Hobitti elokuvaksi

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

Surkusiipi
Örkki
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Touko 24, 2006 3:39 pm
Paikkakunta: Loskaoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Surkusiipi »

Mahtavaa jos/kun se tulee! PJ olisi kyllä (luultavasti) paras ohjaamaan sen, Serkis ja McKellen mukaan tottakai..! :D
Avatar
Daealis
Metsähaltia
Viestit: 650
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 4:02 pm
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Daealis »

http://tvnz.co.nz/view/news_national_st ... ormat=html Peter Jackson ei ole lupautunut itse vielä mihinkään, Hobitin lisenssit on myyty jo kahdelle eri elokuvastudiolle, kuvaukset vähintään kahden vuoden päässä. Mitään sopimuksia ei siis ole vielä edes tehty, eikä elokuvan tekemisestä ole mitään virallista ilmoitusta annettu vielä ulkomaailmaan. Mutta mikäli Jackson kiinnitetään ohjaajan paikalle, niin hänen sanojensa mukaan elokuvan kuvaukset aloitetaan aikaisintaan 2008.( jolloin hänen nykyiset projektinsa, The Lovely Bones ja Halo(!!!!!!), ovat valmistuneet). Tämäntapaiseen elokuvaan, missä suurta osaa näyttelijöistä ja maisemista pitää luoda CGI:llä, post-produktiovaihekin tulee kestämään about vuoden. Kuvauksista saatetaan selvitä myös samaan aikaan.

Summa summarum: Turha ehkä alkaa pitää kalenteria odotuksen pituudesta elokuvalle, jonka tekemisestä ei ole vielä varmuutta, ja joka ei todennäköisesti edes valmistu ennen vuotta 2010.

Mutta voihan sieltä putkahtaakkin jotain hienohkoakin ulos, jos Jackson saadaan tekemään elokuva. Itse en kirjaa ole lukenut, joten ei häiritse tippaakaan mitä kirjassa tehdään ja mitä ei. Yleensä kuitenkin Jacksonilta voidaan odottaa muheva toimintapaketti.

//edit: Näyttäisi siltä että elokuvaa ehkä sittenkin on aloitettu tekemään. Tiedot ovat vähän ristiriitaisia keskenään, mutta http://www.xenite.org/faqs/lotr_movie/h ... ground.htm väittää että MGM on jo siis päässyt yhteisymmärrykseen elokuvan tuotanto-ongelmista. Tiedä nyt sitten, mikä on oikeellisempaa tekstiä. Uskoisin kuitenkin että Jackson ei ohjaajan&tuottajan roolinsa Halo:n elokuvaversioinnissa takia ainakaan aloita hommiaan paljon ennen vuotta 2008.

//edit 2:http://www.darkhorizons.com/news06/060901e.php

Katselinpas muuten IMDB:nkin läpi. Terminator 4 on jo ilmoitettu virallisesti että se tehdään, mutta täälläkään ei ole hobitista vielä mitään juttua, Ei jacksonin nimen alla, eikä Ian McKellenillä. Eikä MGM:n alla. Vetäkää sitten omat johtopäätöksenne, itse vedän sellaisen ettei se ainakaan ole tulossa ulos ennen 2009 vuotta.
Tears are a waste of good suffering.
T.E.R.O - Taitava ja Ekstaattisen Reipas Orjapiiskuri
Vuoden Jääräpää -07 & -08 \o/
Lizlego
Samooja
Viestit: 513
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 5:05 pm
Paikkakunta: Syntimaa, Pohjoinen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lizlego »

Eih, pliis, eih! Ei elokuvaa Hobitista! Nyt kun olen uusiksi Tarua lukenut olen alkanut oikeasti vihata noita TSH-leffoja ja niiden kiiltokuvamaisuutta, vaikka siitä niin ensin pidinkin. Jotenkin se vaan ei tee oikeutta kirjanhahmoille ja varsinkin Gimlin kohdalla se tekee suoranaista vääryttää ja alan voida pahoin. Legolas jo on oma lukunsa. Tosissaan tuntuu, että leffoihin on väen vängällä pitänyt laittaa joku kuolattava teinitytöille ja sitten vastapainoksi jotain kuolattavaa miesyleisölle, vaikka eikö niille jo riitä yksistään toiminta? Kirjan Legolas on niin paljon muuta kuin nuori haltia, joka on hyvä taistelija ja Gimli on paljon muutakin kuin koheltaja ja niin edespäin. Voi tuska, että elokuvilla pitääkin kaikki asiat yksinkertaistaa!

Se ei ole ihme, jos Jackson tekee splatteria. Jacksonin kai ensimmäinen ohjaustyö kun on täysi splatter-leffa Bad Taste, jota suosittelen kaikille. :roll: Se on tyylinäyte ohjaajalta, jolla ei vielä ole silmissään kassakoneenkilinä vaan jotain ihan muuta. :D
Andamunda
Örkki
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 4:46 pm

Viesti Kirjoittaja Andamunda »

Mithrellas, aiheutat minulle painajaisia! :lol:
Kuinka myurä sai housut?
wicked.

Viesti Kirjoittaja wicked. »

Oi, hyvä juttu :> Hobitti on hyvä kirja, vaikka onkin jo ihan hitosti aikaa siitä kun sen viimeksi luin~~ Musikaalinkin kävin joskus vuonna kattila kattomassa.
Jeejee~ Go PJ! N' don't you dear Loftislaiset take it so bad ;> Ehkei siitä tule niin huonoa.
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Löysin uutisen MTV3:sen viihde-puolelta.. mitenköhän tuli sinnekin eksyttyä? Huonoja uutisia elokuvaa odottaneille ja hyviä niille, jotka ovat sitä vastaan:

Peter Jackson ei ohjaa Hobittia elokuvaksi... :cry: Toisaalta olisi ollut mukavaa nähdä lopputulos- ja minusta ohjaajaksi ei voi valita ketään muuta.

Ja syynä ovat jutun mukaan jotkut oikeuskiistat New Line Cineman kanssa tai jotain...
http://www.mtv3.fi/viihde/

Mielipiteitä?
Newra
Hassu pieni otus
Viestit: 1347
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 9:31 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Newra »

Edistyminen on hidasta, mutta kovalla harjoittelulla Bardista tulee ihan oiva ampuja.
Näin tuon sieluni silmin :D Kunnon musiikki taustalle ja hikipisaroita ja päättäväisiä ilmeitä, hienoista turhautumista mutta sitten voitto! Vähän niin kuin Mulanissa.

No äh, lapsellista tuo tuollainen. Mutta toisaalta kiva nähdä jonkun toisen näkemys Tolkienin maailmasta. Kunhan vain tehtäisiin hieno elokuva, ei sillä ohjaajalla niin väliä (tai no siis on, ohjaajastahan se riippuu aika lailla, että millainen elokuvasta tulee. Tarkoitin siis sitä, etten vaivu epätoivoon kun PJ ei ohjaakaan tuota).
Ja hän otti Frodon käden omaansa ja lähti Cerin Amrothin kukkulalta eikä milloinkaan enää elävänä palannut sinne.

Runoilija 05 Valvoja 06 Loftisficcaaja 07 08


långsamt genom rummen går hon ut
Mirell
Örkki
Viestit: 70
Liittynyt: To Syys 15, 2005 8:28 pm

Viesti Kirjoittaja Mirell »

Taisinpa juuri joku päivä lukea tyyliin Aamulehdestä tai jostain (tai sitten en, ihme mielikuva kuitenkin) että PJ EI ohjaa Hobittia jne. ko jotain häikkää saman leffayhtiön kanssa joka teki TSH:n (Newline cinemako?).

Itseasiassa elisa.netin etusivulla on juuri tänään kysely aiheeseen liittyen.

Odotatko Hobitti-elokuvan tulemista?

Taru sormusten herrasta -elokuva- trilogian ohjannut Peter Jackson on ilmoittanut, että hän ei ohjaa elokuvaversiota J. R. R. Tolkienin kirjasta Hobitti eli sinne ja takaisin. Haluaisitko sinä silti nähdä Hobitin elokuvana, jos ei Jacksonin niin vaikka jonkun toisen ohjaamana?


edit.

http://www.theonering.net/staticnews/1163993546.html
Olen, mikset siis ajattele minua?
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Viesti Kirjoittaja Andune »

Konnun sivuilla kävin, voi olla että vaikka PJ on ilmoittanut ettei ohjaa Hobittia niin ei laiteta asialle vielä pistettä. Ehkä sittenkin...joku sanoi hyvin että mehän emme tiedä Peterin aivoituksia, entä jos tämä on vain tapa saada New Linelta rahaa...who knows..
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Avatar
Daealis
Metsähaltia
Viestit: 650
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 4:02 pm
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Daealis »

//offtopic
Lizlego kirjoitti:Se ei ole ihme, jos Jackson tekee splatteria. Jacksonin kai ensimmäinen ohjaustyö kun on täysi splatter-leffa Bad Taste, jota suosittelen kaikille. :roll: Se on tyylinäyte ohjaajalta, jolla ei vielä ole silmissään kassakoneenkilinä vaan jotain ihan muuta. :D
Elokuvan budjetti on noin 300 dollaria, elokuvassa käytettiin kolmijalkaa kameran alla kolmessa kohtauksessa, sen tekemiseen meni muutamia vuosia ja se on tehty kaveriporukassa. Elokuva on aito taidonnäyte siitä mihin amatöörikuvaaja pystyy täysin amatöörimäisillä varusteillaan, jos vain halua on. Elokuvahan on voittanut jopa elokuvafestareilla palkintoja!

Kyllä Jackson osaa ohjata, ja luulen että jos Jacksonille vain saadaan tarpeeksi varakkuutta taakse, niin tämä äijä tekisi Lucasit, ohjaisi juuri niinkuin haluaa eikä kumartelisi suurien yleisöjen puoleen. Jackson nousi kuitenkin legendaksi alkuperäistuotannollaan, itsekin ihailin äijän töitä jo vuosikymmenen ennenkuin sormusten herrasta edes hiiskuttiin. Vaan enpä pettynyt Lotriinkaan. Sinänsä hyväkin ettei Jackson ohjaa Hobittia, uusia nimiä vain elokuvataivaalle, täysin tuntemattomia naamoja castiin ja osaava ohjaaja puikkoihin.
Tears are a waste of good suffering.
T.E.R.O - Taitava ja Ekstaattisen Reipas Orjapiiskuri
Vuoden Jääräpää -07 & -08 \o/
Celebaelin
Puolituinen
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 8:45 pm

Viesti Kirjoittaja Celebaelin »

Ei ehkä kaikkein fiksuin veto New Linelta olla ottamatta Jacksonia ohjaajaksi vaikka jotain oikeuskiistaa heillä olikin ollut. Löytyy varmasti paljon faneja, jotka saattavat boikotoida elokuvaa jos Jackson ei ohjaa/Mc Kellen ei ole Gandalf/Serkis ei esitä Klonkkua. :O Itse kuitenkin ajattelin käydä katsomassa vaikka olisi minkälaiset roolitukset ym. Onhan se silti PAKKO nähdä. :D
All you need is love...
Crysta El Roof

Viesti Kirjoittaja Crysta El Roof »

Jotenkin musta tuntuu,että Hobitista kuitenkin tehdään jossain vaiheessa leffa. Mulla ei sinäänsä ole mitään sitä vastaan,mutta mä pelkään,että siitä tulee juuri sellainen kuin mitä Mithrellas oli kirjoittanut tuossa ensimmäisellä sivulla. :( Mutta kyllä mä sen todennäköisesti menen katsomaan,jos se sitten koskaan ilmestykään.
Avatar
Polgara Belor
Örkki
Viestit: 85
Liittynyt: La Marras 25, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Lehtimetsä

Viesti Kirjoittaja Polgara Belor »

Toivotaan, että Peter Jackson ohjaa elokuvan ja Ian Mc Kellen tietty pitäisi saada Gandalfin rooliin! Muilla nyt ei tietysti niin väliä ole.
Everything what you do, I do it better.
Avatar
Daealis
Metsähaltia
Viestit: 650
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 4:02 pm
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Daealis »

kristallikatto kirjoitti:Jotenkin musta tuntuu,että Hobitista kuitenkin tehdään jossain vaiheessa leffa.
Itse asiassa hobitti on jo kääntynyt tv-animaatioksi 1977 jenkeissä.

Hobitista ON tulossa leffa, se on New Line Cinemalla seuraavana työpöydällä, ennen 2010 sen pitäisi jo olla pihallakin(IMDB:n mukaan elokuva on jo varmistettu ja alustava julkaisupäiväys on joskus 2009 vuonna). Elokuvan oikeudet on selvät, Jacksonia ei kiinnosta ohjaustyö, mutta eiköhän elokuva tehdä suurella rahalla joka tapauksessa, joten ei siitä voi odottaa ainakaan aivotonta toimintaviihdettä huonompaa leffaa ^^

Ja hobitistahan on tulossa kaksi leffaa, toisen on tarkoitus olla aika suora adaptaatio kirjasta, toisen taas tarkoitus linkittää hobitin tapahtumat sormusten herraan.
Tears are a waste of good suffering.
T.E.R.O - Taitava ja Ekstaattisen Reipas Orjapiiskuri
Vuoden Jääräpää -07 & -08 \o/
Hitunen
Puolituinen
Viestit: 212
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 7:50 pm

Viesti Kirjoittaja Hitunen »

[Siis se on ihan varmaan nyt o.o Voi kamaluus! En oikein tiedä mitä ajatella, mutta jotenkin minusta tuntuu, ettei elokuva tee kauheasti kunniaa kirjalle. Jacksoninkin pois jääminen tekee tästä projektista aika oudon. En ehkä välttämättä odota niin kovalla innolla koko elokuvaa, koska uusi ohjaaja tekee kuitenkin kaikesta niin erilaista, mutta toisaalta eihän uusi veri pahaa tee :P. Toivottovasti ohjaajaksi tulee joku PJ:n veroinen henkilö, eikä mikään nuori amatööri ohjaaja, joka saa elokuvan floppaamaan jo alku metreillä.

McKellenin on totta kai pakko tulla Gandalfiksi. Meinaan jos hän jättäytyy pois elokuvasta niin siitä tulee ihan liian erilainen, kun PJ:kin on poissa... Muut henkilöt ovat minulle ihan se ja sama, koska ne eivät kuitenkaan ole Tarussa (siis leffassa) mitenkään erityisessä asemassa, joten niiden miettiminen ei tuota pään vaivaa, sillä heidän kasvoistaan ja roolisuorituksistaan ei ole saanut samanlaista kuvaa kuin McKellenin... Ai niin Klonkku! (joku unohti koko otuksen x)) Sen on pakko olla Serkis.

Tällästä mieltä minä...
You think with every mistake we must be learning. You have a personality that cries inside.
Vastaa Viestiin