkkijahti

Viesti Kirjoittaja susifani2 »

Mahtava ficci! tykkään! :)
Avatar
Pyrexia
Metsähaltia
Viestit: 633
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: Jossain metsän laitamilla

Re: Örkkijahti

Viesti Kirjoittaja Pyrexia »

Vähän kevyempi ficci. :) Näitä lyhyempiä, kevyempiä ja humoristisimpia ficcejä on mukava lukea illalla kun on muutenkin silmät enemmän tai vähemmän ristissä. :D
Vähän oli ehkä lyhyen puoleinen, mutta voi olla että se olikin tarkoitus...
Tomorrow is tomorrow
Hyvin usein voittajia on häviäjät,
jotka päättivät yrittää vielä kerran.
Vastaa Viestiin