THE WEDDING (PG-13, valmis 14.6)

Huumoria ja parodiaa yllin kyllin.

Valvojat: Andune, Ilona

melian
Örkki
Viestit: 64
Liittynyt: Su Huhti 16, 2006 9:53 pm
Paikkakunta: Rohanin ja Konnun väliä

THE WEDDING (PG-13, valmis 14.6)

Viesti Kirjoittaja melian »

Title: The wedding
Author: melian
Rating: PG-13
Genre: huumoria.
Warnings: kännäämistä ja krapulaa
Disclaimer: Tolkienin hahmojahan nämä.
Summary: Arwen ja Aragorn viettävät häitä Minas Tirithissä. Mutta mitä tapahtuukaan jatkoilla...?
A/N: Niin, että tää on on mun eka ficci, joten antakaa rakentavaa palautetta, jookos, niin laatu saattaa parantua:D




THE WEDDING



Kun Arwen ja Aragorn viettivät häitä, pidettiin suuret ja pitkään kestävät juhlat. Ne olivat kauniit ja puhtoiset, ja Elrond oli todella ylpeä tyttärestään.

Mutta kun Arwenin isäpappa lähti lepäämään, alkoivat jatkot...

Minas Tirithin toisessa tasossa oli suuri majatalo, jonne häävieraat suuntasivat keskiyön aikoihin juhlimaan. Oluttynnyrit vaahtosivat, viulut vinkuivat ja Bilbon juomalaulut raikuivat niin, että juhlinta kuultiin neljännessä tasossa asti.

Pippin ja Merri tanssivat pöydällä ja lauloivat Vihreästä Lohikäärmeestä. "Minulla taitaa olla dé ja vú", Gimli mutisi Legolasille. "Ei Gimli", tämä vastasi, "tämä on tapahtunut aikaisemmin. Muistatko, Rohanissa?"
"Niin, Rohanissa!" Gimli sanoi ja muisti äkkiä juomakilpailun, jonka Legolas oli voittanut (vaikka ehkä vähän arveluttavilla keinoilla) ja ärähtäen kumosi viidennen oluttuopillisensa kurkustaan alas.

Frodo maisteli varovasti siideriä ja räpsytteli sinisiä silmiään viattoman näköisenä. "Antaa mennä, Frodo-herra", Sam kannusti isäntäänsä. "Ei tippa tapa ja ämpäriin ei huku!"
Merri ja Pippin kuulivat Samin lausahduksen ja alkoivat epävireisesti laulaa kyseistä Irwin Goodmanin biisiä.

Aragorn oli aivan päissään. "Sä oot aika kuuma kissa", hän sammalsi Arwenille ja otti kunnon hörpyn kossupullostaan. Arwen oli laittanut päälleen mustan nahkaminihameen ja verkkosukkahousut. "Kiitti kultsipuppeli!" hän rääkyi ja tilasi kaljan.
Eowyn ja Faramir lähtivät aikaisin huoneeseensa. "Celeborn, et kai sä petä mua ton lutikan kanssa?! Etsä enää rakasta mua?!", Galadriel itki. Hän muuttui vihreäksi ja lähti vessaan oksentamaan.
"Celeborn?" Eowyn lausahti.
"Taitaa olla hieman kännissä, kun meikää luulee Celeborniksi. Ei kai mulla ole harmaita hiuksia?", Faramir huolestui.
"Ei, kulta rakas", Eowyn kuhersi. "Mennään jo!"

Gandalf poltti hiljaa piippua ja moitti mielessään nykynuorison riehakasta juhlintaa. Vaikka täytyi hänenkin myöntää, että Galadriel oli aika hotti kokovalkoisissaan.

Legolas tunsi alkoholin turruttavan aistinsa. Ilma tuoksui piippukessulta ja ei-niin-laadukkaalta viinalta. Hän erotti Arwenin ihonvärisen hahmon savujuovia vasten. "Hei, sä blondi siellä, tuu tanssimaan!" Tämä huusi ja veti Legolasin mukaansa vauhdikkaaseen tanssiin...

"Celeborn! Siinähän sä olet!"Galadriel kiljahti Frodolle. Tämä räpytteli silmiään. "Anteeksi, kaunis rouva, mutta pelkäänpä..."Frodo änkytti, mutta Galadriel sammui hänen jalkoihinsa. "Voi tavaton, rouva taisi pyörtyä!"Hän huusi hädissään." Ei paniikkia,se vain sammui", Sam mutisi piippu suussaan.
Ilta alkoi olla pulkassa, sillä puolet porukasta oli sammunut: Aragorn baaripöydälle, Galadriel lattialle, Gimli viinitynnyrille ja Merri ja Pippin suurelle lankkupöydälle päällekkäin. Muut olivat menneet nukkumaan ja jotkut harvat jatkamaan juhlia kavereiden koteihin.


Legolas heräsi, kun valonsäteet läpäisivät huoneen ohuen lasi-ikkunan. Hän tajusi voivansa pahoin."Missä oikein olen?"hän sanoi ja katseli ympärilleen. Kauhukseen Legolas huomasi makaavansa sängyssä Arwenin kanssa!
Vähitellen hänen muistiinsa alkoi palautua viime yö. Arwen oli pyytänyt häntä tanssimaan, he olivat lähteneet yhdessä makuuhuoneeseen, ja... "Voi ei! Olin sängyssä bestikseni vaimon kanssa! Oh fuck.."
Hiljaa Legolas puki päälleen ja suuntasi kohti alakertaa. Yhden asian hän oli oppinut: vaikka haltiat olivatkin kuolemattomia, eivät valar suojelleet heitä krapulalta.

Aragornkin heräili. Hänen päätänsä ja jalkojansa särki. Baarissa oli edelleen tunkkainen ilma. Kuninkaan kalliit saappaat olivat oksennuksen ja piippukessun tahrimia, ja hiukset tuntuivat rasvaisilta.
Hän nousi istumaan ja huomasi, että muutkin olivat hereillä. Sam sekoitteli krapulajuomaa, Galadriel piteli päätään ja Merri ja Pippin söivät sieniä. "Missä..missä on Arwen?"Aragorn mutisi ja muutkin huomasivat hänet. "Juhlat menivät vähän överiksi eilen", Sam sanoi ja kaatoi juoman laseihin. "Siltä se juu näyttää", Aragorn mutisi ja kömpi jaloilleen. Hän horjahti hieman ja otti tukea baaripöydästä. Sam ojensi hänelle lasillisen lääkejuomaa. "Mitä tässä on? Näyttää... epäilyttävältä", Aragorn sanoi ja silmäili lasia otsa rypyssä.
"Sori, se on salaisuus", Sam sanoi ja sekoitti uuden satsin. Uusi kuningas hörppäsi juomaa ja muuttui vihreäksi. "Hyi hitto!! Mä lähden nyt vessaan...", hän köhi ja kaatoi tuolin rynnätessään pois huoneesta.
"En kai mä tehnyt eilen mitään noloa?", Galadriel kysyi ja ja nosti päätään.
"No, taisit oksentaa muutaman kerran, näit joka puolella Celeborneja ja sammuit Sormuksen Viejän jalkoihin", Pippin totesi ja repesi Merrin kanssa nauramaan. Galadriel kiivastui. "Ainakaan en sammunut kenenkään päälle, toisin kuin eräät", hän kivahti ja marssi ulos.

Legolas asteli hieman horjahdellen baarihuoneeseen. Hän törmäsi Aragorniin, joka ryntäsi naama vihreänä kohti vessoja, ja Galadrieliin, joka jupisi kiivaasti kirouksia hobiteille. “Huomenta vaan teillekin”, Legolas huusi heille ja istahti baarijakkaralle. “Melkoiset bileet eilen!” hän letkautti muille, mutta kaikki katsoivat häntä pistävästi. “Mitä nyt, kaverit?” Legolas kysyi hämillään.
“Lähditte sitten eilen Arwenin kanssa yläkertaan”, Sam sanoi ja iski krapuladrinkin pöytään. Merri ja Pippin nostivat päänsä pöydästä ja ottivat tuimat ilmeet.
“Me… tuota… eri sängyissähän me nukuttiin”, Legolas sanoi ja raapi päätään nolostuneena.
“Niin varmaan, jätkä! Kyllä me tiedetään!” Pippin sanoi ja veti käteensä puuskaan. “Niin, kyllä me tiedetään!” nyökytti Merri päätään. “Te mitään mistään tiedä”, Legolas tuhahti ja kippasi juoman kurkkuunsa. Sam katsoi suu auki. “Oot eka, joka ei oo valittanut tosta juomasta!” hän sanoi ja purskahti itkuun.

Vähän ajan kuluttua myös Arwen hiippaili baariin. Iltatähdeltä hän ei enää näyttänyt, sillä hänen tummat silmämeikkinsä olivat levinneet dramaattisesti hänen poskilleen ja hiukset toivat mieleen lähinnä huonosti nukkuneen hobitin.
Legolas huomasi Arwenin saapumisen ja muuttui tulipunaiseksi. Hän kiirehti naista vastaan.
“Arwen, meidän on puhuttava-”
“Legolas, älä huolehdi”, Arwen keskeytti ja hymyili välinpitämättömästi. “Mitään ei tapahtunut”.
Legolas katsoi Arwenia suu auki. “Mutta… olin alasti!!”
“Kuules, sulla oli aluspaita ja polvihousut päälläs. Mullakin oli vähemmän vaatetta kuin sulla…” Arwen sanoi ja kiitti mielessään itseään seksikkäästä asuvalinnastaan. “Mutta… miks me nukuttiin samassa sängyssä?” Legolas yhä tivasi. Hänen otsansa oli rypyssä.
“ No siinähän kävi niin, että sua rupesi väsyttämään ja mä aattelin saattaa sut nukkumaan, kun ne oli kuitenkin sun ekat lärvit. Sulle tuli kuuma ja otit vaatteita pois, ja…. sitten mäkin taisin sammua siihen”, Arwen selitti kyllästyneellä äänensävyllä.
Legolasista tuntui, kuin suuri kivenjärkäle olisi vieritetty pois hänen sydämeltään. Hän huokaisi helpotuksesta ja kiitti Arwenia. Legolasin krapula kuitenkin muistutti pian olemassaolostaan.
“Mun täytyy mennä…” hän sanoi ja juoksi kohti vessoja.

Niin Iltatähden ja Elessarin häät ja niiden jatkotkin saivat onnellisen lopun. Vuoden kuumin pari oli saanut toisensa, vaikka paikalliset juorulehdet epäilivät parin eroavan ja julkaisivat jopa Arwenin kuvan ilman meikkejä. Siitäkös meteli syntyi: Keski- Maa keräsi adressin, vaadittiin 1000 Päivää- lehden lopettamista. Jopa jotkut örkit kirjoittivat nimensä tähän vaateeseen.

No, tuo lehti joutui konkurssiin, joskin se sai pahamaineisia seuraajia tulevan 7000 vuoden aikana…

*LOPPU*



--------------------
Siinä se.... Ei nyt mikään kovinkaan hauska. Jatkoa seuraa.. Kommentteja, kiitos! :)

PS. Siitä tuli todella kirjoitusvirheinen, koska nää kirjoitusohjelmat sekoilee... :evil:

Muokkailuja: Korjasin nyt nuo kirjoitusvirheet :)
Viimeksi muokannut melian, Ke Kesä 14, 2006 8:03 pm. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

En ole näitä huumorificcejä pahemmin kommentoinut, mutta pitääpä tehdä parannus. Ihan lupaava alku kyllä. Täytyy myöntää, että ajatus Keski-Maan hahmoista tuollaisina bailueläiminä on minulle uusi ja outo, mutta ihan virkistävä. Faramir ja Éowyn menivät varmaan pelaamaan shakkia, kun eiväthän ne tuossa vaiheessa olleet vielä edes kihloissa. :shock:

No rakentavaa palautetta sen verran, että betan käyttö olisi varmaan paikallaan. Ja kun kerran huomasit, että jutussasi on paljon virheitä, niin miksi et korjannut niitä itse? Ficciä voi korjata jälkeenpäinkin, esim. tätä lausetta ainakin voisit selventää:
Hänen päätänsä ja jalkojansa Aragornkin heräili.

Mutta kirjoittelepa vain jatkoa, minusta olisi ihan mukava kuulla, miten tilanne lähtee tästä kehittymään. :)
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
melian
Örkki
Viestit: 64
Liittynyt: Su Huhti 16, 2006 9:53 pm
Paikkakunta: Rohanin ja Konnun väliä

Viesti Kirjoittaja melian »

No rakentavaa palautetta sen verran, että betan käyttö olisi varmaan paikallaan. Ja kun kerran huomasit, että jutussasi on paljon virheitä, niin miksi et korjannut niitä itse?

Juu. Tässähän kävi nyt sellainen juttu, että kun yritin korjata tekstiä, niin ne mun kirjoittamat kirjaimet deletoi ne edelliset. Tätä on vähän vaikea selittää, mutta.. kuitenkin. Kiitos palautteestasi :)
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Viesti Kirjoittaja Andune »

*hihittelee hervottomasti* Tämä oli hyvä,ja jatkoa odotellaan. Jos betaa ei ole, niin eikun kyselemään halukkaita :) Rakentavaa palautetta ei multa saa koskaan,joten sun on nyt pakko tyytyä tähän :)
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Melian, sinulla on ollut se korvaus-toiminto päällä. Sen saa pois painamalla Insertiä näppäimistöstä tai jos käytät MS Wordia niin klikkaamalla sanaa KORV alareunasta.
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Lilah
Örkki
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Huhti 07, 2006 10:01 pm

Viesti Kirjoittaja Lilah »

melian on hyvä ja laittaa jatkoa tiuhaan tahtiin!!! KIITOS!!! :lol:

Love's such an old fashioned word
melian
Örkki
Viestit: 64
Liittynyt: Su Huhti 16, 2006 9:53 pm
Paikkakunta: Rohanin ja Konnun väliä

Viesti Kirjoittaja melian »

Melian, sinulla on ollut se korvaus-toiminto päällä. Sen saa pois painamalla Insertiä näppäimistöstä tai jos käytät MS Wordia niin klikkaamalla sanaa KORV alareunasta.

Kiitos, Mithrellas!! Tämä oli ERITTÄIN kaivattu tieto. 8)
Niin, haluaisiko joku betaksi? :)

Niin. Vielä tästä lainausjutusta: miten tuon lainatun tekstin saa sellaseen laatikkoon?? *tyhmä tyttö*
Avatar
athelas
Puolituinen
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: synkmetsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja athelas »

jatkoa! Tämä oli oikein kiva ja hauska
"Neledh corvath an edhilerain no i venel
Odog an naughírath ne rynd gonui hain
Neder an hírath fírib, barad na ´urth
Mîn an mornhir ne had dûr în
Ned i dalath e-Vordor
Ennas i ngwath dorthar"
Lille
Samooja
Viestit: 466
Liittynyt: Ti Touko 02, 2006 4:39 pm
Paikkakunta: Turggune
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lille »

Voi voi, meni hääyö pipariksi :lol:. Hei, mutta ei surra siloin kun saa nauraa! *wirn*
"No, taisit oksentaa muutaman kerran, näit joka puolella Celeborneja ja sammuit Sormuksen Viejän jalkoihin", Pippin totesi ja repesi Merrin kanssa nauramaan. Galadriel kiivastui. "Ainakaan en sammunut kenenkään päälle, toisin kuin eräät", hän kivahti ja marssi ulos.
REPS XD. Ja Legolasin reaktio...
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan.
Summer

Viesti Kirjoittaja Summer »

jee toi oli hyvä!
:D

NAASU_EDIT// En tahdo nipottaa, mutta hiukan kuvailevammin voisi kommentoida, kiitos.
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Voi voi. Luin tämän ensimmäisen kerran jo kauan sitten, mutta jaksaa silti vielä naurattaa... Voi heitä kaikkia, mutta omapa oli vikansa. Tämän parempaa et saa itsestäni irti, mutta voin sanoa, että tämä on (ainakin minusta) hauska!
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
memento
Puolituinen
Viestit: 274
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 5:14 pm
Paikkakunta: äidin kasvimaalla, raparperin alla

Viesti Kirjoittaja memento »

Mie oon lukenu tän aikasemminkin, mutta kummallisesti en silloin kommentoinut.
Hauska parodia, vaikka ei lukemisesta meinannut tulla mitään kun hekotteli niin paljon.
“Lähditte sitten eilen Arwenin kanssa yläkertaan”, Sam sanoi ja iski krapuladrinkin pöytään. Merri ja Pippin nostivat päänsä pöydästä ja ottivat tuimat ilmeet.
“Me… tuota… eri sängyissähän me nukuttiin”, Legolas sanoi ja raapi päätään nolostuneena.
“Niin varmaan, jätkä! Kyllä me tiedetään!” Pippin sanoi ja veti käteensä puuskaan. “Niin, kyllä me tiedetään!” nyökytti Merri päätään. “Te mitään mistään tiedä”, Legolas tuhahti ja kippasi juoman kurkkuunsa. Sam katsoi suu auki. “Oot eka, joka ei oo valittanut tosta juomasta!” hän sanoi ja purskahti itkuun.
Tolle mie kuitenkin nauroin eniten. Tälläistä on mukava lukea.
"minä saatan ajatella itsenikin tainnoksiin"
Avatar
mr.Greenleaf
Örkki
Viestit: 196
Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 8:14 pm
Paikkakunta: Imatra

Re: THE WEDDING (PG-13, valmis 14.6)

Viesti Kirjoittaja mr.Greenleaf »

"Celeborn, et kai sä petä mua ton lutikan kanssa?! Etsä enää rakasta mua?!", Galadriel itki. Hän muuttui vihreäksi ja lähti vessaan oksentamaan.

Repesin tuossa kohtaa niin totaalisesti!! :'DD Galadriel tai olla pahemman kerran pierussa! :)

Vähän ajan kuluttua myös Arwen hiippaili baariin. Iltatähdeltä hän ei enää näyttänyt, sillä hänen tummat silmämeikkinsä olivat levinneet dramaattisesti hänen poskilleen ja hiukset toivat mieleen lähinnä huonosti nukkuneen hobitin.

Tuo oli kans iha loistava kohta! :D

vois nuo bileet jatkuu viel jote jatkoo vaa kyhäilemää! en oo varma mut toi dé ja vú ei taijja olla oikei kirjotettu.. en oo siis yhtää varma! mut joo jatkoa jos sais pian olisimme iloisia! :)
Vuoden 2008 Gimli Kiitos kovasti <33
Vastaa Viestiin