Tämä aihe koskee ehkä enemmän sellaisia, joiden mielikuvat hahmoista poikkeavat siitä, millaiseksi Peter Jackson oli ne kuvannut. Tuleeko joskus mieleen, että jotkut muut näyttelijät olisivat sopineet ulkonäkönsä puolesta paremmin leffojen rooleihin kuin ne, ketkä PJ & kumppanit valitsivat? Jos näin on, keitä ehdottaisit?
Minä käytin eilisillan todella hyödyllisesti katselemalla musiikkivideoita youtube.comissa ja enkös vaan minä bongannutkin ilmiselvän Faramirin Pink Floydin "Learning to fly" -videolta. Pienellä säätämisellä onnistuin ottamaan miekkosesta pari screencappiä teidän iloksenne:
(EDIT linkit poistettu - Ei tuo ollut Faramiria lähelläkään.

Onhan tuolla liian lyhyet hiukset ja ehkä hieman liian tumma iho, mutta tuo ilme ja kasvojen piirteet tuntuvat vastaavan mielikuvaani Faramirista lähes täydellisesti.

Entäpäs te muut? Vai ovatko leffahahmot liehuletteineen ja risupartoineen syöpyneet teidän mieleenne niin voimakkaasti, ettette oikein muun näköisiksi pysty hahmoja kuvittelemaankaan? Itse yritän ahkerasti päästä eroon Viggo-Arska-mielikuvastani, joten jos joku on jossain nähnyt paremmin kirjaa vastaavan Aragornin, niin laittakaapa ihmeessä kuvaa näkyviin.