Kultainen kartano (G) Muokattu/muunneltu 8.huhtikuuta

Draamaa, angstia ja vakavia aiheita.

Valvojat: Likimeya, Andune

Avatar
Keese.
Örkki
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Maalis 17, 2006 10:27 pm
Paikkakunta: Jessheim, Norge.

Kultainen kartano (G) Muokattu/muunneltu 8.huhtikuuta

Viesti Kirjoittaja Keese. »

Title: Kultainen kartano
Author: HaLtiA
Rating: G
Genre: Draama?
Disclaimer: Kaikki hahmot [paitsi ''minä'' hahmo] ovat Tolkienin.
Summary: AU - Tämä ''minä'' hahmo liikkuu Tolkienin luomassa maailmassa.
A/N: Tämä on ensimmäinen ficcini jonka 'julkaisen' joten se on heikon puoleinen. Ei ole betaa mutta yritin korjailla sitä mahdollisimman paljon..
Feedback: Ja palautettahan voi antaa..
---



Säpsähdin hereille. Makoilin hetken sängylläni. Kunnes huomasin olevani janoinen. Katsahdin kohti kelloon. Se oli vasta puoli kaksi. Nousin istumaan sänkyni reunalle ja päätin mennä hakemaan vettä. Avasin huoneeni oven varovasti ja lähdin pilkkopimeässä kohti alakerrassa olevaa keittiötä, unohtaen yhdenpienen asian joka oli lähempänä kuin muistin. Astuin tyhjään tajutessani että portaat olivat alkaneet. Tunsin kuinka lensin ja olkapäähäni kolahti johonkin, luultavasti portaaseen. Tömähdin lattialle; tai ainakin luulin niin. Enenpää en muistanut...

Luku 1/?

Kuulin kuinka naisen ääni hyräili sängyn päässä ja luulin olevani kotona.
"Huomenta, äiti." Sanoin heikosti. Ja nainen hämmästyi kääntyen ja katsoen suoraan minuun.
"Huomenta vain." Sanoi naisen ääni hieman hymähtäen hän jatkoi "Mutta en minä sinun äitisi ole." Nousin varovasti istumaan ja ihmettelin missä olen. Paikka näytti tutulta, mutta oma kotini se ei ollut. Käännyin katsomaan naista joka oli puhunut. Säpsähdin. Nainen näytti erittäin tutulta mutta en saanut päähäni kuka hän oli. Hänellä olli yllään valkea mekko johon oli kirjailtu kultaisella langalla ja sidottu kulta nauhoja. Naisen vaaleat hius suortuvat laskeutuivat hänen harteilleen. Hän oli hyvin hoikka ja kaunis. Hän hymyili kauniisti ja hänen askeleensa olivat kevyet.
"K-kuka olet?" Kysyin varovasti kietoen käteni polvieni ympäri.
"Ei tarvitse pelätä. En ole vihollinen" Hän yritti rauhoittaa.
"Ette vastannut kysymykseeni." Sanoin tiukasti. Nainen naurahti.
"Hyvä on. Nimeni on Éowyn, Kuningas Theodenin sisarentytär. Olette varmasti kuulleet minusta. Haltiat ovat läheinen kansa meille; meille Rohanin kansalle ja Kultaisen Kartanon hallitsijalle." Nainen vastasi lempeästi.
''Haltiat?" Sanoin kysyen yllättyneenä. Neitokin oli nyt hämmästynyt.
"Niin, sinähän olet haltia."
"Ei. En, minä ole haltia." Vastasin napakasti. Neito hämmästyi vielä enemmän.
"On parasta että lepäätte nyt rauhassa. Tunnutte olevan hieman sekaisin. Olitte lyönyt päänne." Nainen peitteli minut silitti hieman hiuksiani ja lähti hieman hymyillen enää mitään sanomatta.
---
" Ei tämä ei ole totta." Ajattelin. Nousin ylös ja kävelin kohti ikkunaa. Siirsin verhoa hieman sivuun ja katsoin ulos. Talot, tiet, linna.. Miten tämä on mahdollista?En voi olla Rohanissa." Katselin linnan komeita muotoja ja koristusta. Olin näemmä toisiksi korkeimmassa kamarissa. Éowyn kai asusti ylimmässä. "Hän sanoi minua haltiaksi. Mutta minähän olen ihminen! En voi millään näyttää lähellekkään haltiaa!"
Sitten huomasin peilin. Hivuttauduin hitaasti peilin eteen. Ylläni oli viinin punainen mekko ja sen kirjailut olivat eri sävyistä punaista. Hiukseni olivat pitkät ja mustat niinkuin ennenkin silmäni vaalean siniset ja olin yhtä hoikka kuin ennen... En pitänyt siitä että hiukseni olivat korvieni päällä joten vaistomaisesti siirsin ne korvan taa."Mitä?!Korvani eivät olleet enää pyöreät vaan ne olivat suipot kuin haltioilla konsanaan. "Miten tämä on mahdollista! Olen sisällä tarinassa!" Hihkuin innoissani. Mutta sitten hymyni hyytyi. . "Onko sormusksen sota vielä syttynyt?" Niin paljon kysymyksiä; missä oli Éowyn?
Sipsutin hiljaa paljainjaloin kamarini piokki. Nappasin pienet kengät ovenpielestä ja laitoin ne jalkaani. Tartuin ovenkahvaan ja työnsin sitä varovasti. Kurkkasin varovast ovesta. Kuulin vaimeaa puhetta. Astuin ulos huoneesta ja lähdin kävelemään ääntäkohti. Käytävä oli melko lyhyt joten saavuin nopeasti sen päähän. Edessäni oli kaide. Oikealla ja vasemmalla puolellani menivät portaat. Valitsin oikean puoleiset ja astelin hyvin kevyesti ja ääneti saliin joka näytti olevan niinsanottu eteinen eli se huone jossa kuningas otti vieraansa vastaan. Kuulin seuraamani äänen nyt lähempänä ja tulin ajatelleeksi että jos kerran olin haltija, kuulin ja näin paremmin ja eikä askeliani kuultaisi helposti.
Kuulin tutun nais äänen sanovan. "Hän ei tiennyt olevansa haltia. Vaikka hän siltä selvästikkin näyttää. Luulen että hän kolautti päänsä ehkä pahastikkin."
Se oli Éowyn. Sitten vuoroon tuli, matala mies ääni, joka sanoi.
"Jos hän on Synkmetsäläinen hänen pitäisi tuntea sisareni, mutta jos hän menetti muistinsa hän ei voi todistaa olevansa ystävämme, hänhän voi olla vaikka vakooja!" Tunnistin äänen Éomeriksi. Avasin oven varovasti ja sanoin:
"Aina niin epäilevä Éomer." Hymähdin astellessa kohti kuningasta, joka istui sisarusten (Éowynin ja Éomerin) takana.Éomer oli hämillään mutta väistyi kun kävelin eteenpäin.
"Terve, Théoden kuninkaani!" ( A/N:Muistelin miten itse Taru sormusten herrasta kirjassa yleensä tervehdittiin :D.) Polvistuin kuninkaan eteen samalla sanoen. "En ole vakooja uskoitte tai ette. Voin kertoa tarinan miten tänne jouduin; jota kylläkään en usko itsekkään."
Théoden oli hitusen hämillään mutta nousi sitten seisomaan. Antoi merkin Éomerille ja olin varma, että he aikoivat vangita minut. Tunsin kuinka vahva käsi tarttui käsivarteeni nosti yläs ja saattoi minut toiseen huoneeseen jossa oli runsaasti katettuun ruokapöytään.
Vihdoin Théoden puhui: "En usko sinua vakoojaksi, mutta uskon, että olet nälkäinen. Syö, syö mielin määrin ja kerro tarinasi meille kun olet kylläinen. Itse kuningaskin istui pöytään sekä vierelleen istuivat Éowyn ja Éomer joka vielä epäili tyttöä.
- - -
Viimeksi muokannut Keese., La Huhti 08, 2006 1:02 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
So comes snow after fire, and even dragons have their ending. // :P
Elenya
Örkki
Viestit: 180
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2006 6:32 pm

Viesti Kirjoittaja Elenya »

Idea on sinänsä mielenkiintoinen. Varoitus, rakentavaa palautetta tulossa..

Et suinkaan ole huono kirjoittaja, kaipaat vain harjoitusta, niin kuin meistä jokainen, sillä kirjailija ei koskaan ole "valmis". Kuten ehkä tiedätkin, Tolkienkin oli hyvin itsekriittinen vaikka muut palvoivat hänen teoksiaan. Taijotainsinnepäin, mutta kuitenkin.

Suosittelisin sinua pyytämään itsellesi betaa, joka lukee tekstin läpi ennen kuin julkaiset sen tänne. Beta yleensä huomaa toistot, kielioppi/kirjoitusvirheet ja muut sellaiset, jotka korjattuina helpottavat lukemista. Jos et käytä betaa, katso huolella pilkut, yhdyssanat ja muu oikeinkirjoitus ja mieti onko tekstissä toistoa.

Kuvailua olisi vielä saanut olla hippusen enemmän (=yksityiskohtaisempaa), mutta muuten tämä on hyvin luupavankuuloinen alku. En halua tyrehdyttää innostustasi ^^
Avatar
Keese.
Örkki
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Maalis 17, 2006 10:27 pm
Paikkakunta: Jessheim, Norge.

Viesti Kirjoittaja Keese. »

Kiitos Elenya.
Kirjoitin tuon melkoisella kiirellä joten en kerennyt sitä paljoa lukea läpi. Seuraavat osat luetutan betalla ja katson jos saisin hyvän idean käyntiin.
So comes snow after fire, and even dragons have their ending. // :P
Likimeya
Samooja
Viestit: 529
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 5:28 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Likimeya »

Minä kaipailisin hiukkasen enemmän tietoja tuohon ficin alkuun, käyppäs vaikka vilkaisemassa muiden laittamia ficcejä ja alusta löytyviä tietoja. Myöskin tuplapostaukset voisi välttää laittamalla samalla kertaa postatut luvut yhteen postiin. Tai kuten esim tuon
Tuohonkin kai olisi voinut laittaa kappale jakoja mutta en muistanut tarkistaa niitä


olisi voinut kirjoittaa samaan viestiin edellisen kanssa. :) Minä nyt sitten editoin sen samaan viestiin edellisen kanssa. ^^
Ava by arctic_silence|Valvoja -07,-08 ja -09!| Boromir 2010!|Hakee inspiraatiota

Tämä demoninen nauru, jota kuulen kirjoittaessani, on peräisin vain omista, heikkenevistä aivoistani.-H.P. Lovecraft
Piratesse
Vitam Piratae Aligo
Viestit: 781
Liittynyt: Su Marras 06, 2005 11:26 pm
Paikkakunta: Shin-Ra HQ

Viesti Kirjoittaja Piratesse »

Heh, toinenkin aikamatkailija :P En tainnut saada tosiaan mitään uniikkia ideaa, kun näitä nyt alkaa näkyä. :lol:

Minäkin kaipailisin ficin alkuun vähän enemmän tietoja ja kappalejaot helpottaisivat kyllä kummasti lukemista. (Ja Haltia on haltia. Haltija taas omistaa jotakin. Anteeksi pilkunviilaus, mutta se sattui silmään.) Kuvailuakin voisi olla enemmän, mutta ihan hauska aloitus. :)
Vuoden tulokas 2006/ Vuoden Originaalikirjoittaja 2007/2008
Amene
Puolituinen
Viestit: 344
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 7:53 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Amene »

Niin ^^ Katsohan tuo "pikkusälää Draamaan" ja saat tietää kaiken tarvittavan, että mitä laittaa ficin alkuun~
Legolas looked blank

Huumorificcaaja 2004, Typoilija 2006, Mangafriikki 2007, Merri 2009, Typoilija 2010 \o
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Viesti Kirjoittaja Andune »

Sinänsä hyvä alku,mutta enemmän kuvailuja ynnä muuta sälää kaipailin :) Ja jos aikomuksena aloittaa "jatkokertomus" oma mielipiteeni on,että miettii juonen alusta loppuun tarkkaan. Ja hyvä myös varmistaa että kiinnostus riittää loppuun asti,ettei jatkoficcejä julkaista vain hetken mielijohteesta :)
olen tänään näköjään varsinainen nipottaja :P
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Avatar
Keese.
Örkki
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Maalis 17, 2006 10:27 pm
Paikkakunta: Jessheim, Norge.

Viesti Kirjoittaja Keese. »

Piratesse: En tiennytkään että sinäkin ''aikamatkailet''. Pitääpä etsiä sinunkin tarinasi =D.
So comes snow after fire, and even dragons have their ending. // :P
Piratesse
Vitam Piratae Aligo
Viestit: 781
Liittynyt: Su Marras 06, 2005 11:26 pm
Paikkakunta: Shin-Ra HQ

Viesti Kirjoittaja Piratesse »

Anteeksi offini, mutta jos kiinnostaa niin se on tuo allekirjoitukseen linkitetty juttu. ;) Minä en siis seikkaile, vaan hahmoni. 8)
Vuoden tulokas 2006/ Vuoden Originaalikirjoittaja 2007/2008
Vastaa Viestiin