Pelitopikki (TSH-pelit)

Yleinen (fanipuolen) keskustelu TSH:sta. Tiukka asiapohdinta ylläolevaan osastoon.

Valvoja: Likimeya

Avatar
haltiaromanssi
Örkki
Viestit: 62
Liittynyt: Ti Touko 09, 2006 2:09 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haltiaromanssi »

Rakastan näitä.

Omistan PlayStation2:selle kaikki kolme peliä sekä Third Agen. Jokainen on läpipelattu, kaverin enemmän tai vähemmän hienoisella avustuksella ja näin. Third Agesta pidin ehkä pelinä eniten, vaikka välillä jäinkin toden teolla jumiin. Myöskin FotR on pelinä ihana, sillä se sisältää muutakin kuin taisteluita.
Avatar
Daealis
Metsähaltia
Viestit: 650
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 4:02 pm
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Daealis »

Olenpahan onnistunut, ainakin kokeilemaan, melkein kaikkia näistä peleistä, mitä on ilmestynyt.

Ja suurimmalta osalta nämä ovat niinkuin aina tähän asti, pettymys.

Lisenssipelit ovat vain keino rahastaa, eikä niihin ikinä saada ympättyä edes semi-originaalia ideaa. Ei ensimmäistäkään. PC:lle ilmestyneet sormusten herra strategianaksuttelut eivät tuo genreen mitään uutta. Sama Command&Conquer, nyt vain The Eye of Nod -torni onkin The eye of Sauron. Sama paska uudessa paketissa.

Sama koskee pleikkarille tulleita räpellyksiä. Kaikki ovat sitä samaa ideoiden kierrätystä vailla mitään uutta nerokasta oivallusta. Ainoa näistä peleistä, minkä pidän edes mainitsemisen arvoisena on juurikin tämä Third Age. Siinä tuli ihan wanhat Final Fantasyt mieleen vuoropohjaisessa taistelussa, ah ja voi sitä nostalgian määrää! ^^ Peli oli kyllä todella mauttoman epätasainen vaikeusasteeltaan. Suurin osa pelistä oli kuitenkin ihan läpihuutojuttua, senkun vain viipotti tukka putkella eteenpäin. Yllättäen jostain varoittamatta puolen tunnin ei-tallennusmahdollisuutta-pelaamisen jälkeen tulee kohtaus, missä pitäisi pystyä torjumaan neljäkymmentä aaltoa örkkejä, joista jo kolmannella aallolla on sellaiset varusteet päällä ettei niistä puske läpi Aragornikaan voittamattomissa varusteissaan. Tasapainosta tietoakaan.

Että ei, enpä oikein innostunut yhdestäkään :P
Tears are a waste of good suffering.
T.E.R.O - Taitava ja Ekstaattisen Reipas Orjapiiskuri
Vuoden Jääräpää -07 & -08 \o/
Saera
Örkki
Viestit: 19
Liittynyt: Su Heinä 02, 2006 12:54 am

Viesti Kirjoittaja Saera »

Itse omistan ainoastaan yhden TSH-pelin, Third Agen gamecubelle. Pidän siitä, kyllä. Ja kun katsoin tänään FotR:n, ja sen jälkeen pelasin Third Agea, niin tajusin että esimerkiksi Moria on kyllä hemmetin tarkka kopio leffamaailmasta.
Nazreg Moonsinger
Örkki
Viestit: 34
Liittynyt: Su Heinä 30, 2006 2:37 am
Paikkakunta: Vantaa, the place beyond belief

Viesti Kirjoittaja Nazreg Moonsinger »

Battle for Middle Earth tietokoneelle, mutta eiväthän nykypelitalot saa koskaan kunnon RTS pelejä aikaan. Hienoja ominaisuuksia luvataan, mutta peliin ei ole tehty muuta kuin liimattu pari random kirjasankaria ja pistetty pakettiin. Ei hyvä...
Silvertiggy
Puolituinen
Viestit: 250
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 6:25 pm
Paikkakunta: Edoras

Viesti Kirjoittaja Silvertiggy »

Taas yksi TSH- pelifriikki ilmoittautuu :D

Mulla -siis vain minulla, ei pikkusiskollani!- on RotK PC'llä ja TTT ja Third Age Xboxilla (vai miten se kirjoitetaan. muistikatkos).

Siskon kanssa on saattanut tulla vähän naputeltua joystickiä ja näppäimistöä RotK'ia pelatessa.. Se on ylivoimaisesti paras noista kolmesta. Kamera on hyvä, hahmot näyttää (tarpeksi) oikeilta, ja äänet/musiikki ovat myös hyvät. Miinuspuolia ei heti tule mieleen. Sankareillamme (Aragorn, Legolas ja Faramir^^) on kiva pelata (lue: listiä ja survoa) örkkejä. Ara ja Legolas on "koulutettu" tasolle 20 (korkeimmalle^^) ja Gandalf on tasolla 11 ja muut alle 10-tasolla. Läpi olen pelannut pari kertaa yksin ja kaksin.
Siskon kanssa on tietenkin kaksinpelivaiheessa olut suunsoittoa, kas näin:
"Tyhmä! Hyvä nyt, tapoit ittes! Miten sää luulet että päästään tää läpi kun ei oo elämiä enää jälellä?"

TTT ei ole paljoa huonompi, miinusta tulee siitä ettei voi pelata kaksinpeliä. :? Muuten tykkään siitäkin valtavasti. <3 Samanlainen kyuin RotK, mutta vaikeampi, en ole päässyt sitä läpi...

Third Age on hyvä roolipeli, ei ole pelkkää kulkemista ja yksinketaista taistelua. Täytyy pohtia ja harkita (ei minun alaani). Olen jäänyt jumiin Moriaan siihen kohtaa, kun balrog ilmestyy ekan kerran ja tulee ainakin miljoona (siis kuusi9 örkkiä/hiittä kimppuun). Hyvä peli siis tämäkin.

Peliarvostelun teille tarjosi Silver!^^
Blast off
It's party time
And where the fuck are you?
Where the fuck are you?
Why don't presidents fight the war?
Why do they always send the poor?



Ava made by me.
Bleeding heart
Örkki
Viestit: 194
Liittynyt: Ma Heinä 03, 2006 5:41 pm
Paikkakunta: Jossain Etelä-Suomes

Viesti Kirjoittaja Bleeding heart »

Itelläni on Fellowship of the ring pleikalla ja pidän siitä todella paljon. Itse juutun kokoajan siihen, kun pitää hiipiä Nazguleilta kontussa. Siinä tulee kylmät väreet kun pelaa sitä. :lol:

Two Towers on kyllä melko surkea, mutta ihan kiva taistelu peli. Muuten tylsähkö ja lyhyt. :roll:
''Her milk is my shit. My shit is her milk.'' - Nirvana ''Milk it'' \,,/
Charlotte
Örkki
Viestit: 33
Liittynyt: Su Huhti 02, 2006 4:42 pm

Viesti Kirjoittaja Charlotte »

Miten sitä fellowship of the rings peliöä pelataan???se alkaa talosta, ja ulkona keräillään kaikkkea, mut sit on se näkymätön muuri josta ei pääse etenpäin.

APUA
Avatar
Polgara Belor
Örkki
Viestit: 85
Liittynyt: La Marras 25, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Lehtimetsä

Viesti Kirjoittaja Polgara Belor »

Omistan The Battle for Middle- Earth 1 ja 2. Ne molemmat ovat tietokoneelle. Olen pelannut oikeastaan vain 1 koska 2 on niin erilainen kuin olla ja voi. Ainoastaan sankarit ovat jokseenkin samat, vaikka on niissäkin jonkinmoisia eroja. 1 olen päässyt hyvän puolella läpi, mutta paha puoli on jökkäissyt siihen keskivaiheille. Eipä silti, että olisin edes yrittänyt päästä sitä enää pahalla läpi, mutta täytyisi kai taasen alkaa pelaamaan.. :)
Everything what you do, I do it better.
Avatar
Vampiria
Örkki
Viestit: 158
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 7:15 pm
Paikkakunta: Lothlórien/Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vampiria »

Meikäläisen hyllystä löytyy tällä hetkellä ainoastaan The Third Age pleikkarille. Sain sen joululahjaksi ja jäin aivan totaalisesti koukkuun. Ennen kuin sain muistikortin, pelailin vain Morian porteille asti ja lopetin. Muistikortin saatuani pystyin viimein tallentamaan peliäni. Aikaa pelailla ei kuitenkaan ole ollut kovin paljoa ja olenkin vasta Morwenin kylän kohdalla. Balrog oli varsin mielenkiintoinen vastustaja ja joutui tosissaan miettimään hyvää strategiaa voittaakseen. Gandalfilla oli oikein kiva pelata <3.

Pelin taustat ja maisemat ovat hienoja (etenkin Moria), mutta grafiikka tökkii välillä. Myös taistelut ovat mielenkiintoisia, sillä ne eivät ole vain päätöntä mättöä, vaan strategiointia ja suunnittelua vaativia. Muitakin pelejä aion jossain vaiheessa hankkia, mutta en PC:lle. Olen aina tykännyt enemmän pleikkarilla pelaamisesta.
Nilmë ná ve lótë ya losta tennoio.
Lille
Samooja
Viestit: 466
Liittynyt: Ti Touko 02, 2006 4:39 pm
Paikkakunta: Turggune
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lille »

Olen kateellinen kaikille Third agen omistajille :roll:. Se on niin mahtava peli, tahtoisin sen omaksi... Minulla kun on aina ennakkoluuloja, olin tämänkin pelin suhteen "Hyi, yök, vuorotaistelua", mutta kun veljen kaveri sen sitten meille lainasi, niin... Ihastuin heti ^.^. Toimiva strategia peli, täytyykin kytätä jos vaikka Poppelistä tai Cittarista löytyisi (halvallaxD).
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan.
Avatar
Vampiria
Örkki
Viestit: 158
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 7:15 pm
Paikkakunta: Lothlórien/Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vampiria »

Pelattiin eilen kavereideni kanssa Return of the Kingiä pleikkarilla. Se oli totaalisesti rakkautta ensisilmäyksellä <3. Kahdestaan pelaaminen oli kivaa ja etenkin Faramirilla pelaaminen oli ihanaa. Aragornkaan ollut myöskään yhtään hullumpi. Legolasia en päässyt testaamaan, koska kaverini omi sen :'>. Merrillä taisteleminen oli välillä hiukan vaikeaa, kun se on niin pieni muru. Muita en sitten ehtinytkään testaamaan. Tasot olivat kivoja, vaikka sisälsivätkin lähes pelkkää mättöä.

Ajattelin kyseisen pelin ostaa tässä mahd. pikapuoliin, kunhan vain saan rahat kasaan. Täytyy lähteä jossain vaiheessa kärkkymään jonnekkin Citymarkettiin tms.
Nilmë ná ve lótë ya losta tennoio.
Ankka
Örkki
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Joulu 04, 2006 2:05 pm
Paikkakunta: Minas Tirith

Viesti Kirjoittaja Ankka »

No, itse olen ostamassa tuota The Battle for Middle-Earth 1:stä. Voisi sen jälkeen katsoa sitä 2:kosta :D
Crysta El Roof

Viesti Kirjoittaja Crysta El Roof »

No,mun veli omistaa TTT:n,RotKin ja Third Agen. Mä en itse ole paljonkaan noita pelannut,sillä pelitaitoni eivät ole ihan sitä kaikkein parasta laatua... :roll: Eli olen siis tyytynyt katsomaan veljeni pelailua ja kannustamaan sitä. :wink:
savukka
Örkki
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 6:13 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pelitopikki (TSH-pelit)

Viesti Kirjoittaja savukka »

Itse omistan Battle for Middle Earth 2:sen ja Raise of the Witchkingin, sekä LotR kolmosen, eli RotK:in.
Mahtavia pelejä kaikki, mutta RotK tuottaa ongelmia, luultavasti olen vaan niin tyhmä etten älyä päästä eteenpäin, mutta ongelmia tuottaa nämä kohdat:
Ensinnäkin kun Gandalf puolustaa Minas Tirithin muureja, niin mitä siinä täytyy oikein tehdä, muuta kun mäiskiä Urukeja ja kaataa portaita, ja toiseksi, onko kellään mitään hyvää taktiikkaa miten saada Lukitari nopeasti hengiltä.
Kertokaa Pliis, miten minä raukka pääsen eteenpäin :D:D
Avatar
Temerice
Örkki
Viestit: 83
Liittynyt: Su Touko 03, 2009 1:01 pm
Paikkakunta: Minas Espoo

Re: Pelitopikki (TSH-pelit)

Viesti Kirjoittaja Temerice »

savukka: Allekirjoittanut ainakin junnasi Shelob's Lairissa ties kuinka kauan, mutta lopulta porskutin (tuurilla) Lukitarinkin ohi. Samkin kykenee näet jonkinmoisten pienten veisten heittelyyn, joita kannattaa aina paiskoa tauotta kaikkea liikkuvaa kohti.
Minäkin olen jumissa Minas Tirithissä, pahuksen örkkiliinit ehtivät joka paikkaan -.- . Mutta muureilta löytyy mielestäni muutama torni, joissa on katapultit. Sopii tähdätä niihin torneihin :D. Ja sitä Nazgûlia, joka liihottelee muurien ympärillä, kannattaa paiskoa loitsuilla vähän korkeammalta. En ole vielä päässyt Minas Tirithistä eteenpäin, mutta veikkaan, että kaikki vähintäänkin käy helpommaksi, kun the lentoliskon saa hengiltä.

Eli kotoa löytyy PC:lle RotK, olen tykännyt kovasti. En ole pitkään aikaan pelannut, kun olen, köhöm, jumittanut ja jumittanut. Olisi kyllä hauska kokeilla jotakin peliä Pleikalle, kun semmoisenkin sattuu omistamaan :D. Tykkään erityisesti leffapätkistä pelin seassa, hih~

//: Tutoriaalipätkä Youtubessa RotKin Pc-version Minas Tirith-osuuteen.

//: Onnistuin kuin onnistuinkin pääsemään läpi tuosta Minas Tirithin muureilta! Mutta ongelma numero kaksi: Olenko vain tyhmä, vai miksen voi valita päävalikosta kaksinpeliä? Eli tuo co-op -nappula on mahdoton klikata. Tarvitaanko siihen toinen ohjain, koko pelin pelaaminen läpi tai jotain muuta? Oi Viisaat, paljastakaa tietonne minullekin!
Burárum!

~ Vuoden Tulokas 2010
Vastaa Viestiin