Hobitti

Keskustelua Tolkienin teoksista.

Valvoja: Andune

Charlotte
Örkki
Viestit: 33
Liittynyt: Su Huhti 02, 2006 4:42 pm

Viesti Kirjoittaja Charlotte »

Hobitti on helpompilukuisempi, mutta tässä kirjassa ei ole yhtä paljon syvyyttä, jylhyyttä yms ku tarussa on...bilbo on vaan satunnainen hobitti gandalf vähäpätöinen taikuri....no melkein näin...Hobitti oli suht huono
Silvertiggy
Puolituinen
Viestit: 250
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 6:25 pm
Paikkakunta: Edoras

Viesti Kirjoittaja Silvertiggy »

Häh! Huono? Hobitti on toiseksi paras kirja minkä tiedän! Se on niin.. niin.. äh, antaa olla. Mutta kuitenki. Se on vaan niin ihana! Mie olen itse muuten lukenut sen pari kolme kertaa.
Blast off
It's party time
And where the fuck are you?
Where the fuck are you?
Why don't presidents fight the war?
Why do they always send the poor?



Ava made by me.
Piratesse
Vitam Piratae Aligo
Viestit: 781
Liittynyt: Su Marras 06, 2005 11:26 pm
Paikkakunta: Shin-Ra HQ

Viesti Kirjoittaja Piratesse »

Hobitti on helpompilukuisempi, mutta tässä kirjassa ei ole yhtä paljon syvyyttä, jylhyyttä yms ku tarussa on...bilbo on vaan satunnainen hobitti gandalf vähäpätöinen taikuri....no melkein näin...Hobitti oli suht huono
Hobittihan tehtiin alunperin lastenkirjaksi ja vasta sitten Tolkien sai suurempia ja synkempiä ideoita. Itse kyllä näen sen myös niin, että Hobitti kerrotaan eniten Bilbon näkökulmasta, joka on suhteellisen elämää kokematon, naivi ja iloinen heppu, joka ei tiedä maailman pimeistä puolista tuon taivaallistakaan. Siksikin Gandalf vaikuttaa taikurilta, haltiat hilpeiltä juopoilta yms. Onko tämä tullut kenellekään muulle mieleen?
Vuoden tulokas 2006/ Vuoden Originaalikirjoittaja 2007/2008
Annatar
Puolituinen
Viestit: 389
Liittynyt: Pe Marras 04, 2005 4:09 pm
Paikkakunta: Rohanin ruohotasangot

Viesti Kirjoittaja Annatar »

On ^^ Siinä lapsenomaisuudessa ja naiiviudessa tuon kirjan suurin viehätys piileekin. Kiltti, ajoittain hiukan höppänän oloinen setä kertoo yksinkertaistettua ja tavallaan hiukan kärjistettyä seikkailutarinaa lapsille ja lapsenmielisille.
Viimeksi muokannut Annatar, Pe Huhti 14, 2006 12:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vuoden Draamaficcaaja 2007

Kauniin avan taiteili julietik.

Ruoskatarin (okei, Ruoskattaren ;)) kautta Annatariksi jälleen.
Surkusiipi
Örkki
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Touko 24, 2006 3:39 pm
Paikkakunta: Loskaoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Surkusiipi »

Tätä on voitu jo kysyä, mutta en jaksanut lukea kaikkia viestejä... Mutta siis eikös Lohikäärmevuori sama asia kuin Hobitti? Ainakin sain sellaisen käsityksen... Ja toiseksi, onko niissä muita eroa kuin että Lohikäärmevuori on Tove Jannssonin kuvittama ja nimet ovat erit (esim Bilbo on Kalpa Kassinen, hobitti=hoppeli, Klonkku on Kulpsin...)
Mara_Jade
Samooja
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Touko 19, 2006 2:43 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mara_Jade »

Bilbo on Kalpa Kassinen,
ei elämä...
kyllä, kyllä se on sama...
Vuoden Tulokas 2007
Palautteenantaja 2008

Avasta kiitos Satoru_Okabelle!
drámella
Örkki
Viestit: 169
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 10:21 pm
Paikkakunta: kaukana jossain on pikkuinen maa

Viesti Kirjoittaja drámella »

Oi, tämä suloinen kertomus kuuluu suosikkeihini. Tämä on jotenkin "lapsellisempi" kuin itse Taru, mutta niin suloinen ja hauska. Pidän oikein kovasti. Smaug on pöhkö.

Luin ensin sen perusversion, nyt lainasin kirjastosta Tove Janssonin kuvittaman verison. Ihan suloisia kuvia.
Mukavaa, kun mukana on karttaa sun muuta, kartat ovat aina ihania.
and just when we realize that we are alive, we die

Dewie, mitä me teimmekään luokkaretkellä iltaisin? *piilottaa Ihaa-vihkonsa kassin pohjalle viattomasti hymyillen*
memento
Puolituinen
Viestit: 274
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 5:14 pm
Paikkakunta: äidin kasvimaalla, raparperin alla

Viesti Kirjoittaja memento »

Luin Hobitin alun perin sen takia, kun miuta kiinnosti, se miten Bilbo sai sormuksen Klonkulta. Ja muut tarinat joita kirjassa mainitaan, ja joista mie en sillon tiennyt mitään.
Mie oon kuitenkin ollut pitemmän aikaa selvillä siitä, että Hobitti ja Lohikäärme vuori on kaks samaa teosta, mutta eri nimillä. Joskus luin molempien takakannet ja varmistin vielä asian siskoltani, joka oli lukenut molemmat, kun tuntui että ne ovat samalla juonella kulkevia kirjoja.
"minä saatan ajatella itsenikin tainnoksiin"
Celebriel
Pipari
Viestit: 967
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 12:45 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Celebriel »

Tuli tässä mieleen tänne kirjoittaa että nythän on julkaistu Hobitti sarjakuvaversiona :D Kannet näyttivät aika siisteiltä 8) Mielelläni nekin hankkisin, ne on jaettu kahteen osaan.
Osa 1Kuva Osa 2 Kuva
Viimeksi muokannut Celebriel, Pe Heinä 07, 2006 5:24 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kuva
Vuoden taiteilija est. 2007
Katsokaa myös:
http://dragonsoul2.deviantart.com ^^
Rekisteröidy ja kouluta oma dino! Autat samalla omaa dinoani. http://www.dinoparc.com/?ref=Dragorel
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Viesti Kirjoittaja Andune »

Asuinpaikkakuntani kirjasto on hyvin edistynyt. Sieltä löysin tämän kaksiosaisen Hobitti-sarjakuvan ja tykkäsin. Eihän se vertoja kirjalle vedä, mutta mukava kerrata tarina vähän nopeammin :)
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Andamunda
Örkki
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 4:46 pm

Viesti Kirjoittaja Andamunda »

Minäkin olen ajatellut hankkia tuon sarjakuvan, sitten kun vain rahaa jostain repäisisin.. (No, ehkä rippilahjaksi? :D) Hobitti on ihana, itse asiassa taisin lukea sen ensimmäisenä kaikista Tolkienin kirjoista, sain sen joskus pienenä lahjaksi kummisedältä ja -tädiltä. Se on kyllä aika moneen kertaan luettu! Ja yhä se vain kiehtoo! :)
Kuinka myurä sai housut?
Mara_Jade
Samooja
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Touko 19, 2006 2:43 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mara_Jade »

Hobitti on hyvä kirja, jonka luin ensimmäisen kerran viime kesänä, ja jota olen nyt lukemassa partiossa pikku vartiolaisillemme ääneen... Ainakin siinä alussa on sellaista kivaa Tolkienhuumoria, että sitä kun lukee äneen, niin on aina vähän naurussa pitelemistä... Myös tuo sarjakuvakirja löytyy kirjastostamme, ja senkin olen lukenut, ja luettanut myös pikkuveljelläni, joka ei lukihäiriönsä takia jaksa/pysty kirjaa lukemaan.... Nykyyänhän niitä on vaikka mitä versioita saatavilla hobitista. Kirjastossakin on Hobitti kolmena eri painoksena, joista kaikki on erilaisia. Yksi on se suhtkoht alkuperäisen näköinen kirja, toinen on sellainen Tove Janssonin kuvituksella varustettu muumityyppinen versio, ja sitten yksi semmoinen mahdottoman korkea ja leveä, isokokoinen tietokirjan tai sarjakuvakirjan kokoinen kirja. Ja ilmeisesti kaikki on kuitenkin yksi ja sama Hobitti.
Vuoden Tulokas 2007
Palautteenantaja 2008

Avasta kiitos Satoru_Okabelle!
Nasty
Örkki
Viestit: 159
Liittynyt: To Huhti 05, 2007 5:24 pm
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja Nasty »

Hobitti on ihana. Minä rakastan sitä, vaikka Bilbo ei olekaan lempihahmoni. Jotenkin tuntuu niin hauskalta kun Bilbo yhtenä aamuna lähti ilman nenäliinaa ja kun hän esitteli itsensä Smaugille (minä asun Repunpäässä, mutta pääni ei ole repussa). Kirja on jännittävä ja iloinenkin ja siinä on sitä Tolkien huumoria. Thorinin kuolema koskettaa minua suuresti. Olen lukenut sen muutaman kerran suomeksi ja juuri aloitin lukemaan englanniksi. Englanniksi on mielenkiintoisempi lukea, koska se tekee kirjasta vielä hobittimaisemman.
Crysta El Roof

Viesti Kirjoittaja Crysta El Roof »

Hobitti on mun eka Tolkienin kirja,jonka mä olen koskaan lukenut. Tai no oikeastaan mun mummo luki sen mulle ja mun pikkuveljelle. Eli siinä mielessä se on mulle tärkeä kirja.

Ja siinä on muutama legendaarinen kohta: kun kääpiöt saapuvat Repunpään,Gandalfin höpötys hyvistä huomenista,ne peikot,Smaug makailemassa aarrekeon päällä ja tietenkin lempikohtaukseni koko kirjassa eli Bilbon ja Klonkun arvoituskilpailu. Mä muistan ne jotkut ratkaisut ulkoa. :wink:

Mutta kuitenkaan Hobitti ei kuitenkaan ole iskenyt minuun samalla tavalla kuin TSH ja en osaa kyllä sanoa,että miksi. TSH on vain jotenkin parempi,mä luen sitä nyt kolmatta kertaa,mutta Hobitti on tosiaan luettu mulle kerran ja sen sarjiksen mä olen lukenut kerran kunnolla läpi.

Mutta olen kyllä kiitollinen Hobitista,sillä se sai minut kiinnostumaan TSH:sta. :wink:
Nasty
Örkki
Viestit: 159
Liittynyt: To Huhti 05, 2007 5:24 pm
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja Nasty »

Tulen taas tänne höpöttämään ^^
Ajattelin lukea Hobitin pikkusiskolleni ja aion tehdä hänestä samanlaisen Tolkien-fanin kun minä olen. Gandalfin höpötykset hyvistä huomenista olivat sellaista Tolkien-huumoria, joka pistää hymyilyttämään. Klonkun ja Bilbon arvoituskilpailu on myös todella vaikuttavaa ja vähän pelottavakin. Tolkien sai Klonkun kuulostamaan pelottavalta. Se on pelottavampi kirjoissa, kuin elokuvissa.

Nyt lopetan höpöttämisen, anteeksi ^^
Viimeksi muokannut Nasty, Ma Touko 21, 2007 8:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin