Legolasin ja Gimlin lähtö Kaukaiseen Länteen [PG/G]

Draamaa, angstia ja vakavia aiheita.

Valvojat: Likimeya, Andune

Shadow
Örkki
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Syys 12, 2006 4:23 pm
Paikkakunta: Synkmetsä

Viesti Kirjoittaja Shadow »

Tolkien elää jälleen!

Osasit todella hyvin kirjoittaa jo kolmetoistavuotiaana. Teksti oli sujuvaa, todella kaunista ja surullista, muttei liiaksi! Haltian huoleton puhe väritti mukavasti muuten niin synkän aiheen omaavaa ficciä.
Mutta sen jälkeen menemmekin Aulën saleihin ja katsomme kääpiöiden synnyinluolia. Ja niin maksan takaisin kaiken sen, mitä olen velkaa! Gimli huudahti innoissaan, mutta vaikeni äkkiä ja sanoi: - En yhtään pidä vedestä.
:D Kuin myös tuo.
Idriel
Örkki
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Joulu 12, 2006 4:03 pm
Paikkakunta: Synkmetsä

Viesti Kirjoittaja Idriel »

tosi kauniiisti kirjotettu. aloin miettiä tätä elessarin kuolemaa ja legolasin ja gimlin lähtöä kuolemattomille maille ihan eri tavalla. ja sitä että merri ja pippinki oli jo kuollu.

kaikkein onnellisinta olis ollu jos kaikki saattueen jäsenet olis lähteny kuolemattomille maille, mutta se olis ollu niin ennalta-arvattavaa..
"The fifth level of happiness involves creativity, changing lives... The sixth is heroine and seventh level you going away."
Avatar
Noradriel
Yksinäinen susi
Viestit: 1134
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 8:53 am
Paikkakunta: Lothlórien

Viesti Kirjoittaja Noradriel »

Kun tarkoituksenasi oli kirjoittaa tolkienmaista tekstiä, siinä onnistuit. Ja hyvin!
Kaunis ja haikea lähtö. Siitä lähtien kuin liitteistä Gimlin ja Legolasin lähdöstä länteen, halusin tietää lisää. Tämä onnistui saamaan huomioni se takia.

En löytänyt yhtä ainoaa virhettä. Ei niin, että etsisin niitä. Rauhallinen ja kaunis. Surullinen. Pelottava. Pelottava lähinnä sen takia, että Meren taakse lähteminen on minusta hieman pelottavaa.

Pidin. (Minäkö toistan itseäni...?!)
Let me forget all of the hate, all of the sadness.

Pervoin -05
HP- ficcaaja -06
Aragorn 2009


Avatar by Paperlime
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Voi. Nyt ne kyyneleet sitten lopulta tulivat.

Niin. Teksti oli kaunista, eikä se kaivannut mitään lisää. (voi ei. pointti hävisi, kun joku naikkonen soitti jostain kodinkoneketjukyselystä.... älkää kysykö, ei mitään hajua... En vastannut yhteenkään kysymyksen, kuin siihen, että onko aikaa tähän, ja sanoin ei.)

Mutta. Nyt kadotin ihan kaiken... *kiroaa kaikki puhelinkyselyt maan rakoon* Joka tapauksessa, tämä oli kauniisti kirjoitettu, henkilöiden puheet kuulostivat heidän sanomiltaan. Osaat sovittaa sanat heidän suuhunsa erinomaisen hyvin.

Hm. Tässä oli kaikki, pidin. En nyt enää tiedä mitä sanoa.

Edittiä; iästä en sano mitään. Kyllä 13-vuotiaskin pysyy tuollaisen kirjoittamaan, kuten näimme. Itse asiassa ikä ei minusta vaikuta kovin paljoa kirjoituksen laatuun, ellei sitten katsota kolmevuotiasta ja kolmekymmentävuotiasta. (allekirjoittaneen ikä on kyseinen 13, joka kyllä jää ihan kohta taakse..)

Ja sitten piti sanoa vielä, että Gimlin epäröinti oli hienosti kuvattu. Ja nyt sitten taisi tulla kaikki.
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Lauremírë
Örkki
Viestit: 40
Liittynyt: La Marras 06, 2004 6:33 pm
Paikkakunta: Viimeinen koto

Viesti Kirjoittaja Lauremírë »

Eksyin tänne ensimmäistä kertaa varmaan puoleentoista vuoteen - foorumit ovat jääneet pitkälti taakse ja sitä kautta niiden seuraaminen on loppunut. Valtavan ihana yllätys, että näinkin pitkän ajan jälkeen monet ovat jaksaneet kommentoida tekstiäni! On tosi mahtavaa kuulla palautetta, se saa aina hyvälle tuulelle.

Huomaan tuossa kirjoitelmassa tietysti selkeästi kankeita sanamuotoja ja lauseita, toistoa ja vaikka mitä, mutta en taida kuitenkaan sitä korjata, kun sen kirjoittamisesta on jo niin kauan aikaa. Muita ficcejä en ole juuri kirjoitellut (yhtä pitkää lukuun ottamatta), lähivuosien aikana taas en enää yhtäkään. Muiden ficcejä lukiessa herää aina pieni halu ja inspiraatio luoda jotakin uutta, mutta saa nyt nähdä. :wink:

Olen tosiaan hirmu otettu kaikista kehuista, kiitos.
Monet ovat nimeni maailmalla: Telfalathina minut tunnettiin ammoisina aikoina, Elwen olin Synkmetsän taisteluissa ja Lauremírëna minut Kaukaisen Lännen virallisissa piireissä tunnetaan - mutta täällä minä olen Laure.
Vastaa Viestiin