Minne menit? Miksi menit? -songficlet. G (LW)

Draamaa, angstia ja vakavia aiheita.

Valvojat: Likimeya, Andune

Avatar
Darial Kuznetsova
Samooja
Viestit: 436
Liittynyt: Pe Marras 09, 2007 5:25 pm
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Minne menit? Miksi menit? -songficlet. G (LW)

Viesti Kirjoittaja Darial Kuznetsova »

Title: Minne menit? Miksi menit?
Author: Darial
Rating:G
Disclaimer: Ei minun, ei biisi, ei hahmot.
Beta: Crow tsekkasi. Kiitos.
Summary: Etkö olisi voinut jäädä?
A/N: Kappale: Camel – Curiosity. LW (extra round) ficci. Tehty lyriikoiden, ei musiikin perusteella, samalla tavalla kuin Blood diamonds.
~~~~


Minne menit? Miksi menit?
~


Jään katsomaan jälkeesi rannalle. Lähdet pois.

Vaikka heilutat minulle kättäsi, ele on kylmä. Vai heilutitko edes?

Etkö jää kaipaamaan?

Minä ainakin.

Muut yrittävät lohduttaa, mutta kuinka lohdutat jos itse olet lohduton, revitty irti kaikesta? Et tunne mitään. Et tuulta, joka puhaltaa hiukset kasvoillesi. Et sadetta, joka huuhtoo kyyneleesi mukanaan. Et tulta, joka lämmittää ja korventaa.

Sail, sail away,
There you go,
To a place you know.
Why not let me come along,
I won't tell no one.


Yritin estää sinua menemästä. Yritin rukoilla sinua ottamaan minut mukaasi. Silti käänsit selkäsi minulle ja astuit laivaan, joka veisi sinut kauas.

Odotan sinua täällä.

Kuulen kuiskauksen tuulessa. Oletko se sinä?

Now our bodies have entwined,
Touch me with your mind.
Your dreams are a mystery,
Please share them with me.


Tunnen läsnäolosi ja kurotan sitä kohti. Lohdullinen lämpö kietoutuu ympärilleni, kuin äidin lämmin viltti iltaisin, kun olin pieni ja kylmissäni.

Olet lähempänä kuin aikoihin. Puhu minulle, minä pyydän. Jätit niin monta asiaa kertomatta, etten saa rauhaa. Älä jätä mitään pois.

Kerro minulle kaikki. Älä vaikene hetkeksikään. Olen kuin eläin loukussa, tarvitsen ilmaa elääkseni. Tarvitsen sinut elääkseni. Olet ilma, jota tarvitsen ansassani.

Älä lopeta vielä. Haluan kuulla sinut. Miksi hiljenet? Miksi hiivut pois?

Minne sinä menit? Kuuletko sinä minua enää?

Älä tee tätä minulle. Älä jätä minua jälleen.

Curiosity is killing me,
I just got to know.
Curiosity is killing me,
I just got to know -
Where, tell me where,
Where are you sailing...


Haluan vain tietää, miksi lähdit. Minne lähdit? Palaatko luokseni koskaan?
Viimeksi muokannut Darial Kuznetsova, Pe Touko 23, 2008 7:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos oli nimi niin kuka sitä muistaa, jos oli kasvot niin ne helppo oli unohtaa.
Jos oli sydän niin se helppo oli poistaa ja pyörät pyörii, päivät itseään toistaa...

Sydänpuu - Mustaan Uneen (Jani Liimatainen)
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Voi.

Tämän tunnelma oli hieno ja kovin surullinen. Lyhyet kappaleet sopivat tähän erinomaisesti ja tekivät tietysti osansa tunnelmasta, ja varsinkin alku oli todella tehokas. Koskettava kohta tuo, kun päähenkilö ei voinut olla varma, oliko toinen edes vilkuttanut.

Ja lyriikat tukivat tätä mainiosti, songficci toimi.

Eräs kohta on aivan pakko mainita erikseen; Lohdullinen lämpö kietoutuu ympärilleni, kuin äidin lämmin viltti iltaisin, kun olin pieni ja kylmissäni. Kaunis vertaus.

Nyt on pakko viilata pillkua, mutta loppukappaleen ensimmäisen lauseen kysymysmerkki häiritsi vähän muuten näin kauniissa tekstissä, kun se ei siihen oikeastaan kuulu. Koko lause kun ei ole kysymys... Anteeksi, en vain voinut pitää suutani kiinni tuosta.

Kaunis ja tunnelmallinen, pidin. Kiitos.
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Avatar
Darial Kuznetsova
Samooja
Viestit: 436
Liittynyt: Pe Marras 09, 2007 5:25 pm
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Darial Kuznetsova »

Oho. Se kysymysmerkki nyt putkahti sinne jostain. Kuullostaako teennäiseltä, mutta olin puoliunessa tätä tehdessäni. Taidampa käydä siloittelemassa sen pisteeksi.

Mukavaa että pidit, Kiitos palautteesta.
Jos oli nimi niin kuka sitä muistaa, jos oli kasvot niin ne helppo oli unohtaa.
Jos oli sydän niin se helppo oli poistaa ja pyörät pyörii, päivät itseään toistaa...

Sydänpuu - Mustaan Uneen (Jani Liimatainen)
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Kivaa, että minunkin lyriikoistani kirjoitettiin. :mrgreen: Käytin nimittäin aika paljon aikaa sopivien etsimiseen. Camel on huonosti tunnettu bändi, eikä tämä vuodelta -73 peräisin oleva kappale ole missään nimessä heidän parhaimpiaan, mutta ainakin itselleni tuli pois purjehtimisesta sellainen olo, että siitä voisi suhteellisen helposti sepittää jotain Keski-Maahan sijoittuvaa. (Sama bändi on kyllä tehnyt kappaleen Gandalfistakin, mutta ihan niin tarkasti rajattuja lyriikoita en sentään halunnut lähettää. ;))

En yleensä innostu songficeistä, joissa lyriikat on siroteltu muun tekstin lomaan, mutta tässä tällainen ratkaisu toimi minusta hyvin, ehkä vähän senkin vuoksi, kun lyriikat olivat niin lyhyet. Minä pidin kovasti tuosta kohdasta, jossa kertoja kurottaa lähtijää kohti. Varmaan koska se muistutti minua Robin Hobbin Näkijän tarun taitoyhteyksistä, mutta kyllähän TSH-leffassakin harrastettiin telepatiaa. Minusta on kiva ajatella, että esim. haltiat pystyisivät olemaan tuolla tavalla henkisesti yhteydessä toisiinsa. Ja minustakin tosiaan tuo epävarmuus, että välittikö toinen ollenkaan lähtiessään (esim. heiluttiko edes hyvästiksi), oli hyvin koskettavaa.

Surumielinen tunnelma tästä tosiaan välittyi, ja minusta ficci sopi yhteen ei vain lyriikoiden, mutta muunkin kappaleen kanssa. Curiosity ei ehkä varsinaisesti ole surumielinen, vaan pikemminkin sellainen hieman outo ja mystinen veisu, mutta kyllä tämä ficci siihenkin muottiin minusta ihan mukavasti sopii. ;) Enkä tosiaan odottanut, että kukaan kirjoittaisi tästä mitenkään muuten kuin lyriikoiden perusteella, kappaletta on varmaan mahdoton kuunnella mistään ainakaan ilmaiseksi.

Oliko sinulla mielessä muuten mitään tiettyjä hahmoja, kun kirjoitit tätä? Ei sillä, että tämä olisi varsinaisesti mitään nimiä kaivannut. Mutta itselleni tuli lyriikoista mieleen joku länteen seilaava haltia, ja hänen Keski-Maan kamaralle jäänyt rakkaansa. Vaikka toisaalta kuvittelisin sen rannalle jääneen haltian voineen aika helposti arvata, minne hänen kumppaninsa purjehtii, joten siinä mielessä sellainen ratkaisu ei olisi aivan täydellisesti sopinut lyriikoihin.

Kaikkiaan kaunis ficci, ja kiitos kun kirjoitit minun lyriikoistani. :D
Avatar
Darial Kuznetsova
Samooja
Viestit: 436
Liittynyt: Pe Marras 09, 2007 5:25 pm
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Darial Kuznetsova »

Ole hyvä vain. =)

Oliko toi kappale niinkin vanha? Ei ihme, ettei (anteeksi tuhannesti) oikein uponnut. Sävel ei oikein irroittanu mitään ja lopulta viikkojen päästä kaivelin sanat esille uudestaan. Tämä tuli nyt jälleen kerran sieltä isnpiraation ja mielikuvituksen sängynpohjalta.
Kuulin sen YouTubesta.

Noh, en ole enää oikeastaan varma, ketkä kaksi tässä on. Ensimmäiseksi ajattelin, että Glorfindel ja Ecthelion, kunnes aloin miettimään miten hemmetissä 'Fin päätyi sitten lopulta takaisin Keski-Maahan. Siinä poksahti se idea. Olet oikeassa, ei se tarvitse mitään selkeää... Jäikö se kysymys sitten sinne...? Ei. Hm. Tästä vastuussa olleet eli Mielikuvitus ja Inspiraatio lähtivät juuri lomalle.

En aina tee pelkästään lyriikoiden perusteella. Yks lähti ihan sävelestä, koska en osaa sloveniaa. 8) Kiitos kommentistasi. Ja lyriikoista.
Jos oli nimi niin kuka sitä muistaa, jos oli kasvot niin ne helppo oli unohtaa.
Jos oli sydän niin se helppo oli poistaa ja pyörät pyörii, päivät itseään toistaa...

Sydänpuu - Mustaan Uneen (Jani Liimatainen)
Vastaa Viestiin