Yksinäinen tie, G

Draamaa, angstia ja vakavia aiheita.

Valvojat: Likimeya, Andune

Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

tyttö, suuri kiitos. Pitkästä aikaa joku kommentoi tätäkin...

Juuh, oli tarkoitus että tässä oli aika yksinäinen ja painostava tunnelma. (hmmh. kirjoitin tuohon ensin vahingossa apinostava...) Ja hyvä jos Gilraen oli sinusta tuollainen, jotain sellaista voin muistaa hakeneenikin... :roll: Hyvä jos lyhyys ei haitannut, olen itse ihmetellyt myöhemmin, että olen sanonut tätä lyhyeksi. Tai no, onhan se lyhyt, muttei liian lyhyt...

Ja lopun oli juuri tarkoitus antaa rauhallinen ja turvallinen loppu tälle. Kiitoksia vielä, tyttö.
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Ada

Re: Yksinäinen tie, G

Viesti Kirjoittaja Ada »

Hei Nerwen, tosi kiva (jos sanaa voi tässä tapauksessa käyttää alkuunkaan) aihe kirjoittaa. En ollutkaan aikaisemmin huomannut, että olitkin jo kirjoittanut Gilraenista.

Tunnelma välittyy tekstistä paremmin kuin hyvin. Voin nähdä sieluni silmin kuinka Gilraen on parahtaa itkuun hermoromahduksen partaalla, kun Aragorn jälleen heräilee ja matka viivästyy. Minkä vastuun hän saikaan osakseen! Ei ole liiaksi paisuteltu, jos sanon että Keski-Maan kohtalo riippui tuon matkan ajan hänestä. Aragorn teki suuria ja merkittäviä tekoja ennen ja jälkeen kuninkaaksi astumisen - tekoja, jotka olisivat voineet jäädä tekemättä, jos Gilraen olisi epäonnistunut.

Vaikka Lindor matkasi lopun aikaa naisen kanssa, ei yhden haltian voimalla voi kuitenkaan taata selviytymistä pienempääkään örkkijoukkiota vastaan. Gilraenin helpotus mahtoi olla suurempi kuin kuvitella voi, kun hän viimein saapui turvaan.

Jos jotain rakentavaa haluat, niin monessa kohtaa ficciä oli liiaksi käytetty sanaa 'matka', liian toistettu, mutta muuten tosi sujuvaa luettavaa. Keep going!
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Re: Yksinäinen tie, G

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Ada, kiitos, tuo kommentti oli iloinen yllätys :D Kyllä vaan, tällainen pätkä Gilraenista on tullut raapustettua sen FF:n oneshotin lisäksi.

Hienoa, jos tunnelma välittyi ja pystyit näkemään tilanteen. Tuon matkan ajan tosiaan koko tulevaisuus riippui Gilraenista, ja sitä minä tähän muistaakseni yritin hakea; ensinnäkin äidin huolta pojastaan ja surua kuolleesta miehestä plus sitten tuo kaikki ylimääräinen vastuu siitä, kuka lapsi oli.

Niin, yksi haltia nyt tuskin kovin voimakas turvajoukko on... :roll:

Tuo matka-sana oli minulle ongelma, sen muistan varmasti, vihasin sitä että se oli joka kohdassa sama, mutta sille on toisaalta vaikea keksiä synonyymiä. Ehkä näin myöhemmin ajatellen siihen olisi voinut jotain keksiä, kiertoilmausta tms, mutta annan olla. Vanha pätkä olkoon sellainen kuin on.

Kiitos vielä :D
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Avatar
Miuku
Örkki
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Joulu 16, 2015 9:16 am

Re: Yksinäinen tie, G

Viesti Kirjoittaja Miuku »

Okei, taidanpa jälleen kerran kaivaa ylös haudastaan jonkin ikivanhan keskustelun... mutta tää on ihana! <3 jotenkin pystyin tuntemaan, näkemään, kuulemaan kaiken tossa ficissä...

Itse olen paria ficciä puoliksi pohtinut, mutta en koskaan ole kirjoittanut mitään niin hyvää että olisin kehdannut sitä postata... eräskin ficcini on keskeneräisenä tietokoneen syövereissä enkä tiedä miten sitä jatkaa...
Hassu turhankin puhelias olento
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Re: Yksinäinen tie, G

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Voi ei, minun puolestani saa kaivella vanhoja ficcejäni esille ihan niin paljon kuin sielu sietää - kommenttien saaminen on aina yhtä ihanaa, oli ficin postaamisesta sitten kuinka kauan vaan (herranjumala, onko tämä oikeasti näin vanha. Minä kun elin siinä uskossa että tämä olisi ollut "uudempia" ficcejäni, mutta vuodelta 2007.... Nyt tunnen oloni vanhaksi).

Tosi kiva kuulla, että tähän pääsi sisälle, ja että tykkäsit :D

Äläkä ihmeessä pelkää kirjoittamista - minulle Loftis on alusta saakka ollut aika matalan kynnyksen paikka laittaa tekstejä esille. Vaikka nykyään kommentointi ei enää ole kovin aktiivista, negatiivista vastaanottoa täällä ei oikeastaan edes voi ficeilleen saada. Että siitä vaan, jos vähänkään kiinnostaa :wink:
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Vastaa Viestiin