Sormusten Herra musikaali

Yleinen (fanipuolen) keskustelu TSH:sta. Tiukka asiapohdinta ylläolevaan osastoon.

Valvoja: Likimeya

Celebriel
Pipari
Viestit: 967
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 12:45 pm
Paikkakunta: Vantaa

Sormusten Herra musikaali

Viesti Kirjoittaja Celebriel »

Näin.. enpätiiä oliko tätä topiikia jo mutta poistakaa hyvät modet jos oli! ^^ Tai siirtäkää sopivammalle osastolle jos ei tänne sovi :P

Elikkä.. muistui tämäkin tuossa mieleen kun uutisissa oli juttu Taru Sormusten Herrasta musikaalista. )jonka musiikin takana seisoo suomalainen folk-yhtye Värttinä.. Tämä on suuri kunnia suomelle) :D Uutisissa oli pätkää tästä musikaalista ja helvetti.... se näytti mahtavalta.. se ei todellakaan ole mikään halpis harrastelijanäytelmä. Vaan hobitit, örkit, Saruman.. Nazgulit ja kaikki lavasteita myöten näyttii niin ihanansyötävän uskottavilta ja aidoilta!

Tämän minä todellakin katson.. jos se tulee suomeen.. jos se taas tulee johonkin naapurimaahan. siine siis :D

Elit ässä o tarkoitus keskustella eepoksen musikaaliversiosta.
Kuva
Vuoden taiteilija est. 2007
Katsokaa myös:
http://dragonsoul2.deviantart.com ^^
Rekisteröidy ja kouluta oma dino! Autat samalla omaa dinoani. http://www.dinoparc.com/?ref=Dragorel
memento
Puolituinen
Viestit: 274
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 5:14 pm
Paikkakunta: äidin kasvimaalla, raparperin alla

Viesti Kirjoittaja memento »

Eikös sitä nyt esitetä Kanadassa? Mie voisin kans lähtee kattomaan, jos ne sen tänne suomeenkin päin saa.
"minä saatan ajatella itsenikin tainnoksiin"
Avatar
Elvédan
Samooja
Viestit: 549
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Grey Havens my destiny

Viesti Kirjoittaja Elvédan »

Enpä usko, että saadaan Suomeen, mutta Lontooseenhan se on tulossa about vuoden päästä - ja sen jälkeen ehkä Broadwaylle New Yorkiin. (Torontossa siis tällä hetkellä.) Itse ainakin haluaisin lähteä, vaikka vanhemmat palauttivatkin maanpinnalle muistuttamalla rahoista. :roll:

Juu, näin nuo pätkät uutisissa, ja näytti aivan upealta. Musiikista lavastukseen ja puvustukseen/maskeeraukseen, todellakin huomaa, että musikaaliin on panostettu. Vau.

Musiikin takana seisoo siis Värttinän lisäksi myös intialainen Rahman. (Toivottavasti tuo nyt sitten kirjoitettiin noin.) ^^
Vuoden 2006 ja 2007 Runoilija sekä 2008 Legolas, kiitos!

"Elrond passes Over Sea. The end of his sons, Elladan and Elrohir, is not told: they delay their choice and remain for a while."
~The Letters of J.R.R. Tolkien
Melis
Puolituinen
Viestit: 354
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 6:07 pm

Viesti Kirjoittaja Melis »

Joo, minäkin kuulin tästä asiasta radiossa. Todellakin haluaisin nähdä! Tämä on kuulemma kaikkein kallein musikaali mitä on ikinä tehty, jos tulee Suomeen niin mielelläni menisin katsomaan ja kuulin myös sellasta juttua, että tämä TSH-musikaali olisi saanut murskaavat arvostelut? (En sitten ymmärtänyt tarkoittiko ne hyviä vai huonoja) kun siinä sanottiin pikkaisen epäselvästi. Kurjaa... Kunnia tosiaankin Värttinälle on, joka ei (ainakaan minun tietääkseni ole niin tunnettu bändi?) Tämän musikaalin avulla Värttinä voisi saada lisää suosiota?
mythme
Örkki
Viestit: 54
Liittynyt: La Helmi 11, 2006 2:27 pm

Viesti Kirjoittaja mythme »

Meni juttu ohi uutisissa, mutta löysin tämän netistä:
Ylen kulttuuriuutiset
Eipä taida saada Värttinä juurikaan myönteistä julkisuutta... :?
Ei oo suomalaisilla helppoa ulkomailla, jos ei aina kateutta pursuavassa kotimaassaankaan.

Silti ois ihan kiva nähdä esitys joskus jossain. :)
Tirli
Puolituinen
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Huhti 26, 2004 10:15 pm
Paikkakunta: ó_ò

Viesti Kirjoittaja Tirli »

Oho, en tiennytkään että Tarusta on tehty musikaali! Mutta kiaken tämän perusteella se on varmaan todella hieno(enkä oikein usko että se on mikään pienen budjetin musikaali, siitä tulee varmasti menestys). Olisi kiva nähdä se!
SiRiuS
Ocean Soul
Viestit: 1044
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:54 pm
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SiRiuS »

Haluaisin ehdottomasti nähdä tuon. Näin siitä juttuja uutisissa ja vaikutti hienolta. Ja saattahan se joskus Suomeenkin tulla, tulihan Catskin. ^^
Tykkäätkö hevisedistä?

Vuoden 2006 RPS-ficcaaja.
Kuva
Celebriel
Pipari
Viestit: 967
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 12:45 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Celebriel »

Ei ole vielä toivoa menetetty, ^^ mutta se värttinän tyyppi oi kerran telkussa haastattelussa ja se sano että Suomessa ei ole tarvittavaa lavatekniikkaa missään.. :S Että nouseva lattia ja kaikkea muuta.. eli siinä se ongelma on.. toivottavasti kuitenkin edes Ruotsiin tai Norjaan tai jonnekin lähelle.. Mutta tottakai toivomme että lava löytyisi Suomestakin ^^
Kuva
Vuoden taiteilija est. 2007
Katsokaa myös:
http://dragonsoul2.deviantart.com ^^
Rekisteröidy ja kouluta oma dino! Autat samalla omaa dinoani. http://www.dinoparc.com/?ref=Dragorel
Safiron
Samooja
Viestit: 514
Liittynyt: La Tammi 29, 2005 4:29 pm
Paikkakunta: Omatekemä satumaa

Viesti Kirjoittaja Safiron »

Kieltämättä olisi hauskaa nähdä mokoma leffa. Mutta mielestäni ei ole mitään urputettavaa, jos tarina on tiivistetty kolmeen ja puoleen tuntiin, mikä on aika hyvä kolmesta kirjasta. Toisaalta voin hyvin käsittää miksi se on tehty. En ainakaan koskaan ole nähnyt kolmiosaista musikaalia. Että sinä kriitikkona pitäisin suuni kiinni ja antaisin arvoa yritykselle.

Ja musiikista sitten, väittävät sitä popahtavaksi. Koska en ole mokomaa kuullut, en aio siitä sanoa sitten yhtään mitään. Mutta Aamulehden kuvasta päätellen lavastukset ja puvut on aivan käsittämättömän hyvät.
Sen kun näkis... *suunnitelmia*
"...And I demand
You put my heart back in my hand
And wipe it clean
From the mess you made of me"
-Emilie Autumn: I want my innocence back

Vuaren beta 08 *kumartaa ja jatkaa nillitystä*
memento
Puolituinen
Viestit: 274
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 5:14 pm
Paikkakunta: äidin kasvimaalla, raparperin alla

Viesti Kirjoittaja memento »

Imatran paikallisplätyssä UutisVuoksessakin oli tämän päivän(lauantain) lehdessä juttua kyseisestä musikaalista. Taisipa siinä olla arvostelun poikastakin. Sivuilta ei lyödu tätä kyseistä artikkelia.
Hobitit, Gandalf ja Musta ratsastaja, joista oli lehdessä kuvia näyttivät hyviltä. Varsinkin Musta ratsastaja oli näköinen.
Entkäräjistäkin oli kuva. Siinä oli ihmisiä pitkillä puujaloilla keikkumassa, ja hobitit seiso niiden keskellä. Oli niillä enteillä tosin vihreät kuteet päällä. Huvittava näky kuitenkin :wink:
"minä saatan ajatella itsenikin tainnoksiin"
Elvellon
Örkki
Viestit: 101
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 10:21 pm

Viesti Kirjoittaja Elvellon »

näin tästä telkkarissa. heräsin sohvall toisin sanoen kun joku sanoi TSH xD .. no äiti tähän sitten " oiskos kivaa mennä kattoo tota lontoossan "
mä:* mykistynyt ilme *
äiti: mut oikeesti
mä: juuu!
iskä:tää ei sit liity siihen leffaan mitenkään
mä:juujuu

mitä hölömö kun en ole koko kirjaa loppuun viel lukenut ^^'
kasvatetaan kotona viinirypäleitä ja poltetaan rusinoita piipussa
Celebriel
Pipari
Viestit: 967
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 12:45 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Celebriel »

memento kirjoitti:Entkäräjistäkin oli kuva. Siinä oli ihmisiä pitkillä puujaloilla keikkumassa, ja hobitit seiso niiden keskellä.
:D hah se pitää nähdä
Kuva
Vuoden taiteilija est. 2007
Katsokaa myös:
http://dragonsoul2.deviantart.com ^^
Rekisteröidy ja kouluta oma dino! Autat samalla omaa dinoani. http://www.dinoparc.com/?ref=Dragorel
Avatar
Thrior
Örkki
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2005 6:47 pm
Paikkakunta: Mordor

Re: Sormusten Herra musikaali

Viesti Kirjoittaja Thrior »

Meikäläinen taas luki joskus taannoin Yle 24:stä että näytelmää olisi haukuttu sekavaksi ja hengettömäksi ja yleisestikin ottaen saanut huonoa palautetta.

No en minä omaa mielipidettä todellakaan luo kaikenmaailman arvostelijoiden höpötyksen perusteella, mutta tuli vaan mieleen tuokin tässä kertoa :?...
Avatar-artti peräisin täältä: otisframpton.deviantart.com
Arawyn
Puolituinen
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 6:44 pm
Paikkakunta: Nightwishin treenikämppä

Viesti Kirjoittaja Arawyn »

Mielenkiintoistahan se kyllä olisi nähdä, miten TSH:n saa tiivistettyä muutamaan tuntiin. Tuskin se kovin huono voi olla, onhan siinä kuitenkin kunnon ammattilaiset hommissa. Näin olen käsittänyt.

Muutaman kuvan olen nähnyt, ja näytti todella hyvältä. Mutta se ei kuitenkaan tule Lontoota lähemmäs.*huoh* Sinne sitten.
Once I am sure of my task I will rise again.
Celebriel
Pipari
Viestit: 967
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 12:45 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Celebriel »

Muistaakseni se on 5 tuntia se näytelmä.
Kuva
Vuoden taiteilija est. 2007
Katsokaa myös:
http://dragonsoul2.deviantart.com ^^
Rekisteröidy ja kouluta oma dino! Autat samalla omaa dinoani. http://www.dinoparc.com/?ref=Dragorel
Vastaa Viestiin